Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 7 z 12 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni
Posty od 91 do 105 z 174
Like Tree11lubi to!

Temat: Kłopoty z firmową instalacja lpg Landi Renzo  

  1. #91
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    1 wypijasz wtyczkę z elektrozaworu
    2 odkręcisz mała nakrętkę i zdejmujesz do góry elektrozawor ten biały razem z blaszka
    Potem wykręcasz z dziury na drugim foto to co trzymam w ręku, w środku jest trzpień.
    Odkręcaj powoli aż zacznie syczec faz. Jak już cały zejdzie to wykręć. Wyczyścić trzeba i trzpień ze środka i to gniazdo w którym siedzi - to co wykręcisz. Nie drap tego niczym, tylko chemia i szmata.

    Składasz w odwrotnej kolejnosci.

    Można dokupić zarówno trzpień jak i jego gniazdo. Jedno i drugie po 40zl.

    Opis oczywiście dotyczy reduktora landi renzo li10 z fabrycznej instalacji lpg.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    marx30 i galas771 lubią to.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #92
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Czyli da się bez demontażu całego reduktora? Bo jak zobaczyłem ile pierdół musiałbym odkręcić to mi się odechciało bo zimno.

  4. #93
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Nie, przecież na drugim foto masz to wykręcone na aucie moim. Pierwsze zdjęcie tylko poglądowo dałem bo nie zrobiłem przed demontażem na aucie aby pokazać skąd wtyczkę wyłupiaste i jaka śrubkę odkręcić, foto z olx pożyczone to pierwsze. Bezproblemowo na aucie to robisz. Do odkręcenia tego trzpienia ja użyłem takiego głębokiego klucza jak do swiec, nie pamietam rozmiaru, można tez płaskim podejść ale ja wole nasadowe, pewniejszy chwyt.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Tu foto przed chwila zrobiłem, widać nawet jak wtyczkę wypiąć :-)

    Wykręcamy na aucie. Tak parownik jest fajnie umieszczony, aż grzech nie zajrzeć do tego trzpienia :-)
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    marx30 lubi to.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  5. #94
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Dzięki .

  6. #95
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    W sumie to u mnie dość czyste to było (przebieg 56 tys km), nic się nie blokowało. A tak z innej mańki co do działania tegoż: to jest trzpień który otwiera i zamyka dopływ gazu gdy auto działa na lpg i sterowane to jest przez cewkę elektrozaworu. Gdy się zablokuje to albo gaz nie dochodzi lub dochodzi go mało np. gdy zablokował sie w pozycji że zostaje mała szczelina albo jest otwarty cały czas, co nie ma znaczenia bo przecież jest drugi elektrozawór na butli i tak tam gaz nie dochodzi.
    Nie bardzo widzę związek z upuszczaniem ciśnienia do puszki filtra.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 23-11-2022 o 13:41

  7. #96
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    To zdjęcie pokazuje ze jest mocno zabrudzony. Ciekawe co jest w środku tam gzie on siedzi.

    U mnie zablokowany był w pozycji otwartej i gaz zalewał cały parownik rozprężając sie. Ten zablokowany w pozycji otwartej trzpień nie pozwalał na sterowanie ciśnieniem w parowniku i tym samym na listwie. W czasie pracy zawór na butli sie otwierał i szedł gaz zwiększajac to ciśnienie. Długo bardzo sie nagrzewał parownik za im zaczynał normalnie pracować. Ten gaz idący z butli zwiększał ciśnienie w parowniku, ten w końcu łapał temperaturę a nabite ciśnienie jeszcze rosło i wtedy otwierał sie zawór upustowy. Nie wiem jak to dokładniej wyjaśnić ale po założeniu czystego trzpienia i tego jego gniazda w środku problem zniknął, smród tez zniknął.

    Umyj trzpień i środku tam gdzie się on porusza.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  8. #97
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Nie jest brudny tylko widać takie "okopcenie" na końcu które zresztą łatwo zeszło. To co widać to kolor stali. W środku też czysto. Dalej nie rozumiem jak może to wpływać na pracę parownika. Bo popatrz - centralka wysyła sygnał: "jedziemy na gazie" i otwiera oba elektrozawory (są dwa ze względu na bezpieczeństwo). I do parownika po prostu dopływa gaz. To działa on, off i tyle. Jest na wlocie zaraz za filtrem fazy ciekłej. Może czegoś nie rozumiem ale nijak mi to nie pasi. Gdyby byl zablokowany przymkniety to OK parownik przy mocniejszym bucie nie moze utrzymać ciśnienia bo za mało gazu dopływa ale żeby zalać parownik nie widzę jak.

  9. #98
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    U mnie był zablokowany na otwartym.

    Jeżeli nie tak jak pisze to nie wiem jak wyjaśnić smród gazu w miejscu, które wskazałeś (u mnie tez) i jego brak po wymianie trzpienia.

    Co do otwierania elektrozaworów czy tez kolejnosci ich otwierania to w tej instalacji nie jestem tego do końca pewien jak to działa tak samo jak nie wiem jakimi warunkami ta instalacja determinuje przełączenie paliwa na lpg po odpaleniu zimnego auta po nocy.

    Ta instalacja mnie zaskakuje niewiadomymi (jak warunki przełączania) i prostotą obsługi (wymiana wtrysków, reset parametrów i już, wymiana trzpienia i znów jak fabryka - baj baj check, żadnych kalibracji po wymianie filtrów).
    Ostatnio edytowane przez Qvadrat ; 23-11-2022 o 23:08
    galas771 lubi to.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  10. #99
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2022
    Skąd
    kołobrzeg
    Wiek
    34
    Postów
    34
    Auto
    Tipo 1.4 jet lpg Lounge
    Rocznik
    2017
    Witam,
    Jestem tu nowy, założyłem konto bo mam dokładnie te same objawy co Ty z instalacją tzn. check, zapach gazu w okolicach filtra powietrza i dodatkowo falowanie obrotów na biegu jałowym i nierówna praca silnika i zwiększone zużycie gazu.
    Po rozgrzaniu płynu chłodniczego i ręcznym przejściu a zasilanie lpg zero objawów. Dziś wkręcam to ustrojstwo i zobaczymy, części już zamówione.

    Powiedz mi tylko bo nigdzie nie wyczytałem w twoich postach czy nierówno Ci pracował na biegu jałowym na lpg? Zwłaszcza na zimnym silniku?

    Pozdrawiam

  11. #100
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Nie pracował na zimnym wcale na lpg. Wywalał check i wracał na pb.

    Nierówna praca na zimnym może ale nie musi być początkiem końca wtrysków med. Ogarnij trzpień w parowniku to zobaczysz. Jak będzie ok to git a jak coś z objawów pozostanie to wtedy będziemy się martwić, ale jeszcze nie teraz i nie na zapas.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  12. #101
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2022
    Skąd
    kołobrzeg
    Wiek
    34
    Postów
    34
    Auto
    Tipo 1.4 jet lpg Lounge
    Rocznik
    2017
    1,5 roku wymieniałem całą listwę - zrobiłem jakie 40k km, filtry wymieniane co 15k, zdarzyło się dwa razy ze jak przełączył się w automacie na gaz to zgasł.
    Z tym zapachem gazu mnie martwi, byłem u gazownika niby wszystko szczelne, jakimś czujnikiem tak sprawdzał i nic. Ale go czuć lekko, czasami nawet w kabinie z nawiewu. Najbardziej przy tym filtrze
    Pozdro, wkleję wieczorem zdjęcie tego trzpieni.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Mam jeszcze jedno pytanie, czy jak podjadę do zwykłego gazownika, nie takiego który typowo ogarnia temat tej fabrycznej instalacji ,to będzie mógł sczytać błędy ewentualnie powiedzieć np który wtrysk pada itp?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Jeszcze jedno dodam. Pytam o tego gazownika bo najbliższego który ogarnia temat tej fabrycznej to mam 120 km, tydz temu bylem u niego i niby miałem walnięta cewkę zapłonową na 3 cylindrze, wymienił- błędny zniknęły, parametry wtrysków w normie, mogę wrzucić zdjęcie tego odczytu z kompa. Następnego dnia problem wrócił. Te same objawy, przed i po wymianie tej cewki.

  13. #102
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2022
    Skąd
    kołobrzeg
    Wiek
    34
    Postów
    34
    Auto
    Tipo 1.4 jet lpg Lounge
    Rocznik
    2017
    Wymontowane, wyczyszczone i zamontowane. Trochę nalotu ale płynnie chodziło, ale wyczyscilem.
    Póki co nie wywala błędów, choć chodzi nadal delikatnie nierówno, nawet na rozgrzanym. Jak spojrzysz w oświetlenie kabiny to widać jak na jałowym mruga. Czy To możliwe że alternator coś nawala, i wariuje gdzieś napięcie?
    Czy to normalne że ta zielona ruchoma zaślepka jest krzywo osadzona? Widać różnicę na dwóch ostatnich zdjęciach.
    IMG-2055.jpg
    IMG-2056.jpg
    IMG-2057.jpg
    IMG-2060.jpg
    IMG-2061.jpg

  14. #103
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Tak zaślepka jest ruchoma. Ona się ugina bo trzyma pod sobą sprężynkę. Nie dziabaj jej niczym ostrym bo miękka jest.

    Mechanik zapewne odczytał wypadanie zaplonow na jakims cylindrze i tak wywnioskował walnięta cewkę. Wcale nie musiała być walnięta.
    Trzeba zrobić reset parametrów spalania. Może masz kogoś w okolicy z interfejsem i mesem?
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  15. #104
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    galas771 skoro dalej masz błędy wypadania zapłonów na danym cylindrze na lpg, to zamień wtryski lpg np pomiedzy 3 a 4 cylindrem [przepinając wtyczki i przewody o ile się da] i sprawdź czy błąd pojawi się na 4 cylindrze. Jeśli tak to problem z wtryskami lpg.

  16. #105
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Nie da się w fabrycznej zamienić wtyczek, są połączone na listwie i wypina się je 4 razem. Jedynie podmiana wtrysków.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu


 
Strona 7 z 12 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fabryczna Instalacja LPG Landi Renzo w EVO 1.4
    Napisany przez Rocket_Ronnie na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-04-2021, 09:18
  2. Kłopoty z moją SIENKĄ
    Napisany przez Tunio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post: 25-01-2019, 10:26
  3. Fait zezwala na montaż nowej LPg firmy Landi Renzo
    Napisany przez lukasz.zst na forum Tipo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-02-2017, 23:54
  4. LANDI 98SE problem HGT
    Napisany przez prosto90idzie na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 10-05-2013, 21:19
  5. Kupie centralke LPG Landi L.E.S 98
    Napisany przez prosto90idzie na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-02-2013, 20:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534klopoty-z-firmowa-instalacja-lpg-landi-renzo-48666

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534klopoty-z-firmowa-instalacja-lpg-landi-renzo-486663

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534klopoty-z-firmowa-instalacja-lpg-landi-renzo-486665

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534klopoty-z-firmowa-instalacja-lpg-landi-renzo-486669

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl