Już doczytałem o tym dotrysku w innym wątku. https://fiatklubpolska.pl/tipo-531/t...enzyny-39676/5
Brylancik czy dobrze kojarzę, że Ty też miałeś coś w okolicach 130km/h jak Ci głowica poleciała tak jak Pawka?
Już doczytałem o tym dotrysku w innym wątku. https://fiatklubpolska.pl/tipo-531/t...enzyny-39676/5
Brylancik czy dobrze kojarzę, że Ty też miałeś coś w okolicach 130km/h jak Ci głowica poleciała tak jak Pawka?
Ostatnio edytowane przez mechanizator9 ; 15-03-2021 o 21:39
Tak, autostrada i taka prędkosc. Pewne niedociagniecia w kalibracji, w jezdzie miejskiej do 4 tys obr nie musza sprawic problemu. Problem zaczyna sie pow 4 tys gdy dawki gazu sa nieprawidłowe, temp za wysoka i zawory idą z dymem...
Tak mi to przynajmiej tłumaczył niezależny od Tartarini spec od gazu
Panowie z AGS mają stałą trasę i zajmuje im kalibracja 10-15 min także tegoszkoda gadać
Tak jest jeden facet, z małopolski bierze za kalibracje 400 zł
Mnie zastanawia fakt innego koloru na tym garnku no i ta świeca. Czy ona jest tak wypalona?
Ludzie przestańcie jechać po Tartarini i AGŚ bo to Fiat dał dupy a silnik 1.4 95KM ma zawory z "gównolitu" które potrafią się wypalić nawet bez LPG. Oczywiście każdy jeździ inaczej i inaczej będzie postępować destrukcja tych zaworów. Przypomnę jeszcze że wcześniejsze silniki serii 1.4 16V w starszych Fiatach miały porządne zawory i nie znam przypadku by się komuś wypaliły. Dotrysk i fachowa regulacja zapewne poprawi sprawę ale raczej nie wyeliminuje tej wady.
Nie wiem skąd dokładnie, rozmawialem przez telefon tylko
Jeszcze nie słyszałem o wypalonych zaworach w silniku 1.4 95KM bez instalacji LPG, ponadto skoro fiat dopuszcza montaż LPG w tych silnikach i przyklepuje tylko jedną słuszną instalację produkcji tartarini, AGŚ traktuje jak autoryzowany serwis do grzebania w samochodach będących na gwarancji to w wypadku awarii powinni to wziąć na klatę.
W tej chwili przyklepuje się możliwość instalacji LPG ponieważ napędza to sprzedaż nowych samochodów a co będzie później to niech się klient marwi.
Jestem ciekaw czy będą ograniczenia 5 letniej gwarancji w przypadku montażu LPG w poliftowych tipo z silnikiem 1.4 95KM.
Ostatnio edytowane przez mechanizator9 ; 19-03-2021 o 19:39
Kolega FiatPrime twierdził, że występuję to w samochodach, które "wyjechały z salonu na lpg" i to nie tylko na Tartarini. Natomiast te, które zostały zatrute "trochę" później czyli 2-3k i dalej jeżdżą bez awarii - podobno. Jak było w Waszych przypadkach? Może Kolega ma rację?
Problemem jest pewnie nagar przy spalaniu oleju a jak wiemy kazdy silnik 1.4 95 ma z tym problem (nie wierze ze ktos mowi ze nie żre w ogóle).
Wiec taki problem żeby padło na Pb nie jest niemozliwy. Szczegolnie ze silnik sie chyba nie zmienił a nagle zaczął spełniac bardzoej restrykcyjną norme emisji. Z gazem dochodzi niewlasciwa, wyzsza temp i stad problem.