Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 12 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Posty od 61 do 75 z 174
Like Tree11lubi to!

Temat: Kłopoty z firmową instalacja lpg Landi Renzo  

  1. #61
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,920
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Znalazłem przyczynę. Ta ja. Ja spowodowałem to, ze auto nie chce jechać na gazie.

    Jak robiłem serwis (wymiana filtrów, świec itd.) to zadzwoniła do mnie moja kochana połowa i tak mnie wkurwila, ze filtr gazu fazy ciekłej wstawiłem odwrotnie (akurat miałem to rozbabrane jak zadzwoniła) i zablokowałem przepływ gazu.

    Dzięki temu już wiem, ze tipo z fabryczna instalacja potrafi sobie odpalić trochę benzynki nie pokazując na desce info o pracy na pb. Zrobiłem jakieś 400km ze zle wstawionym filtrem i w tym czasie zużyłem tylko 2 pustaki lpg (połowa) i 4 cegły pb. Po przejechaniu 200 w trasie czasami zapałał dystrybutorek zielony na chwile i po ujęciu gazu gasił a po rozgrzaniu w mieście nie chciał w ogole na lpg przejść. I jak wspomniałem w tym czasie jadąc niby na lpg bez zapalonego dystrybutorka nie spadał poziom lpg a spadał poziom pb. Dystrybutorek zapałał się sporadycznie.

    Wniosek - dużo było jazdy mieszanej i jak jedzie na obu paliwach to lampka się nie pali. Pali się tylko jak jedzie tylko na pb. To wyjaśniałoby to ze tak dużo pali niby pb na krótkich odcinkach jak zimny. Pewnie nawet jak na nie rozgrzanym do końca przejdzie na lpg i to już sygnalizuje to i tak dodaje jeszcze do tego pb.

    Zy moj wniosek jest poprawny, czy tylko sobie go dopasowałem do tego co mnie spotkało? Nie wiem, nikt nie zna wszystkich warunków jakie musza być spełnione aby tipo z fabrycznym lpg przeszło na prace na lpg. A co? Ktoś zna? Chętnie poznam :-) I po drugie, czy w tej fabrycznej instalacji występuje coś na kształt dotrysku w jakiejkolwiek formie? Instrukcja mówi tylko o przejściu na pb jak jest duze zapotrzebowanieczy obciążenie i lpg nie wyrabia
    Lepszy
    Power
    Gamoniu



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Moze jak nie osiaga skladu mieszanki na lpg to sobie dolewa benzyny. Mysle ze na takie pytanie zna odpowiedz Cinek.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 26-03-2022 o 16:00

  4. #63
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    U mnie niestety problem pozostał, pomimo wymiany wtrysku 3 na nowy dalej pojawiały się błędy P1003 i P1005. Dzisiaj wymieniłem filtr ciekłej, kolejne testy i błąd jw. Zamieniłem wtrysk 3 z 4 miejscami i nowa adaptacja. Popykał na benzynie 15minit wyrównał sobie obroty, to go przełączyłem na gaz. Po kolejnych 10 minutach wywalił P1004. Czyżby nowy wtrysk jest do dupy??
    Ps. U Was też tak rpmy wyglądają jak na zdjęciu? Skrajne to LPG, środek to PB
    PS2 błąd pojawił się dopiero jak z obrotami zszedł na 750 około, patrzyłem i na PB in LPG na takich obrotach się utrzymywał FB_IMG_1648379645135.jpg

    Wysłane z mojego Mi Note 10 Lite przy użyciu Tapatalka

  5. #64
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Szary83 Zobacz post
    U mnie niestety problem pozostał, pomimo wymiany wtrysku 3 na nowy dalej pojawiały się błędy P1003 i P1005. Dzisiaj wymieniłem filtr ciekłej, kolejne testy i błąd jw. Zamieniłem wtrysk 3 z 4 miejscami i nowa adaptacja. Popykał na benzynie 15minit wyrównał sobie obroty, to go przełączyłem na gaz. Po kolejnych 10 minutach wywalił P1004. Czyżby nowy wtrysk jest do dupy??
    Ps. U Was też tak rpmy wyglądają jak na zdjęciu? Skrajne to LPG, środek to PB
    PS2 błąd pojawił się dopiero jak z obrotami zszedł na 750 około, patrzyłem i na PB in LPG na takich obrotach się utrzymywał FB_IMG_1648379645135.jpg

    Wysłane z mojego Mi Note 10 Lite przy użyciu Tapatalka
    Przeważnie jak są problemy z wtryskami lpg to są na wolnych obrotach gdzie są najkrótsze czasy pracy wtryskiwaczy, resztę opisałem Ci na fb.
    Szary83 lubi to.

  6. #65
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,920
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Na moje oko nie wystarczy wymiana jednego. U mnie tez były wypadania zapłonu na lpg były na 2 garach. Wymieniłem wszystkie wtryski, wszystkie były tak samo uwalone. Po wymianie wszystkich wypadania się skończyły, pozostał jedynie p0087 od niskiego ciśnienia w szynie lpg, co wiąże ze spadkiem wydajności parownika, zwłaszcza jak zimny.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Jak miałem uwalone wstryski to obroty były nierówne a na lpg wykresy z obu sond lambda szalały. Na pb ładnie i książkowo a na lpg wolna amerykanka w przebiegu. Wykresy sprawdzałem w mesie.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  7. #66
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Zamówiłem resztę wtrysków

    Wysłane z mojego Mi Note 10 Lite przy użyciu Tapatalka

  8. #67
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Po wymianie pozostałych chodzi równo jak ruskie na defiladzie
    Qvadrat lubi to.

  9. #68
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,106
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Czyli wniosek taki, że lepiej wszystkie od razu wymienić niż bawić się w zgadywanki....

  10. #69
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,920
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Jeden jest totalnie padnięty a pozostałe tuż tuż za nim, przecież pracują razem. Wymienisz jedną padakę na nowy i przy tym nowym pozostałe stają się padakami… nie zawsze tak musi być ale tak jest najczęściej.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  11. #70
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Pojedyńcza wymiana wtrysków lpg miałaby sens, jakby na każdy cylinder była sonda regulacyjna a nie 1 na 4 cylindry.

  12. #71
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,920
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Naprawiłem w końcu p0087. Kuzwa naprawiłem. Kuzwa.

    Problemem był jak obstawiałem parownik. Nie trzeba wymieniać całego parownika wystarczy wymienić trzpień. Albo wyczyścić stary jak się da. Moj się tak syfem zaklinował, ze nie dałem rady do wyjąc.

    Po kolei. Kupiłem w celach naukowych parownik oryginalny z demobilu i rozebralem w dobry maczek. Sporo się dowiedziałem. Solidna konstrukcja niemal niezajebywalna. Potem w swoim wykręciłem elektrozawor i trzpień. Poczyscilem trzpień z używki i wstawiłem. Moj jak zaspawany. Po wymianie jak nowy jezdzi.

    Obstawiam, ze parownik był zalewany gazem a nadmiar był goniony zaworem bezpieczeństwa do puszki filtra powietrza, temu mi się wydawało wiecznie ze z tej strony auta jebie gazem, było wieksze spalanie i cyrk z przełączeniem na gaz póki się płyn nie rozgrzał niemal na maksa. Dopiero wtedy mógł ogrzać gaz, który go zalewał.

    Ten błąd ciśnienia pojawiał się notorycznie na zimnym przy przełączeniu. Po wymianie trzpienia problem ustał.

    Wnioski: jak w fabrycznej instalacji zaczyna za często wywalać błąd p0087 (częściej niż 1 w miesiącu) to wyjmującie trzpień i czyscie go nieinwazyjnie razem z tą oprawka w której się porusza, a na której siedzi elektromagnes. Nie szorować papierem. Po zdemontowaniu uszczelki najlepiej wymoczyć w środku do mycia piekarników lub kominków i potem umyć brake cleanerem szorując zwykła szmata lub papierem zwykłym, bron Boże ściernym.

