Spalanie na gazie musi być większe, bo przy tej samej objętości ma mniejszą wartość opałową od benzyny.
Spalanie na gazie musi być większe, bo przy tej samej objętości ma mniejszą wartość opałową od benzyny.
Ja Lybrę mam od kwietnia tamtego roku. Prawie zaraz po kupnie dostała LPG. Co do spalania to zależy jak jeździsz. Na trasie zejdziesz do 6.5l/100km (nawet załadowanym) jeżeli będziesz jechał 80-100km/h, w mieście licz 9-10l jeżeli stoisz w korkach, trasa tak 100-120km/h 7.5-8l/100km.
Wymieniłeś rozrząd? Wymień też pompę wody (polecam SKF). Uważaj na wkręty przy filtrze powietrza, lubią nie wykręcać się i ruszają w obudowie. Przepłukaj też układ hamulcowy.
Co do prędkości V-max nigdy nie sprawdzałem. Jeździłem maksymalnie do 160km/h na LPG, dalej szła, ale nigdy nie rozpędzałem się więcej.
Wciśnij na komputerze TRIP. Masz tam informacje na temat spalania. Polecam co tankowanie wyczyścić dane. Jeżeli tam na dole przestawisz na pozycję jak dobrze pamiętam "KEY" to będziesz miał chwilowe spalanie. Nie przestrasz się jeżeli ujrzysz 16l/100km zaraz po odpaleniu. Po resecie są to chwilowe wartości i jeszcze nie uśrednione. Ja kiedyś myślałem, że jest coś nie tak, ale tak ma być. On wtedy ma mało danych i jest mały mianownik, przez co pokazuje tak duże wartości. Po paru chwilach spanie do właściwych.
Acha podświetlanie LCD ustawia się light (trzeba trzymać - ściemnia się/wyłącza/rozjaśnia).
Ile dałeś za Lyberkę? Jeżeli autentyczny przebieg to fakt, nie jest dużo. Jak Ci coś zacznie stukać w zawieszeniu to duże prawdopodobieństwo, że to gumy drążka stabilizatora
Fabryczne z czasem twardnieją i nie są elastyczne i ciut na wybojach stuka. Kupiłem nowe i wymieniłem. Bez kanały idzie to zrobić.
Co do dynamiki. Rakietą to auto nie jest, ale silnik pamiętaj jest najmniejszy w tej gamie. Ja już zrobiłem trochę nią kilometrów i jest ok.
Jeździłem w tym czasie Auris 1.4, Astra 1.4 i były mniej dynamiczne. Jeździłem też dieslami około 100 konnymi i wszyscy zależy od punktu siedzenia Diesel ma dobrego kopa, ale jakiś czas, a benzynę idzie pociągnąć. I często widzę jak stoi obok coś np. z grupy VW, rusza, ja mam 3,5tys. obrotów / min., a on już bieg zmienia.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Pompe wody oczywiscie mozna, ale nie trzeba w tych silnikach wymieniać razem z rozrządem
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
Dzięki za porady.
Lybrę kupiłem z przebiegiem 71 105 km. Z całą pewnością, niewiarygodnym wyda się fakt, że oprócz małego przebiegu, auto jest po dużym przeglądzie, na 70 000 km.
Poprzedni właściciel : Włoch z rocznika 1952 wymienił : rozrząd, pasek osprzętu, olej + wszystkie filtry.Klima ma przegląd z VII 2010,aku ma 2 lata, opony Michelin polatają jeszcze co najmniej dwa sezony. Jedynym mankamentem są niezindentyfikowane na razie, delikatne stuki- wibracje przy gwałtownym przyśpieszeniu, dochodzące z okolic lewego przedniego koła.
Zestaw instalacji został mi polecony przez gazownika, po tym jak powiedziałem, ze cena nie gra roli i mamy się widzieć tylko na przeglądach.
Auto kosztowało : 10 400 pln + 1 500 pln opłaty+2 700 gaz.
Przebieg uważam za autentyczny ponieważ auto :
- wygląda z zewnątrz na ten przebieg.
-komora silnika, wszelkie zakamarki i podwozie wyglądają prawie jak nowe.
- sprawdziłem w ASO po numerze VIN. Historia serwisowa : na 61 540 km w maju 2010 roku był kodowany kluczyk. Chyba dlatego posiadam 3 takie same kluczyki.
Pozdrawiam.
-
Ostatnio edytowane przez piter ; 27-06-2011 o 20:03
Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.
Tym nie mniej, auto pali za mało gazu, moim zdaniem warto sprawdzić analizatorem spalin co się dzieje. Ew. podpiąć się pod sondę lambda i zobaczyć jak to wygląda.
Witam, jaki gaz do Fiata Fiorino 2008 ?
na początku napisz jaki masz motor. Z pewnością będzie to instalacja co najmniej IV generacji czyli sekwencja. Niektórzy forumowicze mają więcej info na temat podzespołów więc powinni bez problemu polecić Tobie jakiś dobry reduktor, sterownik i listwę wtryskową.
sądząc po fiacie to pewnie silnik 1,4 77KM taki jak w GP czy innych z tego okresu wiec pewnie albo instalacja oferowana przez fiata tartarini albo coś polskiego na STAGu
GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression
WITAJCIE
A jaką instalacje polecicie do DOBLO 2005 rok 1,2 8v??
Pozdrawiam i dziękuje za podpowiedzi.
do tego motoru wystarczy założyć zwykłą mieszalnikową instalację II generacji jeżeli masz metalowy kolektor. Natomiast jeśli masz kolektor plastikowy to tylko i wyłącznie sekwencję.
Zawsze sekwencja będzie lepszym wyborem - koniec kropka.. Trochę szkoda pakować instalacje mieszalnikową do auta z 2005 roku - z resztą to się chyba nie uda, bo komp będzie głupiał (do samochodów z 2ma sondami lambda trzeba dość precyzyjnie dawkować gaz a tego instalacja II gen nie potrafi).
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
[SIZE=3][SIZE=4]WITAJCIE PONOWNIE[/SIZE][/SIZE]
Kolektor plastikowy posiada moje DOBLO.Pytam Was ponieważ właśnie jeden mechanik mówi ,,wystarczy II generacja" a inny ,,IV". Zbieram się do założenia gazu.Myślę żę mi fachowo i jednoznacznie powiecie co będzie dobre.
Pozdrawiam i dziękuje za podpowiedzi.
Nie zakładaj instalacji II generacji! Mają one to do siebie że gaz dawkują niedokładnie i mogą powstać (a raczej na pewno powstaną prędzej czy później) wybuchy w kolektorze.. Jeżeli masz plastikowy to jeden strzał i masz po nim.. Poza tym może pogiąć Ci się coś jeszcze tak więc serdecznie Ci odradzam..
Poza tym silnik 8V ale w 2005 roku już na pewno 2 lambdy masz tak więc komputer silnika będzie wywalał błędy złej mieszanki.. Załóż sekwencję - będziesz zadowolony (byle przemyślaną i nie koniecznie najtańszą).
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Koszt sekwencji w tych czasach nie jest porażająco wyższy. Załóż sekwencję - będziesz miał mniej problemów, to już dobrze dawkująca gaz LPG instalacja i ryzyko tzw. cofki praktycznie nie występuje.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
ja jezdze na sekwencji i nie narzekam brc najlepsze