Siemano. Wiecie co, chyba kupie kompletna nagrzewnice z PTC i sprawdze czy podejdzie to podlaczyc pod Tipo tipo. Wiem ze z tempomatem nie poszlo, ale trzeba walczyc
Najwyzej postawicie mi piwko na zlocie za szczere checi i wydane pieniadze
PS Nie chce ktos kupic kierownicy do Tipo z tempomatem? Podobno wystarczy w kompyterze aktywowac i dziala.
Siemano. Wiecie co, chyba kupie kompletna nagrzewnice z PTC i sprawdze czy podejdzie to podlaczyc pod Tipo tipo. Wiem ze z tempomatem nie poszlo, ale trzeba walczyc
Najwyzej postawicie mi piwko na zlocie za szczere checi i wydane pieniadze
PS Nie chce ktos kupic kierownicy do Tipo z tempomatem? Podobno wystarczy w kompyterze aktywowac i dziala.
Najważniejszy sterownik/centralka. A po drugie po kiego wydawac kasę na cała nagrzewnice jak są PTC do montazu na węża w różnych wariantach mocy. Wymiana nagrzewnicy= rozbiórka całego kokpitu. W bravo wystarczyło wyciąć dziurę i grzałki wsadzić (nie wiem czy demontaż był konieczny ale coś mi świta że nie)
Też lubię pogrzebać ale moja dobra rada -wybebeszanie nagrzewnicy - odpuść.
Ja bym się zastanowił nad koniecznością dokładania PTC do silnika benzynowego. Poprzedni samochód to był diesel i tam na krótkich odcinkach (a takich było najwięcej) przy ujemnych temperaturach, zawsze miałem niedogrzaną kabinę. Teraz mam benzynę i jest niebo a ziemia, przejadę kilometr i już czuję ciepłe powietrze z nawiewów.
Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
Rocznik
04.2007, 04.2016
Napisał kartonik
Ja bym się zastanowił nad koniecznością dokładania PTC do silnika benzynowego. Poprzedni samochód to był diesel i tam na krótkich odcinkach (a takich było najwięcej) przy ujemnych temperaturach, zawsze miałem niedogrzaną kabinę. Teraz mam benzynę i jest niebo a ziemia, przejadę kilometr i już czuję ciepłe powietrze z nawiewów.
Widzisz, z PTC nie trzeba przejechać 1km, zanim na mrozie coś cieplejszego poleci z nawiewu, bo wystarczy maks. 30s przy -20stC, żeby ciepełko leciało. Jak ktoś nie ma PTC, to nie wie o czym mówi/pisze, albo tłumaczy sobie w swoisty sposób jego brak, albo rozsądnie podjął decyzję wiedząc co traci.
Nie wiem czemu ale T-jet nagrzewa się szybciej niż wolnossak. Nie chodzi nawet o ciepło z nawiewu bo po tych kilku latach nagrzewnica w alfie straciła swoją sprawność ale o samą temperaturę płynu. Może przez turbo a może przez te osłony pod silnikiem.
BTW Ma ktoś "Active Grill Shutter"(aktywna przysłona chłodnicy). Bo jest coś takiego w tipku ale nie wiem na jakie rynki
Nie wiedziec czemu przy ElPiDŻi nie dało się zamówić nagrzewnicy. Ale mała zagwozdka jest. Czy ta nagrzewnica nagrzewa płyn czy tylko powietrze. Bo np wśród używek części jest np PTC z Freemonta i jest to spirala umieszczana w strumieniu powietrza (np.wiele francuzów to ma ). A inna filozofia to grzałki przypominające świece wstawione w obieg chłodzenia i grzejące płyn. Jak to jest w Tipo? Bo cos mi się zaczyna wydawać że w odróznieniu od bravo jest tak jak w Freemoncie.
Właśnie do tego doszedłem studiując forum alfy. I mały edit: w bravo jest tak samo a zaślepione jest to miejsce w obudowie gdzie wsadza się ten grzejnik. Czyli samego silnika szybciej się nie zagrzeje i z obiegiem wodnym nie ma to nic wspólnego. Tym samym nie ma nic wspólnego z ogrzewaniem reduktora od LPG więc czemu tego nie ma w fabrycznym gazie tego nie wiem.
Tak czy inaczej info dla założyciela wątku: żeby wymienić nagrzewnicę a nawet dołożyć do niej grzałkę używkę trzeba zrobić coś takiego (fotka 1):
Dochodzi jeszcze wspomniane na początku sterowanie.
Więc albo grzałki na rurkach albo piecyk za 30 zł( fotka 2) spokojnie odmrozi szyby.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 02-11-2017 o 12:04
Właśnie do tego doszedłem studiując forum alfy. I mały edit: w bravo jest tak samo a zaślepione jest to miejsce w obudowie gdzie wsadza się ten grzejnik. Czyli samego silnika szybciej się nie zagrzeje i z obiegiem wodnym nie ma to nic wspólnego. Tym samym nie ma nic wspólnego z ogrzewaniem reduktora od LPG więc czemu tego nie ma w fabrycznym gazie tego nie wiem.
Tak czy inaczej info dla założyciela wątku: żeby wymienić nagrzewnicę a nawet dołożyć do niej grzałkę używkę trzeba zrobić coś takiego (fotka 1):
Dochodzi jeszcze wspomniane na początku sterowanie.
Więc albo grzałki na rurkach albo piecyk za 30 zł( fotka 2) spokojnie odmrozi szyby.
PS Nie chce ktos kupic kierownicy do Tipo z tempomatem? Podobno wystarczy w kompyterze aktywowac i dziala.
Wracając jeszcze do tego powyżej: Taka kiera może się przydać ale nie do tempomatu a do sterowania radiem (bo zapewne ma odowiednie przyciski). Są na forum osoby które chciałyby to dołożyć. Uważałem patent z guzikami z tyłu kierownicy za kretyński ale teraz przyznam że jest super.