Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 8 z 10 PierwszyPierwszy ... 678910 OstatniOstatni
Posty od 106 do 120 z 150
Like Tree4lubi to!

Temat: Croma (1.9 jtd 150km) słabnie moc  

  1. #106
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2016
    Skąd
    Czaniec
    Wiek
    37
    Postów
    45
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150 KM DPF Automat
    Rocznik
    2006
    Możemy nawet umówić się w Gliwicach i sam byś to zobaczył. Daleko nie jest - 80 km. Oczywiście jeśli masz ochotę i czas.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #107
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Ochota zawsze
    Czas gorzej, ale coś wymyslimy.
    To uslyszenia w pon

  4. #108
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2016
    Skąd
    Czaniec
    Wiek
    37
    Postów
    45
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150 KM DPF Automat
    Rocznik
    2006

  5. #109
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Kilka dni temu spotkałem się ze znajomym, miłośnikiem cromy czyli ktoś z naszej "branży". Miał już 16V teraz 8V i w tej pierwszej miał coś co mam ja: przy jeździe na kapelusznika dół staje się mułowaty, bez mocy i dopiero ożywa przy ok. 3000. Jak od razu energicznie przyspieszać to ładnie się zbiera od dołu, od początku. Jeździł z tym po serwisach i wszędzie mówili że TTTM i nic się na to nie poradzi, croma lubi energiczne traktowanie. Jak Wy to oceniacie? Coś mi tu mówi że blokuje się N75.

  6. #110
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Przy jeździe na kapelusznika mogłeś zawalić zmienną.
    Logi logi i jeszcze raz logi

  7. #111
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2016
    Skąd
    Czaniec
    Wiek
    37
    Postów
    45
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150 KM DPF Automat
    Rocznik
    2006
    Moja Croma była bardzo mułowata od dołu przez zablokowany sadzą EGR w pozycjo otwartej. Czyszczenie zdecydowanie pomogło a auto w końcu zaczęło ruszać jak należy. EGR czyściłem w nafcie do elektrodrążarki, świetnie wypłukuje sadzę. Odkręciłem część elektryczną i całego zamoczyłem w nafcie miliard racy naciskając trzpień od otwierania i zamykania zaworu. Z początku wcale się nie ruszał, po czyszczeniu chodził swobodnie i prawie nie przepuszczał cieczy. Po zmontowaniu auto chodzi jak z salonu (nie licząc kulejącego doładowania, ale to daje inne objawy)

    Nie sądzę, by jakieś auto lubiło bądź nie energiczne traktowanie. Przecież mapy dostosowują się do aktualnych parametrów silnika tak by mieszanka zawsze była prawidłowa i czy się goni czy jeździ jak emeryt nie ma to żadnego znaczenia. Jedynie chyba automat może się wyuczyć stylu emeryta i niżej zmieniać biegi, redukować przy wyższym niż zwykle obciążeniu itp.

    Przy moim zaciętym EGR także przy gwałtownym ruszeniu z miejsca i utrzymywaniu pedału przyspieszenia mocno wciśniętym auto rwało do przodu aż miło, przy delikatnym ruszaniu i jeździe na niskich obrotach był problem.

    Ja postanowiłem, że będę dziada czyścił przy każdej wymianie oleju. 15 minut pracy a pewność będzie że działa poprawnie.

  8. #112
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Bronx raczej miał na myśli że przy emeryckiej jeździe zmienna zabrudzi się nagarem i sadzą. Generalnie turbodiesle lubią szybszą jazdę, wtedy cały układ się 'przedmucha' i oczyści (w dużym uproszczeniu).

  9. #113
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Cytat Napisał szakal333 Zobacz post
    Nie sądzę, by jakieś auto lubiło bądź nie energiczne traktowanie. Przecież mapy dostosowują się do aktualnych parametrów silnika tak by mieszanka zawsze była prawidłowa i czy się goni czy jeździ jak emeryt nie ma to żadnego znaczenia
    Mylisz się i to nie wiesz nawet jak, mapy są pisane tak aby przeszły odpowiednie testy, soi są cofane w zakresie pracy egr itp.
    Przy dynamiczniej jeździe zmienna pracuje i się nie zawali i o to chodzi.
    Dodatkowo patrząc na twoje podejście EGR masz zamkniętego i to też lepiej.
    Przy działającym egr walisz brudem w dolot .

  10. #114
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2016
    Skąd
    Czaniec
    Wiek
    37
    Postów
    45
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150 KM DPF Automat
    Rocznik
    2006
    Oczywiście, masz rację. Miałem na myśli, że sprawnie działający silnik nie powinien dawać takich objawów jak koledze, ponieważ potrafi się dostosować do każdego stylu jazdy, zarówno spokojnego jak i dynamicznego. Również osobiście uważam, że co jakiś czas (ja co najmniej raz dziennie podczas jazdy do pracy) powinno się skorzystać z pełnej mocy silnika w pełnym zakresie obrotów - oczywiście wszystko z umiarem i nie do odcięcia zapłonu, ale to w naszym automacie możliwe nie jest.

    Mój Cougar V6 co kilka dni jest kręcony do 6,5 tys. (oczywiście na ciepłym oleju), ma na liczniku ok 300 000 km i ciągle jeździ na syntetyku nie paląc przy tym oleju (1 L na 10 000 km co jest wartością normalną podaną przez producenta). Ma świetną kompresję, jest ogólnie w bardzo dobrej kondycji.

    80% mojego stylu jazdy to ECODRIVING, pozostałe 20% to jazda bardzo dynamiczna, na wysokich obrotach sięgających do 6,5 tys (odcięcie zapłonu jest przy 7,5 tys.).

    Uważam, że takie proporcje są rozsądne dla silnika i całego osprzętu a ciągła delikatna jazda szkodzi. W pełni więc się z Tobą zgadzam

  11. #115
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Ja, u mnie nie ma tygodnia aby nie pogonić z butem tak pod 4-5tys
    Tak dla zabawy,
    Jak można się domyśleć wszystkie moje są dłubaninę i mają ładne odejścia, więc jest zabawa i oczyszczanie
    Na pustej drodze jak ładnie dopier.. i w fotel wciśnie, to jest to fajne i wcale nie trzeba łamać przepisów Wystarczy zakres 50-100km/h

  12. #116
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał bronx Zobacz post
    Przy jeździe na kapelusznika mogłeś zawalić zmienną.
    Logi logi i jeszcze raz logi
    Racja ale co bardziej interesujące, raz jak ruszę "po męsku" to lata od dołu, za chwile przy powolne jeździe zacznie zamulać. I tak w kółko.

  13. #117
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2020
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    50
    Auto
    Fiat Croma 1,9jtd 150KM
    Rocznik
    2007
    U mnie taka sytuacja: turbo zregenerowane jakiś 1tys km temu (przewalało). Dzisiaj dziewczyna jadąc rano trasę Warszawa-Krakow zauważyła ok 100km od Krakowa spadek mocy. Uznałem, że może być coś z tym turbo znowu. Ale po 2h stania odpaliła i znowu wszystko było git. Ale nie za długo, bo po kilkunastu km znowu spadek mocy, która podobno losowo wracała. Wróciła do Warszawy, wsiadłem i wszystko znowu działało. Ale po kilku km zauważyłem efekt jak by odcięło turbo. Samochód przyspieszał wybitnie wolno a jak był powyżej 2400 obrotów i wciskałem gaz w podłogę to obroty idą w górę, ale przyspieszenia ani mocy to nie dodaje. Żeby zmienić bieg (automat) trzeba odpuścić gaz na chwilę, bo inaczej będzie tylko wył. Jakieś pomysły? Od jakiegoś czasu świeci się check engine, ale parę razy już gasł (zaświecił się parę dni temu na trasie do Krakowa z podobnym objawem, ale później wszystko było bezobjawowo, nawet gasła ta kontrolka ale czasami sobie o niej przypominał)

    Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka

  14. #118
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Spodziewasz się na forum Wróżbity Macieja? Nie ma go tu [emoji3] Polecam udać się czym prędzej na diagnostykę komputerową.
    Italians Do It Better

  15. #119
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin / Bochum
    Wiek
    43
    Postów
    264
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 16V Manual
    Rocznik
    12.2006
    Kolego Osti nie masz gdzieś pękniętego przewodu o overboosta? ja miałem bardzo podobnie, albo sam zawór N75 może nawalać,do sprawdzenia lub przeczyszczenia mapsensor, najlepszą opcją na już byłoby podpięcie kompa i sprawdzenie logów bo tak możemy pisać bez końca i się domyślać a jazda z zamkniętą geometrią znowu ci załatwi turbawkę
    Ostatnio edytowane przez Pandemic88 ; 21-06-2020 o 23:31
    Osti lubi to.

  16. #120
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2020
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    50
    Auto
    Fiat Croma 1,9jtd 150KM
    Rocznik
    2007
    Jutro rano sprawdzę. Co u Ciebie było przyczyną? Wystarczy, że wyłączę silnik na światłach i odpalę na nowo i przez chwilę znowu jest pełna moc
    Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka


 
Strona 8 z 10 PierwszyPierwszy ... 678910 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Croma 1.9 150KM szarpanie
    Napisany przez KendyQ10 na forum Croma
    Odpowiedzi: 58
    Ostatni post: 21-06-2016, 00:52
  2. Croma 1,9 jtd 150km zakup
    Napisany przez Cronos na forum Croma
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 15-04-2016, 16:57
  3. Croma jtd 16v 150km gaśnie losowo
    Napisany przez mirras na forum Croma
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 11-03-2016, 17:35
  4. Cieżko z odpalaniem Croma 1.9 16V 150KM
    Napisany przez tykt na forum Croma
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 23-12-2014, 11:57
  5. Croma 1.9JTD 150km - remont
    Napisany przez wolverinehh na forum Croma
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 09-01-2014, 15:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zaworu n75 croma

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-1-9-jtd-150km-slabnie-moc-33564

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-1-9-jtd-150km-slabnie-moc-335643

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-1-9-jtd-150km-slabnie-moc-335644

jtd czyszczenie n75

croma czyszczenie overbost

brudny n75

n75 ile wytrzymuje

55188059 czyszczenie

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-1-9-jtd-150km-slabnie-moc-3356410

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl