Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Cieżko z odpalaniem Croma 1.9 16V 150KM
Witam,
Problem dotyczy odpalania Cromy. Po prostu muszę dłużej trzymać przekręcony kluczyk w stacyjce żeby odpalił. Dziś przy porannej temperaturze 2 stopnie czas ten się wydłużył. Oczywiście czekam aż nagrzeją się świece. Z początkiem jak kupiłem Crome myślałem ze jest to spowodowane świecami, bo zdarzało się tez tak ze nie odpalał za pierwszym razem. Zostały wymienione na nowe. Pojechałem do elektryka, który posprawdzał wszystko i pompa paliwa podaje ok, ciśnienie idzie dobre. Założył mi dodatkowy moduł podgrzewania świec. Efektem jest lepsze odpalanie niż było z początkiem tzn przynajmniej Croma odpala za pierwszym razem ale i tak trwa to dziwnie długo. Co może być powodem?? Obawiam się niższych temperatur ;(
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Przyczyn może być kilka. Warto sprawdzić wartości jakie podaje czujnik temperatury. To jedna z najczęstszych przyczyn.
-
Nowy klubowicz
Mogę jakoś to sprawdzić za pomocą Fiat Ecu Scan ??? Jesli tak to poproszę o porady jak to zrobić??
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
tykt
Mogę jakoś to sprawdzić za pomocą Fiat Ecu Scan ??? Jesli tak to poproszę o porady jak to zrobić??
Można sprawdzić omomierzem, gdzieś widziałem jego charakterystykę. Niestety nie pamiętam gdzie, chyba na forum opla.
Informacyjnie, abyś wiedział czego szukać:
https://www.google.pl/search?q=chara...ka+temperatury
-
Dokładnie omomierz i sprawdzać wartości.
-
Klubowicz
Najprosciej odpiac czujnik i na zimnym probowac odpalic. Jak odpali od strzala po zgasnieciu swiec to czujnik do kosza. Niemniej mozliwe ze to jedna z tych przyczyn ktorych nie mozna znalezc - tematow traktujacych o odpalaniu 1.9 mjtd sa niezliczone ilosci
Ja np jutro jestem umówiony na rozrusznik, jest to kolejna rzecz którą robię w ciemno - bo nikt w promieniu 50-100km nie jest w stanie zdiagnozowac co dolega autu, a chwilowo nie moge sobie pozwolic na wycieczke do malopolski zeby podniesc dawki startowe i sprawdzic czy to pomoze - alfiarzom pomaga. Padaly juz diagnozy ze pompa CR mowi bye bye, wtryski poumieraly, filtry sa pozapychane, egr sie zasadzowal i klapy powpadaly w silnik, to te najczestsze
-
Nowy klubowicz
A gdzie znajduje sie ten czujnik w cromie?? Będe w stanie go odpiąć po otwarciu maski? Jak możesz jakąś fotke podpiąć było by fajnie.
No własnie tak jak piszesz tematów z tym zwiazanych jest sporo i różne czynniki mogą powodowac problemy z odpalaniem, ale chce sprawdzić takie, które jestem w stanie sam wykonać i ewentualnie cos wykluczyć. Dzieki kamilf
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
tykt
A gdzie znajduje sie ten czujnik w cromie??
Zajrzyj do mnie, link do konkretnego wpisu:
http://fiatklubpolska.pl/moje-auto-4.../10#post193295
-
Nowy klubowicz
Jutro odłącze czujnik i zobaczymy jakie będą efekty. Oby to było tylko to. Koszt z tego co piszesz TMK niewielki. Dam znac jutro jak sprawdze.
-
Nowy klubowicz
Witam, Trochę to trwało ale w końcu wymieniłem czujnik. Kosztował 36 zł. Niestety odpala tak samo. Na zimnym muszę trochę pokręcić. Ale chyba już nic nie szukam czekam większych mrozów i zobaczymy jak będzie wtedy croma odpalała. Mam nadzieje ze będzie ok. Jak ktoś ma inne pomysły dajcie znać co mogę jeszcze sprawdzić. Dzięki za dotychczasowe porady
-
Klubowicz
To tak samo jak u mnie, niby bylo lepiej po odpieciu czujnika, wymienilem wiec termostat razem z czujnikiem i pupa. Dopiero regeneracja rozrusznika dala jakies sensowne efekty. Dym przy porannym rozruchu zniknal. Niestety nadal nie jest to to czego sie spodziewalem.
Znajomy w robocie ma 1,9 tdi w pasacie i odpala na tyk, doslownie w 1 sekunde, ja nadal krece z 2-3 sekundy.
-
Nowy klubowicz
Podepnę się do tematu.
Otóż odpalić odpala ładnie ,ale zaraz po odpaleniu przez chwile falują obroty? Tylko po dłuższym postoju (8h) i co dziwne bardziej jest to odczuwalne przy wysokich temp. kiedy na dworze jest w granicach -3-0 problem jakby znikał ?
-
Klubowicz
No cóż, tak jak czytam różne fora i posty to chyba należy przyjąć że te silniki mają wspólny problem - ciężkie odpalanie. Ja nie odbiegam niestety od normy i mam podobnie, byłem u różnych mechaników i nic. Spróbuję założyć zaworek zwrotny na przewodzie paliwowym, może coś to pomoże.
-
Klubowicz

Napisał
Croma 08
No cóż, tak jak czytam różne fora i posty to chyba należy przyjąć że te silniki mają wspólny problem - ciężkie odpalanie.
Czy mogłbyś dołączyć jakiś filmik z tym cięzkim paleniem? Ja u siebie nie mam takiego problemu, pali od kopa, przebieg orginał 194 tyś. Może zaczyna sie problem z kompresją, nie będe tu nic sugerował, ale duży procent Crom z zagranicy ma bite 300-400 tyś przebiegu.
-
Klubowicz
270kkm i odpala od strzała, a nawet rzekł bym, że aż za dobrze. Czasem zdarza jej się wyprzedzić bendix rozrusznika i ciągnie z rozrusznikiem
Podobne tematy
-
Napisany przez KendyQ10 na forum Croma
Odpowiedzi: 58
Ostatni post: 20-06-2016, 23:52
-
Napisany przez Marian086 na forum Croma
Odpowiedzi: 7
Ostatni post: 26-03-2016, 10:38
-
Napisany przez Braveheart2014 na forum Croma
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 20-11-2014, 18:05
-
Napisany przez sierra na forum Kupię
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 20-01-2014, 18:00
-
Napisany przez wolverinehh na forum Croma
Odpowiedzi: 27
Ostatni post: 09-01-2014, 14:16
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
zaworek zwrotny paliwa croma 1.9 16v
,
termostat croma 1.9 charakterystyka
,
nie zafsze dobrze odpala fiat croma 1 9 150 km jaka morze byc przyczyna
,
gdzie znajduje sie rozrusznik fiat croma 1 9
,
zaworek zwrotny fiat croma
,
fit Croma multijet dziwnie kreci
,
fiat croma problem z odpalaniem
,
fiat croma 1.9 jtd 150km ciezko odpala
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2022 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:29.
W sieci od 2007 roku.