    Jak trzpień mocno zajebany to za 40zl można kupić nowy ale i tak jego gniazdo co się z nim wykręca trzeba umyć w środku: https://enerma.pl/pl/czesci/4450-lan...i10&results=13

    Tulejkę trzpienia tez w sumie można kupić ale ta oryginalna wyglada solidniej: https://enerma.pl/pl/czesci/4532-lan...i10&results=13

    Ot i cała filozofia. Męczyłem się z tym kurwa ponad rok aż się zebrałem i rozkminilem.

    Zamiast oryginalnego filtra za ponad 200zl wstawiłem taki zamiennik UFi: https://enerma.pl/pl/filtry-do-lpg/4...i10&results=13

    Oryginalny i ten zamiennik maja w udawany odstojnik zapobiegający spływaniu syfu do węża. Oba maja kierunek przelotu z dołu do góry i takie same wycięcia. Pasuje plug and play zamiast oryginału. Prześwietlilem oba i widać wyraźnie jednakowa budowę wewnętrzna. Te niebieskie kolory na prześwietleniu to organiczne zanieczyszczenia z gazu.

    A teraz sam się pochwale, kawał do rze zrobionej nikomu nie potrzebnej roboty zrobiłem :-)

    Wszystkie części użyte w czynnościach opisanych w tym poście kupione w enerma.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    marx30 i pablos_206 lubią to.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  13. #72
    Klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2012
    Skąd
    Lub
    Wiek
    38
    Postów
    223
    Auto
    Ar
    Czyli że jednak oryginał fiata za milion cebulionow i ten oryginał LR jednak mają taką samą budowe

  14. #73
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,920
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    To jest taki sam parownik tylko ten cebulowy od fiata ma na specjalnie życzenie fiata inne wykończenie na zewnątrz. Wewnątrz jest taki sam i zestaw naprawczy będzie pasował do regeneracji: https://enerma.pl/pl/membrany-redukt...i10&results=13

    Swoją droga zamowilem oryginalny parownik za niecały 1000zl, czyli jakieś 250 więcej niż zwykły li10. Nie trzeba płacić 2,5 koła w aso.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  15. #74
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    No to gratki. Fajnie jak się udają takie rzeczy .
    Tak na przyszłość - gdzie mozna dostac ori parownik?

  16. #75
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2018
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    25
    Auto
    Fiat Tipo SW 1,4 T-Jet 120 KM LPG Fabryczny
    Rocznik
    12.2017
    Qvadrat - gratulacje za wytrwałość !
    Takich ludzi trzeba nam na Forum, a tak swoją drogą to parę ładnych cebul (cyt. klasyka) zostało w kieszeni


 
Strona 5 z 12 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fabryczna Instalacja LPG Landi Renzo w EVO 1.4
    Napisany przez Rocket_Ronnie na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-04-2021, 09:18
  2. Kłopoty z moją SIENKĄ
    Napisany przez Tunio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post: 25-01-2019, 10:26
  3. Fait zezwala na montaż nowej LPg firmy Landi Renzo
    Napisany przez lukasz.zst na forum Tipo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-02-2017, 23:54
  4. LANDI 98SE problem HGT
    Napisany przez prosto90idzie na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 10-05-2013, 21:19
  5. Kupie centralke LPG Landi L.E.S 98
    Napisany przez prosto90idzie na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-02-2013, 20:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534klopoty-z-firmowa-instalacja-lpg-landi-renzo-48666

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534klopoty-z-firmowa-instalacja-lpg-landi-renzo-486663

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534klopoty-z-firmowa-instalacja-lpg-landi-renzo-486665

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534klopoty-z-firmowa-instalacja-lpg-landi-renzo-486669

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl