Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 38 z 39 PierwszyPierwszy ... 2836373839 OstatniOstatni
Posty od 556 do 570 z 574
Like Tree52lubi to!

Temat: Moja (niemiła) przygoda z TIPO 1.4 LPG  

  1. #556
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2017
    Skąd
    WARSZAWA
    Wiek
    44
    Postów
    34
    Auto
    TIPO 2017 1,4 T LPG
    Rocznik
    2017
    Ja kupiłem t-jeta z fabrycznym LPG i inna głowicą pod gaz jak narazie 66000 i ezystko gra . No może poza czujnikiem ciśnienia na listwie gazu a w zasadzie to nawet nie czujnik a brak styku we wtyczce. Po wyjęciu i ponownym włożeniu wtyku wszystko ok od około roku



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #557
    Klubowicz
    Dołączył
    20 marzec 2015
    Skąd
    Przemyśl
    Wiek
    45
    Postów
    456
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    2017
    Panowie a może po prostu ten gaz wy... ć i mieć święty spokój.

  4. #558
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    39
    Postów
    1,996
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Ta opcja jest także brana pod uwage

    A może by wyjebać ten gaz i wyjechać w Bieszczady

  5. #559
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,343
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Może lepiej dbać, niż wynieniać na zapas? Zmniejszyć interwał olejowy plus płukanka przy wymianie. Jakiś specyfik do zaworów do paliwa. No i przede wszystkim regularnie sprawdzać u ogarniętego w temacie gazownika mapy.
    Powiedz prosze że tak dla jaj to napisałeś :-).
    Zawory nie rozpadają się na kawałki od oleju z przekroczonym interwałem, tylko od temperatury z dwoch przyczyn:albo zawór z byle czego (tzn z podstawowego materiału)albo temperatura za wysoka albo jedno i drugie. A dodawanie dodatków do paliwa co niby ma zmienić w tym temacie? Pudrowanie syfa...

  6. #560
    Klubowicz
    Dołączył
    20 marzec 2015
    Skąd
    Przemyśl
    Wiek
    45
    Postów
    456
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    2017
    Brylant , Bieszczady to moje okolice. Właśnie dlatego planuje zrobić prawko na A i tam pojeździć na motorze bo trasy są piękne
    brylancik13 lubi to.

  7. #561
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    39
    Postów
    1,996
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Powiedz prosze że tak dla jaj to napisałeś :-).
    Zawory nie rozpadają się na kawałki od oleju z przekroczonym interwałem, tylko od temperatury z dwoch przyczyn:albo zawór z byle czego (tzn z podstawowego materiału)albo temperatura za wysoka albo jedno i drugie. A dodawanie dodatków do paliwa co niby ma zmienić w tym temacie? Pudrowanie syfa...
    Natomiast żeby to wszystko się wydarzyło bardzo pomaga temu zebrany na zaworach nagar a chyba nie muszę wspominać że ten silnik wpierdala olej aż miło. Na pewno jakość samego zaworu to podstawowa sprawa jednak nawet tu na zdjęciach zdjętych głowic z uszkodzonym zaworem widać było widać gołym okiem na którym cylindrze było więcej nagaru. O reszte sprzeczać się nię będe bo masz racje, gównolit z którego zrobiony zawór plus niewłaściwa temperatura i problem prędzej czy pózniej jest murowany.

  8. #562
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    35
    Postów
    1,962
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Natomiast żeby to wszystko się wydarzyło bardzo pomaga temu zebrany na zaworach nagar a chyba nie muszę wspominać że ten silnik wpierdala olej aż miło. Na pewno jakość samego zaworu to podstawowa sprawa jednak nawet tu na zdjęciach zdjętych głowic z uszkodzonym zaworem widać było widać gołym okiem na którym cylindrze było więcej nagaru. O reszte sprzeczać się nię będe bo masz racje, gównolit z którego zrobiony zawór plus niewłaściwa temperatura i problem prędzej czy pózniej jest murowany.
    Wpie..ala to znaczy ile to wg Ciebie? Mam starego 1.2 16v Fire z lpg, auto u mnie jest od 78kkm przebiegu obecnie 258kkm i odkąd go mam bierze 1l/8kkm oleju 5W-40. Głowica org, UPG tak samo nic nie robione a na lpg śmiga od 72kkm przebiegu czyli ma ~185kkm na lpg przejechane. Z tego prawie 100kkm zrobił na czerwonych Valtekach

  9. #563
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    39
    Postów
    1,996
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    No miałem na mysli takie zuzycie moze troche mnie ponioslo ze to sporo bo wychodzi 2 litry na 15 tys km

  10. #564
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,343
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Natomiast żeby to wszystko się wydarzyło bardzo pomaga temu zebrany na zaworach nagar a chyba nie muszę wspominać że ten silnik wpierdala olej aż miło. Na pewno jakość samego zaworu to podstawowa sprawa jednak nawet tu na zdjęciach zdjętych głowic z uszkodzonym zaworem widać było widać gołym okiem na którym cylindrze było więcej nagaru. O reszte sprzeczać się nię będe bo masz racje, gównolit z którego zrobiony zawór plus niewłaściwa temperatura i problem prędzej czy pózniej jest murowany.
    No to czy go wcześniej wymienisz sprawi że go będzie wpdalał mniej? No może trochę , bo sie degraduje traci lepkość itp. Gdzieś to było cytowane jakie są klasy materiałów na zawory (były bodajrze 3). Do normalnego silnika wolnossącego zasilanego benzyną wystarczy najniższa z nich ale jak się zaczną wydumki typu spalanie gazu + niewłaściwa mieszanka no to to już nie wystarczy, to fakt.

  11. #565
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    430
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał hubek Zobacz post
    kurwa może wymiana zaworów póki nie dojdzie do awarii to nie jest taki zły pomysł. Sam nie wiem. Lepsze to niż później szlifowanie cylindrów...
    Ile może kosztować taka wymiana zaworów?
    Tylko na jakie zawory? Na te od tipo 1.4 to chyba bez sensu. Nie wiadomo czy zawory od starszych wersji tego silnika by podpasowaly i czy są zrobione z lepszego materiału. Jeśli nie, to pozostaje dorabiać na zamówienie z wytrzymalszej stali.

  12. #566
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    40
    Postów
    766
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał DamianoZaw Zobacz post
    Tylko na jakie zawory? Na te od tipo 1.4 to chyba bez sensu. Nie wiadomo czy zawory od starszych wersji tego silnika by podpasowaly i czy są zrobione z lepszego materiału. Jeśli nie, to pozostaje dorabiać na zamówienie z wytrzymalszej stali.
    Z tjeta zakładają

  13. #567
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    430
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Z tej Niby wzmacnianej wersji z fabrycznym LPG?

  14. #568
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    40
    Postów
    766
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał DamianoZaw Zobacz post
    Z tej Niby wzmacnianej wersji z fabrycznym LPG?
    Zwykle do turbo z tym że to nie jest potwierdzone doświadczeniem tylko takie info uzyskałem

  15. #569
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,343
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    O ile mnie pamiec nie myli do tjeta są z sodem

  16. #570
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2016
    Skąd
    Stalowa Wola
    Postów
    114
    Auto
    Tipo 2016
    Rocznik
    2016
    rozmawiałem z Panią z AutoGaz Śląsk, dowiedziałem się że Tipo zagazowany powinien jeździć na selenii bo zawiera najmniej, albo inaczej, - nie wytrąca się wapń z selenii. Twierdziła że to jedyny olej nadający się do tego Tipo w gazie. Coś mówiła o kwasowości itp ale nie pamiętam dokładnie.
    Mówiła dokładnie o nagarze oraz o słabej jakości zaworach a raczej o wadach meteriałowych tych zaworów.
    Twierdziła że odsetek takich awarii to jest promil i najczęściej są to auta flotowe zajeżdżane nieserwisowane odpowiednio oraz taksówki. Wtedy takie wady po prostu się ujawniają, obciążenie materiału który może by i wytrzymał na PB na LPG ulega awarii.

    Tyle. Ciężko posądzić Panią z AutoGaz Śląsk o obiektywizm z oczywistych względów. Każdy sobie wyciągnie z tego co napisałem co będzie chciał.... Chciałem się podzielić tą informacją.


 

Podobne tematy

  1. Dpf-przygoda
    Napisany przez GUREGORI74 na forum Croma
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 20-01-2016, 18:11
  2. Fiat Uno ŚCIĄGA niemiłosiernie
    Napisany przez JacUno na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-11-2014, 18:11
  3. Moja przygoda z 2 ASO w Warszawie
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post: 21-03-2013, 08:22
  4. Moja przygoda ze Stilo oraz ASO Kowalski w Częstochowie
    Napisany przez MartinBlank na forum Stilo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post: 09-08-2012, 14:43
  5. Moje Tipo Moja Pasja
    Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 24-12-2010, 13:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Fiat Tipo LPG problemy

tipo stag check engine

fiat tipo lpg forum

fiat tipo glowica

oryginalna instalacja tartarini fiat tipo

tipo na gaz forum fiat

fiat tipo lpg awarie

elm327 a gwarancja fiat

tipo.glowica

tipo lpg glowica problem

tipo lpg problemy

fiat tipo 1 4 95 km jaka instalacja lpg

problem z lpg przy wysokich temperaturach

stag 4 qbox i fiat

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl