a jak z kompresją?
nie masz problemów z odpalaniem lub nie brakuje mocy np podczas wyprzedzania, nie rozpędza się wolniej?
a jak z kompresją?
nie masz problemów z odpalaniem lub nie brakuje mocy np podczas wyprzedzania, nie rozpędza się wolniej?
Pozdrawiam
Auto normalnie pracuje. W zime w mocne mrozy faktycznie jak odpali to szarpie wtedy gaszę i na nowo odpalam ale to sporadycznie. Czuje też troszkę spaliny w aucie. Mechanik mi powiedział żeby spróbować zrobić próbę przelewową koszt 60 zł. Powiedział mi żeby najpierw spróbować przeczyścić ma taki środek do tego i wymienić podkładki miedziane. Zrobić tanim kosztem a potem ewentualnie regeneracja.
Jak stoję przed silnikiem to od której strony jest ten 4 wtrysk????? Chce sam się z tym pobawić
wtryski liczymy od paska rozrządu ( przy pasku jest 1).
zrób próbę przelewową, ona potwierdzi czy to na pewno wtryski. jak jest słaba kompresja na którymś wtrysku to korekty też mogą odbiegać od normy. uszczelki może i warto wymienić. jak będziesz wymieniał to zobaczysz również jak wtrysk wygląda.
Pozdrawiam
Sprawdz kompresje..
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Może podłączę się pod temat z moim problemem. Zastanawia mnie dodatnia korekta na pierwszym wtrysku tuż po odpaleniu zimnego silnika. Korekta dochodzi w ciągu minuty pracy silnika do poziomu +2,5mm3/w. Później systematycznie maleje wraz z nagrzewaniem się silnika. Po rozgrzaniu mieści się spokojnie w akceptowalnym zakresie. Towarzyszą temu zauważalne drgania silnika od strony akumulatora. Jak wiadomo, korekta dodatnia nie jest jednoznaczna i może ona oznaczać zarówno niedomagania wtrysku jak i problem z kompresją danego cylindra. Zatem pytanie, skoro wtrysk wraz z rozgrzewaniem się silnika zaczyna pracować prawidłowo, oznacza to ewidentny problem z kompresją na danym cylindrze przy zimnym silniku? Tak na logikę, skoro wtrysk byłby przytarty, to korekta powinna trzymać odchyłkę bez względu na temperaturę silnika, zgadza się? Planuję zamienić wtrysk I cylindra z wtryskiem cyl. II. To chyba jedyny miarodajny i w miarę tani test sprawności wtrysku/cylindra. Tak jeszcze wracając do drgań, czy wskazują one na problem z kompresją, wtryskiem, dwumasą czy poduszką skrzyni?
Italians Do It Better
he,
na zimnym silniku czasami korekty są na + a wtryski są ok.
Najłatwiej i najtaniej zrób test przelewowy. Do przekręcania wtrysku dojdziemy.
Czy egr masz zlepiony?
Bardziej te drgania są niepokojące. Pytanie czy poduszki, DM masz ok???
Możesz na pracującym zimnym silniku odłączyć pierwszy wtrysk i zobacz czy coś się zmienia,
odłączając kolejne i zobacz jaka jest różnica, ale zawsze jeden odłączaj.
Podsumowanie.
Zrób test przelewowy:
a) na zimnym
b) na ciepłym silniku
Podaj wyniki.
A to wtrysk można podmienić z innym ?
A co to za problem ?
A koło pompy CR trzeba blokować przy wymianie rozrządu czy nie ?
Zawsze jak coś się przeczyta na necie warto pomyśleć, dużo mądrości a jeszcze więcej bajek tu jest.
Można podmienić i aby zachować normę spalin warto go zakodować, ale i nie trzeba tragedii nie będzie.
Jeśli mówimy o CF2/3/4 z innymi nie koniecznie jest tak kolorowo. Niektórych nie można rozłączyć podczas pracy.
Nie zgadniesz, bo po tej stronie jest sprzęgło a w dodatku ta poduszka czasem wysiada.
Tylko testy, nie widzę innej możliwości wymyślenia co jest przyczyną. Dwumasa najmniej prawdopodobna (brak innych objawów zużycia?), poduszka ewentualnie.
Niekoniecznie, zmiany temperatury mogą wpływać na działanie wtrysku (uszkodzonego). Nic tam się nie poci? żadnych śladów wycieku czegokolwiek?
EGR zaślepiony. Poduszki skrzyni nie jestem pewien, bo mam dyskomfort związany z płynną zmianą biegów podczas jazdy, co może świadczyć zarówno o poduszce skrzyni, ale także samej skrzyni jak i sprzęgle/dwumasie.
Dwumas. Czasami coś tam cicho postukiwało nieregularnie po odpaleniu zimnego silnika. Przestawało po kilku minutach lub po wciśnięciu sprzęgła. Ciekawe, że po ostatniej wizycie u mechanika na wymianie łożyska koła, stukania nie ma... Wibracji spektakularnych nie mam. Czasami wibruje pokrywa dolnego schowka pasażera - częsty przypadek w Stilo w JTD. Kierownica drga prawie niezauważalnie. Nie ma żadnych hałasów i szarpnięć podczas gaszenia i odpalania silnika.
Sprzęgło. Chodzi ciężko. Bierze tuż przy podłodze. Tak jak wspomniałem są trudności przy zmianie biegów podczas jazdy. Haczą. Właściwie wszystkie. Mechanik sugeruje zacząć od sprzęgła, także za miesiąc planuję jego wymianę.
Nic się nie poci w okolicach wtryskiwaczy. Silnik odpala od przysłowiowego strzała. Kiedy jest zimny słychać na biegu jałowym, że coś tam nierówno pracuje. Nie widać tego na obrotomierzu. Po rozgrzaniu silnik pracuje wzorowo. Na dniach postaram się wrzucić filmik, na którym pokażę drgania silnika jak i sam silnik po zimnym rozruchu.
Ostatnio edytowane przez boch ; 26-09-2016 o 12:10
Italians Do It Better
Pisz że to stilo
Stilo ma jaja z poduszkami, podnosi się tam obroty biegu jałowego o 100-150rpm aby właśnie zniwelować te mankamenty o których piszesz. Ponieważ na wolnych poducha nie tłumi a nie ma sensu jej wymieniać, bo sprawuje się dobrze.
Jak po wciśnięciu sprzęgła coś tam ustaje, to może docisk, łożysko nie da się tak wywróżyć .
Zrób ten test przelewowy, potem będziemy myśleć.
Ano Stilo. Też się naczytałem o tych poduszkach, że to właściwie walka z wiatrakami w tym aucie Dzięki za pomoc. Szkoda, że do tych Gliwic nie mam trochę bliżej bo bym podjechał na diagnostykę.
Italians Do It Better
Ja dziś zakupiłem taki wynalazek :
20160927_151416.jpg
Podłącze bezpośrednio pod przewód zasilający i powrotny paliwa i zobaczę czy coś pomoże
Ostatnio edytowane przez ARS ; 27-09-2016 o 16:36
Panowie mam jeszcze jedno pytanie. Mam dostęp do dobrego używanego wtrysku i czy mogę go podmienić z czwartym bo tam mam korektę 3,7.
Chodzi mi o to bo nigdy się z tym nie bawiłem czy muszę coś jeszcze w ECU silnika zmieniać ?
Pzdr.