Tak, STAG4 + 4x Valteki czerwone + Tomasetto + Stako butla.
Tak, STAG4 + 4x Valteki czerwone + Tomasetto + Stako butla.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
dzięki za pomoc i informację wszystkim. szlag trafił 300 zł które włożyłem w nową listwę, ale myślałem, że to jej wina. no cóż zaczynam odkładać na Skorpiona
Zacznij od znalezienia dobrego gazownika. Dobry gazownik to podstawa, da sobie jako-tako rade nawet na tych częściach co masz. Bo z reduktorem to problem powinien się pojawiać tylko przy ciągłym gazie w podłodze - po prostu w pewnym momencie się zamrozi (nie jest w stanie przerobić dużego zapotrzebowania na gaz).
Zbyt słaby reduktor może też nie trzymać ciśnienia i będzie za mało dostarczane do cylindrów. Jednym słowem przejrzyj instalację. Reduktor bynajmniej masz za mały do tego silnika.
Zaś co do Valtek. Jedni mówią, że są ok, jedni że złe. Ja mam, zrobiłem na nich blisko 30 tys. km i jest ok. Filtry wymieniam co 10kkm. Więc zależy, w moim silniku są ok. Możliwe, że przy większych motorach już trzeba lepsze wtryski stosować.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Podstawowym parametrem wtrysku jest czas załączenia, kolejnym jest średnica dysz od czego zależy ilość podawanego paliwa w danym czasie. Z Valtekami problem jest taki, że czas załączenia potrafi się wraz z czasem używania znacznie zmieniać, co powoduje że coraz częściej trzeba ustawiać całą instalacje.
Mamut, a jakie masz Ty w Bravce? Ja po montażu też podpinałem pod kompa, sprawdzałem ciśnienie, mnożniki, mapy. Mnożnik był na granicy normy ok, więc zostawiłem w spokoju. Chociaż jakby padło coś to pewnie wstawię coś lepszego.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Ja mam sekwencje BRC... tam za dużo się nie robi. Jest w soft wbudowany algorytm autoadaptacji, który się uczy map wtrysku na podstawie czasów wtrysków benzynowych. Najciekawsze jest to, że dzieje się to podczas trzykrotnego (!) przygazowania na postoju. I tylko tyle. Auto jeździ tak jak na benzynie, spalanie mam jakieś 17% większe niż na benzynie. Oczywiście jest możliwość zmian tego co on sobie wyliczy, ale nie w takim zakresie jak w stagu. (sam nie grzebałem w ustawieniach, ale patrzyłem przez ramię gazownikowi).
Dla osób zainteresowanych założeniem takiej instalacji dodam jeszcze może, że ten algorytm sprawdza się w 80-90% aut, w Fiatach podobno wszystkich na pośrednim wtrysku
(Może to ma znaczenie, a może nie: moja Brava jest sprzed FL, więc mam metalowy kolektor i nie mam OBD. Natomiast moja instalacja (stagi również) mają możliwość podpięcia się pod OBD, co z jednej strony jest dobre, bo ma dostęp do wszystkich parametrów silnika, a z drugiej strony może kasować błędy i w ten sposób się nie dowiemy co się dzieje...)
Ostatnio edytowane przez mamut-tme ; 22-06-2011 o 23:59
Ja mam staga 4, ale on się uczy przez pewien czas, bynajmniej później koryguje mapę. Ale tak po zrobieniu 100-200km miał już ładną mapę.
A co do spalania, chmm ja mam komputer w Lancii. I powiem tak, że tyle ile komputer pokazuje tyle mi wychodzi po przeliczeniu ile zalałem w butlę. Spalanie od 6.5 do 11.5l jak się postaram
6.5 to trasa, 80-100km/h z wyprzedaniem i przygazówką, ale spokjnie jak się jedzie 6,5 spali. 100-120 to już +1l więcej. Miejska jazda, około 9-10. Zaś korki, lato, klimatyzacja włączona to 11l nie schodzi, ale po drugie CO TO ZA JAZDA w korkach
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
6,5 to trochę mało jak na gaz w trasie... jakie miałeś spalanie na benzynie? Obawiam się, że coś na ubogo silnik chodzi. U mnie zejście w trasie poniżej 7 litrów stanowi nie lada problem, trzeba naprawdę spokojnie jechać i niezbyt często wyprzedzać. Na benzynie rekordowo niskie spalanie jakie udało mi się zrobić to 5.8. W mieście na benzynie paliła prawie zawsze 8,5 (10km do centrum, trasa praktycznie cały czas 70 km/h, raptem 5 czy 6 świateł), na gazie 10-11, ale chyba cisnę trochę bardziej niż przedtem
Wypadałoby jeszcze porównać spalanie benzyny... mi jak jest ciepło to wychodzi jakieś 0,3l/100km (ostatnio liczyłem w maju, na ok. 4l przejechałem 1200km).
Chmm jak by Ci to powiedzieć. Nie wiem. W piątek kupiłem Lybrę, a w sobotę o 6 rano byłem u znajomego pod warsztatem montować LPG
6.5 u mnie wynik spokojny do uzyskania. Oczywiście bez szaleństw i jak wspomniałem 80-100km/h tak się utrzymuję. Takie spalanie robię na trasie Konin-Toruń. Tutaj głównie z Konina wyjazd, później dopiero Strzelno, dalej Inowrocław i na końcu Toruń robią za spowalniacze. A tak ładna trasa.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
Tak dokładnie. O to mi chodziło. Pokazuje on spalanie benzyny, ale równa się temu co LPG mi spala.
A jaką masz instalację? Jakie spalanie?
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Lancię Lybrę mam od maja tego roku. Jest to wersja 1.6 sedan LS, rocznik 2000/01. Kupiłem to auto z względu na mały i autentyczny: 70 kkm przebieg.Auto jest prawie jak nowe. Założyłem następujący zestaw Lpg :Stag 300+, reduktor Zawolli Zeta,wtryski OMVL,reszta Tomasetto. Butla-walec 40/50 l,Całość 2700pln, 3 lata gwarancji.Wlew gazu przy wlewie benzyny(pod klapką).
Intrygujący jest fakt, że zakładasz spalanie benzyny=spalaniu gazu.W moim aucie za mało( ok 2kkm) przejechałem, żeby to stwierdzić. Zawsze uważałem,że spalanie gazu musi być wyższe od zużycia gazu.Pierwsze tankowanie gazu 40 l, licznik wyzerowany- prawie 400 km. Czyli ponad 10l/100km. Ale mając okazję poruszać się po nowo otwartych odcinkach autostrad, chciałem koniecznie przetestować możliwości auta: prędkość max.(190 km/h), czy się nie przegrzewa?
jak się spisuje w czasie szybkiej jazdy?.Zwykle jeżdżę w ruchu miejskim.Myślę że uda mi się uzyskać spalanie poniżej 10l/100km.
Natomiast jeśli chodzi o dynamikę to niestety w porównaniu do Marei 1.9 jtd 110 PS. Lybra 1.6 wypada blado.
Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.