jak wiadomo temat olejowy to rzeka.
Z pośród wielu wątków jeden jest taki, że na dzień dobry w fabryce silniki nie są zalewane tym co wlewamy potem. Jeden z alfaholikoów można powiedzieć że profesjonalista w tym zakresie robił wielokrotne analizy chemiczne oleju z multiaira (wiem że to nie to samo bo to jest element specjalnej troski ale chodzi o regułę) i na dzień dobry wcele nie jest wlana zalecana selenia 5w40 C3 tylko coś 0w30 C2 z całkiem innym pakietem dodatków. Stąd też w początkowej fazie i na tym oleju wyniki zużycia moga być całkiem inne. Zresztą na bazie takich analiz można ocenić jak się zużywa silnik na danym oleju (np chemiczna obecność aluminium, żelaza pochodzącego z tłoków pierścieni, ołowiu miedzi z panewek itp. w zużytym oleju) bo są różnice ale przy wolnossącym 1,4 chyba nikt sie w to bawił nie będzie.
Po secundo Selenia nie jest wcale takim optymalnym olejem ale 10W40 to chyba nie jest dobra opcja (ta klasa wymusza szereg innych właściwości oleju). Jazda na LPG ma też swoje prawa -mniej sadzy która znajduje się w filmie olejowym i degraduje olej (to dla tych co piszą że gaz to samo zło)za to więcej kwasu do zneutralizowania .... itp. itd...
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 29-01-2018 o 13:05
Ino prawda. I jeszcze te oleje do "LPG" które niby mają neutralizować wpływ LPG na film olejowy nie poparte żadnymi testami.
Nie czuje się kompetentny aby roztrząsac ten temat szczegółowo ale zdolność do neutralizacji związana jest z TBN oleju anie wiem czy nie wynika ono z zasadowych dodatków - związków potasu, fosforu itp. Oleje low saps (czyli klasa C3) zawieraja ich mało bo to sie "spala na popiół" w uproszczeniu mówiąc i może powodowac gorszą pracę katalizatorów. A to już nie licuje z polityka ekologiczną koncernów. Co więcej w imię ekologii w nowoczesnych olejach zmniejszany jest udział ZDDP dodatku bazującego na cynku i fosforze i jest on niekompatybilny z nowoczesnymi sposobami utwardzania powierzchni (glównie krzywki, wałki rozrządu).Millers oli nawet wystosował specjalną ulotke w tej sprawie. Innymi słowy lejąc nowoczesny olej do silnika starej konstrukcji można go załatwić i to nie tylko przez wypłukanie osadów.
Odnośnie wspomnianych pomiarów na zlanej selenii było 6 ppm żelaza/1000 km a poźniejszy pomiar po zmianie oleju na inny (nie pamiętam jaki) to lekko ponad 1 ppm. około 4 x mniejsze zużycie silnika.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 29-01-2018 o 13:04
I taka tez jest konkluzja alfaholików. Na gwarancji lać co tam karzą (a rózne ASO leją różne oleje żeby było smieszniej) a potem sie rozejrzeć. Sam producent do Giulietty zmieniał specyfikację z 4 razy (ten sam silnik a w tle jakies kontrakty z petronasem producentem seleni). Oczywiście jest kilka innych olejów spełniających specyfikację fiata ale mimo tego to nie stany i w razie czego dochodzenie gwarancji przed sądem może spowodować konieczność odstawienia auta na kołki na parę lat.
Co ciekawe T-jet ma interwały 30 tys lub co 2 lata (lub raz w roku jeżeli przebieg jest niższy niż 10 tys.). Czyli odpowiednio zagrając tzn zrobic powyżej 10 tys. nie trzeba u nich wcale wymianiac oleju. Wymiana co 30 tys to oczywiście katowanie silnika (jak wykazały to tez pomiary) ale można to sobie samemu zrobić gdzie indziej.
W Twoim przypadku gdy w zasadzie po montażu LPG gwarantem silnika zostało ASO trzeba się jednak z nimi dogadywać.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 29-01-2018 o 13:29
Coś dla narzekających na TIPO:
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Pon...a-7569242.html
Wychodzi jednak na to co mówiłem zanim kupiłem swojego 95 konny motor to g... Do sklepu/kościoła/dzieci do szkoły.
...wg każda taka akcja ze strony producenta to jednak ukłon w stronę klienta - czyli przyznajemy się że coś jest złe i naprawiamy i wymieniamy. Gorzej jak producent wie o problemie i nic z tym nie robi gdyż uważa że tak ma być.......niestety Fiat FCA aniołkiem w tym temacie nie jest - sami musimy walczyć aby coś naprawili lub poprawili.
Ale jest jednak różnica czy nie ma filcu pod nogami pasażera czy maska podczas jazdy poleci w siną dal, klapa bagażnika spadnie komuś na głowę a wycieraczki staną w czasie wyprzedzania w deszczu. I tylko dlatego to robią że to zagraża bezpieczeństwu i mogliby mieć kłopoty.
A mu tu sie przypierdalamy że guziki od szyb są za daleko i nie ma ekspresu do kawy w opcji.
Wszędzie dobrze tam gdzie nas nie ma
Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear
Muszę troszkę pomarudzić. FCA zmieniło parametry lepkościowe oleju na rynek europejski i inne - do MA jest teraz 0W30 C2, na początku był 5W40 (2010 rok) - nie wiem co rzeczywiście w fabryce wtedy lali, więc niczego nie neguję. W USA maja lać do MA nadal 5W40.
Stąd na nasz rynek do MA nie jest zalecana Selenia 5W40 C3, a Selenia (Digitek) 0W30 C2.
Nie wiem na jak stare posty alfaholika się powołujesz
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 29-01-2018 o 17:15
O zmianie parametrow wiem pisalem o tym tutaj ale z kontekstu wynikalo ze dla julki w ktorej to mierzyl zalany powinien byc 5w40 a byl inny. Dat niestety nie pamietam.