Na pewno diesel i typowy "taksówkarski" ekodriving , czyli jeżdżenie turbodieselem w zakresie 1000-2000 rpm. Ostatnio jechałem w nocy z takim eko driverem , starym superbem. Pół Warszawy przejechał na 6 biegu i redukował na 5 jak zwalnialiśmy do 30 km/h. Żadna dwumasa tego nie przeżyje.
PS
Normalnych kierowców taksówek , proszę o nieobrażanie się![]()
Ludzie przecież jest napisane, że diesel poszedł do remontu. Tylko który silnik 1.3 czy 1.6? Owszem dwumasa może jeszcze paść ale silnik?
Niestety dziś się opowiada brednie, że biegi mozna zmieniac po 2000obr tylko nikt nie zwraca uwagi jak się obciąża silnik czy dwumasę. DO tego moment obrotowy jest =0![]()
Jakiś czas temu ktoś siał tu defetyzm, że fabryczne klocki hamulcowe są z gównolitu i starczają na max kilkanaście kkm. Dzisiaj, przy okazji zmiany kół obejrzałem swoje. Po prawie 15kkm wyglądają praktycznie jak nowe. Faktycznie, można mieć pecha i trafić na egzemplarz zmontowany podczas Ramadanu, albo być killerem, który potrafi wykończyć każdy mechanizm![]()
Witam kolegę z okolicy! Niepotrzebnie zakładasz, że mamy te same klocki, bo mamy to samo auto. Przyglądam się wielu samochodom, gdy idę - żaden nie ma tak upapranych pyłem felg jak moje Tipo - wyjadę z myjki, dwa kilometry i już brudne. Nie spostrzegam tego jako wadę, ponieważ samochód hamuje poprawnie, mam jednak tą świadomość, że wytrą się szybciej. Następne klocki wezmę Steinhoffy - takie jakie miałem w poprzednim aucie, nie brudziły felg a hamowały całkiem OK nie wycierając się zbyt szybko.
witam...co do pylenia klockow to u mnie tez pyla i felga brudna co chwile...ale klocki mam takie...
DSC_0133.JPG
popatrzalem przy okazji wymiany kol![]()
A może dzięki miękkim, dość szybko ścierającym się klockom oszczędzane są tarcze hamulcowe?
Znalazłem taki bajer w tuptusiu że kierunkowskazy można włączyć lekko dotykając dźwignię włącznika bez konieczności jej przełączania do końca. Ale nie podoba mi się że nie zawsze to działa. Czy ktoś wie dlaczego?
A ja znalazłem taki bajer, że przy włączaniu lewego kierunkowskazu włączają mi się długie światła, ale też nie zawsze
A tak na serio, to trzeba to chyba robić z "odpowiednim wyczuciem".
Tryb autostradowy czy tez zmiany pasa jest to fiatach od ok. 10lat. Dziala zawsze 5 x migajac (w dawniejszych fiatach 3 x). Kwestia wyczucia ale w mito jakos lepiej chodzi. A skoro juz mowa o rzeczach gorszych niz w mito to siedzenia. Siedziska w tipo krotsze o 2 cm i chyba wezsze mimo ze auto segment wyzej.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 06-12-2017 o 15:52