No dobra. Podaje rozwiązanie problemu nierównej pracy na gazie fabrycznej instalacji, wypadania przez to zaplonow, wywalania czeka i przechodzenia na pb, podczas gdy na pb auto pracuje aksamitnie. Przyczyna sa wtryskiwacze niebieskie medy.
Nowa listwa w aso to 3200 po rabacie 2700zl. Dziekuje, kto się załapał na gwarancji dużo jeżdżąc to ma, kto jak ja po gwarancji o odsyłam do firmy enerma, linki na końcu wypocin. Maja niebieskie medy ze złączka do fiata w cenie tyg zwykłych, czyli 199zl szt. Ja kupiłem u nich cała listwę razem z czujnikiem bosch za 900zl. Nie polecam, wystarcza same wtryski plus jak kto woli czujnik dodatkowo.
Dlaczego? A ni dlatego, ze wyloty z listwy do kolektora (wężyki) sa zapięte jednorazowymi zaciskanymi opaskami i jest tam mało miejsca na walkę z zakładaniem nawet standardowych zakrecanych. Bez odkręcania listwy wymieniłem same wtryski. Odkręcamy 4 śrubki i zdejmujemy blaszkę i po prostu wyciągamy. Jakby nie szło to pod wtykiem jest mały rowek, można podważyć wąskim płaskim śrubokrętem.
Żeby dostać się do listwy nalezy najpierw oczywiście zdjąć osłonę na silniku i odkręcić ten taki metalowy rozgałęziony trzymał kabli, węży i czego tam jeszcze. Pamiętajcie z tylu jeszcze na torx jestvprzykrecone do tego mocowanie węży małego obiegu, będziecie widzieli. Trzeba ten metal wyjąc aby mieć swobodny dostęp do listwy. Po złożeniu wszystkiego i odpaleniu auta wysra zaplonybna każdym cylindrze plus w cholerę innych. Ważne aby poszedł gaz na listwę. Oczywiście przez te błędy przełączy się na pb. Fasony i np mesem kasujemy adaptacje ( w mesie druga pozycja od góry coś o przywracaniu fabrycznych parametrów). Po zabiegu odpalamy, wymuszamybod razu prace na pb i przez 10-15 minut słuchamy pracy silnika na falujących obrotach. Po tym czasie zacznie pracować normalnie, wszystko się ułoży, wyłączamy prace na pb, auto przechodzi na lpg i cieszymy się cicha, równą praca na lpg tak samo jak po wyjeździe z salonu :-)
Wymiana zajęła mi mniej czasu niż później odkurzanie wnętrza po 4 miesiącach niesprzatania…
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Wybaczcie mi jakoś tekstu bo pobiłem szybkę w telefonie i szwankuje dotyk, czasem szaleje, sam kasuje, przestawia kursorâŚ
Zaraz dodam linki.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Kurde wtrysk podrożał 20zl:
https://enerma.pl/pl/wtryskiwacze/42...Med&results=29
Czujnik:
https://enerma.pl/pl/czujniki/3800-m...Med&results=29
Jest tez cała listwa:
https://enerma.pl/pl/listwa-4-cylind...Med&results=29
Ta akurat ma zwykle medy, znaczy ze standardowa wtyczka, ale ja zadzwoniłem i okazało się to bez znaczenia bo oni sami te listwę kompletują, poprosiłem i skompletowali mi z wtryskami ze złączka do fiata. Czujnik tez się wybiera spośród 4 wymienionych w opisie, ja wybrałem podanego wyżej boscha.
Czujnika wprawdzie nie wymieniłem ale to zrobię bo dziś wywalił mi rano niskie ciśnienie, ten błąd 087 czy 9, co go mam od początku. Zobaczę czy po wymianie czujnika dalej będzie się pojawiał na zimnym silniku o poranku. Jak tak to wtedy podkręce śrubkę na parowniku.
Ogólnie jest git, znowu nie czuć momentu przełączenia na lpg i roznicy w pracy na obu paliwach. Tak długo jeździłem z padniętym wtryskami ze stojąc na światłach musiałem dodawać gazu na luzie bo jak nie to wypadłoby zaplony na jałowym, czek i praca na pb, wtedy gaszenie odpalanie i dalej na lpg. Na jakoś czas już to za mną :-)
Kontakt do enermy:
https://enerma.pl/pl/content/2-kontakt
Dzwońcie na ten 730, konkretny pan. Zamawiałem u niego telefonicznie, kurier za pobraniem.