Witajcie. Zarejestrowałem się na forum ponieważ potrzebuje dodatkowych informacji. Najpierw jednak, parę informacji odemnie.
Stoję przed wyborem auta ( najlepiej nowego, ale jakimś "demo" nie pogardzę). W szranki stawała Dacia Duster 2(jednak po przejrzenie forum Dacia odstąpiłem od tego pomysłu), Dacia Logan MCV( kombi) 2 0,9 Tce ( dobrze wyposażona, prawie w sumie na full), Fiat Tipo SW( wersja dobrze wyposażona czyli Loudge? - sorry ale jeszcze do końca nie orientuje się w wersjach), Meganka Kombi 1,2 TCe (101 Kuni - bida wersja), Astra Kombi ( 105 Kunia- bida wersja). Moje preferencje to Kombi, tempomat, gaz, automat. W tej kolejności. Moje trasy to: milion razy dziennie trasa 2-3 km, do 30 razy w mcu trasy autostradowe od 5 do 100km, raz na 1,5-2 mca trasa od 700 do 1000km autostrada(w jedną stronę). Rocznie minimum 25 tys km( generalnie m drugie auto, a na oba robię około 40-50 tys rocznie)
Zwracam się bardzo w kierunku Tipo. Atuty to: duży bagażnik, rozsądną ceną zakupu i serwisowania, możliwość zakupu auta z gazem*. Tutaj muszę zauważyć, że raczej zwracam się ku wersji 1.4 T-Jet 120 Kunia. Chciałbym oczywiście wersje z gazem fabrycznym...Tak wiem, czytałem, że to same problemy, że sterownik poblokowany itd. Jednak na gazie fabrycznym nie tracę gwarancji na silnik, a opcja ewentualnego przejęcia gwarancji przez Dealera mnie nie interesuje.
Teraz dochodzimy do sedna.Otoz :Mógłby mi ktoś napisać jakie są wersje Tipo po kolei, bo jakoś się w tym.gubie ( Tipo Tipo, Tipo Pop, Tipo Loudge ?). Dwa jak to auto zachowuje się przy prędkościach autostradowych i nie mam na myśli tu prowadzenia ( o tym czytałem), tylko doznania dźwiękowe przy 140-150 km/h. Dla mnie to normalne prędkości podróżne i poszukuje jakiejś informacji na ten temat. Jest głośno, cicho, znośnie?? Czy w razie czego montaz dodatkowych uszczelek w koło drzwi pomaga? Może ktoś ma porownanie( bo wcześniej jeździł) do C3, Pufa 407, Berlingo ?
No i teraz ostatnia sprawa ale najbardziej dyskusyjna: mieszkam w De( stąd duży % autostrad w moich przejazdach). Tutaj wersja Tipo z gazem jest nie dostępna. Zastanawiam się czy kupować auto tu, bez gazu i przeboleć te kilka lat( chciałem dokupić rozszerzona gwarancję do 5 lat więc w sumie dość długo), czy może kupić w PL z gazem, dokonać odrazu przerejestrowania na blachy De( bo to napewno bym zrobił ), i korzystać z serwisu do woli , a o gaz niech się serwis martwi...?Co myślicie?
Autem mam zamiar pojeździć 5-6lat ( no chyba, że mnie mocno wkurzy to zepchnęła z mostu do rzeki).
Ostatnio edytowane przez Dart ; 26-05-2018 o 00:07
Tipo SW występuje w wersjach POP,EASY i LOUNGE.
Silnik T-Jet jest dobrze wyciszony...przy 140-150 km/h słychać głównie szum powietrza i opon...jest 6B....da się słuchać radia i rozmawiać.Nie wiem ,czy dodatkowe uszczelki w drzwiach coś pomogą.No i spalanie nie będzie małe.
Przy tak dużych przebiegach najlepiej chyba wziąć od razu z LPG...szybko się zwróci koszt instalacji.
SW ma uszczelkę w drzwiach. Na dole drzwi.
Lepszy
Power
Gamoniu
Automat jest tylko z silnikiem 1.6 E-Torq 110 KM
Po co bez gazu jak mozna z gazem. Z fabrycznym raczej nie ma problemow poza dostepnym sterownikiem do grzebania (musze dokonczyc temat z tworca alfaobd bo starsze wersje metetrona miały waparcie). Predkosci 150 kmh halas do wytrzymania. Halasy trakcyjne (opony, silnik) to nic w porownaniu z szumem powietrza. Auto od spodu i grodzi ma grubo wyciszenia. Jak dla mnie hb wcale nie prowadzi sie zle ale SW pewnie inaczej. Roznice miedzy wersjami widac w konfiguratorze. O czym tam nie piszaą to : od easy wzwyz sa inne swiatla z przodu a od lounge inna deska rozdzielcza.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 26-05-2018 o 10:24
Tak wiem. Widziałem auto pobieżnie ( HB) u dilera, ale to rzuciło mi się w oczy Jednak z własnego doświadczenia wiem, że dołożenie uszczelek na linii pionowej drzwi wyraźnie ogranicza świst, zwłaszcza przy większych prędkościach.Chodzi mio łączenie drzwi-przedni błotnik i drzwi przód -tył. Uszczelka dokupiona na allegro wyraźnie poprawia komfort.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
I tojest chyba największą wada tego auta- brak automatów do większości silników...
Zainteresowała mnie ta dodatkowa uszczelka drzwi. Mógłbyś dać jakiegoś linka do takiej uszczelki?
No i mnie tez, podrzuć linka bo trzeba obadac...
Lepszy
Power
Gamoniu
Moze zalozcie temat: Lista rzeczy do uszczelnienia w Tipo...lub Mam uszczelke - gdzie moge ją sobie przykleic...
Jest kilka osob ktore standardowo rozpierdalaja po kolei kazdy temat
polecam również pooglądać testy tipo sw tjet na niemieckich kanałach YT , jest zazwyczaj chwalone za w miarę dobre wyciszenie w środku , cichy silnik , a wiadomo niemcy wybredni sa ;
chyba najlepsza opcja to by był zakup w pl już z gazem , i meldowanie go w rzeszy
BTW daj jakiegoś linka do uszczelek , może powalczę w moim stilo , ja dopiero za parę lat odkupię od niemca jakieś tipo sw z dieslem
Ostatnio edytowane przez Godfrey ; 26-05-2018 o 13:22
Zdecydowanie z fabrycznym gazem w PL, tylko najważniejsze, czy niemieckie ASO będzie w stanie go serwisować?
Generalnie sklaniam się ku zakupowo w Pl i rejestracji w De. Czy niemiecki serwis będzie umiał naprawić gaz? W sumie to nie wiele mnie to interesuje. Jeśli nie będzie umiał, to niech to zleci podwykonawcy( tu często tak robią, żeby mieć "zadowolonego klienta"). Tak czy siak ja chcę bez problemowo jeździć , a jeśli auto się "popsuje" to tak czy siak serwis musi ( jeśli się dobrze zorientowałem) zapewnić mu auto zastępcze na czas naprawy. Opcja ostatnia jest taka, że jeśli nie poradzą sobie z naprawą to muszą wymienić produkt na wolny od wad. Tyle i aż tyle.
Co do uszczelki, która wkurzyła parę osób tutaj, to miałem na myśli coś takiego USZCZELKA T28 DRZWI UNIWERSALNA SAMOCHODOWA STOMIL (6668363913) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
Zakłada się to na przednią krawędź tylnych drzwi i to samo na przednich. Wtedy tworzy się dodatkowa bariera akustyczna i nie ma szczeliny przez którą wpada powietrze i wyje. Ja osobiście w niektorych autach ( tych które tego nie miały) Zakładałem jeszcze uszczelkę na ramke wkolo szyby. Tak żeby po zamknięciu drzwi tworzyła się szczelna forma. W ten sposób stworzona dodatkową izolacja akustyczna i powietrzna daje całkiem dobre wyniki.Pozdrawiam