Jak bez hydrauliki na rozrządzie to mniej części do psucia.
Jak bez hydrauliki na rozrządzie to mniej części do psucia.
Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
dla chcącego nic trudnego. filtr cząsteczek stałych np. w takim Peugeocie 207 można bardzo łatwo zregenerować we własnym zakresie:
każdy silnik posiada zapisaną w sterowniku procedurę wypalania/oczyszczania filtra z sadzy więc nie zawsze konieczna jest jego regeneracja bądź też wymiana. to raczej skrajne przypadki. poza tym, filtr cząsteczek stałych pojawił się w Stilonach w końcówce produkcji czyli w rocznikach 2006, więc akurat tym tematem bym sobie głowy nie zaprzątał
i najważniejsze
ZDROWYCH I WESOŁYCH ŚWIĄT!
@Boch kupując używany samochód zawsze zakładam ekstremalne przypadki awarii.Lepiej liczyć się od razu że coś tam poważnego nawali i ile mnie to może kosztować niż kupić a potem samochód stoi bo mnie nie stać na naprawy.Co do filtra cząstek stałych to Europejczyki jeszcze nie są takie drogie w naprawach,Koreańce i Japońce to inna liga.Miałem ostatnio w rekach dodatek do Auto Świata o naprawch-regeneracjach filtrów.Wycięcie i przestawienie sterownika silnika i oszukanie czujników od 1800zł w górę.Do Kijanki jeszcze nie był najdroższy,Jest jeszcze w dieslu takie ustrojstwo jak koło dwumasowe i to może być też drogi sport przy wymianie.Kumpel wymieniał w kwietniu przy Golfie 4-4motion (4X4) i kosztowało to tylko 3800zł części+ robota.
Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.
Reasumując, silniki diesla są cudowne jeśli chodzi o jazdę (przynajmniej ja tak sądzę). Ale jeśli trzeba będzie przy aucie robić (a przy aucie które ma 10 lat zawsze jest coś do roboty) to ceny części Cię zjedzą. Żeby to miało sens to powinieneś łupać kilometry.
artur 2310, temat filtra cząsteczek stałych zostawmy. w przypadku rocznika, który mnie interesuje jest to kwestia nieistotna.
dwumas... no jest to drażliwa sprawa przy okazji eksploatacji ropniaków, co do tego nie ma wątpliwości. podejrzewam, że jest to jeden z głownych powodów sprzedaży diesli przez ich poprzednich właścicieli są jednak pewne charakterystyczne objawy kończącej się dwumasy, po których możemy sobie dany egzemplarz darować.
żeby nie było. nie uparłem się na diesla. czekam na Stilo, które mnie po prostu przekona na żywo. być może będzie to benzyna. czas pokaże.
I tu się nie zgodzę. 13 letnia Lybra cena rozrządu INA i pompy wody 320zł reszta części również w śmiesznych pieniądzach. 360tyś km i dwumas od nowości nie wypominany. Sam osobiście następne auto będę brał w benzynie ale to tylko z tego powodu że jednak diesle sa głośniejsze i mam dość klekotania i jednak 140 KM w dieslu a w benzynie to jest różnica.
Za paręnaście dni kończy mi się obecne ubezpieczenie i mam zagwozdkę z wyborem na kolejny rok. Wiadomo, że najlepiej ubezpieczyć się od wszystkiego, ale składki są zabójcze. PZU wykalkulowało za cały pakiet prawie 2tys., MTU ok 1250zł, z mini casto i szybami z 800zł, a samo OC z ASS w proamie ok 350zł. Korci mnie oczywiście najtańsze OC, ale nie wiem czy nie warto (a z budżetem obecnie kiepsko...) dopłacić do czegoś więcej.
Pamiętaj, że OC płacisz nie dla siebie (poza NNW), a dla kogoś innego (odpukać). Więc kierowałbym się ceną i tym co oferują.
A u mnie w rodzinie pojawiło się nieoczekiwanie nowe autko... ale o tym przy okazji.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Zasada znana od dawna Tylko nie wiem czy szarpać się na coś więcej niż OC. Można rozkładać na jakieś raty etc jednak za min. kilka stów różnicy w razie czego wymienię szybę. Choć przez prawie 20lat za kierownicą jeszcze nie rozwaliłem żadnej... W ostatnim roku miałem jedną rysę likwidowaną z AC, serwis wystawił FV na ponad 2,5tys.zł. Patrząc na to realnie gdybym nie miał AC (różnica z 1500zł między pakietem a samym OC), to za 1500zł i tak sam naprawiłbym szkodę i jeszcze by zostało... Chyba pozostał rzut dwuzłotówką
ps. chwal się
Ceny z serwisów mogą przyprawić o zawał, to fakt. Niby nic czasami, a potrafi kosztować. Średnio liczy się, że za malowanie elementu wychodzi około 200zł. Pamiętam, jak malowaliśmy kilka lat temu Temprę, bo miała kapitalny remont, to za 2400zł bez dachu była cała przemalowana. A co do nowości w rodzinie Tatko wyczaił taki jeden egzemplarz, myślał, że poszedł i wczoraj od niechcenia weszliśmy jeszcze raz w to samo miejsce. Auto miał zainteresowanie, ale trochę opłat jest do zrobienia, bo motor to 2.4 V6 i w efekcie się nie sprzedał tak szybko jak egzemplarze z mniejszymi motorami. Potwierdzony przebieg, bo auto z Danii i po numerach sobie sprawdziłem. Co do auta, to Audi A4 i stoi na... felgach od A8. Mamuśka nie mogła się do automatu przyzwyczaić (sic!) i chciała koniecznie manualną skrzynię... jak mus to mus.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Lucyny nie było z automatem? Heh to nawet Bravo/Brava/Marea bywały..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
oj Automat to świetna sprawa do miasta. Jeźdzę takim 6 biegowym smartem i to jest rewelacja
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi