Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2009
    Skąd
    zabrze
    Postów
    5
    Auto
    CC 900

    [ogrzewanie] ogrzewanie a raczej jego brak na postojowych ob

    niedawno kupiłem CC 900 z 96 roku przeb.120 000(wtrysk) po tygodniu uciechy z "nowego "nabytku zaczął mnie irytować układ chłodzenia a raczej grzania,które znika jak tylko stanę na światłach lub w korku.
    a oto co jeszcze zaobserwowałem:
    -olej OK czyściutki na korku wlewu nie ma białego nalotu
    -nie kopci białym dymem
    -wentylator się włącza(na około 15-20 sek) -nie wiem przy jakiej temp. bo ta cholera nie ma wskażnika temp.ale chyba wtedy kiedy ma
    -jak jadę to ogrzewanie działa doskonale
    -płynu nie ubywa
    -zapowietrza się (po wyłączeniu silnika bulga w nagrzewnicy)jak odpowietrzam to nie ma tego dużo
    -przewody układu chłodzenia nawet przy maksymalnym nagrzaniu (wtedy włącza się wentylator) nie są twarde jak kamień
    -jak mu na tych postojowych wstawię na obroty na kilka sekund to zaczyna grzać i grzeje po tym nawet na tych postojowych
    -dopływ do nagrzewnicy gorący a odpływ zimny
    -brak jakichkolwiek wycieków
    -
    co obstawiacie ??!!
    UPG?
    nagrzewnica?
    pompa?
    jak wykluczyć lub upewnić się że to UPG ?
    aha i jak wygląda kontrolka zbyt wysokiej temperatury ponoć takowa ma gdzieś być w CC



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2009
    Skąd
    Kraków
    Postów
    43
    Auto
    Scudo 2.0 jtd
    100 % zapchana nagrzewnica :-) Przerabiałem to niedawno. Albo wymiana na nową , albo tak jak ja zrobilem:
    odpinasz węze od i do nagrzewnicy, do węża idącego do nagrzewnicy podlaczasz wodę pod duzym cisnieniem. Wtedy ją przepchać powinno. A jeśli nie ( mi do konca nie przepchało) To ja wsypałem normalnego kreta do rur (przez węża) zalałem wrzątkiem i przelałem wodą pod ciśnieniem. Po kilku takich próbach w koncu puscilo a w aucie jest cieplutko.

    Mowie o sposobie bez wyjmowania nagrzewnicy. Jesli się ja wyjmie napewno bedzie prościej pozdrawiam

    Kontrolka wygląda tak (jesli jest)

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2009
    Skąd
    zabrze
    Postów
    5
    Auto
    CC 900
    dzięki -oby było tak jak mówisz wymontuję i przepucuję!
    tylko jak wyjaśnić te zapowietrzanie

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2009
    Skąd
    Kraków
    Postów
    43
    Auto
    Scudo 2.0 jtd
    po prostu nagrzewnica jest zawalona i jak masz obroty to jest w stanie cisnienie przepchac coś a na wolnych nie ma siły i omija nagrzewnice - po wylaczeniu pozostaje resztki ciśnienia + zapchana nagrzewnica i bulgota sobie

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2009
    Skąd
    zabrze
    Postów
    5
    Auto
    CC 900
    hmm odłączyłem nagrzewnicę od układu- okazało się że jest czysta i ma pełną przepustowość
    -ponownie zalałem i odpowietrzyłem układ
    -40 minutowy test na obroty i postojowe na obroty i postojowe.....(tylko na postoju bo gasiłem pragnienie /%/i nie mogłem jeżdzić he) no i niby ok
    -zobaczymy co będzie się działo podczas jazdy ale mam złe przeczucia

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2009
    Skąd
    Kraków
    Postów
    43
    Auto
    Scudo 2.0 jtd
    Dziwna sprawa. Jeśli nagrzewnica jest faktycznie drożna ( co można było sprawdzić tak jak pisalem , czyli po temp węży

    to zostaje pompa wody ( za słabo tłoczy)

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2009
    Skąd
    zabrze
    Postów
    5
    Auto
    CC 900
    ...no i tak jak myślałem test na postoju mimo wstawiania na obroty ok
    przyjechałem do pracy ,staję na parkingu i co?...
    ZIMNO Q..a!!! - zapowietrzona nagrzewnica. I tym sposobem wykluczyliśmy jedną z możliwych przyczyn!
    Pompa wody to możliwe ale kosztowne no i jak wykluczyć UPG??!! bez wymiany czy istnieje jakiś pewny sposób ?
    Cheba by mnie szlak trafił jakbym dał wymienić UPG a układ dalej by się zapowietrzał!
    Jak trzeba będzie to wymienię pompę lub uszczelkę ale to i to !!-już mnie trzęsie


 

Podobne tematy

  1. [ogrzewanie] WENTYLATOR CHŁODNICY
    Napisany przez fiaton na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 28-05-2023, 11:14
  2. [ogrzewanie] nawien na szybe...;/
    Napisany przez gawor06 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 07-11-2008, 23:59
  3. Ogrzewanie tylnej szyby
    Napisany przez jarpol74 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 10-10-2008, 17:03
  4. klakson a raczej jego brak:/
    Napisany przez wojo985 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 09-08-2008, 21:52
  5. [CLIP] Przypadkowe gaśnięcie silnika, zła jego praca
    Napisany przez miszko na forum Uno
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-01-2008, 19:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana nagrzewnicy seicento

seicento brak ogrzewania

wymiana nagrzewnicy fiat seicento

BRAK OGRZEWANIA W SEICENTO

wymiana nagrzewnicy w seicento

fiat uno ogrzewanie schemat

brak ogrzewania seicento

seicento wymiana nagrzewnicy

seicento ogrzewanie

brak ogrzewania fiat seicento

brak ogrzewania seicento 900seicento nie grzeje na wolnych obrotachfiat seicento slabe ogrzewanieseicento nagrzewnica wymianaogrzewanie seicento fiat seicento brak ogrzewaniafiat uno brak ogrzewania
https://www.iparts.pl