Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 25 z 34 PierwszyPierwszy ... 152324252627 ... OstatniOstatni
Posty od 361 do 375 z 508
Like Tree92lubi to!

Temat: Silnik 1.4 16V Typowe Usterki  

  1. #361
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 kwiecień 2017
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    3
    Auto
    Audi A4
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał ksys Zobacz post
    Ja mam leasing, i mam teoretycznie jeździć do ASO, bo jeśli w 4roku oddam im auto i wyjdzie, że przez brak ASO spadła wartość, to jak myślisz, kogo obciążą?
    Więc jak widzisz, nie każdego stać, żeby jeździć do zaufanego i świetnego mechanika.
    Więc nie wiem , skoro przez 5 lat mam w tym ASO jednak serwisować, to jestem jeleń czy łoś? bo nie wiem które, a za jedno z nich się obrażę.
    Dobrze, że piszesz o tym ASO bo nie wiedziałem. To jak biorę samochód w leasing (i jest on na gwarancji) to płacę za naprawy w ASO? Chciałem wziąć leasing samochodu Fiat 500, nawet wybrałem firmę (raiffeisen, dużo osób mi polecało) ale ciągle się dowiaduję nowych rzeczy.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #362
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    37
    Postów
    1,743
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Wydaje mi się że takie rzeczy to na gwarancji, potem juz mozna z leasingodawcą sie dogadac ale na 100% nie jestem pewien. Ogolnie jak masz auto rozbite lub cos w tym stylu to leasingodawca ma swoje watsztaty naprawy a nie koniecznie jest to ASO

  4. #363
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2014
    Skąd
    DG
    Wiek
    35
    Postów
    295
    Auto
    VW Up! 1.0 ; TIPO Lounge+business 1.4
    Rocznik
    2016;2019
    Z leasingiem to jest tak, że masz dbać o auto i je serwisować. Nie koniecznie w ASO, ale mnie jest tak wygodniej, bo mam niedaleko. Choć i tak nie mam czasu podjechać od pół roku
    Za naprawy na gwarancji jeśli są wadą się nie płaci, nie ważne czy auto w leasing czy nie. Za każde inne naprawy (klocki się skończą) trzeba płacić z własnej kieszeni. Gwarancja jest taka sama czy to leasing czy gotówka, jedynie przy leasingu są pewne obostrzenia dot. eksploatacji.
    pozdrawiam

  5. #364
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    370
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star
    Rocznik
    2016
    Z uwagi że temat brzmi " Silnik 1.4 16V Typowe Usterki" pozwolę się Was spytać czy spotkaliście się w waszych silnikach a dokładnie sprzęgle aby przy porannych pierwszych ruszaniach z 1 biegu były wyczuwalne drgania od strony silnika-sprzęgła? U mnie czasami taki objaw występuje zwłaszcza gdy niska temp i wilgotność to ruszanie z 1 biegu powoduje lekkie drgawki silnika tak jakby sprzęgło się ślizgało lub jakiś problem z dociskiem. Potem ten objaw w takcie kolejnych ruszań znika. Denerwuje mnie to okropnie.Obstawiam na jakiś problem z sprzęgłem....a przebieg dopiero 6.000km

  6. #365
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    32
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Raz gdy po tygodniowym postoju wyjechałem z garażu czułem jak sprzęgło szarpie i wpada w drgania objaw tez ustał gdy auto się rozgrzało.

  7. #366
    Klubowicz
    Dołączył
    31 sierpień 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    303
    Auto
    Tipo 1.4 16V +LPG
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał marnyd4d Zobacz post
    gdy niska temp i wilgotność to ruszanie z 1 biegu powoduje lekkie drgawki silnika tak jakby sprzęgło się ślizgało lub jakiś problem z dociskiem
    Nigdy tego nie miałem

  8. #367
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    370
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star
    Rocznik
    2016
    Jak możecie to wpisujcie swoje spostrzeżenia co do sprzęgła.....jeśli nic sie nie zmieni czeka mnie wizyta ASO

  9. #368
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocek
    Wiek
    42
    Postów
    65
    Auto
    Mazda 5
    Rocznik
    2016
    Domyślam się że za chwilę zostanę nazwany defetystą ale dopiero po dzisiejszej rozmowie przeczytałem cały ten wątek i doszukałem się historii którą wkleił wcześniej marny4d 6-go marca.

    Od początku:
    Dzisiaj pochwaliłem się koledze że planuję zakup tipo.
    Popatrzył na mnie z pod oka i podzielił się telefonem do kolegi który jeździ(ł?) na taksówce od około roku tipo sedan 1,4 95KM z LPG montowanym u dilera.
    Niestety znalazł się w dokładnie takiej samej sytuacji jak opisywany wcześniej maario. W aucie przy przebiegu 40kkm padła głowica. Z jego opisu wynika że to zawory (najpewniej wypalone od źle wyregulowanego LPG). Niestety nie wie dokładnie co jest wymieniane bo ASO nie przedstawiło specyfkacji naprawy i zbyło jego pytania lakonicznym zdaniem "głowica będzie naprawiona na gwarancji"
    Co ciekawe pracuje w korporacji taksówkowej w której jeździ kilkanaście identycznych aut (1,4 95KM z LPG) i już kilka miało podobną przygodę.
    Dziwne jest dla mnie tak szybkie wypalenie gniazd w aucie które ma hydrauliczne kasowanie luzów zaworowych.

    Sam zamierzam kupić T-jeta z fabrycznym LPG i ta nowinka zabiła mi ćwieka. Pytanie do zorientowanych czy T-jet to nie jest identyczna konstrukcja co 1,4 16v wzbogacona jedynie o turbinę?
    Z jednej strony czytałem o wzmocnieniu gniazd i zaworów pod fabryczne LPG ale z drugiej strony koszty przedłużonej gwarancji dla silnika z LPG są oględnie mówiąc zaporowe więc coś może być na rzeczy.

    Wracają do kolegi taksówkarza nie mam przesłanek żeby podważać jego historię bo nie miał powodów żeby coś ubarwiać ale z drugiej strony po pierwszych awariach tego typu wśród znajomych sam zainteresował bym się składem mieszanki w moim aucie.

    No i zapewniam na koniec potencjalnych krytykantów i zwolenników teorii spiskowych że nie jestem dilerem fiata pragnącym naciągać kogoś na przedłużoną gwarancję
    Tym bardziej że zdaje się że ta przedłużona nie obejmuje dokładanej instalacji LPG.

    Generalnie z jego tonu wynikało że jest lekko autem zawiedziony. Wspominał jeszcze o szybkim zużyciu klocków ale na taxi to raczej normalne no i o stałych dolewkach oleju.
    Ostatnio edytowane przez Joozwa ; 21-06-2017 o 00:14

  10. #369
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,740
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Joozwa Zobacz post
    Domyślam się że za chwilę zostanę nazwany defetystą ale dopiero po dzisiejszej rozmowie przeczytałem cały ten wątek i doszukałem się historii którą wkleił wcześniej marny4d 6-go marca.

    Od początku:
    Dzisiaj pochwaliłem się koledze że planuję zakup tipo.
    Popatrzył na mnie z pod oka i podzielił się telefonem do kolegi który jeździ(ł?) na taksówce od około roku tipo sedan 1,4 95KM z LPG montowanym u dilera.
    Niestety znalazł się w dokładnie takiej samej sytuacji jak opisywany wcześniej maario. W aucie przy przebiegu 40kkm padła głowica. Z jego opisu wynika że to zawory (najpewniej wypalone od źle wyregulowanego LPG). Niestety nie wie dokładnie co jest wymieniane bo ASO nie przedstawiło specyfkacji naprawy i zbyło jego pytania lakonicznym zdaniem "głowica będzie naprawiona na gwarancji"
    Co ciekawe pracuje w korporacji taksówkowej w której jeździ kilkanaście identycznych aut (1,4 95KM z LPG) i już kilka miało podobną przygodę.
    Dziwne jest dla mnie tak szybkie wypalenie gniazd w aucie ktĂłre ma hydrauliczne kasowanie luzĂłw zaworowych.

    Sam zamierzam kupić T-jeta z fabrycznym LPG i ta nowinka zabiła mi ćwieka. Pytanie do zorientowanych czy T-jet to nie jest identyczna konstrukcja co 1,4 16v wzbogacona jedynie o turbinę?
    Z jednej strony czytałem o wzmocnieniu gniazd i zaworów pod fabryczne LPG ale z drugiej strony koszty przedłużonej gwarancji dla silnika z LPG są oględnie mówiąc zaporowe więc coś może być na rzeczy.
    W 1,4 16V nie ma fabrycznej instalacji (tzn montowanej w fabryce). Jest coś co można nazwać dealerską montujowane jest Tartarini przez Auto gaz śląsk (notabene mieszczący się w garażu koło kopalni Wujek w Katowicach).
    Zrobiłem na tym silniku w 8 lat 143 tys km na gazie (BRC) i jest prawie wszystko OK. Prawie bo od kilku tygodni odpalenie ciepłego silnika na benzynie po jeździe na gazie jest utrudnione ale obstawiam ze reduktor może puszcza gaz i jest za bogato. W końcu miał prawo się zużyć i muszę do tego zajrzeć. Ostatnio mierzyłem kompresję po 13,5 +/- 0,2 bara (na zimnym silniku) czyli OK, nie wykazuje żednych niepokojących objawów. Czasem w wilgotne dni strzeli focha i jest coś z zapłonem po rozruchu (komputer pokazuje różne komunikaty: błąd wtryskiwacza, brak zapłonu itp, ale przechodzi po kilkunastu sekundach. Coś z elektryką, może obwodem WN Silnik bierze trochę oleju szczególnie przy dużych prędkościach gdy jeżdżę do 90 km/h dużych ubytków nie ma. Na 15 tys km trzeba dolać miarkę ale mam mały wyciek/pocenie. I to jest chyba powszechna przypadłość tego silnika: wyciek z pod pokrywy zaworów. A że pokrywa zaworów zwana półgłowicą jest mozliwa dościągnięcia tylko z wałkami rozrządu więc czekam i zrobię to razem.

    T-jet to ten sam silnik ale z turbiną i paroma zmianami materiałowymi (kute korbowody, coś tam z obrobką wału itp)i oczywiście inny osprzęt. Ma instalację LPG landi renzo wkładaną w fabryce. Nie jest to nowość bo od kilku lat taki zestaw jest też w alfie mito na rynek włoski i chyba w giuliettcie. Prawdopodobnie jest to inaczej strojone bo wzieli silnik i instalację stroili na hamowni z odpowiednim opomiarowaniem, opracowali wsad do ECU gazowego i go po prostu kopiują.
    Tak przynajmniej robi BRC opracowując wsady do poszczególnych typów silników. U mnie po instalacji w warsztacie był problem bo auto szarpało przy otwieraniu sie portu PDA i chłopaki nie ogarniali. Po czym przyjechał gość z centrali dał im pendraiva i kazał wgrać plik "jeszcze ciepły prosto z hamowni z włoch". Od tego momentu przez 8 lat problemu nie ma. Ponieważ regulacja zaworów jest hydrauliczna, nie wiem czy się zużywają czy nie (gdyby były płytki jak w 8V widać by było co się dzieje) ale uszkodzenie głowicy po tak małym przebiegu wskazywałoby na skrajnie złą regulację gazu bo zakres kompensacji kompensatorów hydraulicznych jest duży.

  11. #370
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2017
    Skąd
    Jasło
    Postów
    132
    Auto
    Tipo Sedan 1,4 POP
    Rocznik
    2016
    Po tylu postach można stawiać hipotezę, że to nie jest silnik pod LPG. Na benzynie sprawuje się doskonale.

  12. #371
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    37
    Postów
    1,743
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Zobacz ileś sprzedało się Tipo, a ile w ogóle aut z tym silnikiem w grupie FCA I teraz daj sobie sam odpowiedź jeden taksówkarz i jeden chłopak napisał gdzieś na forum że miał takie problemy. Po drugie sprawa to że taksówkarze jeżdżą jak jeżdżą, auto dla nich to jest jak do orannia pola więc jeśli opierasz się na takich faktach, podziękuję lepiej kup inną markę, inne auto i koniecznie w benzynie a najlepiej 3.0 tdi

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Dodam tylko że u mojego dilera odbierałem auto ze stoku a czekałem tylko dlatego że była kolejka do montazu instalacji LPG. To fajnie jak za jakis czas te wszystkie Tipo wroca do dealerow zepsute. Jakby silnik nie nadawał sie do gazowania to bys to w Fiacie jako pierwszy uslyszal oni nie chca miec problemow na taka skalę

  13. #372
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,740
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał MalcolmX Zobacz post
    Po tylu postach można stawiać hipotezę, że to nie jest silnik pod LPG. Na benzynie sprawuje się doskonale.
    Ja raczej sądzę że spełnia wszystkie kryteria dla silnika pod LPG. No może 8V z hydrauliką a nie płytkami byłoby lepsze. Skaszaniona instalacja to inna sprawa.

    Ale wpadki w przypadku instalacji wielopaliwowych się zdarzają. W silnikach Fiata 1,6 E-torque flexifuel w Brazylii zdarzały się poważne awarie(pękające tłoki) prawdopodobnie związane z grzebaniem przy parametrach zaplonu dla etanolu który tam jest powszechny.
    Renault/Dacia wycofał się z fabrycznych instalacji LPG w nowym silniku 1,6 gdzie regulacja zamiast hydrauliki jest na szklankach (do regulacji trzeba ściągac rozrząd, do tego duży koszt szklanek w skrajnych przypadkach).
    Silniki z wtryskiem bezpośrednim to jeszcze inna bajka
    Fiat stosując jeszcze stare (MPI) /droższe (np. hydrauliczne kasowniki luzów) rozwiązania jest najbardziej optymalny z tego co zostało na rynku.
    I jakoś dziwnie LPG nie jest promowane w UE jako droga do obniżenia emisji. Czyżby lobby jakieś
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 21-06-2017 o 09:02

  14. #373
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    37
    Postów
    1,743
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    A co do obrony AutoGaz Śląsk dodam że może i nie mają siedziby w wielkim hngarza a salon Fiata jest od tej firmy sporo wiekszy, to zrobili z gazem taką robote że czapki z głow, regulacja instalacji na najwyższym poziomie, w ruchu drogowym. Auto wczesniej nie miało problemow z instalacja po regulacji w Fiacie ale teraz to jest bajka, jezdzi jak na benzynie, elastycznie na kazdych obrotach
    ZAFFERANO i pawka lubią to.

  15. #374
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 styczeń 2017
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    44
    Postów
    43
    Auto
    Tipo 1.4
    Rocznik
    2015
    Moim skromnym zdaniem zmienili po prostu materiał gniazd zaworowych na gorszy, dzięki temu samochód może być o całe 5 złotych tańszy.
    Na duże rozregulowanie instalacji LPG, tak duże ze wypalają się zawory, reagowałby układ OBD zapalając lampkę Check Engine . Nastąpiło by to przy kilkukrotnym przekroczeniu korekty krótkoterminowej powyżej 21%. Przynajmniej dotychczas tak ta sprawa wyglądała.

    Brylancik, regulacja instalacji i drobne korekcje w ruchu podczas jazdy to żadna łaska, to podstawa. Monter LPG który tego nie robi jest idiotą.
    Ostatnio edytowane przez chudar ; 21-06-2017 o 11:42

  16. #375
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,740
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał chudar Zobacz post

    Brylancik, regulacja instalacji i drobne korekcje w ruchu podczas jazdy to żadna łaska, to podstawa. Monter LPG który tego nie robi jest idiotą.
    Right
    Aczkolwiek przyznasz ze przy powtarzalnym silniku, powtarzalnych parametrach pracy itp instalacja też powinna byc powtarzalna i tak jak ECU samochodu ma wgrany okreslony program, tak samo powinno być z LPG bez konieczności jeżdżenia z laptopem na kolanach.

    Ale jak każda instalacja wygląda inaczej, a to dłuższy wężyk, a to czujnik gdzie indziej wsadzony, a to wiązka inaczej porozcinana itp. to za każdym razem to trzeba stroić.
    Dlatego najwieksze zaufanie mam do LPG montowanego w fabryce. O ile widziałem są fabryczne przyciski, wskaźnik itp. IMHO warto dopłacić tego tysiaka w porównaniu do montowanej w warsztacie.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 21-06-2017 o 12:53


 
Strona 25 z 34 PierwszyPierwszy ... 152324252627 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Qubo - typowe usterki a może wady fabryczne
    Napisany przez galrad na forum Qubo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 27-11-2016, 11:27
  2. Typowe usterki
    Napisany przez lukew na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 21-11-2016, 10:23
  3. usterki podczas upałów
    Napisany przez einstein1 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-08-2015, 12:45
  4. kod usterki c 1045
    Napisany przez sloniu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 12-12-2011, 21:44
  5. [silnik] ulysse bez turbo ? ogólne usterki mojego samochodu
    Napisany przez Oktawian na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 20-08-2010, 21:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo usterki

fiat tipo 2016 wady

silnik fiat tipo 1.4 16v 95km opinie

tipo usterki

silnik 1.4 fiat tipo

1.4 16v starjet

Fiat Starjet

silnik fiat 1.4 16v 95km opinie

fiat tipo opinie

fiat tipo awarie i problemy

fiat tipo usterki silnika

fiat tipo silniki opinie

1.4 starjet opinie

fiat tipo 2 usterki

fiat tipo 1.4 opinie

silnik 1.4 16v fiat opinie

tipo slaby akumulator

Silnik 1.4 fiat

1.4 fire 16v

fiat tipo awarie

silnik fiata 1.4 16v opinie

fiat tipo sedan awarie

140.000@lpg.Ostatnio

jaki jest alternator w tipo 2

silnik fiat 1 4 95km

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl