Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 33
Like Tree2lubi to!

Temat: Co to za objaw szarpnięcie i szczeknięcie  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2009
    Skąd
    Biała
    Postów
    71
    Auto
    Croma 1.9 150 kM Multijet manual6
    Rocznik
    2007

    Co to za objaw szarpnięcie i szczeknięcie

    Witam
    Jak w temacie podczas podróży w mojej Cromie, niepokojący objaw podczas przyspieszania przy 18000/20000 obr. Delikatne szarpnięcie silnika i dźwięk ja by szczeknięcie psa, czy zadyszka w każdym innym zakresie obrotów ok.
    Było Punto ELX 1.2 75kM
    Marea SX 1.6 16V 103kM w Lpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2017
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    39
    Postów
    262
    Auto
    Renault Espace 2011 2,0dci 150KM
    Rocznik
    2011
    No przy takich obrotach to będzie szarpać
    od 18tyś do 20tyś......
    A poważnie to obstawiałbym egr , miałem ostatnio to samo zaślepiłem pełną blachą bez dziur i po sprawie.
    Jeszcze wyprogramować zostało ale kasy chwilowo wolnej brak
    Ostatnio edytowane przez radomir ; 15-04-2018 o 20:12
    CzarnyGD lubi to.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2009
    Skąd
    Biała
    Postów
    71
    Auto
    Croma 1.9 150 kM Multijet manual6
    Rocznik
    2007
    Nigdy jeszcze nie ruszałem EGR boję się że ukręcenie szpilki, nigdy go nie demontowałem, zrobiłem 50 tys. od kupna Cromali jak dotąd było ok.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    41
    Postów
    1,050
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Przyczyn moze byc wiele: egr, n20, turbo, przeplywomierz, a takze kiepskie paliwo.

    Trzeba zrobic logi mesem podczas jazdy i spojrzec na parametry. Moze uda sie coś wychwycic.

    Ps. Niezłą szlifierke Kolega ma. 18-20 tys. obrotów w cromie... :-)

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    CzarnyGD lubi to.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    906
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał NovoSeven Zobacz post
    Nigdy jeszcze nie ruszałem EGR boję się że ukręcenie szpilki, nigdy go nie demontowałem, zrobiłem 50 tys. od kupna Cromali jak dotąd było ok.
    Twoje objawy wskazują na 99.99% na problem z EGR-em...
    Musisz go wykręcić i koniecznie rozebrać cewkę aby co jest bardzo ważne przepolerować rdzeń i przeczyścić ją w środku ... Ostatnio zamieszczałem nawet filmik ... Szpilek żadnych w 150-tce nie ukręcisz więc się nie bój nic... EGR bardzo łatwo odkręcić .. klucz 10 i 13 wraz z cewką. Od tego jak dokładnie to zrobisz zależy na ile tyś km tobie to starczy...

    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 16-04-2018 o 09:52
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2009
    Skąd
    Biała
    Postów
    71
    Auto
    Croma 1.9 150 kM Multijet manual6
    Rocznik
    2007
    EGR wymontowany sporo czarnej sadzy, wszystko pięknie wyczyściłem - ośka która wystaje z cewki sprężynowa ładnie luźno więc w obudowie cewki nic nie robiłem, zresztą po drugim obejżeniu filmu do wybicia tulejki trzeba wywiercić otwór???
    Objawy szarpnięcia i dźwięk po przejechaniu 5 km odeszły w niepamięć przetestuję w trasie i podzielę się informacjami.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2009
    Skąd
    Biała
    Postów
    71
    Auto
    Croma 1.9 150 kM Multijet manual6
    Rocznik
    2007
    Witam a jednak nie pomogło, nadal szarpnięcie i dźwięk ale dużo ciszej, dobiorę się do wnętrza cewki tylko pytanie wiercić dziurę,???? przez którą wybije tulejkę. ,??

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    tak trzeba wiercic. Ja osobiscie tak robiłem

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    38
    Postów
    188
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Kolego opanowałeś to "szczekanie"? U mnie na początku pomogło czyszczenie teraz już nie. Byłem dziś u mechanika i dał mi na próbę zawór turbiny N75. Mogę powiedzieć jak ręką odioł.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2009
    Skąd
    Biała
    Postów
    71
    Auto
    Croma 1.9 150 kM Multijet manual6
    Rocznik
    2007
    Nie pomogło szarpie (przymula) w dwóch zakresach 18-20 i bodajże 3.8 tys obrotów też pomyślałem o tym zaworze ale narazie budżet czyści coś innego A jak pedał gazu pociskami dynamiczniej to tak nie przeszkadza. Choć jest i wnerwia Na pewno pomyślę o zakupie zaworu

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    38
    Postów
    188
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Z pedałem gazu miałem tak samo na początku, później już coraz gorzej.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    41
    Postów
    1,050
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    U mnie było podobnie. Po wymianie zaworu n75 na nowy, silnik odzyl. Jak ręką odjął.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Oświęcim
    Wiek
    45
    Postów
    221
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM ASB Ambient White
    Rocznik
    2007
    czy chodzi o ten zawór --> FIAT KEYePER

    wpisując numer referencyjny na pewnym portalu aukcyjnym "wyskakują" dwa rodzaje zaworów

    https://allegro.pl/listing?string=55...p-aut-1-3-0501

    myślę,że to jednak będzie ten :

    http://allegro.pl/zawor-turbiny-lanc...335970747.html
    Ostatnio edytowane przez Marcin_Croma ; 13-05-2018 o 09:36

  15. #14
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    41
    Postów
    1,050
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Marcin, podejde za chwile do auta i zrobie fotke mojego n75.
    Ja zakupilem w sklepie stacjonarnym Inter Team w Krośnie zawór firmy Pierburg i wydaje mi sie, ze to ten sam, co zamieszczony pod drugim linkiem z alledrogo.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 13-05-2018 o 11:18

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    38
    Postów
    188
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Tak kolego to ten, są dwa rodzaje.
    Nie odnoszę się do linków.

    1. Ma kontrolę ciśnienia atmosferycznego z filtra powietrza, wężykiem. Stosowany w grupie VAG
    2. Ma kontrolę ciśnienia atmosferycznego przy obudowie, czyli taki jak w linku.

    Tylko musisz uważać bo tą obudowe stosuje też opel i ma inne sterowanie. Najlepiej kupić z grupy fiat.


    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez Szuszu ; 13-05-2018 o 12:35


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Szarpnięcie podczas jazdy - automat
    Napisany przez Kemot11 na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 08-02-2018, 20:00
  2. Delikatne odcięcie szarpnięcie na 4,5 biegu
    Napisany przez hubcio na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 09-07-2016, 01:10
  3. Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 25-05-2016, 22:18
  4. Dziwny objaw silnika!
    Napisany przez Jellou na forum Croma
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post: 27-06-2012, 20:31
  5. Brava 1.2 16V Szarpnięcie na wysokich obrotach.
    Napisany przez Firebalder na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-12-2011, 17:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl