Witamy na Fiat Klub Polska
19lubi to! -
Nowy klubowicz
Wymiana rozrządu w 1.4 16V 95KM - samodzielny większy przegląd przy 90kkm
Siemanko,
Wożę się już Tipo od ponad 3 lat. Jeśli chodzi o wymianę rozrządu to instrukcja mówi że wymienić co 60kkm w przypadku miejskiej jazdy a w przypadku dobrych warunków i autostradowej jazdy nie przekraczać przebiegu 120kkm.
Pytając w serwisie (jak jeszcze tam oleje wymieniałem bo był na gwarancji) powiedzieli mi że zalecają wymianę co 90kkm - nie ma sensu częściej - ale teraz już wiem że chyba chcieli mi silnik dodatkowo sprzedać 
No i słuchając rad serwisu oraz jako że robię wszystko sam zakupiłem blokady do rozrządu ( TESAM S0001872 - 230 PLN) oraz zestaw rozrządu INA z pompą wody (230 PLN).
Na liczniku 92kkm więc oprócz wymiany rozrządu wymieniłem to co poniżej:
Płyn chłodniczy
Świece zapłonowe
Filtr powietrza
Filtr oleju
Olej silnikowy
Olej w skrzyni biegów
Pasek osprzętu
Rolkę napinacza paska osprzętu
Płyn hamulcowy
Filtr kabinowy
Jeśli chodzi o rozrząd to uważam że 90kkm to stanowczo za dużo na ten rozrząd.
Pompa wody już od dawna przeciekała - robiłem drobne dolewki ale myślałem że to wina nieszczelnego połączenia węży przy parowniku LPG.
Pasek już stawał się luźny - napinacz złożył się do zera i już nic nie napinał.
Oczywiście przy okazji takiego przeglądu usunąłem bolączki na które nie było czasu a przeszkadzały jak np. uszczelnienie przyłączy od parownika czy konserwacja podwozia w miejscach uszkodzeń czy otarć.
Wymiana oleju w skrzyni to na pewno dobra decyzja - olej już miał zmienioną barwę oraz posiada trochę złotego koloru z synchronizatorów.
Cena oleju mała, za dwa opakowania 1L (75W LIQUI MOLY TOP TEC MTF 5100 GL4 ) - 80 zł a ewentualna awaria skrzyni na pewno będzie kosztowna.
Wymiana bardzo prosta, na dole od tyłu (pod mechanizmem różnicowym) jest korek na imbus 8mm do spuszczania oleju a od strony chłodnicy na wysokości połowy skrzyni jest korek na imbus 12mm do nalewania.
Wchodzi 1,8L
Proszę was o informację co ile wymienialiście rozrząd oraz co wam powiedział mechanik o jego stanie przy danym przebiegu - ja od teraz wymieniam co 60kkm więc następna wymiana przy 150kkm.
Poniżej dwa zdjęcia z wymiany:
rozrz 2.jpeg
Pod pompą wody widać wyciek płynu - różowa plama
Pompa uszczelniana na sylikon (ja używam Reinz'a), Turek troche za dużo go dał i strasznie ciężko było ją zdemontować 
rozrz 1.JPG
A tutaj już widać założony i napięty rozrząd.
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Master
Ja mam blokady z Geko za ~100pln dają radę bez problemu.
Mam Punto 2 1.2 16v, konstrukcja bliźniacza do 1.4 16v pewnie oparta na tym samym rozrządzie. Tam zrobiłem na zestawie pasek Conti, rolki, napinacze i pompa [plastikowy wirnik] 104kkm/3lata i przy demontażu nie zauważyłem nic nie pokojącego żeby się coś działo. Pompa nie ciekła, rolki z napinaczem ok. Kolejny zestaw zamontowałem taki sam, póki co 63kkm i nic się nie dzieje. W Tipo 1.4tjet planuje zmienić w okolicy 100kkm przebiegu.
Zestaw INA montowałem to paru aut, takie klienci kupili i też ok zestaw.
Olej w skrzyni biegów też planuje zmienić. Jak skrzynia pracuje na tym oleju który wlałeś?
Co do lpg i cieknących przewodów chłodniczych. W reduktorze polecam zmienić kolanka na alu lub mosiężne jeśli występują, do tego przewód z Parker-a/ North Fighter/Maflow i dobre opaski samozaciskowe [wg DIN3021] odpowiednio dobrane i nic nie będzie ciekło nawet z czasem.
Ostatnio edytowane przez steyr ; 14-06-2020 o 15:34
-
Nowy klubowicz
Skrzynia na nowym oleju jak dla mnie zdaje się że biegi troszkę szybciej i lżej wchodzą - poza tym bez zmian.
Na pewno nie dam sobie wmówić co mówi serwis że olej w manualu jest na całe życie auta - bo w tym przypadku może być że będzie ale tylko na całe życie skrzyni 
Wymieniłem oringi w kolankach od reduktora, węże delikatnie skróciłem i dałem nowe opaski, jak na razie śmiga.
-
Master
Też wychodzę z założenia że raz na 100kkm warto olej w skrzyni wymienić.
-
Klubowicz
Tinio widze masz lpg w 1.4/95. Czy możesz napisać coś o niej. Jaka instalacja i przebieg. Jakieś problemy? Jak spalanie oleju.
Ostatnio edytowane przez tko17 ; 15-06-2020 o 17:07
-
Moderator

Napisał
tinio
Pasek już stawał się luźny - napinacz złożył się do zera i już nic nie napinał.
Czyli co ? Pasek się rozciągnął ?

Napisał
steyr
Ja mam blokady z Geko
A możesz podać jakiś link do tych blokad
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

-
Master

Napisał
JackTheNight
A możesz podać jakiś link do tych blokad

https://allegro.pl/oferta/blokada-ro...16v-9370954645
https://allegro.pl/oferta/blokada-ro...833-7498479645
Są nawet tańsze, ja płaciłem ~100zł i chyba mam ten komplet za 110zł z ww. aukcji.
Ostatnio edytowane przez steyr ; 15-06-2020 o 22:52
-
Moderator
W tym zestawie Geko brakuje blokady wałka korbowego :

ale jest dostepny oddzielnie : https://allegro.pl/oferta/blokada-ro...-8v-8922744175
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

-
Master

Napisał
JackTheNight
Teoretycznie na aukcji pisze że do silników 8v, trzeba zapytać autora posta czy stosował tą blokadę z zestawu Tesam. Robiłem rozrząd w 1.2 8v w Punto 2, 1,1 8v Seicento i bazowałem zawsze na znakach na kołach i obudowach. W 1.2 16v osobiście korzystałem z tych prowadników wkręcanych w miejsce świec, wkręcasz w 1 i 2 cylinder zamiast świecy i ustawiasz tłoki w jednej płaszczyźnie poziomej [denko tłoka] za pomocą tych prowadników. Następnie wkręca się blokady wałków do obudowy wałków. Zawsze można jeszcze wkręcić dodatkową blokadę wału którą wymieniłeś, jeśli pasuje. Jak ktoś robi pierwszy raz to jak ma spać spokojnie to można, aczkolwiek coś tam przerobiłem tych rozrządów i wystarczy sobie zdać sprawę co to jest skok/moduł koła zębatego
Podstawowa zasada to po złożeniu rozrządu przekręcamy wałem silnika za pomocą klucza kilka razy i sprawdzamy ponownie ustawienie rozrządu.
-
Moderator
W instrukcji serwisowej Fiata Tipo 1.4 16v 95KM napisali o tej blokadzie dolnego walka podając jego numer :
2000004500, a w opisie tej blokady co wyżej podałem link z allegro napisali ze ta blokada to właśnie ten numer OEM. Także powinna pasować do naszych aut.
A blokada górnego walka ma numer według
serwisowki : 1860985000
Demontaz:
Screenshot_20200616_081725_org.mozilla.firefox.jpg
Montaz:
Screenshot_20200616_082029_org.mozilla.firefox.jpg
Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 16-06-2020 o 08:27
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

-
Master
Jak można uzyskać dostęp do takich instrukcji serwisowych?
Widocznie jest tak jak piszesz, podejrzewam że tymi prowadnikami wkręcanymi w miejsce świec też się ogarnie bez problemu wymianę. No chyba że jest inne położenie serwisowe wału silnika przy wymianie rozrządu ale wtedy nie będzie można wkręcić blokad w wałki rozrządu. Jak wiadomo szkół wymiany takich rozrządów jest wiele, rozrząd jest prosty i ciężko go źle poskładać chyba że wykonuje to jakiś kompletny laik atechniczny.
-
Master

Napisał
steyr
Jak można uzyskać dostęp do takich instrukcji serwisowych?
Widocznie jest tak jak piszesz, podejrzewam że tymi prowadnikami wkręcanymi w miejsce świec też się ogarnie bez problemu wymianę. No chyba że jest inne położenie serwisowe wału silnika przy wymianie rozrządu ale wtedy nie będzie można wkręcić blokad w wałki rozrządu. Jak wiadomo szkół wymiany takich rozrządów jest wiele, rozrząd jest prosty i ciężko go źle poskładać chyba że wykonuje to jakiś kompletny laik atechniczny.
Robiłem na blokady, trzpienie do swiec wkręcone a i tak bym się ciulnął o ząbek. Proponuję namalować znaki. Tam tzn. w alfie jeszcze był wariator
-
Klubowicz
O tak i trzeba jeszcze zakosić żonie lakier do paznokci:
https://www.youtube.com/watch?v=WcpV8guZWR0&t=1189s
-
Master

Napisał
jaroslawrak
Tego jeszcze nie grali, rozumiem żeby robić znaki na kołach zębatych i silniku/głowicy ale żeby jeszcze pasek smarować
W dodatku gość ma klucz do naciągu napinacza z zestawu blokad, to raczej chyba nie umie obsługiwać tych blokad. Albo jest z tych co wyznają zasadę "ni ma jak własne znaki, dla pewności 100%"
-
Master
To podstawa: znaki na kole zębatym rozrządu, wału i na pasku. Nic to nie kosztuje a pomyłka może być bolesna.
Podobne tematy
-
Napisany przez adam01 na forum Tipo
Odpowiedzi: 65
Ostatni post: 27-01-2021, 11:01
-
Napisany przez Homer na forum Cinquecento, Seicento
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 27-02-2020, 12:45
-
Napisany przez kamil514 na forum Tipo
Odpowiedzi: 10
Ostatni post: 26-12-2019, 13:23
-
Napisany przez Talarsw na forum Silniki benzynowe Tipo
Odpowiedzi: 27
Ostatni post: 30-09-2019, 10:32
-
Napisany przez themim na forum Na luzie, po pracy
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 12-07-2009, 14:10
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
kiedy wymienic rozrzad fiat tipo 2
,
nowy fiat tipo kiedy wymiana rozrzadu
,
blokada rozrzadu fiat tipo 1 4 16v
,
rozrzad fiat tipo 1.4
,
co ile rozrzad fiat tipo 1.4
,
fiat 1.4 8v blokady rozrzadu
,
rozrzad tipo 1.4 95
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2022 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:02.
W sieci od 2007 roku.