Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 37 z 39 PierwszyPierwszy ... 273536373839 OstatniOstatni
Posty od 541 do 555 z 574
Like Tree52lubi to!

Temat: Moja (niemiła) przygoda z TIPO 1.4 LPG  

  1. #541
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    51
    Postów
    735
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge
    Rocznik
    2020
    wszystko jest możliwe
    Mnie bardziej interesuje czy komuś bez LPG się to zdarzyło. Konkret.
    Gazu nie mam i nie zamierzam mieć. 25tys km rocznie to trochę za mało zeby się w to bawić i jeszcze ryzykowac problemy.

    Jesli ktos zamierza tym jezdzić do emerytury to pozostaje przy kazdej wymianie oleju robić płukankę i lać 5W50.

    Mam nadzieję że do 100 - 150tys km nic nie dupnie
    Stowarzyszenie Blechhammer1944

    https://www.facebook.com/blechhammer1944/



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #542
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2014
    Skąd
    ŁÓDŹ
    Wiek
    43
    Postów
    30
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał pawka Zobacz post
    Dotrysk mam włączony gdzieś od dwóch lat / działa chyba od 4tys obrotów - z tego co pamiętam to jakieś śladowe ilości PB/ dodatkowo podnieśli wtedy temperaturę przełączania na gaz i wpuszczali jakiś środek czyszczący do gazu. Generalnie z gazem nigdy nie było problemów - raz zapalił sie check bo był problem z uszkodzonym czujnikiem temperatury gazu przed wtryskiwaczami - w ramach gwarancji / z trzy lata temu/ wymieniony. Na gazie jak i na PB zero problemów - żadnego falowania - dziury na I - palił od pykniecia spalanie równe na każdym tankowaniu w miarę równo .Generalnie w Tipo nie było nigdy jakiejkolwiek awarii - nic po prostu nic nie szwankowało - nawet żadna żarówka sie nie wypaliła - jedyne co to standartowe przeglady / zrobiłem tylko pierwszy w ASO/ od drugiego wszystko sam .- a teraz od razu jeb na maxa i samochód rozbebeszony na full - plus ,że po zrobieniu głowicy będę spokojniej wyruszał na dalsze eskapady -do tej pory zawsze w tyle głowy siedziały czarne mysli o padających głowicach więc w sumie jestem nawet zadowolony
    Moj ma 63 tys km i LPG o nowości. Auto kupiłem niedawno ale na wymianę zaworów jestem przygotowany . Planuje mała wycieczkę po europie i martwi mnie fakt ewentualnego powrotu na 3 cylindrach.
    Ostatnio edytowane przez EGONZGIERZ ; 24-03-2021 o 14:20

  4. #543
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    435
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    To jak sprawdzić czy ewentualnie coś jest nie tak ? Pomiar Ciśnienia sprężania + możliwość obejrzenia zaworów "kamerką"?

  5. #544
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    badanie kompresji wykaże aktualny stan w cylindrach. Jednak tu usterka pojawia się nagle, są dwa zawory wydechowe w cylindrze, jeden ulega uszkodzeniu i game over

  6. #545
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2014
    Skąd
    ŁÓDŹ
    Wiek
    43
    Postów
    30
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2018
    Dokładnie dlatego nigdy nie wiadomo kiedy to nastąpi, dziwne też jest trochę to że zazwyczaj tylko jeden z dwóch się wypali i ten drugi wygląda dobrze tak jak pozostałe w innych cylindrach.

  7. #546
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2018
    Skąd
    Środa Wielkopolska
    Postów
    98
    Auto
    Grande Punto sport 1.4 16v Tipo 1.4 95km pop HB
    Rocznik
    2006 2020
    Czytałem cały temat i nasunęło mi się, może głupie pytanie jak to wszystko się ma do prawa rękojmi

  8. #547
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    41
    Postów
    769
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał pawka Zobacz post
    Dotrysk mam włączony gdzieś od dwóch lat / działa chyba od 4tys obrotów - z tego co pamiętam to jakieś śladowe ilości PB/ dodatkowo podnieśli wtedy temperaturę przełączania na gaz i wpuszczali jakiś środek czyszczący do gazu. Generalnie z gazem nigdy nie było problemów - raz zapalił sie check bo był problem z uszkodzonym czujnikiem temperatury gazu przed wtryskiwaczami - w ramach gwarancji / z trzy lata temu/ wymieniony. Na gazie jak i na PB zero problemów - żadnego falowania - dziury na I - palił od pykniecia spalanie równe na każdym tankowaniu w miarę równo .Generalnie w Tipo nie było nigdy jakiejkolwiek awarii - nic po prostu nic nie szwankowało - nawet żadna żarówka sie nie wypaliła - jedyne co to standartowe przeglady / zrobiłem tylko pierwszy w ASO/ od drugiego wszystko sam .- a teraz od razu jeb na maxa i samochód rozbebeszony na full - plus ,że po zrobieniu głowicy będę spokojniej wyruszał na dalsze eskapady -do tej pory zawsze w tyle głowy siedziały czarne mysli o padających głowicach więc w sumie jestem nawet zadowolony
    Jak tam sprawa zakończyła się?

  9. #548
    Klubowicz
    Dołączył
    31 sierpień 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    307
    Auto
    Tipo 1.4 16V +LPG
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Gomez405 Zobacz post
    Jak tam sprawa zakończyła się?
    Już zrobiłem od remontu ponad 2 kkm - naprawa samej głowicy w specjalistycznym warsztacie 900zł /sprawdzenie szczelności głowicy , nowe wzmocnione gniazda , zawory ,prowadnice ,uszczelniacze , planowanie/ dodatkowo do kupna i wymiany - komplet nowych uszczelek ok 300zł , nowe śruby ok 100 zł - dodatkowo korzystając z okazji nowy rozrząd i pompa wody - ok 250zł , nowy pasek alternatora ok 50 zł , olej i filtry 200 zł , płyn chłodniczy 80zł świece 100zł
    W sumie wyszło ok 2000zł - odliczając od tego rozrząd ,pasek ,olej ,filtry które które miałem w planach do roboty za miesiąc -dwa , awaria samej głowicy to ok 1500zł. Jak ktoś nie robi sam trzeba jeszcze doliczyć koszt robocizny /600-1000zł/
    Po 2000km dolałem ok. 100ml oleju - silnik chodzi rewelacyjnie . Na razie leje PB / nie wiem czy mapy tartarini się nie rozjechały a nie mam zamiaru już dokładać kasy do tej firmy/ ale już jestem po słowie z jednym zaufanym gazownikiem i wywalam Tartarini i zakładam ALEXA / reduktor , sterownik wtryski okablowania filtry/ ma mnie to kosztować ok 1500zł z 2 letnia gwarancją - na tartarini zrobiłem juz 80kkm i tylko patrzec jak trzeba będzie wymienić reduktor i wtryski a w AGŚ cena kosmiczna /i dalej pozostanę na smyczy AGŚ ponieważ tak naprawdę żaden gazownik nie chce sie dotykać do tartarini / - praktycznie za te pieniądze mam nowa instalacje którą ogarnie każdy gazownik i która daje się precyzyjnie wyregulować .
    brylancik13 lubi to.

  10. #549
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2016
    Skąd
    Stalowa Wola
    Postów
    114
    Auto
    Tipo 2016
    Rocznik
    2016
    rozumiem że 1500 dlatego że zbiornik i inne pierdoły zostaną po starej instalacji?

  11. #550
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Tak, wymienia się tak zwany przód instalcji, wtryski reduktor sterownik i osprzęt, reszta zostaje. Jak ktoś się uprze to można wykorzystac reduktor bo ma przyzwoite parametry pracy.

  12. #551
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2016
    Skąd
    Stalowa Wola
    Postów
    114
    Auto
    Tipo 2016
    Rocznik
    2016
    kurwa może wymiana zaworów póki nie dojdzie do awarii to nie jest taki zły pomysł. Sam nie wiem. Lepsze to niż później szlifowanie cylindrów...
    Ile może kosztować taka wymiana zaworów?

  13. #552
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    To nie olej żeby robić na zaś jak sie dobrze jezdzi, to nie czytac forum i jezdzic ja nie mialem szlifowania cylindrów więc nie zawsze musi być tak zle

  14. #553
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Szlifowanie cylindrów w tym aucie i wtym silniku to kompletnie nieopłacalna akcja. Jak kiedyś napisałem że wymiana zaworów na takie konkretne to nie byłoby to głupie to mnie tu wyśmiali . Np jak ktoś ma do wymiany rozrząd a zawory jeszcze zipią, to przy tej okazji
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 18-05-2021 o 22:59

  15. #554
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2016
    Skąd
    Stalowa Wola
    Postów
    114
    Auto
    Tipo 2016
    Rocznik
    2016
    lepiej wymienić zawory niż później robić remont z wyprowadzaniem powierzchni zmianą tłoków pierścieni jak kawałek zawora będzie brykał po komorze itp. Jak takie coś ci się zdarzy na trasie i będziesz musiał dojechać (jak bóg da) te ~100km do domu to będziesz miał w silniku jesień średniowiecza.
    Pytanie czy nie lepiej po prostu wymienić zaworów za fragment tej ceny i mieć spokój na następne 3-4 lata.

  16. #555
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Może lepiej dbać, niż wynieniać na zapas? Zmniejszyć interwał olejowy plus płukanka przy wymianie. Jakiś specyfik do zaworów do paliwa. No i przede wszystkim regularnie sprawdzać u ogarniętego w temacie gazownika mapy.


 

Podobne tematy

  1. Dpf-przygoda
    Napisany przez GUREGORI74 na forum Croma
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 20-01-2016, 18:11
  2. Fiat Uno ŚCIĄGA niemiłosiernie
    Napisany przez JacUno na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-11-2014, 18:11
  3. Moja przygoda z 2 ASO w Warszawie
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post: 21-03-2013, 08:22
  4. Moja przygoda ze Stilo oraz ASO Kowalski w Częstochowie
    Napisany przez MartinBlank na forum Stilo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post: 09-08-2012, 14:43
  5. Moje Tipo Moja Pasja
    Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 24-12-2010, 13:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534moja-niemila-przygoda-z-tipo-1-4-lpg-43310

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534moja-niemila-przygoda-z-tipo-1-4-lpg-4331035

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534moja-niemila-przygoda-z-tipo-1-4-lpg-433107

Fiat Tipo LPG problemy

tipo stag check engine

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534moja-niemila-przygoda-z-tipo-1-4-lpg-433103fiat tiop gaz problemjaka instalacja lpg fiat 1 4 site:fiatklubpolska.plhttps:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534moja-niemila-przygoda-z-tipo-1-4-lpg-4331030fiat tipo lpg forumfiat tipo glowicaoryginalna instalacja tartarini fiat tipoproblem z lpg przy wysokich temperaturachfiat tipo 1 4 95 km jaka instalacja lpgtipo lpg problemytipo lpg glowica problemtipo.glowicaelm327 a gwarancja fiatfiat tipo lpg awarietipo na gaz forum fiatstag 4 qbox i fiat

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl