Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 35 z 39 PierwszyPierwszy ... 253334353637 ... OstatniOstatni
Posty od 511 do 525 z 578
Like Tree52lubi to!

Temat: Moja (niemiła) przygoda z TIPO 1.4 LPG  

  1. #511
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    436
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Przeczytaj ten wątek, oraz drugi, trochę nizej: Tipo 1.4 16V LPG Wypalanie zaworów

    W pierwszym poście są wymienione 2 rodzaje zaworów. Na ile to prawda to nie wiem.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #512
    Klubowicz
    Dołączył
    31 sierpień 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    307
    Auto
    Tipo 1.4 16V +LPG
    Rocznik
    2016
    Tipo 1.4 przejechane 82kkm / na lpg Tartarini serwisowanym tylko AGŚ - 80kkm na gazie - średnie spalanie lpg w trasie ok. 8.5-8,8 l - jazda spokojna - bez "żyłowania" silnika/ -
    W trakcie jazdy autostradą przy ok 130 km/h zapalił sie check i poczułem nierówna pracę silnika. Zjazd na najblizszą stacje - podpięcie pod obd i diagnoza wypadanie zapłonu 3 cylindra, Silnik na luzie pracował jak traktor - obroty skakały. W trybie awaryjnym zjechałem /ponad 150 km do domu/ w tygodniu sprawdziłem kompresję na 3 cylindrze "zero" -pozostałe cylindry w b. dobrej kondycji. Świeca 3 cylindra praktycznie nie miała elektrod - stopione/ przejechane na tych świecach 7 kkm/. Dzisiaj demontaż głowicy i potwierdzenie diagnozy.
    Dla zainteresowanych samodzielnym zdjęciem głowicy jest to robota na dobre 3-4 godziny . Kolektor wylotowy nie trzeba odkręcac od katalizatora da się odchylić - kolektor dolotowy nawet z całym osprzętem lpg da sie odkręcic i odchylic od głowicy bez jego rozbrajania /jest ciężko dostać się do dolnych śrub ale sie da/.
    Parę ciekawostek z demontażu - jak zobaczyłem pasek rozrządu to się lekko wkurwiłem że zalecają ten szmelc wymieniać dopiero bodajże przy 90-120kkm - widać na nim na całej długości /co parę zębów / kilkanaście sporych rys-pęknięc- następny pasek będę już wymieniał co 60kkm. Napinacz wydaje odgłosy nienaoliwionego kola od taczki- pompa wyglada ok nie widać wycieków - ale tez zostanie wymieniona w komplecie. Pasek wieloklinowy osprzętu o dziwo w bardzo dobrym stanie - spokojnie mogłby dalej być założony ale jak pozostałe idzie do wymiany.
    Inspekcja optyczna nie wykazała jakichkolwiek uszkodzeń na gładzi cylindrów - wygladają b. dobrze nie ma żadnych rys.
    Jutro głowica powedruje do specjalistycznego warsztatu- ze zleceniem wymiany na nowe "wzmocnione" gniazda zaworowe uszczelniacze ,zawory i co tam jeszcze potrzeba - na ile skasują napiszę jak zapłacę.
    IMG_20210315_152659.jpg

    IMG_20210315_160349.jpg

    IMG_20210315_160254.jpg

    IMG_20210315_160316.jpg
    Ostatnio edytowane przez pawka ; 15-03-2021 o 23:20

  4. #513
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    42
    Postów
    769
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Ile oleju i jakiego żarł na 1000km

  5. #514
    Klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2014
    Skąd
    RZ
    Postów
    465
    Auto
    Tipo 1.4 HB 95 KM / Stilo 1.4 HB 95 KM
    Rocznik
    12.2017 / 12.2004
    Koszt zrobienia głowicy kolo 500 PLN (wymiana zaworów, uszczelniaczy, sprawdzenie szczelności, planowanie). Więcej ci wyjdzie na pozostałe graty: uszczelki, rozrzad i NOWE śruby do skręcenia glowicy. Jak samemu zrobisz robociznę to w około 1200-1500 sie powinieneś zamknąć.

  6. #515
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Szkoda nawet gadać, kolejny pacjent po AutoGaz Śląsk. Jak ja rozmawiałem z nimi o swoim remoncie, to czułem się jakby coś z moim egzemplarzem bylo nie tak, a wszyscy jezdzą że az miło na cudownej instalce Tartarini. Jest jednak zdecydowanie inaczej i moge smiało powiedziec, że mają ZEROWE pojęcie o tym co sprzedają/montują Fiatowi i potem serwisują.
    Dramat, na samym forum juz sporo identycznych przypadków. Jakość silnika Fiata to pewnie jedno a drugie to ta cudowna instalacja i brak jej obsługi...

  7. #516
    Klubowicz
    Dołączył
    31 sierpień 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    307
    Auto
    Tipo 1.4 16V +LPG
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Gomez405 Zobacz post
    Ile oleju i jakiego żarł na 1000km
    Ostatnie 50kkm Motul 8100 X-Clean 5W-40 - dokładnie nie analizowałem - ale na pewno poniżej 1l na 15000km
    Ostatnio edytowane przez pawka ; 15-03-2021 o 20:07

  8. #517
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Mi też na Motulu remont wypadł...
    Po Selenii na gwarancji był Motul, potem Liqui Moly a teraz Shell i on chyba wypada najlepiej

  9. #518
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Jak możesz to pokaż zdjęcia tego paska rozrządu, u siebie mam 81kkm w 1.4tjet i miałem zmieniać przy 100kkm a coraz więcej osób pisze że lepiej wymieniać wcześniej. A rozrządy są te same w 1.4 95KM czy w w. 1.4tjet. W 1.2 16v Fire rozrząd bez problemu wytrzymywał 100kkm/3 lata, konstrukcja taka sama.

  10. #519
    Klubowicz
    Dołączył
    31 sierpień 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    307
    Auto
    Tipo 1.4 16V +LPG
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Jak możesz to pokaż zdjęcia tego paska rozrządu, u siebie mam 81kkm w 1.4tjet i miałem zmieniać przy 100kkm a coraz więcej osób pisze że lepiej wymieniać wcześniej. A rozrządy są te same w 1.4 95KM czy w w. 1.4tjet. W 1.2 16v Fire rozrząd bez problemu wytrzymywał 100kkm/3 lata, konstrukcja taka sama.
    Do garazu wybieram się dopiero gdy będzie gotowa głowica to wtedy postaram się coś pstryknąć /może w tym tygodniu/ . Generalnie nie spodziewaj się spektakularnego widoku na fotce ponieważ pęknięcia choć liczne są dosyć subtelne - widać je po przegięciu zęba paska i idą raczej w głąb paska - generalnie może i ten pasek da radę przejechać te deklarowane 100 czy 120 kkm ale osobiscie myslę ze te 80 kkm /w moim przypadku/ to dla niego naprawdę koncówka i dla spokojnego snu kolejne wymiany robię co 60kkm / koszt nie duży przy własnej robociznie a spokój gwarantowany/ - tym bardziej że ten silnik może jeszcze niejednokrotnie zaskoczyć

  11. #520
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2013
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    521
    Auto
    Doblo 2, 1.4 95KM+LPG /Doblo 1.4 t-jet 120KM Maxi
    Rocznik
    2011 / 2019
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Szkoda nawet gadać, kolejny pacjent po AutoGaz Śląsk. Jak ja rozmawiałem z nimi o swoim remoncie, to czułem się jakby coś z moim egzemplarzem bylo nie tak, a wszyscy jezdzą że az miło na cudownej instalce Tartarini. Jest jednak zdecydowanie inaczej i moge smiało powiedziec, że mają ZEROWE pojęcie o tym co sprzedają/montują Fiatowi i potem serwisują.
    Dramat, na samym forum juz sporo identycznych przypadków. Jakość silnika Fiata to pewnie jedno a drugie to ta cudowna instalacja i brak jej obsługi...

    Teraz już to wiesz i miło, że o tym napisałeś. Na na kilku forach i fejsie ludzie polecają ten zakład jako najlepszą alternatywę i serwis tylko tam, bo oni się najlepiej znają na montażu i strojeniu instalacji w tych silnikach a tak naprawdę serwis jak wiele innych, tyle tylko, że mają papier od fiata na montaż tej instalacji.

  12. #521
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    436
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Wydaje mi się że AGŚ coś tam jednak wie o głowicach w tipo 1.4, bo jak chciałem żeby mi na kilka dni odłączyli dotrysk benzyny, to pani powiedziała, że nie "bo co będzie jak głowica ulegnie awarii" - lub coś podobnego.

  13. #522
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2013
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    521
    Auto
    Doblo 2, 1.4 95KM+LPG /Doblo 1.4 t-jet 120KM Maxi
    Rocznik
    2011 / 2019
    Pewnie to taki d...chron, pytanie czy komuś mimo włączonego dotrysku również poleciała głowica ?

  14. #523
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Wszyscy korzystający z tej instalacji i serwisujacy ja w ASO Fiat badz AGŚ mają dotrysk włączony, awarie głowic występują pomimo dotrysku benzyny

  15. #524
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Wszyscy korzystający z tej instalacji i serwisujacy ja w ASO Fiat badz AGŚ mają dotrysk włączony, awarie głowic występują pomimo dotrysku benzyny
    Dotrysk i autoadaptację po OBDII pewnie też.

  16. #525
    Klubowicz
    Dołączył
    31 sierpień 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    307
    Auto
    Tipo 1.4 16V +LPG
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał mechanizator9 Zobacz post
    Pewnie to taki d...chron, pytanie czy komuś mimo włączonego dotrysku również poleciała głowica ?
    Dotrysk mam włączony gdzieś od dwóch lat / działa chyba od 4tys obrotów - z tego co pamiętam to jakieś śladowe ilości PB/ dodatkowo podnieśli wtedy temperaturę przełączania na gaz i wpuszczali jakiś środek czyszczący do gazu. Generalnie z gazem nigdy nie było problemów - raz zapalił sie check bo był problem z uszkodzonym czujnikiem temperatury gazu przed wtryskiwaczami - w ramach gwarancji / z trzy lata temu/ wymieniony. Na gazie jak i na PB zero problemów - żadnego falowania - dziury na I - palił od pykniecia spalanie równe na każdym tankowaniu w miarę równo .Generalnie w Tipo nie było nigdy jakiejkolwiek awarii - nic po prostu nic nie szwankowało - nawet żadna żarówka sie nie wypaliła - jedyne co to standartowe przeglady / zrobiłem tylko pierwszy w ASO/ od drugiego wszystko sam .- a teraz od razu jeb na maxa i samochód rozbebeszony na full - plus ,że po zrobieniu głowicy będę spokojniej wyruszał na dalsze eskapady -do tej pory zawsze w tyle głowy siedziały czarne mysli o padających głowicach więc w sumie jestem nawet zadowolony


 
Strona 35 z 39 PierwszyPierwszy ... 253334353637 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Dpf-przygoda
    Napisany przez GUREGORI74 na forum Croma
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 20-01-2016, 19:11
  2. Fiat Uno ŚCIĄGA niemiłosiernie
    Napisany przez JacUno na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-11-2014, 19:11
  3. Moja przygoda z 2 ASO w Warszawie
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post: 21-03-2013, 09:22
  4. Moja przygoda ze Stilo oraz ASO Kowalski w Częstochowie
    Napisany przez MartinBlank na forum Stilo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post: 09-08-2012, 15:43
  5. Moje Tipo Moja Pasja
    Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 24-12-2010, 14:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534moja-niemila-przygoda-z-tipo-1-4-lpg-43310

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534moja-niemila-przygoda-z-tipo-1-4-lpg-4331035

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534moja-niemila-przygoda-z-tipo-1-4-lpg-433107Fiat Tipo LPG problemytipo stag check enginehttps:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534moja-niemila-przygoda-z-tipo-1-4-lpg-433103fiat tiop gaz problemjaka instalacja lpg fiat 1 4 site:fiatklubpolska.plhttps:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534moja-niemila-przygoda-z-tipo-1-4-lpg-4331030fiat tipo lpg forumfiat tipo glowicaoryginalna instalacja tartarini fiat tipoproblem z lpg przy wysokich temperaturachfiat tipo 1 4 95 km jaka instalacja lpgtipo lpg problemytipo lpg glowica problemtipo.glowicaelm327 a gwarancja fiatfiat tipo lpg awarietipo na gaz forum fiatstag 4 qbox i fiat

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl