Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 12 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Posty od 61 do 75 z 179
Like Tree19lubi to!

Temat: Ogrzewanie w Tipo  

  1. #61
    Klubowicz
    Dołączył
    21 czerwiec 2017
    Skąd
    .
    Postów
    249
    Auto
    .
    Rocznik
    .
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Na pewno cieczą a nie olejem?
    Jest chłodzona olejem, chociaż olej to w sumie ciecz więc można uznać odpowiedź



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,297
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Jest chłodzona również płynem chłodniczym (nawet nie wiem skąd mi wpadło słowo "ciecz", a nie wyrażenie "płyn chłodniczy"), sam olej w benzynie (skrót myślowy) to do smarowania łożyska ślizgowego, aniżeli chłodzenia - znacznie wyższa temperatura spalin Dużo nie trzeba żeby to zobaczyć Do korpusu turbiny dołączone są przewodu z układu chłodzenia. W benzynach normalne rozwiązanie, w "dizlach" rzadkość.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 02-11-2017 o 15:21

  4. #63
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    40
    Postów
    1,537
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Co do dołożenia nagrzewnicy PTC to :

    To jest będzie bardzo skomplikowana operacja.
    Jak już tutaj pisano są trzy sekcje, każda po 250W. Razem 750W, załączane 250W lub 500W lub 750 W.
    Nie ma kabli od skrzynki bezpieczników pod maską doprowadzonych do wnętrza auta.
    Nagrzewnicą PTC steruje specjalny moduł w przypadku manualnej klimy,
    lub w przypadku automatycznej klimy steruje nagrzewnicą PTC sama klimatyzacja.
    Do tego dochodzi aktywacja w body computerze funkcji nagrzewnicy PTC, a tego nie zrobimy bo nie mamy Code Card.
    Sterowanie sekcjami nagrzewnicy odbywa się za pomocą dwóch przekaźników - których też nie ma.
    Normalnie nagrzewnicę PTC i przekaźniki są umiejscowione po stronie kierowcy :
    PTC z automatyczną klimatyzacją :
    ptc_auto.JPG
    i schemat :
    schemat-ptc-auto.JPG

    PTC z manulaną klimatyzacją :
    ptc_manual.JPG
    i schemat :
    schemat-ptc-manual.JPG


    gdzie :
    M001 - Body Computer
    H001 - stacyjka
    B001 - skrzynka bezpieczników pod maską
    T30 - gniazdo pod przekaźnik - widać ze schematów że jest na stałe zrobiona zworka
    J036 i J037 - przekaźniki sterujące sekcjami PTC
    O025 - nagrzewnica PTC
    M070 - sterowanie z automatycznej klimy
    M075 - sterowanie z modułu PTC w przypadku klimy manualnej
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 06-11-2017 o 09:35
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  5. #64
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,382
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Czyli jak już sie w to bawić to wziąć nagrzewnicę od automatycznej klimy z serwami, dobrać panel (to akurat jest najtańsze) i zrobic PTC + automat. Rentowność takiej imprezy znacznie wzrasta jak ktoś nie ma nic przeciwko i chciałby mieć automatyczną klimę.
    Kable można przeciągnąć w oryginalnej wiązce przez grodź silnika. jeszcze dokupić czujniki chyba temp wewn i nasłonecznienia.
    Ceny uzywek: 450-500 zł nagrzewnica +80 zł PTC + 120 zł panel + czujniki
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 06-11-2017 o 11:19

  6. #65
    Klubowicz
    Dołączył
    21 czerwiec 2017
    Skąd
    .
    Postów
    249
    Auto
    .
    Rocznik
    .
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Ceny uzywek: 450-500 zł nagrzewnica +80 zł PTC + 120 zł panel + czujniki
    Zestaw fabryczny "tylko" 550, ja zamówiłem i mam nadzieje że się będzie dobrze spisywał.

  7. #66
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,382
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    No ale ja piszę o opcji zmiany klimy na automatyczną. Wtedy to jeszcze jest może jakiś sens dłubać jak ktoś taką chce (ja akurat nie jestem fanem). Wtedy trzeba by dopłacić 2400+550=2950 a na wspomnianych powyżej gratach za 700 +dwa czujniki i przewody. Realnie ok. 2 tys. zł zysku za dniówkę roboty, może dwie pod warunkiem że ktoś to lubi. To raczej wskazówka dla załozyciela wątku który chce upgradować Tipo Tipo.
    Dziś rano startowałem przy 2 stopniach, na LPG przełaczył się z mapą w ręku po 650 metrach i juz był letni nawiew. Nie jest źle
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 06-11-2017 o 13:02

  8. #67
    Klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2017
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    29
    Postów
    473
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 HB
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał siwymw Zobacz post
    Zestaw fabryczny "tylko" 550, ja zamówiłem i mam nadzieje że się będzie dobrze spisywał.
    Będzie Pan zadowolony
    siwymw lubi to.
    Był Poldek 1.6 GLI 1996 + LPG power
    Jest Tipo HB 1.4

  9. #68
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 luty 2017
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    27
    Postów
    98
    Auto
    Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Siemanko, wiem że znowu spowodowałem ostrą dyskusję

    Chciałem zakupić nagrzewnicę, rozszyfrować jej podłączenia i oddać (mamy 14 dni )

    No ale skoro JackTheNight wrzucił schemki to po co sobie życie komplikować

    A teraz wam powiem co bym zrobił aby wszystko grało

    Podłączył bym to tak:
    I bieg went. - 250W PTC
    II bieg went. - 500W PTC
    III i IV bieg went - 750W PTC

    Teraz mała zagwozdka
    Muszę zobaczyć czy mój panel sterowania klimą ma wyprowadzenie styku który sygnalizuje, jak ma sprawa ułatwiona, jak nie to zawszę mogę się podpiąć pod sygnał ogrzewania tylnej szyby, zwykle jej używamy gdy chcemy autko rozmrozic

    Co do odłączania systemu jak silnik się nagrzeje - żaden problem, w pobliżu są rurki nagrzewnicy wodnej - wystarczy do rurki przyczepić termostacik co przy 50 st. C będzie rozłączał układ PTC.
    Cały układ z przekaźnikami powinien kosztować nie więcej niż 100 PLN,
    Tak sobie liczę ampery w myślach:
    250W - 20 A
    500W - 41A
    750W - 63A - duuuużo.

    Chyba nie będę używał pełnej mocy, przy aku jest dostępny bezpiecznik 50A - i 500W będzie spoko.
    Kabel do haka już puszczałem wiec jeden dodatkowy nie zrobi różnicy


    Miejsce na PTC w zwykłej nagrzewnicy jest, wystarczy zdjąć zaślepkę.

    JackThiNight - dzięki za schematy, zaraz walczę z tematem -masz może info jaki jest alternator w 1.4 ?

    No to teraz alledrogo i zamawiamy grzałeczkę



    NO i kupione, jutro pędze chłopaki na Litwę, odezwę się w weeken, grzałka już na pewno będzie.
    Ostatnio edytowane przez tinio ; 07-11-2017 o 11:32

  10. #69
    Klubowicz
    Dołączył
    21 czerwiec 2017
    Skąd
    .
    Postów
    249
    Auto
    .
    Rocznik
    .
    Cytat Napisał tinio Zobacz post
    JackThiNight - dzięki za schematy, zaraz walczę z tematem -masz może info jaki jest alternator w 1.4 ?
    Ciekawe czy PTC jest mocniejszy alternator i akumulator? Choć podejrzewam że chyba nie.

  11. #70
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 luty 2017
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    27
    Postów
    98
    Auto
    Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Wiesz 60 A to w sumie nie tak dużo, spodziewam się że i tak w Tipo jest co najmniej 120A alternator.

  12. #71
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,297
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał tinio Zobacz post
    Podłączył bym to tak:
    I bieg went. - 250W PTC
    II bieg went. - 500W PTC
    III i IV bieg went - 750W PTC

    Teraz mała zagwozdka
    Muszę zobaczyć czy mój panel sterowania klimą ma wyprowadzenie styku który sygnalizuje, jak ma sprawa ułatwiona, jak nie to zawszę mogę się podpiąć pod sygnał ogrzewania tylnej szyby, zwykle jej używamy gdy chcemy autko rozmrozic

    Co do odłączania systemu jak silnik się nagrzeje - żaden problem, w pobliżu są rurki nagrzewnicy wodnej - wystarczy do rurki przyczepić termostacik co przy 50 st. C będzie rozłączał układ PTC.
    Zgodnie z tym co napisałeś PTC będzie działało zawsze przy włączonej wentylacji, dopóki rura płynu chłodniczego nie nagrzeje się do 50stC, czyli również gdy nie ma potrzeby grzania, a potrzebne jest chłodzenie
    siwymw lubi to.

  13. #72
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,382
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Alternator jest 90 A, 120 A w niektórych dieslach z inteligentnym ładowaniem.
    60 A - kawał porządnego przewodu potrzeba.
    Co do sterowania jeśli już ma byc uproszczone (bez badania stanu aku itp.)-dodałbym jakąś krańcówkę na pokrętle od temperatury nawiewu żeby działało jak jest ustawiona na grzanie.
    Analogiczny patent (nie wiem czy akurat krańcówka czy coś innego) jest fabrycznie przy kierunku nawiewu włączając klimę gdy się ustawia nawiew na szybę.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 07-11-2017 o 13:01

  14. #73
    Klubowicz
    Dołączył
    05 maj 2017
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    175
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-jet 120 KM Lpg
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    No ale ja piszę o opcji zmiany klimy na automatyczną. Wtedy to jeszcze jest może jakiś sens dłubać jak ktoś taką chce (ja akurat nie jestem fanem). Wtedy trzeba by dopłacić 2400+550=2950 a na wspomnianych powyżej gratach za 700 +dwa czujniki i przewody. Realnie ok. 2 tys. zł zysku za dniówkę roboty, może dwie pod warunkiem że ktoś to lubi. To raczej wskazówka dla załozyciela wątku który chce upgradować Tipo Tipo.
    Dziś rano startowałem przy 2 stopniach, na LPG przełaczył się z mapą w ręku po 650 metrach i juz był letni nawiew. Nie jest źle
    Jesteś w stanie sprawdzić, jak jest ustawiony komp lpg, przy jakiej temperaturze płynu chłodniczego przechodzi na gaz?

  15. #74
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,382
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Niestety nie alfaobd nie widzi centralki gazowej. Chyba ze bede jaechal z lapkiem i dokladnie w tym momwncie odczytam. Moze w wolnej chwili. Ale przelacza mi sie szybciej niz wolnossacy z brc ustawionym na 25 stopni

  16. #75
    Klubowicz
    Dołączył
    05 maj 2017
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    175
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-jet 120 KM Lpg
    Rocznik
    2017
    Faktycznie 650 m przy 2 stopniach, to bardzo dobry czas. Na wyswietlaczu nie ma dokladnej informacji, jaka jest w danej chwi temperatura plynu chlodniczego? W jakims temacie chyba się spotkałem z taką informacją, tylko nie wiem czy dotyczyło to 1.4 t_jet z lpg. No ale to mniejsza o to, jak mowisz ze szybko sie przełącza, to mnie cieszy.


 
Strona 5 z 12 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Tipo - wersja wyposażenia Tipo (podstawowa)
    Napisany przez Fafikdog na forum Tipo
    Odpowiedzi: 216
    Ostatni post: 17-07-2017, 23:31
  2. [ogrzewanie] Ogrzewanie w Doblo - ososbowym!
    Napisany przez mw na forum Doblo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-11-2013, 00:19
  3. [ogrzewanie] ogrzewanie tylnej szyby ( przepala się bezpiecz
    Napisany przez Donat na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 12-09-2010, 21:12
  4. [ogrzewanie] Ogrzewanie Nawiew Wentylator Nie Działa.
    Napisany przez Jakub26 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-05-2010, 14:55
  5. [ogrzewanie] ogrzewanie a raczej jego brak na postojowych ob
    Napisany przez roman na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-10-2009, 09:43

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

ogrzewanie i klimatyzacja we fiacie tipo

tipo miejsce silika nawiewu

aktywna przeslona grilla ciat tipo

ogrzewanie foteli tipo

tipo klimatyzacja grzeje

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl