Fabrycznie tjet z lpg nie montuje w ogóle ptc pisze to nawet w cenniku.
FIAT MI AMORE
https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
BP-168KM/LPG-162KM
Bardzo szybko się przełącza na gaz ...jak na wyświetlaczu temp. płynu pojawi się pierwsza kreska na dole skali temperatury następuje przełączenie ... jak odpalam rano w garażu to przy aktualnych temperaturach od razu po odpaleniu mam jedną kreskę na wyświetlaczu i od razu przełącza mi na gaz .... a termometr pokazuje temp. otoczenia 17stopni ....dla porównania w instalacji BRC w moim wolnossącym ( który stoi w tym samym garażu) muszę przejechać około 1 km aby takie przełączenie nastąpiło ...ale tam mam ustawione na 35stopni.
Można by założyć, że T-Jet z S&S będzie miał te 120A, bo ma czujnik ibs stanu naładowania akumulatora przewidziany dla inteligentnego alternatora.
Dokumentacja raczej nie jest kompletna, bo np. brakuje tam silnika 1.4 16V.
Jeśli chodzi o alternatory to wygląda to tak :
alternator.JPG
A akumulatory tak :
akumulator.JPG
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
No i wszystko jasne. Jack powinien dostac forumowa nagrode
Ciekawe dlaczego pojemność i natężenie aku jest mniejsze w t-jecie z lpg, od t-jeta bez lpg.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Aa dobra, pewnie chodzi o wyzej wspomniany system S&S
Z tą krańcówką super pomysł, jest akurat miejsce żeby to tam wstawić
Mam drukarke 3D więc w razie co mogę sobie dodrukować mocowanie do takiej krańcówki.
Co do prądu 60A, żadna filozofia, masa z ramy a plus to kabel 10mm2 wystarczy spokojnie (z tego co pamiętam to 8A na 1mm2 jest dla obciążenia ciągłego czyli minimum 6h).
Tylko że wbudowany bezpiecznik przy aku jeden ma 30A druki 50A - trzeba będzie podmienić na 70A.
Na dole jest wtyczka więc spokojnie się można wpiąć pod każdy pin co odpowiada za bieg wentylatora.
Dzięki za wszystkie rady
https://yagi.pl/termostat-40-stopni-...m-wentylatorem <- Ale fajny znalazłem termostat do odłączania ptc
Ostatnio edytowane przez tinio ; 07-11-2017 o 23:10
Tinio chyba mam good newsa. Prawdopodobnie nie trzeba rozbierac pol samochodu. Cos mi mowi ze to podejdzie bez wiekszego problemu. Ten prostokatny ksztalt pod tym z biala kreska to chyba to miejsce. Wystarczy chyba to wyciac. I tak cos bylo w bravo ale poszukaj. Jest na jakims innym forum (znajdziesz przez googla) ale zeby zobaczyc foty trzeba sie zalogowac mi sie nie chcialo.Dostep po zdjeciu jednej oslony.
Chyba wiem tez czemu tjety z lpg nie maja. Jak wynika z postu Jacka w tjecie z lpg jest aku 50ah bo niema start stopu.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 10-11-2017 o 00:01
marx30
dokładnie, już zdejmowałem tą osłonę dlatego dokładnie wiedziałem że podejdzie i nie trzeba wymieniać całej nagrzewnicy (co z reszta wiązało by się ze sporym kosztem nabicia klimy).
Wystarczy że wytnę tą zaślepkę co jest na zdjęciu (jest maźnięta żółtą kredką - zaraz pod tym z białą kredką co jest zapewne nagrzewnicą) i można montować
Co do schematów dostarczonych przez JackTheNight - widać tam że przy PTC jest 6 podłączeń na 3 grzałki - tymczasem ja mam w grzałce tylko 5 pinów.
Zaraz ide do garażu i miernikiem sprawdzę który idzie do czego i podam napięcie z zasilacza tak z 5V żeby zobaczyć który co grzeje - ale po mały żeby nic nie uwalić
Co do zasilania na schemacie jest to na 2 przekaźnikach czyli pewnie jest tak - małe grzanie to piwerszy przekaźnik co grzeje 250W, średnie grzanie do drugi przekaźnik i grzanie 500W a potem na dwa przekaźniki 750W.
Jako że mam pełno przekaźników 30A i gniazd do nich to zrobię to sobie na 3 przekaźnikach i dodatkowo dam na każdą sekcję bezpiecznik osobny (na każdą z 3 grzałek) no i jeszcze bezpiecznik główny 70A przy aku.
Termostaty już przyszły - nie zwróciłem uwagi że one po osiągnięciu temperatury 40 stopni się zwieraja - czyli odwrotnie niż chciałem - ale nie ma problemu, mam miniaturowe przekaźniki to sobie po prostu odwrócę sygnał na parze styków NC albo kupie nowy termostat - w sumie cena 4 zł nie jest duża
Kurcze właśnie pomierzyłem rezystancje muszę się dokładnie do tego przyłożyć, wygląda jakby wszystkie piny były ze sobą połączone więc grzałki są ze sobą połączone
Do boju z zamarzniętymi szybami
Wyciągnąłem schemat grzałki PTC z Tipo HB/SW i tutaj widać, jakby to była ta sama grzałka co u ciebie 5 pinów i ma takie same cyfrowe oznaczenia pinów 1 2 3 4 5:
ptc-tipo-HB.JPG
U ciebie ta grzałka PTC co kupiłeś też ma oznaczenia cyfrowe pinów 1 2 3 4 5.
Piny 2 i 4 to masa, a 1, 3, 5 to zasilanie sekcji grzałek.
To już teraz chyba będzie jasne jak podłączyć grzałkę PTC
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
I to zdjęcie jest od strony nóg pasażera ?
Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 11-11-2017 o 14:12
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
Tak to jest zdjęcie od strony nóg pasażera, trzeba wsunąć palce pod dolną część osłony i pociągnąć do siebie - wtedy ta osłona od strony tyłu pojazdu odczepi się, potem wystarczy przesunąć ją w stronętyłu pojazdu i wychodzi ( część osłony od stronyprzodu pojazdu jest wsunięta w inny plastik nie ma zaczepów).
Rozebrałem grzałkę nie polecam jej rozbierania bo grzałki są z jednej strony sciskane przez sprezyne żeby oporniki się trzymały
JackTheNight - wszystko jest dokładnie jak w twoim opisie z HB/SW - masa jest na 2 i 4 pinie , nawet kolory kabli się zgadzają, są takie same jak na jednej akucji z kompletną nagrzewnicą
Gdzies mi się zapodziały gniazda do przekaźników chyba czas na zakupy:
http://allegro.pl/gniazdo-podstawa-p...631131900.html <- od razu z bezpiecznikiem (3 szt)
http://allegro.pl/przekaznik-styczni...020789199.html <- 40A wiec z zapasem (3 szt)
http://allegro.pl/bezpiecznik-midiva...496798399.html <- Bezpiecznik 70A - zamienię go za ten 50A co jest przy aku- jako bezpiecznik główny - 1szt.
No i do tego kabelek 10mm2 na zasilanie z aku pociągnąć i będzie gotowe, drobnicę do kabli już mam więc to nie problem, zastanawiam się teraz jak z tymi prędkościami went. i mocą na grzałce ale sądze że będzie ok.
Ostatnio edytowane przez tinio ; 11-11-2017 o 14:48
To są grząłki o mocy 250 W, czyli
I=P/U = 250 / 12 = 20A
R=U/I = 12/20 = 0,6 Ohma
Czyli grzałka ma rezystancje 0,6 ohma, dlatego wydaje ci się że są zwarte, ale one zwarte nie są, po prostu grzałki mają
bardzo małą oporność, po to aby grzały, działają prawie na zwarciu, wtedy duży prąd rozgrzewa taką spiralę grzałki do czerwoności zapewne.
Tam ci wyżej napisałem, piny 2 i 4 to masa, a 1, 3, 5 to zasilanie poszczególnych sekcji grzałki.
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry