Olej tej klasy co selenia szybko sie degraduje do xW30.
AGŚ zaleca również: Z350255 ŚRODEK DO CZYSZCZENIA INSTALACJI ZASILANIA GAZEM LPG – Datacol Polska żeby reduktora tartarini nie trzeba było wymieniać po 30 tyś. km. jazdy po mieście. Więc do tego co prawią podchodziłbym z dużym dystansem
Wg mnie raczej kwestia losowania Może jakiś uszczelniacz masz akurat słabiej dopasowany albo coś bo ja najczęściej robię długie trasy i dość szybko jadę (w DE pod 180 utrzymywałem a wtedy po wlotach powietrza nawet czuć że powietrze gorętsze), nie bawię się też w ecodriving, tylko zmiana biegu przy 4k a jak wyprzedzam to ciągnę pod 6 bo w Małopolsce pod górkę się inaczej nie da tym silnikiem. Oleju nie bierze (ew śladowe ilości do 50ml/1000km - na pewno nie trzeba dolewać przy wymianie co 15kkm).
Gdzieś słyszałem że motocyklu przy ecodrivingu wał i cylindry są bardziej obciążone, więc może wtedy łatwiej coś przepuszczają? (i podobnie może być z autem) Chyba że to rosądny ecodriving, czyli nie mniej niż 2k obrotów i redukowanie przy przyspieszaniu, żeby było min 2,5 (mi ecodriving przy tym silniku za wiele nie dawał, może z litra to max, więc czy to się opłaca?).
Ostatnio edytowane przez TipoSedan ; 06-09-2018 o 16:14
Tartarini taka mała firma w pl. Raptem kilka serwisów w PL. Awaria reduktora - reklamacja 2 tygodnie. Uszkodzony map sensor - znowu reklamacja 2 tygodnie jazdy na pb. Nie dość k... że kroją za przeglądu tego gówna jak za złoto i części drogie to jeszcze wszystko trzeba reklamować i 2 tyg na benzynie jeździć. Ciężko zaopatrzyć naście serwisów w zapas gratów i wymieniać od ręki.
To nie buty. W Skoda czy Citroen jak coś się działo (rzadko) z LPG to od ręki lub na drugi dzień. Jak mi IP padł rok temu to poszedłem do pkt Apple i w 15 minut wyszedłem z nowym zafoliowanym. Więc argument z d... trochę. Jak płacisz za instalacje dedykowaną i zalecaną przez producenta to jej obsługa winna być wg. standardu serwisowego. Jak łupinie Ci sprzęgło/łączniki/amortyzatory przy przebiegu 30/40 tyś. km. to nikt ich nie wysyła na reklamację na 2 tygodnie tylko zamawiają jak nie ma na stanie i wymieniają. Czemu z taką egzotyczną u nas instalacją z zamkniętym oprogramowaniem jest odwrotnie?
Naj wyraźniej mamy pecha że jeździmy fiatem. A prawo polskie niestety tak działa. A że inne firmy dbają o klienta inaczej to jest polityką firmy. Ja osobiście jeśli chodzi o lpg olewam aso. Mam nie daleko do AGŚ jak się cos wyspie to do nich uderze.
Fiatprime trzeba bylo zalozyc polskiego najsuperfajniejszego staga, tam czesci dostepne sa w kazdym kiosku ruchu a nawet losowo w kinder niespodziankach na czesci ori do aut tez sie czasem czeka. Ja w razie awarii gazu uderze do AGŚ moze omine jeden szczebel biurokracji
Pic polega na tym że od początku roku nie dają wyboru z 95 konnym wariantem. Dlatego raczę wspomnieć o takich perypetiach. Nie jest to moje widzi mi się.
Generalnie jak są tzw "kity" popularne u nas tzn. BRC/Lovato/Landi które są tańsze (no może po za BRC które wychodzi podobnie) to w razie awarii (też się zdarza) jedziemy do dowolnego pkt autoryzowanego i robią "od ręki". Przeglądy też tam możemy robić taniej niż w ASO i dalej mieć gwarancję.
A tutaj ch... Płacisz jak za wyższa półkę. Przeglądy masz drogie bo nie masz wyjścia (dostęp do oprogramowania). Gwarancję masz na śmiesznie 60 tyś km (konkurencja 2 lata bez limitu km) a gdy coś walnie to czekasz 2 tygodnie jakbyś właśnie założył u Janusza w stodole za 1,5 tyś instalacje z Bóg wie czego ze sterownikiem Stag. Musisz do niego jechać i on musi reklamować.
Pół biedy jak ktoś ma czas i ma blisko do AGS. A reszta? "Ej no sorry", uważam że jest to nie w porządku. Nie powinno to tak działać i warto o tym napomknąć.
W przypadku fiata oraz samego tipo a takze podobnych aut w tych pieniadzach wiele rzeczy nie wyglada jak byc powinno, przykre ale prawdziwe.
Śfagier kupił 5 latka KIA Sportage, pojechal do serwisu bo mial lekko matowe klosze tylnych lamp tych nizszych i fotel skorzany koerowcy w jednym miejscu wygladał na przetarty, bez pierdolenia wyminili wszystko w jeden dzien, lampy nawet ladniejsze mu zalozyli po lifcie. Ale Kia teraz sie juz bardzoej ceni niz pare lat temu, tak sobie wyobrazalem serwis Fiata...no coz jest zdecydowanie inaczej. Czasem wydaje sie ze to co mamy to nie gwarancja tylko jakis pakiet rozruchowy.
A tu jedziesz do ASO a pan ktoremu sloma z butów wystaje, pierdoli trzy po trzy zeby jezdzic i obserwowac a pan mechanik mowi ze sie nie zna i musi instrukcje-manual sobie sciagnac zeby dowiedziec sie jak cos zrobic.
Zeby nie bylo auto jest pozytywne, troche skrzypi tu i tam przy 30 tys km ale co zrobic, taki mamy klimat...w Fiacie
No i trzeba sobie dokładnie przeliczyć. Bo finalnie taki tani Fiat wcale nie wychodzi tanio (w kwestii silnika i paliwa, pomijam zawias, bo woła o pomstę do nieba.) JEŚLI chcemy go zatrzymać na dłużej. Bo im więcej jeździmy to jeżdżąc na Tartarini niestety oszczędności topnieją.
Przez dwa lata zrobiłbym 120 tyś.km. w tym czasie mamy 8 przeglądów po 225 zł (spojrzałem właśnie na fakturę. 200 obsługa instalacji, 25 filtry) = 1800 zł
I trzeba przez okres gwarancji na auto trzymać kurczowo tego Tartarini i modlić się żeby w czasie gwarancji auta, a po gwarancji Tartarini nic nie jebło bo $$$
I żeby zacząć oszczędzać i uwolnić się od aso trzeba wywalić cały "przód" instalacji LPG 1100-1300+ za składaka, 1600+ za jakiś zestaw i móc cieszyć się przeglądami LPG za 25-75 zł. Po gwarancji na kolejną instalację ściągamy darmowy program, kabel za 25zł i możemy filtry sobie wymieniać sami.
Tak zacząłem liczyć i mnie przeraża W instrukcji Tartarini jest napisane, że wymagana wymiana świec co przegląd (15 tyś.km) co jest absolutną bzdurą. I np. w Gdańsku Schewe/Automobil wymieniają co 30 tyś.km. i nie ma problemu. A w Autoplus wymagają co 15 tyś. albo żegnaj się Pan z gwarancją. Podstawę mają. Zapis w karcie gwarancyjnej i instrukcji obsługi jak wół.
Przegląd LR w Gdańsku w Rapidzie 1,2 TSI z instalacją wtrysku ciekłego (3filtry) 140 zł (filtry + przegląd). Cena instalacji normalnie 5 tyś. na wyprzedażach już kilkukrotnie 2200/2500. Swoją drogą z cenników na 2019 Rapida/Fabii zniknęły Diesle Zasrane UE.
Ostatnio edytowane przez FiatPrime ; 15-09-2018 o 19:07
W AGŚ przeglad 140 zl wiec troche taniej i w mojej opinii lepiej
Na razie dwa czyszczenia reduktora ale po zmianie na Shell duzo lepiej sie jezdzi i problemow brak, zobaczymy co dalej