Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 49 z 61 PierwszyPierwszy ... 39474849505159 ... OstatniOstatni
Posty od 721 do 735 z 915
Like Tree97lubi to!

Temat: Tipo a LPG  

  1. #721
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    42
    Postów
    769
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Może wymiana oleju na bardziej gęsty by pomogła. Ale to raczej ludzie po gwarancji będą sprawdzać.
    Od AGŚ usłyszałem że shell helix hx7 ect pomaga



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #722
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,587
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Olej tej klasy co selenia szybko sie degraduje do xW30.

  4. #723
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    AGŚ zaleca również: Z350255 ŚRODEK DO CZYSZCZENIA INSTALACJI ZASILANIA GAZEM LPG – Datacol Polska żeby reduktora tartarini nie trzeba było wymieniać po 30 tyś. km. jazdy po mieście. Więc do tego co prawią podchodziłbym z dużym dystansem

  5. #724
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    42
    Postów
    769
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    AGŚ zaleca również: Z350255 ŚRODEK DO CZYSZCZENIA INSTALACJI ZASILANIA GAZEM LPG – Datacol Polska żeby reduktora tartarini nie trzeba było wymieniać po 30 tyś. km. jazdy po mieście. Więc do tego co prawią podchodziłbym z dużym dystansem
    Lejesz kpe

  6. #725
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Na razie 3 wymiany. Przez 45 tyś. km 23 oleju dodatkowo poszło na dolewki. Co śmieszne zauważyłem, że jak jeździ nim żona (do pracy i powrót 30km) to konsumpcja mocno spadła. Mimo tego, że ona tam się nie bawi jak Ja w jakieś eko jazdy tylko ciśnie do 5 tyś obrotów i dopiero bieg w ruchu miejskim. Zastanawiam się od czego to w sumie zależy. W ASO twierdzą że faktycznie u ludzi którzy bardzo dużo jeżdżą tyle wciąga. Może jak on jest bardzo nagrzany to puszcza na pierścieniach?
    Wg mnie raczej kwestia losowania Może jakiś uszczelniacz masz akurat słabiej dopasowany albo coś bo ja najczęściej robię długie trasy i dość szybko jadę (w DE pod 180 utrzymywałem a wtedy po wlotach powietrza nawet czuć że powietrze gorętsze), nie bawię się też w ecodriving, tylko zmiana biegu przy 4k a jak wyprzedzam to ciągnę pod 6 bo w Małopolsce pod górkę się inaczej nie da tym silnikiem. Oleju nie bierze (ew śladowe ilości do 50ml/1000km - na pewno nie trzeba dolewać przy wymianie co 15kkm).

    Gdzieś słyszałem że motocyklu przy ecodrivingu wał i cylindry są bardziej obciążone, więc może wtedy łatwiej coś przepuszczają? (i podobnie może być z autem) Chyba że to rosądny ecodriving, czyli nie mniej niż 2k obrotów i redukowanie przy przyspieszaniu, żeby było min 2,5 (mi ecodriving przy tym silniku za wiele nie dawał, może z litra to max, więc czy to się opłaca?).
    Ostatnio edytowane przez TipoSedan ; 06-09-2018 o 16:14

  7. #726
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Tartarini taka mała firma w pl. Raptem kilka serwisów w PL. Awaria reduktora - reklamacja 2 tygodnie. Uszkodzony map sensor - znowu reklamacja 2 tygodnie jazdy na pb. Nie dość k... że kroją za przeglądu tego gówna jak za złoto i części drogie to jeszcze wszystko trzeba reklamować i 2 tyg na benzynie jeździć. Ciężko zaopatrzyć naście serwisów w zapas gratów i wymieniać od ręki.

  8. #727
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    42
    Postów
    769
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Tartarini taka mała firma w pl. Raptem kilka serwisów w PL. Awaria reduktora - reklamacja 2 tygodnie. Uszkodzony map sensor - znowu reklamacja 2 tygodnie jazdy na pb. Nie dość k... że kroją za przeglądu tego gówna jak za złoto i części drogie to jeszcze wszystko trzeba reklamować i 2 tyg na benzynie jeździć. Ciężko zaopatrzyć naście serwisów w zapas gratów i wymieniać od ręki.
    Nie chcę wywoływać 💩 🌩, ale napiszę tak to może serwisy montujące tak działają. I tak ode mnie jak reklamujesz buty robocze to naprawiają na miejscu bądź dają zastępcze obuwie?

  9. #728
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    To nie buty. W Skoda czy Citroen jak coś się działo (rzadko) z LPG to od ręki lub na drugi dzień. Jak mi IP padł rok temu to poszedłem do pkt Apple i w 15 minut wyszedłem z nowym zafoliowanym. Więc argument z d... trochę. Jak płacisz za instalacje dedykowaną i zalecaną przez producenta to jej obsługa winna być wg. standardu serwisowego. Jak łupinie Ci sprzęgło/łączniki/amortyzatory przy przebiegu 30/40 tyś. km. to nikt ich nie wysyła na reklamację na 2 tygodnie tylko zamawiają jak nie ma na stanie i wymieniają. Czemu z taką egzotyczną u nas instalacją z zamkniętym oprogramowaniem jest odwrotnie?

  10. #729
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    42
    Postów
    769
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Naj wyraźniej mamy pecha że jeździmy fiatem. A prawo polskie niestety tak działa. A że inne firmy dbają o klienta inaczej to jest polityką firmy. Ja osobiście jeśli chodzi o lpg olewam aso. Mam nie daleko do AGŚ jak się cos wyspie to do nich uderze.

  11. #730
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Fiatprime trzeba bylo zalozyc polskiego najsuperfajniejszego staga, tam czesci dostepne sa w kazdym kiosku ruchu a nawet losowo w kinder niespodziankach na czesci ori do aut tez sie czasem czeka. Ja w razie awarii gazu uderze do AGŚ moze omine jeden szczebel biurokracji

  12. #731
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Pic polega na tym że od początku roku nie dają wyboru z 95 konnym wariantem. Dlatego raczę wspomnieć o takich perypetiach. Nie jest to moje widzi mi się.

    Generalnie jak są tzw "kity" popularne u nas tzn. BRC/Lovato/Landi które są tańsze (no może po za BRC które wychodzi podobnie) to w razie awarii (też się zdarza) jedziemy do dowolnego pkt autoryzowanego i robią "od ręki". Przeglądy też tam możemy robić taniej niż w ASO i dalej mieć gwarancję.

    A tutaj ch... Płacisz jak za wyższa półkę. Przeglądy masz drogie bo nie masz wyjścia (dostęp do oprogramowania). Gwarancję masz na śmiesznie 60 tyś km (konkurencja 2 lata bez limitu km) a gdy coś walnie to czekasz 2 tygodnie jakbyś właśnie założył u Janusza w stodole za 1,5 tyś instalacje z Bóg wie czego ze sterownikiem Stag. Musisz do niego jechać i on musi reklamować.

    Pół biedy jak ktoś ma czas i ma blisko do AGS. A reszta? "Ej no sorry", uważam że jest to nie w porządku. Nie powinno to tak działać i warto o tym napomknąć.

  13. #732
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    W przypadku fiata oraz samego tipo a takze podobnych aut w tych pieniadzach wiele rzeczy nie wyglada jak byc powinno, przykre ale prawdziwe.

    Śfagier kupił 5 latka KIA Sportage, pojechal do serwisu bo mial lekko matowe klosze tylnych lamp tych nizszych i fotel skorzany koerowcy w jednym miejscu wygladał na przetarty, bez pierdolenia wyminili wszystko w jeden dzien, lampy nawet ladniejsze mu zalozyli po lifcie. Ale Kia teraz sie juz bardzoej ceni niz pare lat temu, tak sobie wyobrazalem serwis Fiata...no coz jest zdecydowanie inaczej. Czasem wydaje sie ze to co mamy to nie gwarancja tylko jakis pakiet rozruchowy.
    A tu jedziesz do ASO a pan ktoremu sloma z butów wystaje, pierdoli trzy po trzy zeby jezdzic i obserwowac a pan mechanik mowi ze sie nie zna i musi instrukcje-manual sobie sciagnac zeby dowiedziec sie jak cos zrobic.

    Zeby nie bylo auto jest pozytywne, troche skrzypi tu i tam przy 30 tys km ale co zrobic, taki mamy klimat...w Fiacie

  14. #733
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    No i trzeba sobie dokładnie przeliczyć. Bo finalnie taki tani Fiat wcale nie wychodzi tanio (w kwestii silnika i paliwa, pomijam zawias, bo woła o pomstę do nieba.) JEŚLI chcemy go zatrzymać na dłużej. Bo im więcej jeździmy to jeżdżąc na Tartarini niestety oszczędności topnieją.

    Przez dwa lata zrobiłbym 120 tyś.km. w tym czasie mamy 8 przeglądów po 225 zł (spojrzałem właśnie na fakturę. 200 obsługa instalacji, 25 filtry) = 1800 zł

    I trzeba przez okres gwarancji na auto trzymać kurczowo tego Tartarini i modlić się żeby w czasie gwarancji auta, a po gwarancji Tartarini nic nie jebło bo $$$

    I żeby zacząć oszczędzać i uwolnić się od aso trzeba wywalić cały "przód" instalacji LPG 1100-1300+ za składaka, 1600+ za jakiś zestaw i móc cieszyć się przeglądami LPG za 25-75 zł. Po gwarancji na kolejną instalację ściągamy darmowy program, kabel za 25zł i możemy filtry sobie wymieniać sami.

    Tak zacząłem liczyć i mnie przeraża W instrukcji Tartarini jest napisane, że wymagana wymiana świec co przegląd (15 tyś.km) co jest absolutną bzdurą. I np. w Gdańsku Schewe/Automobil wymieniają co 30 tyś.km. i nie ma problemu. A w Autoplus wymagają co 15 tyś. albo żegnaj się Pan z gwarancją. Podstawę mają. Zapis w karcie gwarancyjnej i instrukcji obsługi jak wół.

    Przegląd LR w Gdańsku w Rapidzie 1,2 TSI z instalacją wtrysku ciekłego (3filtry) 140 zł (filtry + przegląd). Cena instalacji normalnie 5 tyś. na wyprzedażach już kilkukrotnie 2200/2500. Swoją drogą z cenników na 2019 Rapida/Fabii zniknęły Diesle Zasrane UE.
    Ostatnio edytowane przez FiatPrime ; 15-09-2018 o 19:07

  15. #734
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    W AGŚ przeglad 140 zl wiec troche taniej i w mojej opinii lepiej
    Na razie dwa czyszczenia reduktora ale po zmianie na Shell duzo lepiej sie jezdzi i problemow brak, zobaczymy co dalej

  16. #735
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Na razie dwa czyszczenia reduktora ale po zmianie na Shell duzo lepiej sie jezdzi i problemow brak, zobaczymy co dalej
    Oooo!!!! A czemu tak? Przebieg i dwa czyszczenia reduktora? I czemu Shell ?


 
Strona 49 z 61 PierwszyPierwszy ... 39474849505159 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Alarm Tipo II
    Napisany przez bob9753 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post: 19-12-2018, 09:08
  2. Tipo hatchback
    Napisany przez mmaa na forum Tipo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-06-2016, 22:20
  3. /F/I/A/T/ Tipo 1.8ie czyli Tipo po raz trzeci :)
    Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 68
    Ostatni post: 13-12-2014, 18:02
  4. Części do Fiata Tipo 1.4
    Napisany przez pit14 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-03-2013, 21:37
  5. Podkarpackie Tipo 3D !
    Napisany przez Stivi na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-03-2010, 22:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo lpg

fiat tipo 1.4 t-jet lpg opinie

fiat tipo lpg forum

fiat tipo lpg opinie

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534tipo-lpg-3376122

tipo lpg

fiat tipo 1.4 t-jet lpg

tipo 1.4 lpg

fiat tipo 1.4 lpg

nowyfiat tipo lpg

fiat tipo 2 gdzie dac korek od gazu

1.4 t-jet a lpg czy wartofiat tipo gaztipo lpg opiniefiat tipo 1 4 lpgfiat tipo hatchback 1.4 t-jet a lpgtipo lpg niefabrycznefiat tipo lpg wlewfiat tipo fabryczny gaztipo lpg fabrycznie tipo zaworyfiat tipo 1.4 t-jet lpg foruminstalacja gazowa landi opinie w tipotipo sedan z lpgenergy gaz polska automat

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl