Qvadrat ... super robota .... szacun za rozkminienie tematu.
Qvadrat ... super robota .... szacun za rozkminienie tematu.
Po wymianie wtryskiwaczy jeździ jak nowy. Zostawiłem stary czujnik ciśnienia w listwie i mam cały czas błąd niskiego ciśnienia w listwie. Nie wiem czy to czujnik bo kupiłem nowy bosch 3,5 bara a dziś wyjąłem stary i od spodu w niewidocznym normalnie miejscu na oryginalnym czujniki napisane 5,5 bara. Nosz kurna⌠włożyłem stary spowrotem.
Tak sobie myśle, zawsze na zimnym rano i po dłuższym postoju jak silnik zdąży ostygnąć przed przełączeniem na lpg wywala błąd niskiego ciśnienia w listwie. Potem się przełącza i jest normalnie. Czasami przełączy na lpg po chwili wywali ten błąd i wróci na pb. Zgasze zapale przejdzie na lpg i normalnie. Coś mi się wydaje ze po wymianie czujnika to pozostanie i ze to już parownik może niedomaga. Z drugiej strony w czasie jazdy nie ma żadnego szarpania czy innych objawów padającego reduktora. Nieszczelność między filtrem a listwa? Gazem nie wali.. .
Kurna, do wszystkiego trzeba dojść samodzielnieâŚ
A może podkręcić te śrubkę od regulacji na parowniku? Zwiększyć trochę dawkę podawana na listwę. Moze jest za mała? Po odpaleniu auta od razu jest aktywny tryb lpg request. Ale przełącza dopiero jak, w sumie to chuj wie jakie parametry maja być spełnione aby nastąpiło przełączenie. No i jadę i jadę zimnym, nagrzewa się , słyszę pstrykające elektrozawory i po chwili wciąż na pb bach check. Jakby już chciał przełączyć na lpg a w szynie za mała ciśnienie⌠może gdzieś ucieka, może po otwarciu zaworów do chwili przełączenia parownik nie zdąża nabić odpowiedniego ciśnienia⌠no chuj wieâŚ
Dobrze, ze chociaż jak już się przełączy to przynajmniej normalnie jedzie :-)
Lepszy
Power
Gamoniu
Czemu samodzielnie? Fiat nie serwisuje instalacji fabrycznych?
Jakby czytali to forum to moze by umieli zrobić tyle co my tu bez wymieniania za górę zlociszy po kolei wszystkich komponentów⌠do takiego aso jak u mnie jest to najgorszego wroga bym nie odesłałâŚ
Lepszy
Power
Gamoniu
Qvadrat - mówisz o tym czujniku BOSCH do którego podałeś link? bo zakupiłem sobie wtryski i przy okazji czujnik na czarną godzinę .... choć mój wymienili na gwarancji przy przebiegu 23 tys. i od tamtej pory zero problemów a przebieg 66 tys.
Tak o tym czujniku mówię. Wymien go jak nie minęło 14 dni. Mi już minęło niestety. Oryginalny ma zajebiscie wielkie oznaczenie 5,5 bar ale widoczne dopiero po demontażu czujnika bo od spodu i zobaczyłem to wczoraj, przy wymianie wtrysków go nie ruszałem a szkoda, od razu bym zauważył.
Zdjęcie orginalesa:
2D490656-98C1-4C44-A7C4-C5C4E1D8C230.jpegF0E64104-90BB-44B5-B467-E41400E634BD.jpeg
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A dzwoniłem po asach przed zakupem wtrysków i nikt nie wiedział czy 3,5 czy 5,5âŚ
Wiem tylko ze w oplach w LPg od producenta w landi były albo jedne albo drugie. Może są stosowane zamiennie? I zakres do 3,5 wystarczy? Nie wiem, nie chce tego testować i sprawdzać. Kupię drugi bo mi już 14 dni od zakupu minęło :-(
Lepszy
Power
Gamoniu
Przeważnie instalacja lpg FL pracuje w zakresie pomiędzy 1 a 2 Bar, natomiast niektóre reduktory przy hamowaniu silnikiem mają tendencje "do pompowania się" i ciśnienie chwilowo może wzrastać grubo ponad 2 Bar. Ale to wszystko zależy od reduktora. Można sprawdzić Mes-em co się dzieje z ciśnieniem FL lpg podczas hamowania silnikiem.
Wygląda na to że jednym z nich jest temperatura gazu, a nie tylko cieczy chłodzącej bo mi się przełącza przy róznych temp cieczy a mam je wyswietlone cyfrą co do stopnia, a jednak im zimniej tym dłużej.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Może Ci pójdą na ręke jak zaproponujesz wymianę na ten właściwy.
A nie spierdziela gdzies gaz z listwy że ma bład za niskiego ciśnienia (niedokładność montażu wtrysku, czujnika, opaski chgw co jeszcze), może by szło to testerem obczaić
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 04-11-2021 o 16:17
No w sumie trudno żeby to serwisowali lub naprawiali za darmo. Za żarówkę, wycieraczki filtr biorą kosmiczne ceny, nie mówiąc o sprzęgle, hamulcach itp a wytyskiwacze z gazu mają wymienić za darmoszke?
Niestety w instalce fabrycznej też są wady i montowane podzespoły słabsze niż by tego użytkownik oczekiwał. Dobrze, że takie czasy i można kupic prawie wszystko poza autoryzowaną siecią dystrybucji danej marki
Gazu nie czuć, najpierw wymienię czujnik na taki 5,5 bara i jak nic się nie zmieni to będę sprawdzał szczelność.
Pojeżdżę tez może z mesem i porysuje wykres ciśnienia przy maksymalnym pałowaniu i normalnej taczance, na luzie itp. Zobaczę do ilu maksymalnie to ciśnienie rośnie, tylko czasu trochę brak.
Lepszy
Power
Gamoniu
Qvadrat - dzisiaj zmieniałem swoje wtryski i specjalnie sprawdziłem czujnik ciśnienia na listwie ( miałem go wymienianego jeszcze na gwarancji przy chyba 23 tyś. km ) do tej pory ( 67 tyś.km) nie ma z nim problemu i u mnie serwis Fiata zamontował inny czujnik, który jest montowany w Oplach T-MAPC97 5,5 bara dokładnie taki :
https://enerma.pl/pl/czujniki/4676-m...pc97&results=4
Póżniej wrzucę kilka fotek i opiszę jak ta procedura przebiegła u mnie.
Dzięki za namiar, tyle się teraz dzieje w robocie na granicy, ze zapomniałem o nim. Już zamawiam :-)
Lepszy
Power
Gamoniu
Dzięki za przetarcie szlaku z wtryskami. Zamówiony komplet. Jak tylko przyjdą to wymiana. Niestety leje już 4 wtrysk i trzeba wymienić. Wytrzymał 79tys km.
FIAT MI AMORE
https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
BP-168KM/LPG-162KM
Z tym niskim cisnieniem gazu... To raczej jakies problem fabryczny. Boje sie ze to moze byc w sofcie cos skopane. U mnie ten blad sporadycznie wywala. Gazu nie czuc ,auto jezdzie plynnie na gazie tylko czasem przelaczy sie na PB Raz wywali check raz nie. Po kilkudziesieciu kilometrach jazdy wraca na lpg lub ponownym odpaleniu.
Już u mnie czujnik leży i czeka, sprawdzę czy jego wymiana pomoże. Tylko czasu brakuje.
Lepszy
Power
Gamoniu