Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 7 z 7 PierwszyPierwszy ... 567
Posty od 91 do 98 z 98
Like Tree9lubi to!

Temat: Kłopoty z firmową instalacja lpg Landi Renzo  

  1. #91
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,416
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    1 wypijasz wtyczkę z elektrozaworu
    2 odkręcisz mała nakrętkę i zdejmujesz do góry elektrozawor ten biały razem z blaszka
    Potem wykręcasz z dziury na drugim foto to co trzymam w ręku, w środku jest trzpień.
    Odkręcaj powoli aż zacznie syczec faz. Jak już cały zejdzie to wykręć. Wyczyścić trzeba i trzpień ze środka i to gniazdo w którym siedzi - to co wykręcisz. Nie drap tego niczym, tylko chemia i szmata.

    Składasz w odwrotnej kolejnosci.

    Można dokupić zarówno trzpień jak i jego gniazdo. Jedno i drugie po 40zl.

    Opis oczywiście dotyczy reduktora landi renzo li10 z fabrycznej instalacji lpg.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    marx30 lubi to.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #92
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,241
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Czyli da się bez demontażu całego reduktora? Bo jak zobaczyłem ile pierdół musiałbym odkręcić to mi się odechciało bo zimno.

  4. #93
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,416
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Nie, przecież na drugim foto masz to wykręcone na aucie moim. Pierwsze zdjęcie tylko poglądowo dałem bo nie zrobiłem przed demontażem na aucie aby pokazać skąd wtyczkę wyłupiaste i jaka śrubkę odkręcić, foto z olx pożyczone to pierwsze. Bezproblemowo na aucie to robisz. Do odkręcenia tego trzpienia ja użyłem takiego głębokiego klucza jak do swiec, nie pamietam rozmiaru, można tez płaskim podejść ale ja wole nasadowe, pewniejszy chwyt.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Tu foto przed chwila zrobiłem, widać nawet jak wtyczkę wypiąć :-)

    Wykręcamy na aucie. Tak parownik jest fajnie umieszczony, aż grzech nie zajrzeć do tego trzpienia :-)
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    marx30 lubi to.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  5. #94
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,241
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Dzięki .

  6. #95
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,241
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    W sumie to u mnie dość czyste to było (przebieg 56 tys km), nic się nie blokowało. A tak z innej mańki co do działania tegoż: to jest trzpień który otwiera i zamyka dopływ gazu gdy auto działa na lpg i sterowane to jest przez cewkę elektrozaworu. Gdy się zablokuje to albo gaz nie dochodzi lub dochodzi go mało np. gdy zablokował sie w pozycji że zostaje mała szczelina albo jest otwarty cały czas, co nie ma znaczenia bo przecież jest drugi elektrozawór na butli i tak tam gaz nie dochodzi.
    Nie bardzo widzę związek z upuszczaniem ciśnienia do puszki filtra.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 23-11-2022 o 13:41

  7. #96
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,416
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    To zdjęcie pokazuje ze jest mocno zabrudzony. Ciekawe co jest w środku tam gzie on siedzi.

    U mnie zablokowany był w pozycji otwartej i gaz zalewał cały parownik rozprężając sie. Ten zablokowany w pozycji otwartej trzpień nie pozwalał na sterowanie ciśnieniem w parowniku i tym samym na listwie. W czasie pracy zawór na butli sie otwierał i szedł gaz zwiększajac to ciśnienie. Długo bardzo sie nagrzewał parownik za im zaczynał normalnie pracować. Ten gaz idący z butli zwiększał ciśnienie w parowniku, ten w końcu łapał temperaturę a nabite ciśnienie jeszcze rosło i wtedy otwierał sie zawór upustowy. Nie wiem jak to dokładniej wyjaśnić ale po założeniu czystego trzpienia i tego jego gniazda w środku problem zniknął, smród tez zniknął.

    Umyj trzpień i środku tam gdzie się on porusza.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  8. #97
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,241
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Nie jest brudny tylko widać takie "okopcenie" na końcu które zresztą łatwo zeszło. To co widać to kolor stali. W środku też czysto. Dalej nie rozumiem jak może to wpływać na pracę parownika. Bo popatrz - centralka wysyła sygnał: "jedziemy na gazie" i otwiera oba elektrozawory (są dwa ze względu na bezpieczeństwo). I do parownika po prostu dopływa gaz. To działa on, off i tyle. Jest na wlocie zaraz za filtrem fazy ciekłej. Może czegoś nie rozumiem ale nijak mi to nie pasi. Gdyby byl zablokowany przymkniety to OK parownik przy mocniejszym bucie nie moze utrzymać ciśnienia bo za mało gazu dopływa ale żeby zalać parownik nie widzę jak.

  9. #98
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,416
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    U mnie był zablokowany na otwartym.

    Jeżeli nie tak jak pisze to nie wiem jak wyjaśnić smród gazu w miejscu, które wskazałeś (u mnie tez) i jego brak po wymianie trzpienia.

    Co do otwierania elektrozaworów czy tez kolejnosci ich otwierania to w tej instalacji nie jestem tego do końca pewien jak to działa tak samo jak nie wiem jakimi warunkami ta instalacja determinuje przełączenie paliwa na lpg po odpaleniu zimnego auta po nocy.

    Ta instalacja mnie zaskakuje niewiadomymi (jak warunki przełączania) i prostotą obsługi (wymiana wtrysków, reset parametrów i już, wymiana trzpienia i znów jak fabryka - baj baj check, żadnych kalibracji po wymianie filtrów).
    Ostatnio edytowane przez Qvadrat ; 23-11-2022 o 23:08
    Lepszy
    Power
    Gamoniu


 
Strona 7 z 7 PierwszyPierwszy ... 567

Podobne tematy

  1. Fabryczna Instalacja LPG Landi Renzo w EVO 1.4
    Napisany przez Rocket_Ronnie na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-04-2021, 09:18
  2. Kłopoty z moją SIENKĄ
    Napisany przez Tunio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post: 25-01-2019, 10:26
  3. Fait zezwala na montaż nowej LPg firmy Landi Renzo
    Napisany przez lukasz.zst na forum Tipo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-02-2017, 23:54
  4. LANDI 98SE problem HGT
    Napisany przez prosto90idzie na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 10-05-2013, 21:19
  5. Kupie centralke LPG Landi L.E.S 98
    Napisany przez prosto90idzie na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-02-2013, 20:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl