Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 9 z 10 PierwszyPierwszy ... 78910 OstatniOstatni
Posty od 121 do 135 z 150
Like Tree4lubi to!

Temat: Croma (1.9 jtd 150km) słabnie moc  

  1. #121
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,371
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Osti Zobacz post
    Jutro rano sprawdzę. Co u Ciebie było przyczyną? Wystarczy, że wyłączę silnik na światłach i odpalę na nowo i przez chwilę znowu jest pełna moc
    Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka
    Typowe objawy przeładowania turbiny... Jeżeli sterownik wykryje ciśnienie w kolektorze większe niż 1,5 bara wejdzie w tryb awaryjny ograniczając moc i będzie w niej aż do kolejnego wyłączenia / włączenia silnika..
    Jeżeli naprawiałeś turbinę z tego powodu to zapewne usunąłeś skutek a nie przyczynę zapiekania się łopatek turbiny. A przyczyna zapiekania się łopatek jest albo zła praca układu regulacji - podciśnienie/zaworek albo zła praca układu CR wtryskowego paliwa...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #122
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2020
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    48
    Auto
    Fiat Croma 1,9jtd 150KM
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Typowe objawy przeładowania turbiny... Jeżeli sterownik wykryje ciśnienie w kolektorze większe niż 1,5 bara wejdzie w tryb awaryjny ograniczając moc i będzie w niej aż do kolejnego wyłączenia / włączenia silnika..
    Jeżeli naprawiałeś turbinę z tego powodu to zapewne usunąłeś skutek a nie przyczynę zapiekania się łopatek turbiny. A przyczyna zapiekania się łopatek jest albo zła praca układu regulacji - podciśnienie/zaworek albo zła praca układu CR wtryskowego paliwa...
    Myślisz, że zdążyły by się na nowo zapiec? Zrobiłem niespełna 2 tysiące (dzisiaj sprawdzałem). O 13 podepnę pod kompa, zobaczymy co Cromka nam podpowie w temacie

    Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka

  4. #123
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2020
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    48
    Auto
    Fiat Croma 1,9jtd 150KM
    Rocznik
    2007
    Nic z tego nie rozumiem. Zero błędów wskazujących na turbinę. Jedynie DPF. Ale zawalony w 30 % więc bez sensu. Skasowałem błędy i ujechałem 4 km. Check engine zapalił się na światłach. I przeszedł w tryb awaryjny

    Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka

  5. #124
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Może masz problem z którymś czujnikiem od dpf.
    Italians Do It Better

  6. #125
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,371
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Osti Zobacz post
    Myślisz, że zdążyły by się na nowo zapiec? Zrobiłem niespełna 2 tysiące (dzisiaj sprawdzałem). O 13 podepnę pod kompa, zobaczymy co Cromka nam podpowie w temacie

    Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka
    Tak ... nawet szybciej...
    Możesz podłączyć kompa i podczas jazdy najlepiej pod górę gwałtownie zredukować i dodać gazu... jeżeli zarejestruje ponad 1,5 bara to masz problem z kierownicami w turbinie i może on wynikać z zacinającego się zaworka albo własnie zapieczonych kierownic...

    Widać to czasami jak się odłączy wężyk od gruszki ( siłownik sterujący kierownicami w turbinie ) na turbinie i pociągniesz ustami powietrze- cięgno się wsunie do gruszki.. ale jak puścisz powietrze to powinna sprężyna od razu odskoczyć wypychając cięgło.
    Przy zapieczonych kierownicach ta reakcja będzie bardzo powolna lub jej nawet jej nie będzie...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  7. #126
    Klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2011
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    138
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2010.09.29
    Kolego Osti, sprawdź jeszcze EGR może robić podobne objawy.

  8. #127
    Klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2011
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    138
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2010.09.29
    Kolego Osti, sprawdź jeszcze EGR może robić podobne objawy.

  9. #128
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Możesz podłączyć kompa i podczas jazdy najlepiej pod górę gwałtownie zredukować i dodać gazu... jeżeli zarejestruje ponad 1,5 bara to masz problem z kierownicami w turbinie i może on wynikać z zacinającego się zaworka albo własnie zapieczonych kierownic..
    Zdaje się, że Multiecuscan pokazuje zsumowane 1,5 Bara (max) + 1 Bar ciśnienia atmosferycznego, co daje łącznie 2500 mBar na wykresie doładowania. To tak informacyjnie gdyby kogoś zaniepokoiły wartości w programie
    Italians Do It Better

  10. #129
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,371
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał krysiek Zobacz post
    Kolego Osti, sprawdź jeszcze EGR może robić podobne objawy.
    Nie.. Bo w przypadku zablokowanego EGR-a w pozycji otwartej powyżej 2000 obrotów auto by odżywało a tu nic o tym nie jest napisane.. Jeżeli uszkodził by się wężyk sterujący gruszką turbiny to silnik odżywał by po 2700 obr/min... Tu z opisu wynika, że ewidentnie silnik wchodzi w stan awaryjny
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  11. #130
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2020
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    48
    Auto
    Fiat Croma 1,9jtd 150KM
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Nie.. Bo w przypadku zablokowanego EGR-a w pozycji otwartej powyżej 2000 obrotów auto by odżywało a tu nic o tym nie jest napisane.. Jeżeli uszkodził by się wężyk sterujący gruszką turbiny to silnik odżywał by po 2700 obr/min... Tu z opisu wynika, że ewidentnie silnik wchodzi w stan awaryjny
    Dokładnie tak. Dzisiaj na podłączonym kompie wymusiłem czyszczenie DPF pojeżdżę i dam znać czy to coś dało jako, że wiecznie wraca błąd od zapchanego DPF i on włącza tryb awaryjny. Pytanie czy to przyczyna czy efekt. Fachowiec od DPF polecił mi przyjrzeć się czujnikom ciśnienia przy DPF. Wg niego duże różnice ciśnień odczytanych mogą sugerować komputerowi zawalony DPF

    Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka

  12. #131
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    62
    Postów
    1,478
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Usuniesz skutek a nie przyczynę. Szukaj co jest powodem tego.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  13. #132
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał bob96 Zobacz post
    Usuniesz skutek a nie przyczynę. Szukaj co jest powodem tego.
    Przyczyną może być czujnik różnicowy. Tak było u znajomka w Mitsubishi. Oczywiście w tym przypadku może, nie musi. Sprawdź w EPER jakie czujniki w Twoim DPF występują. Nie wiem w jakich konfiguracjach one w Cromach występują. Przykładowo może to być czujnik EGT przed pre-katalizatorem, czujnik różnicowy we wspólnej puszce pomiędzy pre-katalizatorem, a filtrem DPF, a za nim kolejny czujnik EGT. Może być też układ na dwóch czujnikach różnicowych. Jeden z tunerów na forum alfaholików napisał kiedyś w jednym z postów, że większość awarii i powodów wycinek filtrów DPF wynika z błahych powodów, których koszt naprawy jest o wiele mniejszy niż wycinka i modyfikacja map. Zloguj sobie temperatury z czujników EGT. Może pokazują jakieś bzdury...
    Ostatnio edytowane przez boch ; 24-06-2020 o 22:59
    Osti lubi to.
    Italians Do It Better

  14. #133
    skb
    skb jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2013
    Skąd
    Kujawsko-Pomorskie
    Wiek
    38
    Postów
    108
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150KM był Fiat Marea 2.0 20V
    Rocznik
    2005
    panowie pomoże ktoś w diagnozie mojej krowy od jakiegoś czasu jest słabsza tak powyżej 2000 obrotów tragedii nie ma ale lepiej się zbierała jest taki efekt lekko ślizgającego się sprzęgła wężyki do turbiny zmienione zawór n75 przeczyszczony poprawił się dół po czyszczeniu zrobiłem logi może ktoś coś w nich wyczyta i podpowie gdzie szukać przyczyny osobiście obstawiam nieszczelność lub ten zawór n75 tylko na darmo nie chcę wszystkiego rozbierać wymieniać bo pod blokiem to słabo wychodzi mam 3 próby zlogowane 1.rar2.rar3.rar

  15. #134
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2018
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    42
    Postów
    46
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2008 FL
    Również muszę prosić o pomoc z interpretacji logów. Muł straszny się zrobił. 1,9 16V, EGR wyczyszczony, klapy są. Poniżej 2k obrotów strach myśleć o wyprzedzaniu.

    test1.png
    test2.png

    Dałem dwa testy w razie wątpliwości

  16. #135
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Zaślep egr na próbę.
    Italians Do It Better


 
Strona 9 z 10 PierwszyPierwszy ... 78910 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Croma 1.9 150KM szarpanie
    Napisany przez KendyQ10 na forum Croma
    Odpowiedzi: 58
    Ostatni post: 20-06-2016, 23:52
  2. Croma 1,9 jtd 150km zakup
    Napisany przez Cronos na forum Croma
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 15-04-2016, 15:57
  3. Croma jtd 16v 150km gaśnie losowo
    Napisany przez mirras na forum Croma
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 11-03-2016, 16:35
  4. Cieżko z odpalaniem Croma 1.9 16V 150KM
    Napisany przez tykt na forum Croma
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 23-12-2014, 10:57
  5. Croma 1.9JTD 150km - remont
    Napisany przez wolverinehh na forum Croma
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 09-01-2014, 14:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zaworu n75 croma

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-1-9-jtd-150km-slabnie-moc-33564

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-1-9-jtd-150km-slabnie-moc-335643

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-1-9-jtd-150km-slabnie-moc-335644

jtd czyszczenie n75

croma czyszczenie overbost

brudny n75

n75 ile wytrzymuje

55188059 czyszczenie

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-1-9-jtd-150km-slabnie-moc-3356410

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl