Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 95
Like Tree4lubi to!

Temat: Regeneracja czy nowy wtrysk ?  

  1. #46
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Powinieneś wklepać kod, od mówi ecu w jakiej tolerancji jest końcówka, jak nie wklepiesz tragedii nie będzie.
    Podmień, sprawdź korekty.
    sakul lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    ARS
    ARS jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2013
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Wiek
    44
    Postów
    103
    Auto
    Fiat Croma 1.9 120KM
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał bronx Zobacz post
    Powinieneś wklepać kod, od mówi ecu w jakiej tolerancji jest końcówka, jak nie wklepiesz tragedii nie będzie.
    Podmień, sprawdź korekty.
    Ok dzięki.
    Rozumie że ten kod co jest na wtrysku mam wklepać? Czyli przez ELM bez problemu to zrobię tak?

  4. #48
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Tak, to jest ten kod z górnego denka wtrysku i nie będzie żadnego problemu przez elma jeśli łączysz się bezproblemowo z ECU. Robota na 5 minut z kodowaniem wtrysku.

  5. #49
    ARS
    ARS jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2013
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Wiek
    44
    Postów
    103
    Auto
    Fiat Croma 1.9 120KM
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał cenioormo Zobacz post
    Tak, to jest ten kod z górnego denka wtrysku i nie będzie żadnego problemu przez elma jeśli łączysz się bezproblemowo z ECU. Robota na 5 minut z kodowaniem wtrysku.
    Ok jeszcze raz dzięki wielkie.
    Pzdr.

  6. #50
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    A to moje dzisiejsze logi:

    Log 1. Wtryski (bieg jałowy silnik nieobciążony oraz bieg jałowym silnik obciążony). Start przy temperaturze ok. 50 stopni, czuć że silnika wibruje, lekko nierówno pracuje. Log potwierdza problem z pierwszym wtryskiem

    wtryski 29.09.2016.csv pobierz za darmo - Darmowy hosting plików

    Jak widać silnik rozgrzewając się zaczyna pracować lepiej. Po kilku przygazówkach korekty wędrują z cylindra na cylinder. Zastanawiam się czy ich główną przyczyną jest kończący żywot dwumas i wytrzepana poduszka skrzyni - stąd wtrysk pierwszy rekompensuje wibracje z okolic skrzyni...

    Log 2. Przepływka + Doładowanie (bieg jałowy silnik nieobciążony oraz bieg jałowym silnik obciążony)

    doladowanie 29.09.2016.csv pobierz za darmo - Darmowy hosting plików

    Zastanawia mnie wyższa wartość zmierzonego ciśnienia doładowania o ok. 100mBara. Czy to normalne?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    UWAGA: w celu ścięgnięcia logów nie klikać "Pobierz teraz" tylko klikać w mniejszy przycisk u dołu "Pobierz plik"
    Italians Do It Better

  7. #51
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Z tych logów wynika że nic nie wynika.
    Nagrzej auto do ok90stC.
    Powyłączaj wszystko, radio, światła,nawiew, wszystkie odbiorniku pradu wyłączone.
    Logujesz przez 2min, ogólna dawka paliwa i obroty silnika.
    Nie dotykasz niczego !

    Doładowanie na obciążonym silniku, dodanie gazu na postoju to nie jest obciążanie silnika.

    Wytłumacz mi jak wtrysk ma rekompensować wibracje np od zerwanej poduszki lub DM, po prostu silnik trzepie. Czy to przyczyna czy efekt ?
    Za bardzo po wystkim skaczesz.
    1. DM do wymiany tak czy nie ? Jak tak to wymiana i potem szukanie przyczyn wibracja.
    2. Wtryski, zrób to co pisałem wyżej, jak wyjdzie dobrze zostaw je.

    Pisałeś że EGR zaślepiony, pełną zaślepką czy z dziurkami?
    Od jak dawna egr jest zaślepiony ? ( km ?? )
    Modził Ci ktoś ecu ?

  8. #52
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    EGR zaślepiony pełną 2 mm blachą i wyłączony programowo. Poniżej 2 minutowy log z dawki paliwa i obrotów:

    dawka palia 1.10.2016.csv pobierz za darmo - Darmowy hosting plików

    Zlogowałem również auto z butem w podłodze od 1600 obrotów aż do ponad 3,5 tys. z krótkim postojem na końcu (końcówka loga) celem sprawdzenia korekt na wolnych obrotach:

    logi 3-1.10.2016.csv pobierz za darmo - Darmowy hosting plików

    Przypomnienie: w celu ścięgnięcia logów nie klikać "Pobierz teraz" tylko klikać w mniejszy przycisk u dołu "Pobierz plik"

    Jak widać, podczas przyspieszania największą korektą charakteryzuje się wtryskiwacz 4 cylindra. Brać tą korektę pod uwagę, czy ma ona jedynie znaczenie podczas pracy silnika na biegu jałowym?
    Italians Do It Better

  9. #53
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    W pon zobaczę, dam znać co tam na wykresach będzie.

  10. #54
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Ok, dzięki. W logach z ogólnej dawki paliwa zrobiłem 3 parametry tj. "temperaturę", "obroty silnika" oraz "dawkę ogólną paliwa". Nie wybrałem "oczekiwanej dawki paliwa". Gdyby coś, mogę wykonać log jeszcze raz. Co się rzuciło w oczy to temperatura silnika niższa od 90 stopni, a dokładnie 83 stopnie w szczycie. Logowałem kiedyś temperaturę otwarcia termostatu i okazuje się, że silnik nagrzewa się prawidłowo, ale termostat otwiera się szybciej czyli przy ok. 83 stopniach. Sprawdzałem węże do chłodnicy, nie robią się wcześniej ciepłe. Nie wiem czy to usterka czy taka uroda mojego termostatu. Latem wskazówkę mam w pionie, ale zimą chwilowy postój na biegu jałowym powoduje zauważalne odchylenie wskazówki temperatury w lewo od pionu. Nie sądzę jednak aby tak nieznaczne niedogrzanie silnika powodowało większe różnice w spalaniu i w parametrach silnika. Jakby nie było, przy okazji planowanej na jesień/zimę wymiany sprzęgła, wymienię również termostat.
    Italians Do It Better

  11. #55
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Termostat zostaw wszystko jest ok, przy jtd i zaślepionym egr w zimę tak jest.

    Z dawki paliwa wynika że wtryski masz zajebiste, nie ruszaj tego.


    Delikatnie może sie zbierać syf na zmiennej, ale broń boże nie ruszaj tego. Doładowanie jest ok.
    Możesz zacząć czasami dynamiczniej przyspieszać, może się rozrusza.
    Ten wykres co masz to regulator ładnie doregulowuje doładowanie, te przeregulowania 50-100mBar, ja osobiście dopuszczam.
    Więc na razie nie ma co szukać.
    Jak się pogorszy ( np za rok tak samo przeloguj auto) to wtedy trza zacząc szukać, ale zacnzij od N75 on też może się delikatnie przycinać i będzie tak jak u ciebie.

    Teraz wymień DM.

  12. #56
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Dzięki za odpowiedź. Podniosłeś mnie trochę na duchu, bo już myślałem, że mi się szykują dodatkowe wydatki. Podsumowując - tymi wysokimi korektami zarówno I cyl. na zimnym (bieg jałowy) oraz IV cyl. na rozgrzanym podczas przyspieszania się nie przejmować?
    Co do dwumasy, mechanik zaproponował, że gdybym chciał ciąć koszty to może mi załatwić regenerację zarówno DM jak i sprzęgła w cenie 700 zł za kpl. Ponoć firma z 20 letnim doświadczeniem w regeneracjach. Nówka kpl z wysprzęglikiem to 1950 zł. Różnica spora. Co o tym myślisz? Ja jestem ostrożny. Nie wiem skąd biorą części do regeneracji...
    Italians Do It Better

  13. #57
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Jak chcesz być spokojny na 95% zrób próbę przelewową.
    Ja na Twoim miejscu bym nie robił, szkoda czasu, źle nie jest, wręcz przeciwnie.

    W lybrze miałem regenerowany DM, dawał radę.
    Za sam DM+tarcza zapłaciłem 1000zł.
    Kurcze nie pamiętam firmy, musiałbyś poszukac moich postów na forum lanci.
    Wtedy miałem z kasą cienko że nie było innej możliwości. Dziś pomimo pozytywnego wyniku regeneracji, raczej kupiłbym nowe.
    Dla czego? Bo przy regeneracji zawsze jest opcja że się nie uda.
    Wtrysk łatwo wyciągnąć i zareklamować, ze sprzęgłem trza skrzynię targać, półosie, olej w skrzyni etc. Za dużo zabawy.
    Natomiast stanowczo mówię nie używanym z niewiadomego pochodzenia.

  14. #58
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Co się rzuciło w oczy to temperatura silnika niższa od 90 stopni, a dokładnie 83 stopnie w szczycie. Logowałem kiedyś temperaturę otwarcia termostatu i okazuje się, że silnik nagrzewa się prawidłowo, ale termostat otwiera się szybciej czyli przy ok. 83 stopniach.
    To typowe niedomaganie termostatu w Stilo, czego sam kiedyś doświadczyłem. Teraz koszt nowego markowego termostatu Behr nie jest już wysoki a wymieniając go wyeliminujesz potencjalną przyczynę zwiększonego spalania. U mnie nie miał wpływu na spalanie, drażniło mnie częste odchylanie od pionu wskazówki temperatury i trudności w dogrzaniu kabiny w zimie.

  15. #59
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Na spalanie to ja w tym aucie nigdy nie narzekałem. Nie sądzę aby te niespełna 10 stopni mniej miało jakieś większe znaczenie w wynikach spalania. Różnice w spalaniu zauważyłem po zaślepieniu i wyłączeniu programowym EGR. Do tej pory na trasie Kalisz-Wrocław samochód palił 4,8L/100. Teraz pali 5,2 przy identycznym stylu jazdy. Wydaje mi się, że gdybym jeździł bardziej dynamicznie, pewnie takiej różnicy bym nie zanotował - mniejszy udział spalin z EGR.
    A co samego termostatu... Na forum alfaholików trwa w tej kwestii kilkuletni spór. Wg jednych opadająca wskazówka temperatury to ewidentny objaw usterki termostatu. Wg drugich Fiat stosował czasami termostaty o temperaturze początku otwarcia 81-83 stopnie, stąd te wahania na wskaźniku. Dziwna rzecz, że u mnie te wahania pojawiły się po wymianie kompletnego rozrządu. Wcześniej wskazówka nie miała takich wahnięć. Nie potrafię tego wytłumaczyć...Może ktoś inny?
    Italians Do It Better

  16. #60
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Czy nowa pompa wody, założona taka sama? Jeśli nie termostat to tylko tu doszukiwać można by się czegoś.


    Co do temp. W Fordzie, wskazówka nie stoi idealnie na 90°, jest jakby 3 stopnie niżej. Wszyscy mówią tak ma być.
    Dodatkowo ciekawe jest zjawisko, że podczas przyspieszania ( gwałtownego i szybkiego) wskazówka skoczy na ~70° po czym wraca na te prawie 90°. Wszyscy mówią tak ma.


    Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi


 
Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wtrysk padl
    Napisany przez Erox na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 20-07-2016, 21:33
  2. Wtrysk
    Napisany przez lysy1908 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-07-2015, 23:41
  3. Wtrysk?
    Napisany przez vandaL93 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 07-08-2013, 13:57
  4. Czy to wtrysk?
    Napisany przez amor22 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-10-2010, 16:17
  5. Kolejny wtrysk ?
    Napisany przez kozak677 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-12-2009, 15:22

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

regeneracja wtryskiwaczy fiat stilo

regeneracja wtryskiwaczy 1.9 jtd cena

wtryskiwacze fiat bravo 2 1.9 16v

wtrysk 19jtd croma rok 2006

wymiana wtrysku fiata cromy

cena za regenerowane wtryski do cromy

regeneracja wtrysku croma cena

1.6 multijet regeneracja wtryskiwaczy forum

regeneracja wtryskiwaczy 1.6 jtd

1.6 mjet wtryski cena regeneracji forum

koszt naprawy wtryskow Fiat croma

fiat croma tryski cena

wtryski fiat croma

mjtd 150 km regenracja wtryskow cena

1.9 jtd korekta wtrysku

wtryski regenerowane 1. fiat bravo 2 opinie

fiat croma wtryskiwacz bosch

wtryski 1.9 jtdm

fiat croma liczna wtryskow diesel

jakie wryski do fiat croma

regeneracja wtryskow 1.9 mj

croma wtryski

wtryski fiat croma regeneracja

regeneracja wtryskow fiat bravo 1.9 120 kn

wtrysk fiat croma 06

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl