Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 187 z 372 PierwszyPierwszy ... 87137177185186187188189197237287 ... OstatniOstatni
Posty od 2,791 do 2,805 z 5569
Like Tree118lubi to!

Temat: Codziennik  

  1. #2791
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    boch a nie dałbyś rady sam tego wymienić?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2792
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    nie zabieram się za coś czego nie potrafię. daję zarobić ludziom, przeciwdziałam bezrobociu przy kolektorze będzie dłubał znajomy gazownik więc koszty będą minimalne. co do elektryki... jeszcze nie wiem czy to będę robił. od kiedy zaizolowałem zwisające luzem (bez peszla) przewody, obroty przestały falować. oprócz wymiany czujnika i próbowaliśmy doprowadzić mapy do ładu. wyszło to w miarę ok, ładnie się pokrywały, ale syndrom wahnięcia obrotów po wciśnięciu sprzęgła pozostał. już sam nie wiem, jak to się udało kolesiowi z BRC, chyba tylko jakimś fuksem. teraz żałuję, że nie zrobiłem sobie backup'u tamtej mapy. miałbym problem z głowy...

  4. #2793
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    od kiedy zaizolowałem zwisające luzem (bez peszla) przewody, obroty przestały falować
    Wymień.
    Mnie to wygląda na pęknięty przewód, zaizolowanie trochę go usztywniło i NA RAZIE nie przerywa. Typowe, niestety.

  5. #2794
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Też ciekawe bo przecież przerwać przewód wcale tak łatwo nie jest - w fabrykach nie dają chińskich kabli z 3ma nitkami 0,02mm Puki co ja bym z kolei zostawił i czekał.. Jak się zacznie dziać coś to wymienisz.. No chyba że zrobisz to sam to wtedy można to uznać relaksem
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    daję zarobić ludziom, przeciwdziałam bezrobociu
    Coż za postawa Nie no jak Cię stać to luz
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #2795
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    no przecież pisałem, że większość robię po znajomości z tą wiązką też coś się pomyśli... a w ogóle, wiązka w silnikach 1.6 16V, to jak napisał ata, typowa przypadłość tego modelu. gazownik obstawia, że to prawdopodobnie główny sprawca cyrków z obrotami. ja nie mam pewności, bo sporo opisywanych przypadków kończyła się wymianą sondy lambda albo regulacją zaworów. u mnie to pierwsze odpada. sprawdzona wczoraj sonda oscyluje w pełnym zakresie (0,1÷0,98V). przypadek drugi czyli regulacja zaworów to w przypadku BBM'a z gazem to raczej regeneracja głowicy. czy załatwi to problem, nie wiem, bo przecież przez 3 tygi po regulacji gazu, silnik sprawował się bez zarzutu. powołam chyba komisję śledczą. kto się pisze?

  7. #2796
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    powołam chyba komisję śledczą. kto się pisze?
    Nie masz już dość tych komisji?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #2797
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    nie. najbardziej mam dość spadających obrotów pal licho, że spadają. bardziej wkurza to szarpnięcie które temu towarzyszy, a które na pewno nie jest zdrowe dla silnika... generalnie nie ma prawidłowości. raz po wciśnięciu sprzęgła obroty lecą do 1500 i później do 800, następnym razem od razu do 800, a w najgorszym przypadku lecą do 500, a nawet niżej. no ale to nie ten temat
    z rzeczy pocieszających - pięknie się dzisiaj przełączył na gaz po przejechaniu...eee... 800 metrów? jeszcze tydzień temu musiałem przejechać rano 2 kiloski na noPb... gaziarz ze zdumieniem stwierdził, że po raz pierwszy zdarzyło mu się wymieniać czujnik temperatury reduktora. pół godziny później stwierdził przy próbie podłączenia się pod sterownik silnika, że po raz pierwszy zdarzył mu się przypadek braku komunikacji z ECU Fiata. auto niespodzianka. przy następnej wizycie wymienimy czujnik temperatury silnika (cieczy chłodzącej), map sensor i prawdopodobnie sondę. mam nadzieję, że auto zadziwi tym razem pozytywnie

  9. #2798
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    gaziarz ze zdumieniem stwierdził, że po raz pierwszy zdarzyło mu się wymieniać czujnik temperatury reduktora. pół godziny później stwierdził przy próbie podłączenia się pod sterownik silnika, że po raz pierwszy zdarzył mu się przypadek braku komunikacji z ECU Fiata.
    Mało jeszcze widział
    Faktem jest że czujniki temperatury w instalacjach gazowych nie psują się często, a nawet jak się psują to użytkownik może długo nie zauważyć tego smutnego (dla kieszeni) zdarzenia.
    Brak komunikacji z ECU ... ekhem ... no fajnie. Ale to inna wiązka, o ile dobrze kojarzę model?

    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Też ciekawe bo przecież przerwać przewód wcale tak łatwo nie jest - w fabrykach nie dają chińskich kabli z 3ma nitkami 0,02mm
    Dobra, dobra ... ja wiem co to jest chiński "miedziany przewód" (np. kable UTP Cat.5 z allegro - aluminium albo stal pokryte symboliczną warstwą miedzi). Tym niemniej we fiatach uszkodzenia kabli to nie yeti czy inne ufo tylko smutna rzeczywistość. Ostatnio kolega z pracy chciał mnie poczęstować naprawą Stilona (jakaś rodzina czy "narzeczona"), ale zobaczyłem objawy i odesłałem go w diabły. Znaczy do elektryka. Poduszki gasły albo nie, sygnalizacja przepalonej żarówki w losowych momentach, kontrolka ABS mruga, połączenie z ECU jest albo nie ma, immo świruje - wymiękłem, nawet nie chciało mi się sprawdzać na schematach ile i które wiązki/kable trzeba testować. Bo to na 99% kable, wcześniej różni próbowali podmieniać wszelkie możliwe puszki oraz czujniki i nic nie pomogło.
    Pare razy mi się udało w podobnych przypadkach, ale doszedłem do wniosku że nie ma co szukać "gdzie tym razem sie ukrychło" tylko wymieniać po całości. W nowszym aucie to może jeszcze bym walczył, ale to nie było nowe i widziałem w nim ślady różnych napraw ... za stary jestem na takie numery, niech się młodzi męczą.

  10. #2799
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Mało jeszcze widział
    Bardzo mało.. Po takich 2ch zdaniach wnioskowałbym, że w interesie siedzie parę miesięcy nie dłużej.. Na szczęście czujniki temp. są tanie.

    ata wiesz to tak nie jest, że producenci mogą sobie chińszczyznę łądować do auta bo na to są homologacje. Jak my jako firma szukaliśmy wykonawcy wiązek elektrycznych do instalacji lpg (moja firma projektowała taką) to raz że taka wiązka kosztowała ze to i miała tonę różnych atestów i papierów. Bez tego nie można by tego wprowadzić na rynek. Nie sądzę żeby jakikolwiek producent samochodów ryzykował z chińskim bublem bo prędzej czy później byłyby problemy. A już pomijając to ja czasem grzebie w aucie, widzę jakie są kable w Bravo i naprawdę nie widziałem żadnej fuszerki.. Owszem wszystko ma po 12 lat i z tego względu gdzieś się tworzą tlenki, rezystancja rośnie, temperatura na złączach też, są usterki.. Ale akurat kable wyglądają mi na porządne..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #2800
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Chińskie nie są, to prawda.
    Ja kiedyś widziałem taki "pęknięty" przewód (więcej niż raz). On z zewnątrz wygląda normalnie, w miejscu pęknięcia izolacja nie jest miękka ani w żaden inny sposób "podpadająca". Dopiero w środku jest babol, druciki miedziane jak trzeba i tyle ile trzeba ... ale wszystkie pęknięte. Nie dokładnie w jednym miejscu, tylko na długości paru milimetrów (dlatego przez dłuższy czas jest dobrze, potem zaczynają się przerwy w połączeniu, a dopiero pełne utlenienie zewnętrznej warstwy skutecznie izoluje wszystkie te druciki od siebie). Nie mam pojęcia czy to wada materiału czy procesu produkcji, ale zjawisko występuje. W jednych modelach fiatach częściej (Stilo? Punto II?), w innych rzadziej albo wcale. Ja myślę że ma z tym coś wspólnego dostawca przewodów albo wiązek, one muszą być od różnych dostawców - jest mało prawdopodobne żeby jedna fabryka z tego samego kabla produkowała psujące się wiązki do Stilo i jednocześnie "niepsujące" do innego modelu. Chyba że przewody różnią się specyfikacją, i np. zostały "odchudzone" już na etapie projektowania.

  12. #2801
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    koledzy, ten koleś naprawdę miał prawo powiedzieć to co powiedział naprawia auta od 10 lat. gaz zakłada od 3 lat. interface diagnostyczny, który ostatnio zakupił, zakupił właśnie pod kątem Fiata. na liście obsługiwanych modeli Fiata mój sterownik się oczywiście znajduje, niestety połączyć się nie chce. koleś misięcznie gazuje conajmniej kilka Fiaciorów i z takim przypadkiem się jeszcze nie spotkał. kilka miesięcy wcześniej podłączał do mojego sterownika interface CDIF2, który łączy się z nim poprawnie, natomiast nie można przeprowadzić testów wykonawczych na chociażby krokowcu - jedynie podgląd parametrów. przypomnę, że to ten nieszczęsny sterownik o symbolu IAW 1AF.17... to chyba wszystko wyjaśnia. z tego co zauważyłem po wizytach w kilku miejscach, jedyny interface, który z tym śmiga w 100%, to Fiat Examiner (koszt podłączenia 70 zł). jako tak daje z tym jeszcze radę malutki komputer diagnostyczny Magneti Marelli i program Multidiag, ale na tym ostatnim jedynie podgląd parametrów i kasowanie błędów.
    ata, kabelek podpięty został prawidłowo pod wtyczkę na grodzi środkowej w okolicach puszki pod mapsensor. grzbiet nie chce się skomunikować i tyle. nic na to nie poradzę. będziemy próbować jeszcze raz

  13. #2802
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    sterownik o symbolu IAW 1AF.17... to chyba wszystko wyjaśnia.
    Wyjaśnia

    ... sorry, trzeba było tak od razu ...

    Jak znajdziesz (-dziecie) interfejs/program (poza Examinerem, którego nie kupię bo kosztuje drożej niż najtańszy nowy Fiat) który robi z tym ECU "wszystko", to zasłużysz na ... no nie wiem? flaszka? jakoś mało i takie trywialne. Wiem! własnoręcznie narysuję laurkę!!

  14. #2803
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Słuchajcie przełom Od czasu jak mam te auto drażni mnie brak termometru w aucie.. Każde dokładanie wyświetlacza na desce wiąże się z zaburzeniem porządku - tak zaprojektowano nasze autka.. Już dawno pytałem o możliwość podpięcia się do wyświetlacza km bo tam standardowo wyświetla temperaturę klima.. I 2 razy w odstępie roku do tego podchodziłem i nic nie wskazywało na to że sobie z tematem poradzę aż tu nagle mnie tknęło i napisałem post na BBTP.. Okazuje się że jeden z członków tamtego klubu już robił taki patent i to działa Zabieram się za kompletowanie gratów.. Ew. czy jest ktoś kto mógłby się wpiąć w kabel idący od centralki klimy do zegarów jakimś oscyloskopem i zobaczyć co tam leci? Bo można założyć do auta bez klimy centralkę klimy i ją oszukać że cała reszta klimy jest a można by też zrobić samemu układ który by gadał z licznikiem.. Tylko muszę wiedzieć po jakiemu to gada
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #2804
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Wyjaśnia

    ... sorry, trzeba było tak od razu ...

    Jak znajdziesz (-dziecie) interfejs/program (poza Examinerem, którego nie kupię bo kosztuje drożej niż najtańszy nowy Fiat) który robi z tym ECU "wszystko", to zasłużysz na ... no nie wiem? flaszka? jakoś mało i takie trywialne. Wiem! własnoręcznie narysuję laurkę!!
    nie jeden próbował, niejeden poległ temat odgrzewany przynajmniej raz w roku nie wiem co trzyma na smyczy twórców FES'a, że nie wprowadzą obsługi starszych sterowników jak chociażby IAW 1AF.17. kontaktowałem się również z twórcą świetnego polskiego programu IAW ECU Scan, ale też nie podejmie tematu.
    pytanie odnośnie wymiany wiązki. czy wymieniać również wtyczki do czujników i krokowca? można gdzieś je kupić?

  16. #2805
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    czy wymieniać również wtyczki do czujników i krokowca? można gdzieś je kupić?
    Można ale spędzisz trochę czasu i pieniędzy aby je dostać.. Wg. mnie nie warto, jak wprawny elektryk to rozbierze każdą wtyczkę i zarobi w niej kabel tak jak oryginał tyle że nie sądzę aby się gościowi chciało bo to czasem żmudna robota..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

http:fiatklubpolska.plna-luzie-po-pracy-452codziennik-7781-najnowszy-post

zasieg swiatel mijania

46536465

cdif2 #2802

podwozie sassi

turbogauge 3 - komputer pokladowy

0281003018

schemat 0281003018

fiat klub polska codziennik

fiat marea rozkraczone tylne kola

bravo lakier 823

fiat bravo wyskakuje blad hill holder

marea rozkraczone kola

fiat bravo blad hill holder

transponder temic id 11

Fiat 823 grigio sassi

osram diadem w stilo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl