Przykro mi to mówić ale to początek końca wtryskiwaczy.
Wykres pracy na lpg pokazuje to jak na dłoni. Miałem takie same wykresy. Po wymianie wtrysków wykresy na lpg i pb wyglądają u mnie niemal identycznie.
Przykro mi to mówić ale to początek końca wtryskiwaczy.
Wykres pracy na lpg pokazuje to jak na dłoni. Miałem takie same wykresy. Po wymianie wtrysków wykresy na lpg i pb wyglądają u mnie niemal identycznie.
Ostatnio edytowane przez Qvadrat ; 16-12-2022 o 22:10
Lepszy
Power
Gamoniu
Trzeba zamówić wtryskiwacze z https://enerma.pl/pl/ . Łatwiej chyba same wtryskiwacze wymienić niż całą listwę prawda? Bo czujnik już wymieniony
Listwa wytrzymała 1,5 roku i jakieś 50k km. Masakra.
Tankowanie głównie BP, czasami shell. Filtry, oleje co 15k km.
Ostatnio edytowane przez galas771 ; 16-12-2022 o 23:03
Są jakieś zamienniki ostatnio się coś pojawiło firmy vercesi i z opisu wynika że mogą być lepsze niż ori no ale równie dobrze może to być bujda.
Ktos w astrze z blizniaczą do tipo instalką fabryczną przelatał na tym 30 tys i jest ok ale dalszych newsów brak
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 17-12-2022 o 00:14
Ze strony enerma cytat:
Wysokiej jakości wtryskiwacze zastępujące Landi Renzo GI25-25 ( niebieskie )
Dobór odpowiedniego modelu wtryskiwacza Vercesi IG6 względem LR MED jest bardzo prosty: jeżeli wtryskiwacz Med ma nasadkę niebieską, IG6 również należy wybrać z nasadką niebieską.
Wtryskiwacze Vercesi 4.0 wyposażone są w wewnętrzną cewkę, w całości ocynkowaną, samoczyszczącą, która gwarantuje długi okres użytkowania, nie wymagając dodatkowych środków do czyszczenia.
Nie wymaga żadnej adaptacji w sterowniku lpg. Łatwy w montażu - wtryskiwacz montowany jest jednym kliknięciem tak jak oryginalny. Pozwala również na zamontowanie go w oryginalnej szynie MED. Możliwość montażu w szynie 2-/3-/4- cylindrowej. Możliwość wymiany już od pojedynczego wtryskiwacza (zalecane jednak wszystkie).
Zapewnia komfort akustyczny podczas jazdy (67Db).
W 100% WYKONANY WE WŁOSZECH
Dane techniczne:
Długość całkowita: 68 mm
Złącze: 2-pinowe
Symbol złącza: 12185025
Homologacja:
10R-03 6710 (Kompatybilność elektromagnetyczna)
67R-03 4893 (LPG)
110R-00 4894 (CNG)
Może i warto rozważyć ten zamiennik bo oryginal już 290 kosztuje. Tylko trzeba będzie zmienić wtyczki do wtrysków w instalacji.
Podejrzewam, ze jak się zadzwoni do enermybzamowic wtryski to wtyczki dorzuca do zamowienia :-)
Lepszy
Power
Gamoniu
Zadzwonię tam w poniedziałek i podpytać co i jak z tymi wtryskami. Podpytań też o te wtyczki ale tu i tu są dwupinowe, myślisz ze czymś się różnią ?
Ja wiem ze się różnią. Chyba ze przy poprzedniej zmianie (bo mówiłeś ze raz już były zmieniane) mechanik zmienił wtyczki.
Wtrysk med zwykły: https://enerma.pl/pl/wtryskiwacze/38...Med&results=29
Wtrysk med Fiat: https://enerma.pl/pl/wtryskiwacze/42...Med&results=29
Ten proponowany zamiennik ma złącze tak jak zwykły med.
Lepszy
Power
Gamoniu
Masz racje różnią się a ja muszę jeszcze raz zajrzeć i zobaczyć jakie mam bo nie zwróciłem uwagi trudno się zmienia te wtyczki ? Nigdy tego nie robiłem, dlatego pytam.
Mam jeszcze jedno pytanie - czy mogę jeździć póki co na tych moich kończących się wtryskiwaczach ? Czy lepiej nie jeździć na LPG póki co?
Ostatnio edytowane przez galas771 ; 17-12-2022 o 15:23
Wymiana wtyczek to lutowanko i chyba nic poza tym. Fabrycznie jest chyba standard bosch
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 17-12-2022 o 17:55
Jedne i drugie wtyczki to dwa piny i tyle. Minus taki, ze fabrycznie wtyczki sa połączone razem jakby w listwę, zakłada się i ściąga wszystkie jednocześnie. Powinno być wcześniej jakieś zdjęcie z mojej wymiany. Trzeba by to rozpieprzyć i zostawić każdy wtyk osobno.
Operacja ma sen tylko dla założenia tańszych zamienników bo różnica w cenią med a med Fiat jest pomijalna i teraz te drugie są nawet tańsze :-)
Jeżdżenie z walnietymi wtryskami, jak pokazuje moje doświadczenie w tym temacie, skutkowało u mnie tylko nadszarpniętymi nerwami. Nierowna praca, przerzucanie na pb, konieczność gaszenia i zapalania by dalej na lpg jechac. Po ogarnięciu tematu znów jak nowy :-)
Lepszy
Power
Gamoniu
Witam,
Zajrzałem dziś do odmy i wymieniłem tą membranę bo moja była pęknięta - objaw- zaolejona odma na zewnątrz.
Z ciekawość po tym zabiegu podłączyłem kompa i zrobiłem wykres sond lambda.
Na gazie wykres zbliżony do tego co na benzynie. Czy to możliwe że pęknięta membrana w odmie miała jakiś na to wpływ?
IMG_2163.jpeg
IMG_2164.jpeg
po wymianie odmy.png
Zastanawia mnie tez wykres sondy lambda za katalizatorem. tak ma być?
Tak w sumie to ja do dzis nie wiem po co jest sonda za katem
Czyli uzytecznosc dla srodowiska dla usera klopot. Ale z tego wniosek ze obie sondy nie powinny chodzic tak samo. I np dopoki sie kat nie nagrzeje to tam wgl nie wiadomo czego sie spodziewać
Proszę bardzo:
Od dziś dostępny oryginalny reduktor do fabrycznej instalacji https://allegro.pl/oferta/reduktor-l...0l-13519963914
Tyle ze bez logo mopar :-)
Różni się średnica krocca do lpg na wyjściu. Ma 12 a w tipo jest 14 i trzeba go zamienić z wymontowywanego.
Ostatnio edytowane przez Qvadrat ; 05-04-2023 o 16:26
Lepszy
Power
Gamoniu