Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 7 z 10 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni
Posty od 91 do 105 z 144
Like Tree15lubi to!

Temat: A po gwarancji może mały chip tunning ? ;-) 1.4 16V  

  1. #91
    Klubowicz
    Dołączył
    18 luty 2018
    Skąd
    KRAKÓW
    Postów
    131
    Auto
    500L CROSS T-jet
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał kastomat Zobacz post
    gdzie się nie pytałem i czytałem to wszędzie było mówione, że najpierw LPG, tak by po chipie dobrze dobrać i zestroić instalację pod parametry silnika. W końcu gaz to jedno z paliw na którym auto będzie jeździło a nie jedyne. Odpalanie i pierwsze kilometry będą na benzynie. Sterownik silnika jeśli będzie przystosowany tylko pod gaz, przy jeździe na benzynie może narobić trochę problemów bo mamy tu zupełnie inne wartości kaloryczne, czasy spalania, temperatury itd itp. a nie rozróżnia na jakim paliwie jeździmy. I po to tu jest centralka instalacji LPG, która po przełączeniu instalacji z benzyny na gaz emuluje część pracy sterownika głównego. I tu właśnie gazownik kopiuje mapy ze sterownika głównego i je "naciąga" pod parametry gazu tak by się jak najlepiej pokrywały i nie rozjeżdżały. Stąd jest ważne, by chip był zrobiony wcześniej bo na zmodyfikowanym programie będą opierać się mapy gazu i wszelkie korekty. Tak to mi tłumaczono i tak to widzę. Dlatego też jeśli chip jest robiony pod paliwo bardziej kaloryczne czyli tuner w mapach uwzględnia paliwo wysoko oktanowe to nie powinno się jeździć na uboższym (np auto zmodyfikowane pod 98 i a z oszczędności klient jeździi napb95). Sterownik nie rozróżni na czym jeździmy (sądy lambda nie wszystkie informacje przekazują) i będzie stosować ustawienia pod lepsze paliwo do uboższego co nie wpływa dobrze na pracę silnika i może mieć negatywne skutki w dłuższej perspektywie czasu. W przypadku LPG jest sterownik silnika i centralka LPG, także w zależności na czym jeździmy to odpowiednia jednostka przejmie na swoje bary sterowaniem/emulację ustawień by proces spalania przebiegał odpowiednio.
    hehe chodziło mi, że najpierw Chip później LPG i dlatego tak zrobiłem, tutaj wdarł się czeski błąd bo cały czas miałem na mysli chip później lpg a napisało mi się lpg. miało być:" gdzie się nie pytałem i czytałem to wszędzie było mówione, że najpierw chip, tak by po chipie dobrze dobrać..."
    za to później już dobrze pisałem
    " Stąd jest ważne, by chip był zrobiony wcześniej bo na zmodyfikowanym programie będą opierać się mapy gazu i wszelkie korekty. ..."


    Co do spalania to niestyty z trumną na dachu po Krakowskich korkach wychodzi 11l... ale tu nie ukrywam, że wcześniej jeździłem jak emeryt a teraz noga jakoś sama schodzi niżej i moja jazda nie ma nic wspólnego z ekonomią... Muszę od nowa wyczuć auto.
    Ostatnio edytowane przez kastomat ; 05-10-2018 o 20:09



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #92
    Klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2018
    Skąd
    Police
    Wiek
    45
    Postów
    136
    Auto
    SW 120
    Rocznik
    2017
    Na teście Tipo 1.4 120 SW w Motor 15/18 pojechali na hamownię:


    motor 15.18.jpg
    IT_spec lubi to.

  4. #93
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,145
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Szkoda, że mój egzemplarz nie wie o tym pomiarze.
    Nie byłem na hamowni tylko opieram się subiektywnych odczuciach mojej dupohamowni i ona podpowiada mi, że 130KM to raczej nie ma.

  5. #94
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    37
    Postów
    1,591
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał kartonik Zobacz post
    Szkoda, że mój egzemplarz nie wie o tym pomiarze.
    Nie byłem na hamowni tylko opieram się subiektywnych odczuciach mojej dupohamowni i ona podpowiada mi, że 130KM to raczej nie ma.
    A kręcisz go caly czas powyżej 5k obrotów?

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  6. #95
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    To stary 4 cylindrowy silnik z turbo. To, że ma tyle kunia i momentu szczytowo nie przedkłada się na odczucia w eksploatacji.

  7. #96
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    52
    Postów
    825
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Tu macie ten wykres w pełnej rozdzielczości i nie pytajcie skąt go mam Dla mnie wszystko wygląda trochę zbyt gładko , ale parametry hamowni można sobie ustawić. Nie piszę tego w kontekście , że ktoś tu chciał kogoś oszukać tylko zrobione tak żeby wykres ładnie wyglądał.
    Tipo SB6980S.jpeg
    Ostatnio edytowane przez giannini ; 08-11-2018 o 15:04
    FiatPrime lubi to.

  8. #97
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    1,925
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    Tu macie ten wykres w pełnej rozdzielczości i nie pytajcie skąt go mam Dla mnie wszystko wygląda trochę zbyt gładko , ale parametry hamowni można sobie ustawić. Nie piszę tego w kontekście , że ktoś tu chciał kogoś oszukać tylko zrobione tak żeby wykres ładnie wyglądał.
    Tipo SB6980S.jpeg
    Coś tu się nie zgadza: 08-11-2018 14:40 i temp. -6.7C. Zima jeszcze nie przyszła :-)

  9. #98
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,745
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Odnośnie odczuć: swego czasu była moda na różne rurki, filtry stożki itp. I po zamontowaniu tego użytkownicy odczuwali kopa. Często po pomiarach okazywało się że parametry były np. dużo gorsze na dole i niewiele lepsze na górze. Ale subiektywne wrażenia były wlaśnie takie bo zmulone auto dostawało kopa.
    Więc chyba lepiej zaufać jednak hamowni.
    A silniki doładowane często mają nadmiar więc to miłe ale nie niezwykle.

  10. #99
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    1,925
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Odnośnie odczuć: swego czasu była moda na różne rurki, filtry stożki itp. I po zamontowaniu tego użytkownicy odczuwali kopa.
    Największe odczucie przyrostu mocy daje dziura w tłumiku :-D

  11. #100
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    52
    Postów
    825
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Coś tu się nie zgadza: 08-11-2018 14:40 i temp. -6.7C. Zima jeszcze nie przyszła :-)
    Wszystko się zgadza , pomiar był robiony zimą na początku tego roku. Czy akurat wtedy było -6,7 stopnia, nie pamiętam.
    Data 08-11-2018 godz 14:40 to dzisiejszy zapis pliku na moim komputerze. Artykuł jest z Motoru nr 15/2018 z kwietnia.
    Sherlock Holmes, ani Columbo to z ciebie nie będzie
    jacek2 i bartusssp lubią to.

  12. #101
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    37
    Postów
    1,591
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Nie mierzyli poniżej 2k obrotów?
    W którym momencie turbina zaczyna dawać odczuwalny przyrost momentu?

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  13. #102
    Klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2018
    Skąd
    podlaskie
    Wiek
    42
    Postów
    329
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 T-jet
    Rocznik
    2017
    Przy 2054 obr/min to on takiego momentu nie ma na tym wykresie. To raczej 2654 obr/min

  14. #103
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,745
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Tak czy inaczej powyżej 4.5 tyś to już bida

  15. #104
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    52
    Postów
    825
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał nightingale79 Zobacz post
    Przy 2054 obr/min to on takiego momentu nie ma na tym wykresie. To raczej 2654 obr/min
    Tu to pewnie błąd osoby obsługującej hamownię , podczas przepisywania danych do nagłówka.

    Dla porównania wykres mojego samochodu z hamowni obciążeniowej MAHA. Tamten Tipo też był mierzony obciążeniowej , chyba DynoProject , ale mnie przy tym nie było.
    Mój pokazał mniej koni , ale więcej niutonów. Tylko , że wtedy było bardzo gorąco.

    Edit Trzeba klinąć kilka razy w zdjęcie , bo nie mogłem załączyć pdf tylko wydrukowany skan
    skan tipo mój.jpg
    Ostatnio edytowane przez giannini ; 08-11-2018 o 17:59

  16. #105
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,745
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    A prawie 34 KM idzie w straty. Jak to mierzą?


 
Strona 7 z 10 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. wtryskiwacze a warunki gwarancji
    Napisany przez cooljack na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 10-07-2017, 15:02
  2. Montaż LPG bez utraty gwarancji?
    Napisany przez Kinkin na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 31-01-2015, 17:33
  3. Fiat BRAVA 1.6 16V Tunning
    Napisany przez CichyJerry na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 29-01-2013, 17:45
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-01-2013, 16:11
  5. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-07-2012, 17:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo 1.4 t-jet tuning

tipo tuning

chiptuning fiat tipo t-jet

fiat tipo tuning

tuning fiat 1.4 95km

jak zwiekszyc moc fiat tipo easy

fiat tipo chip tuning

fiat tipo 1.4 t jet chip tuning

mapowanie 1.4 95 kmsilnik fire 1.4 16v tuningfiat tipo 1.4 95 power boxtipo.1.4 turbo tuningpodniesienie mocy fiat tipo 1.41.4 t jet 120 chiptuning fiat 1.4 16v 95kmtipo hb tuning optycznysportowy filtr powietrza fiat tipo 1.4 95kmchip tuning tipo 1.4fiat 1.4 95 chipchip tuning fiat tipo 1.4 120km1.4t jet tuning tipofiat tipo 1.4 t-jet chip tuningfiat bravo 2 1.4 t-jet chip tuning opiniejak podniesc moc 1.4tjetchip tuning fiat bravo 1.4 t-jet 12

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl