Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 6 z 12 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni
Posty od 76 do 90 z 179
Like Tree19lubi to!

Temat: Ogrzewanie w Tipo  

  1. #76
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,075
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Alternator jest 90 A, 120 A w niektórych dieslach z inteligentnym ładowaniem.
    W T-Jetach z S&S też jest chyba alternator 120 A.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #77
    Klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2013
    Skąd
    Łęg
    Wiek
    35
    Postów
    432
    Auto
    500L easy 1.4 lpg/tipo sw lounge 1.4 tjet lpg
    Rocznik
    2013/2017
    Fabrycznie tjet z lpg nie montuje w ogóle ptc pisze to nawet w cenniku.
    FIAT MI AMORE
    https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
    BP-168KM/LPG-162KM

  4. #78
    Klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    294
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Niestety nie alfaobd nie widzi centralki gazowej. Chyba ze bede jaechal z lapkiem i dokladnie w tym momwncie odczytam. Moze w wolnej chwili. Ale przelacza mi sie szybciej niz wolnossacy z brc ustawionym na 25 stopni
    Bardzo szybko się przełącza na gaz ...jak na wyświetlaczu temp. płynu pojawi się pierwsza kreska na dole skali temperatury następuje przełączenie ... jak odpalam rano w garażu to przy aktualnych temperaturach od razu po odpaleniu mam jedną kreskę na wyświetlaczu i od razu przełącza mi na gaz .... a termometr pokazuje temp. otoczenia 17stopni ....dla porównania w instalacji BRC w moim wolnossącym ( który stoi w tym samym garażu) muszę przejechać około 1 km aby takie przełączenie nastąpiło ...ale tam mam ustawione na 35stopni.

  5. #79
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,382
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał kartonik Zobacz post
    W T-Jetach z S&S też jest chyba alternator 120 A.
    Jack wrzucil kawalek dokumentacji. Tam jedynie tjet na kraje zimne ma 120 A i etorq ma 150A . pozatym diesle Ale tam nie ma w ogole tjeta z SS wymienionego

  6. #80
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,075
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Można by założyć, że T-Jet z S&S będzie miał te 120A, bo ma czujnik ibs stanu naładowania akumulatora przewidziany dla inteligentnego alternatora.
    Dokumentacja raczej nie jest kompletna, bo np. brakuje tam silnika 1.4 16V.

  7. #81
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    40
    Postów
    1,537
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Jeśli chodzi o alternatory to wygląda to tak :
    alternator.JPG

    A akumulatory tak :
    akumulator.JPG
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  8. #82
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,382
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    No i wszystko jasne. Jack powinien dostac forumowa nagrode

  9. #83
    Klubowicz
    Dołączył
    05 maj 2017
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    175
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-jet 120 KM Lpg
    Rocznik
    2017
    Ciekawe dlaczego pojemność i natężenie aku jest mniejsze w t-jecie z lpg, od t-jeta bez lpg.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Aa dobra, pewnie chodzi o wyzej wspomniany system S&S

  10. #84
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 luty 2017
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    27
    Postów
    98
    Auto
    Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Z tą krańcówką super pomysł, jest akurat miejsce żeby to tam wstawić

    Mam drukarke 3D więc w razie co mogę sobie dodrukować mocowanie do takiej krańcówki.

    Co do prądu 60A, żadna filozofia, masa z ramy a plus to kabel 10mm2 wystarczy spokojnie (z tego co pamiętam to 8A na 1mm2 jest dla obciążenia ciągłego czyli minimum 6h).
    Tylko że wbudowany bezpiecznik przy aku jeden ma 30A druki 50A - trzeba będzie podmienić na 70A.

    Na dole jest wtyczka więc spokojnie się można wpiąć pod każdy pin co odpowiada za bieg wentylatora.

    Dzięki za wszystkie rady

    https://yagi.pl/termostat-40-stopni-...m-wentylatorem <- Ale fajny znalazłem termostat do odłączania ptc
    Ostatnio edytowane przez tinio ; 07-11-2017 o 22:10

  11. #85
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,382
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Tinio chyba mam good newsa. Prawdopodobnie nie trzeba rozbierac pol samochodu. Cos mi mowi ze to podejdzie bez wiekszego problemu. Ten prostokatny ksztalt pod tym z biala kreska to chyba to miejsce. Wystarczy chyba to wyciac. I tak cos bylo w bravo ale poszukaj. Jest na jakims innym forum (znajdziesz przez googla) ale zeby zobaczyc foty trzeba sie zalogowac mi sie nie chcialo.Dostep po zdjeciu jednej oslony.
    Chyba wiem tez czemu tjety z lpg nie maja. Jak wynika z postu Jacka w tjecie z lpg jest aku 50ah bo niema start stopu.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 09-11-2017 o 23:01

  12. #86
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 luty 2017
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    27
    Postów
    98
    Auto
    Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    marx30

    dokładnie, już zdejmowałem tą osłonę dlatego dokładnie wiedziałem że podejdzie i nie trzeba wymieniać całej nagrzewnicy (co z reszta wiązało by się ze sporym kosztem nabicia klimy).

    Wystarczy że wytnę tą zaślepkę co jest na zdjęciu (jest maźnięta żółtą kredką - zaraz pod tym z białą kredką co jest zapewne nagrzewnicą) i można montować

    Co do schematów dostarczonych przez JackTheNight - widać tam że przy PTC jest 6 podłączeń na 3 grzałki - tymczasem ja mam w grzałce tylko 5 pinów.
    Zaraz ide do garażu i miernikiem sprawdzę który idzie do czego i podam napięcie z zasilacza tak z 5V żeby zobaczyć który co grzeje - ale po mały żeby nic nie uwalić

    Co do zasilania na schemacie jest to na 2 przekaźnikach czyli pewnie jest tak - małe grzanie to piwerszy przekaźnik co grzeje 250W, średnie grzanie do drugi przekaźnik i grzanie 500W a potem na dwa przekaźniki 750W.
    Jako że mam pełno przekaźników 30A i gniazd do nich to zrobię to sobie na 3 przekaźnikach i dodatkowo dam na każdą sekcję bezpiecznik osobny (na każdą z 3 grzałek) no i jeszcze bezpiecznik główny 70A przy aku.

    Termostaty już przyszły - nie zwróciłem uwagi że one po osiągnięciu temperatury 40 stopni się zwieraja - czyli odwrotnie niż chciałem - ale nie ma problemu, mam miniaturowe przekaźniki to sobie po prostu odwrócę sygnał na parze styków NC albo kupie nowy termostat - w sumie cena 4 zł nie jest duża

    Kurcze właśnie pomierzyłem rezystancje muszę się dokładnie do tego przyłożyć, wygląda jakby wszystkie piny były ze sobą połączone więc grzałki są ze sobą połączone

    Do boju z zamarzniętymi szybami

  13. #87
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    40
    Postów
    1,537
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Wyciągnąłem schemat grzałki PTC z Tipo HB/SW i tutaj widać, jakby to była ta sama grzałka co u ciebie 5 pinów i ma takie same cyfrowe oznaczenia pinów 1 2 3 4 5:
    ptc-tipo-HB.JPG

    U ciebie ta grzałka PTC co kupiłeś też ma oznaczenia cyfrowe pinów 1 2 3 4 5.
    Piny 2 i 4 to masa, a 1, 3, 5 to zasilanie sekcji grzałek.

    To już teraz chyba będzie jasne jak podłączyć grzałkę PTC

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Dostep po zdjeciu jednej oslony.
    I to zdjęcie jest od strony nóg pasażera ?
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 11-11-2017 o 13:12
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  14. #88
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 luty 2017
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    27
    Postów
    98
    Auto
    Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Tak to jest zdjęcie od strony nóg pasażera, trzeba wsunąć palce pod dolną część osłony i pociągnąć do siebie - wtedy ta osłona od strony tyłu pojazdu odczepi się, potem wystarczy przesunąć ją w stronętyłu pojazdu i wychodzi ( część osłony od stronyprzodu pojazdu jest wsunięta w inny plastik nie ma zaczepów).

    Rozebrałem grzałkę nie polecam jej rozbierania bo grzałki są z jednej strony sciskane przez sprezyne żeby oporniki się trzymały

    JackTheNight - wszystko jest dokładnie jak w twoim opisie z HB/SW - masa jest na 2 i 4 pinie , nawet kolory kabli się zgadzają, są takie same jak na jednej akucji z kompletną nagrzewnicą

    Gdzies mi się zapodziały gniazda do przekaźników chyba czas na zakupy:
    http://allegro.pl/gniazdo-podstawa-p...631131900.html <- od razu z bezpiecznikiem (3 szt)
    http://allegro.pl/przekaznik-styczni...020789199.html <- 40A wiec z zapasem (3 szt)
    http://allegro.pl/bezpiecznik-midiva...496798399.html <- Bezpiecznik 70A - zamienię go za ten 50A co jest przy aku- jako bezpiecznik główny - 1szt.

    No i do tego kabelek 10mm2 na zasilanie z aku pociągnąć i będzie gotowe, drobnicę do kabli już mam więc to nie problem, zastanawiam się teraz jak z tymi prędkościami went. i mocą na grzałce ale sądze że będzie ok.
    Ostatnio edytowane przez tinio ; 11-11-2017 o 13:48

  15. #89
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    40
    Postów
    1,537
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał tinio Zobacz post
    Kurcze właśnie pomierzyłem rezystancje muszę się dokładnie do tego przyłożyć, wygląda jakby wszystkie piny były ze sobą połączone więc grzałki są ze sobą połączone
    To są grząłki o mocy 250 W, czyli
    I=P/U = 250 / 12 = 20A
    R=U/I = 12/20 = 0,6 Ohma
    Czyli grzałka ma rezystancje 0,6 ohma, dlatego wydaje ci się że są zwarte, ale one zwarte nie są, po prostu grzałki mają
    bardzo małą oporność, po to aby grzały, działają prawie na zwarciu, wtedy duży prąd rozgrzewa taką spiralę grzałki do czerwoności zapewne.

    Tam ci wyżej napisałem, piny 2 i 4 to masa, a 1, 3, 5 to zasilanie poszczególnych sekcji grzałki.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  16. #90
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    1,810
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    R=U/I = 12/20 = 0,6 Ohma
    Czyli grzałka ma rezystancje 0,6 ohma, dlatego wydaje ci się że są zwarte, ale one zwarte nie są, po prostu grzałki mają
    ... poza tym, wraz ze wzrostem temperatury opór rośnie!


 
Strona 6 z 12 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Tipo - wersja wyposażenia Tipo (podstawowa)
    Napisany przez Fafikdog na forum Tipo
    Odpowiedzi: 216
    Ostatni post: 17-07-2017, 23:31
  2. [ogrzewanie] Ogrzewanie w Doblo - ososbowym!
    Napisany przez mw na forum Doblo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-11-2013, 00:19
  3. [ogrzewanie] ogrzewanie tylnej szyby ( przepala się bezpiecz
    Napisany przez Donat na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 12-09-2010, 21:12
  4. [ogrzewanie] Ogrzewanie Nawiew Wentylator Nie Działa.
    Napisany przez Jakub26 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-05-2010, 14:55
  5. [ogrzewanie] ogrzewanie a raczej jego brak na postojowych ob
    Napisany przez roman na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-10-2009, 09:43

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

ogrzewanie i klimatyzacja we fiacie tipo

tipo miejsce silika nawiewu

aktywna przeslona grilla ciat tipo

ogrzewanie foteli tipo

tipo klimatyzacja grzeje

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl