Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 37 z 37 PierwszyPierwszy ... 27353637
Posty od 541 do 548 z 548
Like Tree51lubi to!

Temat: Moja (niemiła) przygoda z TIPO 1.4 LPG  

  1. #541
    Klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    48
    Postów
    362
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge
    Rocznik
    2020
    wszystko jest możliwe
    Mnie bardziej interesuje czy komuś bez LPG się to zdarzyło. Konkret.
    Gazu nie mam i nie zamierzam mieć. 25tys km rocznie to trochę za mało zeby się w to bawić i jeszcze ryzykowac problemy.

    Jesli ktos zamierza tym jezdzić do emerytury to pozostaje przy kazdej wymianie oleju robić płukankę i lać 5W50.

    Mam nadzieję że do 100 - 150tys km nic nie dupnie
    Stowarzyszenie Historyczne Piast
    https://www.facebook.com/Stowarzyszenie-Historyczne-Piast-542522256570060/



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #542
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2014
    Skąd
    ŁÓDŹ
    Wiek
    40
    Postów
    28
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał pawka Zobacz post
    Dotrysk mam włączony gdzieś od dwóch lat / działa chyba od 4tys obrotów - z tego co pamiętam to jakieś śladowe ilości PB/ dodatkowo podnieśli wtedy temperaturę przełączania na gaz i wpuszczali jakiś środek czyszczący do gazu. Generalnie z gazem nigdy nie było problemów - raz zapalił sie check bo był problem z uszkodzonym czujnikiem temperatury gazu przed wtryskiwaczami - w ramach gwarancji / z trzy lata temu/ wymieniony. Na gazie jak i na PB zero problemów - żadnego falowania - dziury na I - palił od pykniecia spalanie równe na każdym tankowaniu w miarę równo .Generalnie w Tipo nie było nigdy jakiejkolwiek awarii - nic po prostu nic nie szwankowało - nawet żadna żarówka sie nie wypaliła - jedyne co to standartowe przeglady / zrobiłem tylko pierwszy w ASO/ od drugiego wszystko sam .- a teraz od razu jeb na maxa i samochód rozbebeszony na full - plus ,że po zrobieniu głowicy będę spokojniej wyruszał na dalsze eskapady -do tej pory zawsze w tyle głowy siedziały czarne mysli o padających głowicach więc w sumie jestem nawet zadowolony
    Moj ma 63 tys km i LPG o nowości. Auto kupiłem niedawno ale na wymianę zaworów jestem przygotowany . Planuje mała wycieczkę po europie i martwi mnie fakt ewentualnego powrotu na 3 cylindrach.
    Ostatnio edytowane przez EGONZGIERZ ; 24-03-2021 o 14:20

  4. #543
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    394
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    To jak sprawdzić czy ewentualnie coś jest nie tak ? Pomiar Ciśnienia sprężania + możliwość obejrzenia zaworów "kamerką"?

  5. #544
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    37
    Postów
    1,743
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    badanie kompresji wykaże aktualny stan w cylindrach. Jednak tu usterka pojawia się nagle, są dwa zawory wydechowe w cylindrze, jeden ulega uszkodzeniu i game over

  6. #545
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2014
    Skąd
    ŁÓDŹ
    Wiek
    40
    Postów
    28
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2018
    Dokładnie dlatego nigdy nie wiadomo kiedy to nastąpi, dziwne też jest trochę to że zazwyczaj tylko jeden z dwóch się wypali i ten drugi wygląda dobrze tak jak pozostałe w innych cylindrach.

  7. #546
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2018
    Skąd
    Środa Wielkopolska
    Postów
    90
    Auto
    Grande Punto sport 1.4 16v Tipo 1.4 95km pop HB
    Rocznik
    2006 2020
    Czytałem cały temat i nasunęło mi się, może głupie pytanie jak to wszystko się ma do prawa rękojmi

  8. #547
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    38
    Postów
    663
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał pawka Zobacz post
    Dotrysk mam włączony gdzieś od dwóch lat / działa chyba od 4tys obrotów - z tego co pamiętam to jakieś śladowe ilości PB/ dodatkowo podnieśli wtedy temperaturę przełączania na gaz i wpuszczali jakiś środek czyszczący do gazu. Generalnie z gazem nigdy nie było problemów - raz zapalił sie check bo był problem z uszkodzonym czujnikiem temperatury gazu przed wtryskiwaczami - w ramach gwarancji / z trzy lata temu/ wymieniony. Na gazie jak i na PB zero problemów - żadnego falowania - dziury na I - palił od pykniecia spalanie równe na każdym tankowaniu w miarę równo .Generalnie w Tipo nie było nigdy jakiejkolwiek awarii - nic po prostu nic nie szwankowało - nawet żadna żarówka sie nie wypaliła - jedyne co to standartowe przeglady / zrobiłem tylko pierwszy w ASO/ od drugiego wszystko sam .- a teraz od razu jeb na maxa i samochód rozbebeszony na full - plus ,że po zrobieniu głowicy będę spokojniej wyruszał na dalsze eskapady -do tej pory zawsze w tyle głowy siedziały czarne mysli o padających głowicach więc w sumie jestem nawet zadowolony
    Jak tam sprawa zakończyła się?

  9. #548
    Klubowicz
    Dołączył
    31 sierpień 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    303
    Auto
    Tipo 1.4 16V +LPG
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Gomez405 Zobacz post
    Jak tam sprawa zakończyła się?
    Już zrobiłem od remontu ponad 2 kkm - naprawa samej głowicy w specjalistycznym warsztacie 900zł /sprawdzenie szczelności głowicy , nowe wzmocnione gniazda , zawory ,prowadnice ,uszczelniacze , planowanie/ dodatkowo do kupna i wymiany - komplet nowych uszczelek ok 300zł , nowe śruby ok 100 zł - dodatkowo korzystając z okazji nowy rozrząd i pompa wody - ok 250zł , nowy pasek alternatora ok 50 zł , olej i filtry 200 zł , płyn chłodniczy 80zł świece 100zł
    W sumie wyszło ok 2000zł - odliczając od tego rozrząd ,pasek ,olej ,filtry które które miałem w planach do roboty za miesiąc -dwa , awaria samej głowicy to ok 1500zł. Jak ktoś nie robi sam trzeba jeszcze doliczyć koszt robocizny /600-1000zł/
    Po 2000km dolałem ok. 100ml oleju - silnik chodzi rewelacyjnie . Na razie leje PB / nie wiem czy mapy tartarini się nie rozjechały a nie mam zamiaru już dokładać kasy do tej firmy/ ale już jestem po słowie z jednym zaufanym gazownikiem i wywalam Tartarini i zakładam ALEXA / reduktor , sterownik wtryski okablowania filtry/ ma mnie to kosztować ok 1500zł z 2 letnia gwarancją - na tartarini zrobiłem juz 80kkm i tylko patrzec jak trzeba będzie wymienić reduktor i wtryski a w AGŚ cena kosmiczna /i dalej pozostanę na smyczy AGŚ ponieważ tak naprawdę żaden gazownik nie chce sie dotykać do tartarini / - praktycznie za te pieniądze mam nowa instalacje którą ogarnie każdy gazownik i która daje się precyzyjnie wyregulować .
    brylancik13 lubi to.


 
Strona 37 z 37 PierwszyPierwszy ... 27353637

Podobne tematy

  1. Dpf-przygoda
    Napisany przez GUREGORI74 na forum Croma
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 20-01-2016, 18:11
  2. Fiat Uno ŚCIĄGA niemiłosiernie
    Napisany przez JacUno na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-11-2014, 18:11
  3. Moja przygoda z 2 ASO w Warszawie
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post: 21-03-2013, 08:22
  4. Moja przygoda ze Stilo oraz ASO Kowalski w Częstochowie
    Napisany przez MartinBlank na forum Stilo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post: 09-08-2012, 14:43
  5. Moje Tipo Moja Pasja
    Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 24-12-2010, 13:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

tipo stag check engine

stag 4 qbox i fiat

fiat tipo lpg forum

fiat tipo glowica

oryginalna instalacja tartarini fiat tipo

tipo na gaz forum fiat

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534moja-niemila-przygoda-z-tipo-1-4-lpg-43310

fiat tipo lpg awarie

elm327 a gwarancja fiat

tipo.glowica

tipo lpg glowica problem

tipo lpg problemy

fiat tipo 1 4 95 km jaka instalacja lpg

problem z lpg przy wysokich temperaturach

Fiat Tipo LPG problemy

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl