Ale ja mam sedana lounge i też nie ma tej jednej uszczelki, więc wersja nie ma tu znaczenia.Po prostu w sedanie jej nie dali.Mnie też nie wieje ale zawsze to dodatkowe wyciszenie.Może kupię na metry uszczelkę i samemu przykleję.
Tak a propo bo temat uszczelki wyszedł przy wizycie dzisiaj w ASO.Od niedawna miałem problem przy wrzucaniu z 1 na 2 bieg i równoczesnym skręcaniu szczególnie w lewo,że pojawiało się stukanie przy wysprzęglaniu. Diagnoza-do wymiany poduszka skrzyni.Przy 12 tyś. przebiegu mam nadzieję,że to jakaś wada konkretnej poduszki bo nikt z Was nic takiego nie opisywał jeszcze. Wymienią obie poduszki na gwarancji.Mój mechanik ma też zbadać dlaczego Tipo tak dziwnie reaguje na większą ilość odbiorników prądu.Może coś wymyśli.I o kulkach przy zimnym rozruchu też zgłaszałem ale nie wiem czy będzie pogoda aby to usłyszeli.Czekam aż dojdą poduszki i mam dostać na jeden dzień zastępczą 500X.Jak będę po to zdam relację co się udało załatwić.
Ostatnio edytowane przez Robs ; 01-02-2018 o 20:41
http://fiatklubpolska.pl/silniki-ben...-t-jet-38928/2 to stukanie to coś takiego co ja opisywałem?
Kurna trzeba być detektywem kupujac samochód. W ktorej wersji jest uszczelka w ktorej nie, jaki rok modelowy bo cos zmienili itp. W firmie/marce ktorej nazwy nie wspomne (bo FiatPrime znowu powie że sie jej czepiam pracował znajomy w dziale zakupow. Przedostatni i ostatni rok modelowy danej generacji (w tym przypadku H) byl kastrowany najpierw z czesci a potem ze wszystkiego czego nie bylo widac golym okiem. Zapewne gdzie indziej jest podobnie ale żeby z sedana robić auto drugiej kategorii? A może trzeba sprawdzic czy nie jest tak jak z wykladzinapod kokpitem?
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 01-02-2018 o 21:44
Ja mam 1.4 95KM.Może to być to samo co w Waszych T-jetach.Mój zaufany mechanik zdiagnozował poduszkę skrzyni.Reszta OK.Jak zrobi to będzie wiadomo czy to to.U mnie stuka tylko przy rus za niu i skręcie.Przy jeździe na wprost jest cisza.
Bym wiedział, ze nie wszyscy tak mają to bym może był bardziej uparty w aso. Ale co zrobić jak w aso mówią że tak pracuje to sprzęgło. Marx30, ty widzę znasz się na wielu aspektach zwiazanych z naszymi tipkami i nie tylko. Z tego pamietam z innych postów, tez masz t-jeta. Chętnie dowiedzialbym się czy tez słyszysz takie stuki ( jak w wyżej zalinkowanych temacie) u siebie, oraz poznał twoja opinię na ten temat. W sumie już po odpowiedzi aso temat odpuściłem, ale teraz po poscie kolego Robsa znowu zaczyna mnie to niepokoić.
Ja nie mam stuków tylko szum ( jest tak cichy ze przelatujący komar jest głośniejszy ) i szum jest tylko w połowie puszczania sprzęgła. Może to nie ten „szum” co u Szymona- nie wiem.
Sent from my iPhone using Tapatalk
A jak mogłoby być inaczej.
Bo jest taka złota zasada:
Aut z pierwszych i ostatnich roczników produkcyjnych się nie kupuję. Te pierwsze cierpią na choroby wieku dziecięcego, te ostatnie są wykastrowane i składane z resztek które gdzieś tam zalegały, bo nie spełniały wcześniejszych norm jakości
Bo sedan jest drugiej kategorii. Te kilka tyś. różnicy w cenie się nie bierze z powietrza. Zanim kupiłem dużo jeździłem SW/HB i sedanem w różnych opcjach wyposażenia i z różnymi silnikami. I jest przepaść pomiędzy właśnie sedanem "Tipo" i np. sedanem z MJ czy TJ, czy nawet popami z tym podstawowym silnikiem w SW/HB.
Tak na szybko Tipo Tipo 1,4 95 względem reszty (SW/HB z tym samym silnikiem) ma inne:
- wydech (na pewno końcówy) - ten sam tłumik co Pandzie, 500tce małej - inaczej "buczy"
- inna deska (nie tylko kształt, ale i materiał)
- hamulce tył - bębny
- inne uszczelki drzwi (i nie chodzi mi o brak tej dolnej, są po prostu inne - nie wiem jak to wytłumaczyć, trzeba postawić dwa obok siebie)
- hałas w środku (może ze względu na uszczelki i wydech, ale w środku jest znacznie głośniej)
I tak mnie tutaj nie lubicie ale to powiem: Tipo Tipo (patrz BAZOWY SEDAN) bliżej do Dacii Logan/C - Elyssee/301/Skoda Rapid. Te lepsze Tipacze to już bardziej konkurencja dla Focusa/Astry/Toledo. Co widać też w cennikach. Tipem można wyjechać za 45tyś, a można za 90tyś+
No jestes czepialski ale da sie przezyc . Wazne ze cos wnosisz do dyskusji. Moze w Tipo Tipo jest tylko jeden tlumik tzn. koncowy tak jak np w grande 1.4 8v.
Odosnie stuków skoro zostalem wywolany mam c635 i slysze je od pierwszego momentu jak ruszylem tipkiem. Po pierwsze stuk wybieraka przy wrzuceniu biegu, po drugie stuk zebow przy sprzeganiu z silnikiem. Sa glosniejsze niz w skrzyni c514 (tej z wolnossaka). Sama praca wirującej skrzyni tez jest glosniejsza zwlaszcza na 1 biegu. Ale uwazam ze to normalne odglosy. Ta skrzynia jest wieksza przenosi prawie 2x tyle momentu ( c635 jest konstrukcyjnie chyba na ponad 300Nm). IMHO pracuje lepiej od wolnossaka i od kilku kompaktow ktorymi jezdzilem w sensie plynnosci zmiany biegow. No i z nie slychac zeby się rozsypywala choc spokrewniona ponoć z m32 (tej marki na O :-).Moge sie mylic wiec do czasu konca gwarancji zglebie temat.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 01-02-2018 o 23:24
Różnic na pewno będzie więcej. Te rzuciły mi się w oczy na szybko. Jak ktoś ma czas i chęci może nurkować w Eperze. Jak będzie cieplej to będę w swoim wygłuszał grodź(tyle na ile wejdę od dołu bez demontowania całego auta) i maskę. Zrobiło się trochę cieplej, podsuszałem sobie zatoki (przeziębiony) klimatyzacją. W środku słychać kompresor klimatyzacji. No Ja pierd...
Hehe, z chęcią poczytam relację o wspomaganiu kierownicy, auto dla panienek, które jednak trochę siły w rękach muszą mieć W GP bez wlaczonego City lżej się kręci
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
W 16V są dwa. Nie jest to zależne, czy auto golas, czy wypas. Zależne będzie wygłuszenie itd.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 01-02-2018 o 23:15
Oglądałem w salonie Tipo Tipo i jeśli chodzi o uszczelki drzwi i wokół karoserii to to samo mam w Lounge. Następnym razem przyjrzę się HB i SW czy się tym różnią od sedana.