Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 6 z 12 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni
Posty od 76 do 90 z 174
Like Tree11lubi to!

Temat: Kłopoty z firmową instalacja lpg Landi Renzo  

  1. #76
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,923
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Parownik jutro przywiezie kurier nowy oryginał. Czekałem 3 miechy aż naprawiłem zanim przyszedł. W kraju nie do kupienia. Landi renzo ma zakaz sprzedaży tego w kraju. Tylko ASO. Ja znalazłem w sklepie we Włoszech taki reduktor tylko do 500l 1.4 tjet z fabrycznym lpg. Różni się tylko średnica krocca wyjścia gazu, ten do 500 ma 12mm, nasz do tipo 14. Po to tez kupiłem używkę reduktor by przełożyć ten krociec :-)

    Spisałem numer reduktora z tego italianskiego sklepu i poprosiłem pana z enermy o pomoc w zakupie. Znalazł u zagranicznego przedstawiciela i mi sprowadził. Trochę to trwało. Nie dało się dostać takiego z numerkiem do tipo ale ludzie z LR mówią, ze różnią się one tylko tym króćcem do gazu lotnego.

    Szukam teraz tańszego odpowiednika filtra fazy lotnej to montażu w miejsce oryginału z wbudowanym odstojnikiem na syf. Mam na oku certools, kupię i przeswietle, będzie widać co ma w środku.

    Długo nie dowierzalem, ze trzpień rozwiązał moj problem ale już setki kilometrów zrobiłem od wymiany i rano na chłodzie zapalam sam szybko przechodzi na lpg i nawet nie pierdnie, tak jak za nowości :-) tyle czasu się bujalem z tym. Pisałem dużo kiedyś ze wydaje mi się ze jebie gazem koło auta. Konkretnie po prawej w okolicach reduktora. ASO nic nie czuło i nic nie znajdowało. A to blokujący się trzpień powodował za duże ciśnienie w reduktorze i zawór bezpieczeństwa otwierał się i wyganiał nadmiar do dolotu - podłączony jest do puszki filtra powietrza a ta hermetyczna nie jest i stad to co czułem z tamtej strony auta. W chwili jak otwierał się zawór bezpieczeństwa momentalnie leciało ciśnienie na szynie wtrysków i jeb błąd niskiego ciśnienia. Jakie to teraz kurwa proste i oczywiste… kupię nowy trzpień za 40zl, usune ten zablokowany co wyjąłem, wyczyszczę tulejkę i na wiosnę zmiana :-) taki syf teraz w gazie na każdej stacji.

    Gazownik koledze kiedyś mówił na jakich stacjach nie tankować a na jakich tankować, sam tak tankował ale jak na polecanych stacjach gaz mu zaczął zasypiać wszystko to przestał polecać jakiekolwiek stacje, wszędzie ten sam syf - stwierdził. Tylko wymiany filtrów i czyszczenie częstsze utrzyma instalacje w sprawności co potwierdza moj przypadek…
    Lepszy
    Power
    Gamoniu



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #77
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    W czym problem założyć inny reduktor. Kwestia przeróbek zasilania wody i zasilania gazem. Reduktor działa czysto mechanicznie, ma utrzymywać stałe ciśnienie pracy które się ustawia. W Mes sprawdzić jakie jest ciśnienie robocze lpg po rozgrzaniu i szukać reduktora który działa w tym zakresie. Są reduktory z wbudowanym EZ, są bez EZ. Zawsze można zabudować osobny EZ. Jeszcze kwestia sprawdzenia mocy cewki na LI10 i czujnika temperatury reduktora. Czujnik ciśnienia gazu w LR jest zabudowany w listwie, wiec ta kwestia odpada.

  4. #78
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,923
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Nie trzeba daleko szukać, można wstawić normalny li10 jaki wstawiają w polskich warsztatach tylko trochę inaczej wyprowadzenia ma, co nie powinno stanowić większego problemu przy podłączaniu. Ten fiatowy różni sie tylko wyprowadzeniami, wewnątrz te same bebechy i wydajność. Ja tego rozwiązania nie brałem pod uwagę. Nie chciałem grzebać przy wężach.

    Normalny li10: https://enerma.pl/pl/iv-generacja-se...i10&results=13

    Trzeba tez zmienić wtyczkę do elektromagnesu ale jak się poprosi to w sklepie dorzuca ja gratis.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  5. #79
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,923
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Małe sprostowanie, za oryginalny parownik LR li10 zapłaciłem 905zl z wysyłka. Czyli sam parownik 890zl. Wcześniej trochę przekręciłem kwotę. Sporo mniej niż krzyczy aso.
    Ostatnio edytowane przez Qvadrat ; 23-10-2022 o 14:41
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  6. #80
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2018
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    25
    Auto
    Fiat Tipo SW 1,4 T-Jet 120 KM LPG Fabryczny
    Rocznik
    12.2017
    Qvadrat - napisz proszę jak ten parownik się spisuje i czy nie masz cheka itp.
    U minie dopiero po wymianie czujnika ciśnienia gazu 5,5bar wszystko wróciło do normy (nie potrzebnie wymieniłem wtryski gazu)

  7. #81
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,923
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Parownik już przyszedł ale nie będę go wymieniał. Wymieniłem trzpień i nie ma checka. Stary parownik z nowym trzpieniem działa jak nowy i na razie zostaje. Czekam na czeka ale spodziewam się go nie wcześniej niż na wiosnę/lato przyszłego roku, wtedy sprawdzę stan trzpienia.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  8. #82
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,923
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    O tak wyglada trzpień i jego gniazdo. Dziś się posiłkowałem i jakoś go wyciągnąłem. Strasznie zaklinowany siedział. Trzpień do kosza nowy do zakupu na zapas a gniazdo się moczy w płynie do mycia kominków. Jak je odmyje to będzie zestaw na zapas gdy znów czek wyskoczy.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  9. #83
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    A powiedzcie mi panowie co zrobić jak mi lekko śmierdzi gazem pod maską. Tzn nie jest to zapach samego gazu (zresztą wg diagnosty wszystko jest szczelne) ale taki smrodek jaki znam po odkręceniu korka spustowego w reduktorze starego typu i zlewaniu olejowych resztek z reduktora - no chyba że w instalce fabrycznej jest taki spust ale go nie znalazłem). No i generalnie w pobliżu przodu auta śmierdzi mi czymś takim nieco. Instalka pracuje poprawnie. Może trzeba jakiś atak wyprzedzający wykonać?

  10. #84
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,923
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Od takiego smrodku mi się zaczęło. Wykręć sprawdź i poczyść ten trzpień. Bo jak już pisałem, jak się przyblokowane to w reduktorze jest za duże ciśnienie i wtedy pewnie wywala nadmiar lpg do puszki filtra powietrza, a ta już taka szczelna nie jest i dlatego coś czujesz.

    Kilka dni moczylem ten syf w środku do mycia kominków i teraz wyglada to tak:
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  11. #85
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    A wnętrze reduktora z tego mazutu też takim środkiem? AFAIK to jest zasadowe, nie wiem jak działa z elemetami typu mosiądz. Bo stali raczej nie uszkadza?

  12. #86
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,923
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Do wnętrza nie trzeba jeszcze zaglądać, kowadełko tez pewnie troche brudne ale newralgiczny jest ten trzpień.
    Jak rozbierzesz parownik to zawczasu kup zestaw regeneracyjny z nowymi uszczelkami i membrana. Spokojnie możesz w tym moczyć a domywac zmywaczem do hamulców. Tylko gumki i uszczelki pościągaj przed moczeniem.

    Zajrzyj na początek do tego trzpienia i zobacz jak chodzi, czy jak go wciskasz w prowadnicy to haczy, czy ma opór. Powinien luzniutko latać i odskakiwać. Za małe przebiegi robisz i to za dobry parownik by go już regenerować.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  13. #87
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Do wnętrza nie trzeba jeszcze zaglądać, kowadełko tez pewnie troche brudne ale newralgiczny jest ten trzpień.
    Jak rozbierzesz parownik to zawczasu kup zestaw regeneracyjny z nowymi uszczelkami i membrana. Spokojnie możesz w tym moczyć a domywac zmywaczem do hamulców. Tylko gumki i uszczelki pościągaj przed moczeniem.

    Zajrzyj na początek do tego trzpienia i zobacz jak chodzi, czy jak go wciskasz w prowadnicy to haczy, czy ma opór. Powinien luzniutko latać i odskakiwać. Za małe przebiegi robisz i to za dobry parownik by go już regenerować.
    No właśnie patrzyłem ile kilometrów narobiłem, ogólnie mam 55 tys. z czego w ciągu ostatniego roku 6 tys. bo to maluch jest na co dzień bardziej jeżdżony.

  14. #88
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Badanie organoleptyczne nosem wykazało że raczej j.bie z filtra fazy lotnej. A na przeglądzie koleś coś tam machał pod maską sondą od wykrywacza gazu. Ale patrząc jak sprawdzają światła to chgw.

  15. #89
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,923
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Tam jest szczelnie, nie ma jak walić z filtra fazy lotnej. On jest obok puszki filtra powietrza a ten cienki wężyk z tylu tej puszki to właśnie odprowadzenie z reduktora. Tym wężykiem do puszki z filtrem powietrza jest właśnie doprowadzany gaz po zrzucie za dużego ciśnienia w parowniku. Puszka filtra powietrza już nie jest hermetyczna i dlatego w tej okolicy czujesz gaz. Nie są to ilości gazu które może wyłapać jakikolwiek detektor, ale smród czuć.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  16. #90
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 październik 2010
    Skąd
    warszawa
    Postów
    11
    Auto
    Tipo 1,4 t-jet HB
    Rocznik
    2017
    Gdzie jest ten trzpień w reduktorze? Co trzeba rozkręcić żeby go wyczyścić?


 
Strona 6 z 12 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fabryczna Instalacja LPG Landi Renzo w EVO 1.4
    Napisany przez Rocket_Ronnie na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-04-2021, 09:18
  2. Kłopoty z moją SIENKĄ
    Napisany przez Tunio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post: 25-01-2019, 10:26
  3. Fait zezwala na montaż nowej LPg firmy Landi Renzo
    Napisany przez lukasz.zst na forum Tipo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-02-2017, 23:54
  4. LANDI 98SE problem HGT
    Napisany przez prosto90idzie na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 10-05-2013, 21:19
  5. Kupie centralke LPG Landi L.E.S 98
    Napisany przez prosto90idzie na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-02-2013, 20:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534klopoty-z-firmowa-instalacja-lpg-landi-renzo-48666

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534klopoty-z-firmowa-instalacja-lpg-landi-renzo-486663

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534klopoty-z-firmowa-instalacja-lpg-landi-renzo-486665

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534klopoty-z-firmowa-instalacja-lpg-landi-renzo-486669

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl