Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 42 z 61 PierwszyPierwszy ... 32404142434452 ... OstatniOstatni
Posty od 616 do 630 z 915
Like Tree97lubi to!

Temat: Tipo a LPG  

  1. #616
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    38
    Postów
    663
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    A może coś z czujnikem temp. A zaskakuje odrazu?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #617
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,740
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał jan ostrzyca Zobacz post
    Dziwna sprawa. 1.4 95 km + LPG Tartarini (dodany w ASO). Silnik bierze olej - poszło ok. 1,5 l na 20 tys. km.
    Gorzej, że mam problemy z rozruchem na zimno. Trzeba przygazować żeby zaskoczył. ASO jak to ASO, twierdzi że paliwo jest złe i trzeba przepłukać system zasilania. Nie bardzo wierzę, bo to piąty wóz na LPG i takich rzeczy w innych nie było. Auto ma 21 tys. km. Jaka może być przyczyna utrudnionego rozruchu na zimno? Wóz jest po serwisie - nowe filtry i świece.
    Pewnie jak zwykle przy LPG - rozjechana mapa

  4. #618
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    38
    Postów
    663
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Pewnie jak zwykle przy LPG - rozjechana mapa
    A z ciekawości jak mogą się rozjechać mapy na pb? Jak się to naprawia?

  5. #619
    Klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Kraków
    Postów
    177
    Auto
    TIPO Easy 1.4 95KM
    Rocznik
    08.2017
    Cytat Napisał Yasiooh Zobacz post
    Koledzy, proszę o burzę mózgów i pomoc w diagnostyce problemu z gazem. Po raz kolejny czułem LPG wewnątrz, był on także wyczuwalny pod maską, co potwierdziło badanie czujnikiem w stacji kontroli pojazdów. Jeszcze przed potwierdzeniem nieszczelności wyłączyłem instalację i jeździłem na benzynie, załączyłem gaz dopiero na czas badania. Niestety, dzień później ASO nie wykryło problemu, chociaż jeszcze rano w garażu było czuć gazem – przy pomocy czujnika, w mojej obecności pokazali mi, że nie są w stanie wykryć nieszczelności. Sprawdzono połączenia, wszystko popsikane płynem diagnostycznym, niczego to nie wykazało. Jako że już wcześniej miałem problemy ze szczelnością, do problemu podeszli na poważnie.

    Jakieś pomysły, co to może być? Czemu czasem czuć gazem, a czasem nie?

    Instalacja: Tartarini (montowana w ASO), od nowości

    Samochód: Tipo 1.4 95KM

    Przebieg: 22k km
    Ja miałem problem z gazem po pierwszym przeglądzie (1500 km). Najpierw zauważyłem, że spalanie gazu wzrosło z ok 9 l na 11.5 ale komputer pokazywał tyle samo co poprzednio. Zgłosiłem to w serwisie, ale oni powiedzieli, że nie zmieniali żadnych parametrów. Zorientowałem się dopiero gdy nagle poczułem gaz w aucie (wcześniej miałem katar ). Okazało się, że za słabo była dokręcona opaska na wężyku za reduktorem i 20% gazu szło w atmosferę.
    A tak przy okazji. Nie wiem czy jest sens jechać z tym do ASO bo komputer mi pokazuje średnie spalanie 6.5 l/100 km a rzeczywiste obliczane przy tankowaniu wynosi ok. 9.3. Poza tym czerwona dioda rezerwy zapala mi się mniej więcej w połowie pojemności zbiornika.
    Ostatnio edytowane przez koczis ; 19-06-2018 o 10:01

  6. #620
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,740
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał koczis Zobacz post
    A tak przy okazji. Nie wiem czy jest sens jechać z tym do ASO bo komputer mi pokazuje średnie spalanie 6.5 l/100 km a rzeczywiste obliczane przy tankowaniu wynosi ok. 9.3.
    Jest to normalne dlatego w fabrycznym usunięto te nic nie dające wskazania komputera

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Gomez405 Zobacz post
    A z ciekawości jak mogą się rozjechać mapy na pb? Jak się to naprawia?
    prosto mowiąc w zalezności od sterownika - może próbowac korygować to co jest koślawo na gazie, zapamietuje to i na banzynie robi to samo. Trzeba dobrze gaz zestroić i tyle.

  7. #621
    Klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Kraków
    Postów
    177
    Auto
    TIPO Easy 1.4 95KM
    Rocznik
    08.2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Jest to normalne dlatego w fabrycznym usunięto te nic nie dające wskazania komputera
    Nie wiem czy nic nie znaczące bo są dość powtarzalne tylko zaniżone.

  8. #622
    Klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    39
    Postów
    124
    Auto
    HB T-Jet S-Design
    Rocznik
    2017
    Ogólnie widzę że strasznie dużo problemów z tymi instalacjami Tartarini. Wątpliwa jakość samych podzespołów plus partactwo ASO i przepis na duże problemy i wydatki gwarantowany w nie tak wcale długim czasie.
    Po stokroć wolałbym zamontować STAGa/BRC w jakimś solidnym punkcie nawet tracąc z miejsca gwarancję na silnik.

    Te fabryczne instalacje prezentują się dużo bardziej obiecująco choć wiele osób podaje spalanie na nich nawet powyżej 12 litrów.
    bravaj lubi to.

  9. #623
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,740
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Lub 8-9,5. Więcej niż 9,5 (full klima) po dotarciu nie osiągnąłem.

  10. #624
    Klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Kraków
    Postów
    177
    Auto
    TIPO Easy 1.4 95KM
    Rocznik
    08.2017
    Ja do tej pory przejechałem na TARTARINI jakieś 4000 km i poza tą nieszczęsną opaską i wskazaniem komputera (w sumie do olania) nic się nie działo. Zużycie obliczone przy tankowaniu (zawsze leje do pełna) max 9.5 l/100 km.

  11. #625
    Klubowicz
    Dołączył
    18 luty 2018
    Skąd
    KRAKÓW
    Postów
    131
    Auto
    500L CROSS T-jet
    Rocznik
    2018
    Ja na chwilę obecną docieram tjeta -1300km przejechane. I szczęśliwie odliczam dni do montażu LPG Staga. Od ponad 10 lat jeżdżę zagazowanymi autami i teraz ciężko znoszę tankowanie samej BP, obecnie spalanie 10l benzyny miasto i trasa koło 8 8,5l jeżdżąc jak emeryt do 3000rpm i prędkość max 110km na autostradzie. 500L

    Wysłane z mojego C103 przy użyciu Tapatalka

  12. #626
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    37
    Postów
    1,743
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    To chyba Tartarini ma autoadaptecje a nie silnik benzynowy ma czerpac mapy z LPG, chyba ze czegos konkretnie nie rozumiem. I nie pierdolta juz glupot ale te Stagi czy Brc to nie dzialaja na niewiadomo jakiej technologii tylko sa pewnie w wielu tematach blizniacze, a sam komputer nie jest z kosmosu tylko pewnie bardzo podobny jak w Tartarini. Standardowo Aso cos zjebalo, teraz u dobrego gazownika szukalbym co to a nie nadupcał bez sensu ze Tartarini to zło kurłaaa

  13. #627
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 luty 2018
    Skąd
    Bełchatów
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 T jet LPG
    Rocznik
    2018
    Spalanie na poziomie 12 litrów jest właściwe dla fabrycznie montowanej instalacji Landi Renzo w T-Jet 120KM LPG , w instrukcji jest napisane że auto na LPG pali w cyklu miejskim 11,4 litra (jak znamy producentów wartość pewnie lekko zaniżona ewentualnie mierzona bez uwzględnienia np. klimatyzacji), natomiast na benzynie 8,2 litra.
    Cytat Napisał dramez Zobacz post
    Ogólnie widzę że strasznie dużo problemów z tymi instalacjami Tartarini. Wątpliwa jakość samych podzespołów plus partactwo ASO i przepis na duże problemy i wydatki gwarantowany w nie tak wcale długim czasie.
    Po stokroć wolałbym zamontować STAGa/BRC w jakimś solidnym punkcie nawet tracąc z miejsca gwarancję na silnik.

    Te fabryczne instalacje prezentują się dużo bardziej obiecująco choć wiele osób podaje spalanie na nich nawet powyżej 12 litrów.
    Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

  14. #628
    Klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    39
    Postów
    124
    Auto
    HB T-Jet S-Design
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    To chyba Tartarini ma autoadaptecje a nie silnik benzynowy ma czerpac mapy z LPG, chyba ze czegos konkretnie nie rozumiem. I nie pierdolta juz glupot ale te Stagi czy Brc to nie dzialaja na niewiadomo jakiej technologii tylko sa pewnie w wielu tematach blizniacze, a sam komputer nie jest z kosmosu tylko pewnie bardzo podobny jak w Tartarini. Standardowo Aso cos zjebalo, teraz u dobrego gazownika szukalbym co to a nie nadupcał bez sensu ze Tartarini to zło kurłaaa
    Być może jest jak piszesz że STAG czy BRC same w sobie nie są jakoś specjalnie wyrafinowane. Jednak wiele serwisów zna te komponenty dość dobrze i przerabiało je na wielu silnikach i konfiguracjach.
    Inna sprawa że nawet minimalna różnica w sprawności wtrysku czy dokładności komputera przy LPG może mieć znaczenie w odniesieniu do żywotności silnika.

    Zapewne też nie brakuje osób u których Tartarini spisuje się bezobsługowo i są z niej zadowoleni


    Nie hejtuje Tartarini, jedynie wyraziłem pewną obawę. Pewnie tych instalacji jest znacznie więcej niż fabrycznej z T-jet, ale o problemach z tą drugą poza dużym spalaniem nie słyszałem w ogóle. A o Tartarini co chwilę czytam tu czy na FB.
    Ostatnio edytowane przez dramez ; 20-06-2018 o 09:36

  15. #629
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2017
    Skąd
    LU
    Wiek
    49
    Postów
    10
    Auto
    Doblo 1.4 95 KM+ LPG Tartarini 7 os. Familly
    Rocznik
    2017
    Nie wiem czy to jakaś nowość, ale w ASO powiedzieli mi o nowych zasadach użytkowania LPG Tartarini w Fiatach.
    Dotychczas wymagane były 2 x częstsze przeglądy olejowe z każdorazową wymianą świec i co 4 zbiorniki LPG trzeba było zrobić 100 km na benzynie. Tak przynajmniej wynika ze świstka, który dostałem z instalacją.
    Teraz podniesiono temperaturę przeskoku na LPG z 30 na 45 *C, ASO zaleca czyszczenie instalacji LPG środkiem podawanym do zbiornika LPG i podobno wgrywają dotrysk 95 ponad 4000 obrotów. Dziwna sprawa, przy kilku nowych wozach na LPG (Renault, Dacia, Skoda, Fiat) nie spotkałem się z takimi cyrkami a auta chodziły bez zarzutu.

  16. #630
    Klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Kraków
    Postów
    177
    Auto
    TIPO Easy 1.4 95KM
    Rocznik
    08.2017
    Nie słyszałem o tym a mam Tipo z LPG dopiero czwarty miesiąc.
    Natomiast dziwna dla mnie jest konieczność wykonania przeglądu rejestracyjnego co rok przy LPG a nie dopiero po 3 latach, pomimo, że gaz i tak jest przeglądany. Co ma gaz do zawieszenia, opon czy amortyzatorów.


 
Strona 42 z 61 PierwszyPierwszy ... 32404142434452 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Alarm Tipo II
    Napisany przez bob9753 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post: 19-12-2018, 08:08
  2. Tipo hatchback
    Napisany przez mmaa na forum Tipo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-06-2016, 21:20
  3. /F/I/A/T/ Tipo 1.8ie czyli Tipo po raz trzeci :)
    Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 68
    Ostatni post: 13-12-2014, 17:02
  4. Części do Fiata Tipo 1.4
    Napisany przez pit14 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-03-2013, 20:37
  5. Podkarpackie Tipo 3D !
    Napisany przez Stivi na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-03-2010, 21:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo lpg

fiat tipo 1.4 t-jet lpg opinie

fiat tipo lpg forum

fiat tipo lpg opinie

fiat tipo 1.4 t-jet lpg

tipo 1.4 lpg

tipo lpg

nowyfiat tipo lpg

fiat tipo 1.4 lpg

fiat tipo 2 gdzie dac korek od gazu

tipo lpg opiniefiat tipo 1 4 lpg1.4 t-jet a lpg czy wartofiat tipo gazfiat tipo nie chodzi na lpgMOPS nowy Fiat Tipo na gazfiat tipo fabryczny gazfiat tipo gaz cenyfiat tipo hatchback 1.4 t-jet a lpgfiat tipo lpg wlewtipo lpg fabrycznie TJ80 Turbojet Enginetipo sedan z lpgenergy gaz polska automatinstalacja gazowa landi opinie w tipo

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl