Witamy na Fiat Klub Polska
19lubi to! -
Klubowicz

Napisał
Qvadrat
Na pewno cieczą a nie olejem?
Jest chłodzona olejem, chociaż olej to w sumie ciecz
więc można uznać odpowiedź
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Master
Jest chłodzona również płynem chłodniczym (nawet nie wiem skąd mi wpadło słowo "ciecz", a nie wyrażenie "płyn chłodniczy"), sam olej w benzynie (skrót myślowy) to do smarowania łożyska ślizgowego, aniżeli chłodzenia - znacznie wyższa temperatura spalin
Dużo nie trzeba żeby to zobaczyć
Do korpusu turbiny dołączone są przewodu z układu chłodzenia. W benzynach normalne rozwiązanie, w "dizlach" rzadkość.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 02-11-2017 o 16:21
-
Moderator
Co do dołożenia nagrzewnicy PTC to :
To jest będzie bardzo skomplikowana operacja.
Jak już tutaj pisano są trzy sekcje, każda po 250W. Razem 750W, załączane 250W lub 500W lub 750 W.
Nie ma kabli od skrzynki bezpieczników pod maską doprowadzonych do wnętrza auta.
Nagrzewnicą PTC steruje specjalny moduł w przypadku manualnej klimy,
lub w przypadku automatycznej klimy steruje nagrzewnicą PTC sama klimatyzacja.
Do tego dochodzi aktywacja w body computerze funkcji nagrzewnicy PTC.
Sterowanie sekcjami nagrzewnicy odbywa się za pomocą dwóch przekaźników - których też nie ma.
Normalnie nagrzewnicę PTC i przekaźniki są umiejscowione po stronie kierowcy :
PTC z automatyczną klimatyzacją :
ptc_auto.JPG
i schemat :
schemat-ptc-auto.JPG
PTC z manulaną klimatyzacją :
ptc_manual.JPG
i schemat :
schemat-ptc-manual.JPG
gdzie :
M001 - Body Computer
H001 - stacyjka
B001 - skrzynka bezpieczników pod maską
T30 - gniazdo pod przekaźnik - widać ze schematów że jest na stałe zrobiona zworka
J036 i J037 - przekaźniki sterujące sekcjami PTC
O025 - nagrzewnica PTC
M070 - sterowanie z automatycznej klimy
M075 - sterowanie z modułu PTC w przypadku klimy manualnej
Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 17-02-2023 o 20:41
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

-
Master
Czyli jak już sie w to bawić to wziąć nagrzewnicę od automatycznej klimy z serwami, dobrać panel (to akurat jest najtańsze) i zrobic PTC + automat. Rentowność takiej imprezy znacznie wzrasta jak ktoś nie ma nic przeciwko i chciałby mieć automatyczną klimę.
Kable można przeciągnąć w oryginalnej wiązce przez grodź silnika. jeszcze dokupić czujniki chyba temp wewn i nasłonecznienia.
Ceny uzywek: 450-500 zł nagrzewnica +80 zł PTC + 120 zł panel + czujniki
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 06-11-2017 o 12:19
-
Klubowicz

Napisał
marx30
Ceny uzywek: 450-500 zł nagrzewnica +80 zł PTC + 120 zł panel + czujniki
Zestaw fabryczny "tylko" 550, ja zamówiłem i mam nadzieje że się będzie dobrze spisywał.
-
Master
No ale ja piszę o opcji zmiany klimy na automatyczną. Wtedy to jeszcze jest może jakiś sens dłubać jak ktoś taką chce (ja akurat nie jestem fanem). Wtedy trzeba by dopłacić 2400+550=2950 a na wspomnianych powyżej gratach za 700 +dwa czujniki i przewody. Realnie ok. 2 tys. zł zysku za dniówkę roboty, może dwie pod warunkiem że ktoś to lubi. To raczej wskazówka dla załozyciela wątku który chce upgradować Tipo Tipo.
Dziś rano startowałem przy 2 stopniach, na LPG przełaczył się z mapą w ręku po 650 metrach i juz był letni nawiew. Nie jest źle
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 06-11-2017 o 14:02
-
Klubowicz

Napisał
siwymw
Zestaw fabryczny "tylko" 550, ja zamówiłem i mam nadzieje że się będzie dobrze spisywał.
Będzie Pan zadowolony 
Był Poldek 1.6 GLI 1996 + LPG power
Jest Tipo HB 1.4
-
Nowy klubowicz
Siemanko, wiem że znowu spowodowałem ostrą dyskusję 
Chciałem zakupić nagrzewnicę, rozszyfrować jej podłączenia i oddać (mamy 14 dni
)
No ale skoro JackTheNight wrzucił schemki to po co sobie życie komplikować 
A teraz wam powiem co bym zrobił aby wszystko grało 
Podłączył bym to tak:
I bieg went. - 250W PTC
II bieg went. - 500W PTC
III i IV bieg went - 750W PTC
Teraz mała zagwozdka
Muszę zobaczyć czy mój panel sterowania klimą ma wyprowadzenie styku który sygnalizuje, jak ma sprawa ułatwiona, jak nie to zawszę mogę się podpiąć pod sygnał ogrzewania tylnej szyby, zwykle jej używamy gdy chcemy autko rozmrozic 
Co do odłączania systemu jak silnik się nagrzeje - żaden problem, w pobliżu są rurki nagrzewnicy wodnej - wystarczy do rurki przyczepić termostacik co przy 50 st. C będzie rozłączał układ PTC.
Cały układ z przekaźnikami powinien kosztować nie więcej niż 100 PLN,
Tak sobie liczę ampery w myślach:
250W - 20 A
500W - 41A
750W - 63A - duuuużo.
Chyba nie będę używał pełnej mocy, przy aku jest dostępny bezpiecznik 50A - i 500W będzie spoko.
Kabel do haka już puszczałem wiec jeden dodatkowy nie zrobi różnicy 
Miejsce na PTC w zwykłej nagrzewnicy jest, wystarczy zdjąć zaślepkę.
JackThiNight - dzięki za schematy, zaraz walczę z tematem -masz może info jaki jest alternator w 1.4 ?
No to teraz alledrogo i zamawiamy grzałeczkę 
NO i kupione, jutro pędze chłopaki na Litwę, odezwę się w weeken, grzałka już na pewno będzie.
Ostatnio edytowane przez tinio ; 07-11-2017 o 12:32
-
Klubowicz

Napisał
tinio
JackThiNight - dzięki za schematy, zaraz walczę z tematem -masz może info jaki jest alternator w 1.4 ?
Ciekawe czy PTC jest mocniejszy alternator i akumulator? Choć podejrzewam że chyba nie.
-
Nowy klubowicz
Wiesz 60 A to w sumie nie tak dużo, spodziewam się że i tak w Tipo jest co najmniej 120A alternator.
-
Master

Napisał
tinio
Podłączył bym to tak:
I bieg went. - 250W PTC
II bieg went. - 500W PTC
III i IV bieg went - 750W PTC
Teraz mała zagwozdka
Muszę zobaczyć czy mój panel sterowania klimą ma wyprowadzenie styku który sygnalizuje, jak ma sprawa ułatwiona, jak nie to zawszę mogę się podpiąć pod sygnał ogrzewania tylnej szyby, zwykle jej używamy gdy chcemy autko rozmrozic
Co do odłączania systemu jak silnik się nagrzeje - żaden problem, w pobliżu są rurki nagrzewnicy wodnej - wystarczy do rurki przyczepić termostacik co przy 50 st. C będzie rozłączał układ PTC.
Zgodnie z tym co napisałeś PTC będzie działało zawsze przy włączonej wentylacji, dopóki rura płynu chłodniczego nie nagrzeje się do 50stC, czyli również gdy nie ma potrzeby grzania, a potrzebne jest chłodzenie
-
Master
Alternator jest 90 A, 120 A w niektórych dieslach z inteligentnym ładowaniem.
60 A - kawał porządnego przewodu potrzeba.
Co do sterowania jeśli już ma byc uproszczone (bez badania stanu aku itp.)-dodałbym jakąś krańcówkę na pokrętle od temperatury nawiewu żeby działało jak jest ustawiona na grzanie.
Analogiczny patent (nie wiem czy akurat krańcówka czy coś innego) jest fabrycznie przy kierunku nawiewu włączając klimę gdy się ustawia nawiew na szybę.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 07-11-2017 o 14:01
-
Klubowicz

Napisał
marx30
No ale ja piszę o opcji zmiany klimy na automatyczną. Wtedy to jeszcze jest może jakiś sens dłubać jak ktoś taką chce (ja akurat nie jestem fanem). Wtedy trzeba by dopłacić 2400+550=2950 a na wspomnianych powyżej gratach za 700 +dwa czujniki i przewody. Realnie ok. 2 tys. zł zysku za dniówkę roboty, może dwie pod warunkiem że ktoś to lubi. To raczej wskazówka dla załozyciela wątku który chce upgradować Tipo Tipo.
Dziś rano startowałem przy 2 stopniach, na LPG przełaczył się z mapą w ręku po 650 metrach i juz był letni nawiew. Nie jest źle
Jesteś w stanie sprawdzić, jak jest ustawiony komp lpg, przy jakiej temperaturze płynu chłodniczego przechodzi na gaz?
-
Master
Niestety nie alfaobd nie widzi centralki gazowej. Chyba ze bede jaechal z lapkiem i dokladnie w tym momwncie odczytam. Moze w wolnej chwili. Ale przelacza mi sie szybciej niz wolnossacy z brc ustawionym na 25 stopni
-
Klubowicz
Faktycznie 650 m przy 2 stopniach, to bardzo dobry czas. Na wyswietlaczu nie ma dokladnej informacji, jaka jest w danej chwi temperatura plynu chlodniczego? W jakims temacie chyba się spotkałem z taką informacją, tylko nie wiem czy dotyczyło to 1.4 t_jet z lpg. No ale to mniejsza o to, jak mowisz ze szybko sie przełącza, to mnie cieszy.
Podobne tematy
-
Napisany przez Fafikdog na forum Tipo
Odpowiedzi: 216
Ostatni post: 18-07-2017, 00:31
-
Napisany przez mw na forum Doblo
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 30-11-2013, 01:19
-
Napisany przez Donat na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 12-09-2010, 22:12
-
Napisany przez Jakub26 na forum Doblo
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 23-05-2010, 15:55
-
Napisany przez roman na forum Cinquecento, Seicento
Odpowiedzi: 6
Ostatni post: 26-10-2009, 10:43
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
ogrzewanie i klimatyzacja we fiacie tipo
,
tipo miejsce silika nawiewu
,
aktywna przeslona grilla ciat tipo
,
ogrzewanie foteli tipo
,
tipo klimatyzacja grzeje
,
fiat tipo ogrzewanie
,
ogrzewanie tipo
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:10.
W sieci od 2007 roku.