Powinieneś wklepać kod, od mówi ecu w jakiej tolerancji jest końcówka, jak nie wklepiesz tragedii nie będzie.
Podmień, sprawdź korekty.
Powinieneś wklepać kod, od mówi ecu w jakiej tolerancji jest końcówka, jak nie wklepiesz tragedii nie będzie.
Podmień, sprawdź korekty.
Tak, to jest ten kod z górnego denka wtrysku i nie będzie żadnego problemu przez elma jeśli łączysz się bezproblemowo z ECU. Robota na 5 minut z kodowaniem wtrysku.
A to moje dzisiejsze logi:
Log 1. Wtryski (bieg jałowy silnik nieobciążony oraz bieg jałowym silnik obciążony). Start przy temperaturze ok. 50 stopni, czuć że silnika wibruje, lekko nierówno pracuje. Log potwierdza problem z pierwszym wtryskiem
wtryski 29.09.2016.csv pobierz za darmo - Darmowy hosting plików
Jak widać silnik rozgrzewając się zaczyna pracować lepiej. Po kilku przygazówkach korekty wędrują z cylindra na cylinder. Zastanawiam się czy ich główną przyczyną jest kończący żywot dwumas i wytrzepana poduszka skrzyni - stąd wtrysk pierwszy rekompensuje wibracje z okolic skrzyni...
Log 2. Przepływka + Doładowanie (bieg jałowy silnik nieobciążony oraz bieg jałowym silnik obciążony)
doladowanie 29.09.2016.csv pobierz za darmo - Darmowy hosting plików
Zastanawia mnie wyższa wartość zmierzonego ciśnienia doładowania o ok. 100mBara. Czy to normalne?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
UWAGA: w celu ścięgnięcia logów nie klikać "Pobierz teraz" tylko klikać w mniejszy przycisk u dołu "Pobierz plik"
Italians Do It Better
Z tych logów wynika że nic nie wynika.
Nagrzej auto do ok90stC.
Powyłączaj wszystko, radio, światła,nawiew, wszystkie odbiorniku pradu wyłączone.
Logujesz przez 2min, ogólna dawka paliwa i obroty silnika.
Nie dotykasz niczego !
Doładowanie na obciążonym silniku, dodanie gazu na postoju to nie jest obciążanie silnika.
Wytłumacz mi jak wtrysk ma rekompensować wibracje np od zerwanej poduszki lub DM, po prostu silnik trzepie. Czy to przyczyna czy efekt ?
Za bardzo po wystkim skaczesz.
1. DM do wymiany tak czy nie ? Jak tak to wymiana i potem szukanie przyczyn wibracja.
2. Wtryski, zrób to co pisałem wyżej, jak wyjdzie dobrze zostaw je.
Pisałeś że EGR zaślepiony, pełną zaślepką czy z dziurkami?
Od jak dawna egr jest zaślepiony ? ( km ?? )
Modził Ci ktoś ecu ?
EGR zaślepiony pełną 2 mm blachą i wyłączony programowo. Poniżej 2 minutowy log z dawki paliwa i obrotów:
dawka palia 1.10.2016.csv pobierz za darmo - Darmowy hosting plików
Zlogowałem również auto z butem w podłodze od 1600 obrotów aż do ponad 3,5 tys. z krótkim postojem na końcu (końcówka loga) celem sprawdzenia korekt na wolnych obrotach:
logi 3-1.10.2016.csv pobierz za darmo - Darmowy hosting plików
Przypomnienie: w celu ścięgnięcia logów nie klikać "Pobierz teraz" tylko klikać w mniejszy przycisk u dołu "Pobierz plik"
Jak widać, podczas przyspieszania największą korektą charakteryzuje się wtryskiwacz 4 cylindra. Brać tą korektę pod uwagę, czy ma ona jedynie znaczenie podczas pracy silnika na biegu jałowym?
Italians Do It Better
W pon zobaczę, dam znać co tam na wykresach będzie.
Ok, dzięki. W logach z ogólnej dawki paliwa zrobiłem 3 parametry tj. "temperaturę", "obroty silnika" oraz "dawkę ogólną paliwa". Nie wybrałem "oczekiwanej dawki paliwa". Gdyby coś, mogę wykonać log jeszcze raz. Co się rzuciło w oczy to temperatura silnika niższa od 90 stopni, a dokładnie 83 stopnie w szczycie. Logowałem kiedyś temperaturę otwarcia termostatu i okazuje się, że silnik nagrzewa się prawidłowo, ale termostat otwiera się szybciej czyli przy ok. 83 stopniach. Sprawdzałem węże do chłodnicy, nie robią się wcześniej ciepłe. Nie wiem czy to usterka czy taka uroda mojego termostatu. Latem wskazówkę mam w pionie, ale zimą chwilowy postój na biegu jałowym powoduje zauważalne odchylenie wskazówki temperatury w lewo od pionu. Nie sądzę jednak aby tak nieznaczne niedogrzanie silnika powodowało większe różnice w spalaniu i w parametrach silnika. Jakby nie było, przy okazji planowanej na jesień/zimę wymiany sprzęgła, wymienię również termostat.
Italians Do It Better
Termostat zostaw wszystko jest ok, przy jtd i zaślepionym egr w zimę tak jest.
Z dawki paliwa wynika że wtryski masz zajebiste, nie ruszaj tego.
Delikatnie może sie zbierać syf na zmiennej, ale broń boże nie ruszaj tego. Doładowanie jest ok.
Możesz zacząć czasami dynamiczniej przyspieszać, może się rozrusza.
Ten wykres co masz to regulator ładnie doregulowuje doładowanie, te przeregulowania 50-100mBar, ja osobiście dopuszczam.
Więc na razie nie ma co szukać.
Jak się pogorszy ( np za rok tak samo przeloguj auto) to wtedy trza zacząc szukać, ale zacnzij od N75 on też może się delikatnie przycinać i będzie tak jak u ciebie.
Teraz wymień DM.
Dzięki za odpowiedź. Podniosłeś mnie trochę na duchu, bo już myślałem, że mi się szykują dodatkowe wydatki. Podsumowując - tymi wysokimi korektami zarówno I cyl. na zimnym (bieg jałowy) oraz IV cyl. na rozgrzanym podczas przyspieszania się nie przejmować?
Co do dwumasy, mechanik zaproponował, że gdybym chciał ciąć koszty to może mi załatwić regenerację zarówno DM jak i sprzęgła w cenie 700 zł za kpl. Ponoć firma z 20 letnim doświadczeniem w regeneracjach. Nówka kpl z wysprzęglikiem to 1950 zł. Różnica spora. Co o tym myślisz? Ja jestem ostrożny. Nie wiem skąd biorą części do regeneracji...
Italians Do It Better
Jak chcesz być spokojny na 95% zrób próbę przelewową.
Ja na Twoim miejscu bym nie robił, szkoda czasu, źle nie jest, wręcz przeciwnie.
W lybrze miałem regenerowany DM, dawał radę.
Za sam DM+tarcza zapłaciłem 1000zł.
Kurcze nie pamiętam firmy, musiałbyś poszukac moich postów na forum lanci.
Wtedy miałem z kasą cienko że nie było innej możliwości. Dziś pomimo pozytywnego wyniku regeneracji, raczej kupiłbym nowe.
Dla czego? Bo przy regeneracji zawsze jest opcja że się nie uda.
Wtrysk łatwo wyciągnąć i zareklamować, ze sprzęgłem trza skrzynię targać, półosie, olej w skrzyni etc. Za dużo zabawy.
Natomiast stanowczo mówię nie używanym z niewiadomego pochodzenia.
To typowe niedomaganie termostatu w Stilo, czego sam kiedyś doświadczyłem. Teraz koszt nowego markowego termostatu Behr nie jest już wysoki a wymieniając go wyeliminujesz potencjalną przyczynę zwiększonego spalania. U mnie nie miał wpływu na spalanie, drażniło mnie częste odchylanie od pionu wskazówki temperatury i trudności w dogrzaniu kabiny w zimie.
Na spalanie to ja w tym aucie nigdy nie narzekałem. Nie sądzę aby te niespełna 10 stopni mniej miało jakieś większe znaczenie w wynikach spalania. Różnice w spalaniu zauważyłem po zaślepieniu i wyłączeniu programowym EGR. Do tej pory na trasie Kalisz-Wrocław samochód palił 4,8L/100. Teraz pali 5,2 przy identycznym stylu jazdy. Wydaje mi się, że gdybym jeździł bardziej dynamicznie, pewnie takiej różnicy bym nie zanotował - mniejszy udział spalin z EGR.
A co samego termostatu... Na forum alfaholików trwa w tej kwestii kilkuletni spór. Wg jednych opadająca wskazówka temperatury to ewidentny objaw usterki termostatu. Wg drugich Fiat stosował czasami termostaty o temperaturze początku otwarcia 81-83 stopnie, stąd te wahania na wskaźniku. Dziwna rzecz, że u mnie te wahania pojawiły się po wymianie kompletnego rozrządu. Wcześniej wskazówka nie miała takich wahnięć. Nie potrafię tego wytłumaczyć...Może ktoś inny?
Italians Do It Better
Czy nowa pompa wody, założona taka sama? Jeśli nie termostat to tylko tu doszukiwać można by się czegoś.
Co do temp. W Fordzie, wskazówka nie stoi idealnie na 90°, jest jakby 3 stopnie niżej. Wszyscy mówią tak ma być.
Dodatkowo ciekawe jest zjawisko, że podczas przyspieszania ( gwałtownego i szybkiego) wskazówka skoczy na ~70° po czym wraca na te prawie 90°. Wszyscy mówią tak ma.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi