Oczywiście, że Tipo jest segmentem C
Nawet nie chce mi się przewijać by sprawdzić kto taką głupotę stwierdził, że to B??
A w temacie może napiszę swoją przygodę ze zmianą samochodu.
Od początku założenia były następujące: max 3 lata, Kombi (rodzina się powiększyła) przyciemniane z tyłu szyby (bo mała z tyłu jeździ) auto powinno dać się przerobić bezproblemowo na gaz (40 tyś. km rocznie), ekonomiczne w utrzymaniu. Diesel odpadł od razu bo nie chciałem diesla koniec i kropka.
Jako, że całe życie jeździłem motoryzacją dalekowschodnią (koreański Lanos klepany na Żeraniu (założyłem BRC) oraz Mitasubiszi Lacner VII (założyłem STAG 400 z autoadaptacją)) oraz zapoznaniu się z tym co jest na rynku padło najpierw na "niezawodną" Toyotę.
Wszystko ze stajni VW odpadło z powodu silników TSI.
W Zabrzu (tu mieszkam) była do łyknięcia roczna Auriska w kombiaku wszystkomająca z gazem BRC (samochód dyrektora salonu w Zabrzu) ale okazała się za mała.
Mam 190 cm wzrostu i jak siadłem za sobą na tylnym siedzeniu to nie było miejsca. Fotelik z córeczką także się nie mieścił, żona nie miała komfortu siedzenia. z ciężkim bólem serca Auris został skreślony z listy (cena była 73k PLN przebieg 30k, rocznik 2017 ze wszystkimi bajerami typu Toyota Safety Sense, podgrzewane fotele, deska rozdzielcza z wstawkami ze skóry! miała pakiet coś ala style w Tipo, tylko, że nie założyli felg 17" tylko zwykłe 16" co było dla mnie ogromnym plusem)
Hyundai i30, Kia Ceed odpadły w przedbiegach bo malutkie w środku. Astra w kombiku nie miała fabrycznego gazu.
zacząłem się rozglądać za samochodami z segmentu wyższego, ale tutaj w tej cenie były 4-8 latki.
Zaznaczę, że nie chciałem schodzić poniżej standardu, który mam w Lancerze a tego mam (wciąż) w wersji Invite + a automatyczną klimą, poduszek więcej niż w łóżku w sypialni, wszystko elektrycznie sterowane itd.)
Nowy Megane jest duży w środku, stylistycznie jest fajny, ale silniki nie bardzo do gazu (brak hydraulicznego kasowania luzów)
No i w ten sposób zacząłem interesować się Fiatełem Tipo, forum tutaj o tipo z LPG przeczytałem od deski do deski i padła decyzja, że przymierzamy się do tego pojazdu.
Z racji wymagań padło na wersje Lounge i S-Design. Ta druga pomimo łądnego wyglądu odpadła z racji pseudo skórzanych siedzeń, które za cholerę nie przypadły do gustu i z powodu 18" kół.
No i zaczęło się poszukiwanie Lounge, no i wiadomo, że skoro wydaję na wóz ponad 70k to chciałbym wszystkomający
udało się znaleźć model z Android Auto (przyda się chociażby do nawigacji googlowskiej), z szybami przyciemnianymi, z fabrycznym gazem. Żonkaa jeszcze chciała podłokietnik tylny z miejscem na kawę.. no ale niestety nie było takiego na polskim rynku, a przynajmniej ja nie znalazłem, a szukałem chyba u każdego dilera.
Model, który zaliczkowałem znajduje się w Legnicy, więc kawałek miałem do przejechania (współczuję wszystkim mieszkającym w okolicy Wrocławia. Jazda autobaną od Legnicy na Śląsk to katorga...)
Tak czy siak, wkrótce będę mam nadzieję szczęśliwym posiadaczem Tipka SW w gazie (jeszcze tylko finansowanie ogarnąć, czekać na przysłanie papierów, zarejestrować bolid w Zabrzu i z blachami w zębach jechać do Legnicy - przy dobrych wiatrach 30 czerwca się to stanie )