no z tym kolektorem w sienie to jest tak, że do przepustnicy jest plastikowy, dopiero za nią alu :/
no z tym kolektorem w sienie to jest tak, że do przepustnicy jest plastikowy, dopiero za nią alu :/
kowal do sieny z motorem 1.2 8v 75km możesz bez problemu zamontować instalację gazową II generacji tz. mieszalnikową z emulacją sondy lambdy i silniczkiem krokowym ponieważ posiada ona aluminiowy kolektor dolotowy!!! . Taka instalację miałem u siebie w identycznym aucie jak Twoje i przy dynamicznej jeździe w mieście ( Warszawa) paliła mi 9,4l LPG na 100km. Ja jednak polecam Tobie założenie sekwencji, mniej problemów z regulacją ( nigdy dokładnie nie wyregulujesz instalacji mieszalnikowej , albo na niskich obrotach będzie uboga a na wysokich ok lub na odwrót) . Te parę stówek szybko ci sie zwróci jeżeli oczywiście założysz sekwencje na w miarę porządnych częściach. Według mnie silnik na sekwencji mniej dostaje po du..e niż na instalacji II generacji. Bierz sekwencję i się nie zastanawiaj !!!!
Jak za przepustnicą jest plastik to tylko sekwencja.
Cena 2100 to podejrzanie tanio. Główny koszt to dobrej jakości wtryski. Np. Hana czarna to 120 - 140 PLN za sztukę... a gdzie reszta gratów...sam policz.
Roczne przebiegi na poziomie 5000 - 10000 czynią operację nieopłacalną. Realna oszczędność przy takim motorze około 10 PLN na każde 100 przejechanych kilometrów. Zatem po około 20 tyś. km zwrócą się koszt montażu. W Twoim przypadku to minimum dwa lata jady, a auto chcesz użytkować trzy...
Reasumując - osobiście bym nie zakładał, ale to musi być Twoja decyzja.
Pamiętaj, prezentowane opinie stanowią tylko i wyłącznie moje zdanie na dany temat...
tak jak pisze kolega wyżej, za tą cene to albo super promocja albo najtansze podzespoły i kiepskie wykonanie
GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression
Ja bym powiedział, że to nie jest montaż, a "wrzucenie" gratów pod maskę
no jak mam być szczery to gość mi mówił jakiej marki ta instalacja, ale nie zapamiętałem jakiej - w każdym razie pierwszy raz usłyszałem o tej marce.
Marka mało ma do rzeczy, silniki stosowane wówczas w fiatach nie mają jakiegoś skomlikowanego algorytmu wtrysku, większość sterowników sobie poradzi. Pozostaje kwestia trwałości i jakości wykonania elementów instalacji (które wbrew pozorom nie są od jednego producenta, nawet często nie są sprzedawane pod jedną marką).
Znane marki produkujące instalacje gazowe: BRC, KME, LOVATO, Elpigaz, AC (zwane Stag, od linii ich komputerów sterujących), ESGI, LpgTech, Agis, LandiRenzo, Prins. Jest jeszcze bardzo znana holenderska firma Vialle, produkują instalacje V generacji, niestety tylko do aut z koncernu VAG z bezpośrednim wtryskiem.
własnie najlepiej sie dowiedziec dokładnie co za ta cene wkłada niech zrobi rozpiske - jakie wtryski, parownik, zbiornik ,wielozawów, komputer sterujacy a jak nie bedzie chciał ci powiedziec to coś bedzie kombinował
GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression
A ja wam powiem, ze 2100 to normalna cena, bo u nas np. BRC sekwencje montują za 1999zł a ponad 2tys. to kosztowała 4lata temu
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
Zdecydowanie nie zgadzam się z Twoją wyceną. Dobre części, montaż, a zwłaszcza jego czas będzie zawsze kosztować.
Co do BRC... to całkiem dobre instalacje, prawie zawsze kiepsko i niechlujnie założone i wyregulowane.
Wystarczy popatrzeć na ich zdjęcia w internetowych forach... istna Kasandra z węży i złączek.
Poniżej "moja" instalacja.. takim rozliczeniu sporo przepłaciłem dając po sporych targach za nią 2500 PLN
4 x Hana Czerwona (160 PLN sztuka) = 640 PLN
Listwa wtryskowa z podgrzewaniem = 150 PLN
Reduktor KME Silver + wielozawór = 250 PLN
Zbiornik Bromech 55 L = 320 PLN
Sterownik Stag 4+ = 380 PLN
Reszta gratów... = 150 PLN
Pozostają koszty montażu (zarobek instalatora) - dwa dni, ze zdjęciem kolektora i regulacjami w trasie...
Ostatnio edytowane przez aixen ; 05-05-2012 o 23:29
Pamiętaj, prezentowane opinie stanowią tylko i wyłącznie moje zdanie na dany temat...
O instalacjach można trochę poczytać na lpg forum.. Generalnie jedyny zakład który mi znajomi polecają w Bdg montuje instalacje AG-Centrum i u nich spokojnie za 2100 można założyć instalacje typu AGC Compact + valteki.. Z resztą nie piszę bo nie mam pamięci do nazw, generalnie jednak instalacja najtańsza z najtańszych ale wg. opini tych boków mają już wielu klientów którzy do 100tyś dobili na tych instalacjach i jest ok. Wielu znajomych u nich robiło i są wszyscy b. zadowoleni. Jako chyba jedyni albo jedni z niewielu normalnie kalibrują auto podczas jazdy. Trochę z nimi gadałem i o wielu tak bardzo wychwalanych podzespołach na lpg forum mieli mieszane uczucia. O Hanie włącznie gdzie wspominali o awariach (być może kiedyś z jakiejś felernej serii) i braku możliwości regeneracji wtrysku gdzie valteka regenerują i kalibrują (mają takie przyrządy do badania wydatku).
Nie zamierzam nawet polonizować na temat danych elementów ale wniosek mój jest jeden - przede wszystkim (to pewnie z 80% sukcesu) dobry serwis, a reszta to już ich doświadczenie podpowie..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
Przepraszam... dobór słów był błędny...
Powinno być "Zdecydowanie nie zgadzam się z Taką wyceną."
Moje doświadczenia z LPG nauczyły mnie, że nie warto oszczędzać na komponentach.
Zgadzam się też, że uczciwy, rzetelny i "kumaty" gasmen jest bezcenny...
Pamiętaj, prezentowane opinie stanowią tylko i wyłącznie moje zdanie na dany temat...
wiecie co ? odpuszczam... przekalkulowałem sobie to wszystko i może nie jest to kompletnie nieopłacalne, ale nie jest też zupełnie opłacalne. Przy okazji trochę za offtopuję, ale mam pewną ciekawostkę. Otóż, we wrześniu oddałem Sienę do "mechanika" który miał mi wynienić portki wydechu wraz z tłumikiem drgań... niestety pan "dwie lewe ręce" chyba za brutalnie obchodził się w układem wydechowym bo rozbił wkład katalizatora Ponieważ w 95% jeżdżę po mieście to spalanie lekko mówiąc jakoś mnie nie zachwycało. Raz w miesiącu robię trasę (65km w jedną stronę) do domu rodzinnego i tutaj ciekawostka - do tej pory przy średniej prędkości na tej trasie wynoszącej 80km/h samochód spalał mi ok 7,5l/100km, dwa dni temu mając średnią prędkość rzędu 110km/h uzyskałem wynik 6,4l/100km jak to możliwe ? na zdrowy rozum przy uszkodzonym katalizatorze i większych prędkościach spalanie powinno być o wiele większe a tutaj jakieś jaja wychodzą i nie pomyliłem się w obliczeniach !
ps. gazownik chyba wspominał o Agis