Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 7 z 10 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni
Posty od 91 do 105 z 150
Like Tree4lubi to!

Temat: Croma (1.9 jtd 150km) słabnie moc  

  1. #91
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2016
    Skąd
    Czaniec
    Wiek
    37
    Postów
    45
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150 KM DPF Automat
    Rocznik
    2006
    Po zakupie auta wszystko wydawało się być u mnie w porządku. Bardzo denerwowało mnie jednak, że auto poniżej 2 tys obrotów nie chce prawie przyspieszać. Nigdy nie jeździłem dieslem, więc wbiłem sobie do głowy, że to turbo dziura i tak po prostu ma być Wczoraj jednak auto najpierw na niskich obrotach nie reagowało na dodanie gazu, później już w prawie wcale jechać nie chciało. Przestudiowałem cały wątek i dobrałem się do EGR. Po rozkręceniu pierwsze spostrzeżenie - zaślepka z dziurkami, znaczy że ktoś już tu majstrował. Nie zważając na to, że cały EGR był z sadzy ochoczo zabrałem się za dmuchanie w otwór doprowadzający spaliny. EUREKA, EGR zablokował się w pozycji otwartej. Szybko go rozkręciłem, wykąpałem porządnie w nafcie, przedmuchałem, poskładałem iiii... Okazuje się, że moja Croma wcale nie ma turbo dziury tylko EGR był ciągle otwarty Teraz w końcu da się NORMALNIE ruszyć ze skrzyżowania

    Zaczynam zastanawiać się więc nad diagnozą kolejnej usterki. Zaraz po zakupie samochodu usłyszałem jakiś dziwny dźwięk przy schodzeniu z obrotów. Takie jakby ciche, pulsujące "sz sz sz sz sz". Na początku sądziłem, że jest to w jakiś sposób związane ze skrzynią, ponieważ działo się to tylko przy zmianie przełożeń lub blokowaniu lock-up. Zdarzało się to bardzo rzadko, ale jednak. Od wczoraj objaw zdarza się coraz częściej, zauważyłem jednak, że nie dzieje się to tylko po zmianie biegu lecz po puszczeniu gazu. Dziś na trzecim biegu, przy zblokowanym lock-up kilkukrotnie wcisnąłem gaz i puściłem. Prawie za każdym razem pojawił się ten dziwny dźwięk. Wydaje mi się, że jednak może być to coś z systemem doładowania. Podczas przyspieszania nie słychać syczenia, jedynie cichy gwizd turbiny, na postoju przy otwartych drzwiach po dodaniu gazu również nie słychać by była gdzieś nieszczelność, jedynie cichy, specyficzny gwizd turbiny (nie syczenie).
    Czy ktoś pomógł by mi pomóc znaleźć przyczynę tego dźwięku? Mogę zrobić logi z parametrami jakie potrzebujecie w każdej chwili, jadąc do pracy codziennie przejeżdżam przez 15 km drogi ekspresowej.

    Na koniec dodam, że skrzynia biegi zmienia płynnie, bez żadnych szarpnięć czy dziwnych odgłosów a olej w niej został zmieniony dynamicznie ok miesiąc temu, profilaktycznie tuż po zakupie - nic niepokojącego ze skrzynią się nie działo.
    Ostatnio edytowane przez szakal333 ; 01-12-2016 o 04:08



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #92
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    U mnie tez jest takie szsz (moze to to samo szsz co u Ciebie )tez to jest przy schodzeniu z obrotow. Na moje turbo tak pracuje ale od 30tkm jest identycznie takze zakladam ze tttm i nie szukam dziury w calym.

  4. #93
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2016
    Skąd
    Czaniec
    Wiek
    37
    Postów
    45
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150 KM DPF Automat
    Rocznik
    2006
    No nie wiem, dziś po nocnej zmianie wracając do domu na zimnym silniku działo się tak podczas jednostajnej jazdy, podczas rozgrzewania oleju w skrzyni (uślizg konwertera na każdym biegu) jakby w momencie kiedy lock miał się już załączyć. Coś mi się wydaje, że jednak dzieje się coś ze skrzynią, bo na postoju nie da się tego wzbudzić, tylko na biegach od 1-3, najłatwiej podczas uślizgu konwertera, ale da się to czasem wzbudzić na 3 biegu gdy lock-up już jest załączony.

    Jak by tego było mało, kuleją chyba wtryski, korekty po powrocie do domu z pracy -26 km - na 4 cylindrze powyżej +3, na dwóch innych w okolicach 2 (jeden na plus, drugi na minus chyba), tylko jeden w okolicy zera. Na obrotach jałowych czuć minimalne drgania, po lekkim dodaniu gazu gdy wchodzi na obroty także, przy 2 tys korekty są poniżej +1 i drgania ustępują.

    Zachciało mi sie klekota...

  5. #94
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    daj prt scr z korektami.
    Ty masz 150 1.9 tam sławny 3wtrysk i jego wtyczka, może to.

  6. #95
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2016
    Skąd
    Czaniec
    Wiek
    37
    Postów
    45
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150 KM DPF Automat
    Rocznik
    2006
    jałowy.jpg
    2 tys.jpg

    Powyżej screeny o które prosiłeś.
    Korekty są niższe, choć chyba dalekie od ideału. Czy to możliwe, że tak wysoka poranna korekta była związana z cieknącym wężykiem paliwa powrotnego łączącym wszystkie wtryski z jakimś metalowym urządzeniem od strony ściany grodziowej? Wężyk przed jazdą wymieniłem. Screeny zrobione już na sprawnym wężyku, po ok 25 km jazdy. Ciekawe, że dwa wewnętrzne wtryski są na - a zewnętrzne na +. Zbieg okoliczności?

    To szumienie to chyba skrzynia, coraz bardziej się to nasila. Najczęściej na biegach od 1-3, nie zauważyłem żeby działo się to na 4-6. Najczęściej przy zmianie biegów lub delikatnym przyspieszaniu na 3 biegu. Podczas tego trzeszczenia czuć delikatne szarpnięcia samochodem.


    EDIT

    Czytając inne tematy przyjrzałem się bliżej pracy turbo i EGR w jednym zestawieniu. To chyba nie skrzynia świruje, ale turbo i to chyba dobra wiadomość. Proszę zerknąć na logi.

    https://drive.google.com/file/d/0B7m...ew?usp=sharing

    https://drive.google.com/file/d/0B7m...ew?usp=sharing

    https://drive.google.com/file/d/0B7m...ew?usp=sharing

    Przesyłam pliki CSV, można podejrzeć bezpośrednio po kliknięciu w link lub pobrać i otworzyć w excelu lub innym arkuszu kalkulacyjnym, lub w MES. Na screenach widać to średnio, bo logi trwają kilka sekund i robiłem je tylko w momencie szarpania.
    Ostatnio edytowane przez szakal333 ; 01-12-2016 o 19:42

  7. #96
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    No korekty ciulate, Pierwszy przez egr.
    Zrobisz test przelewowy ?
    Logi jutro bo dziś tylko telefon

  8. #97
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2016
    Skąd
    Czaniec
    Wiek
    37
    Postów
    45
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150 KM DPF Automat
    Rocznik
    2006
    1.jpg

    Kolejny screen wykonany po przyjeździe do pracy. 26 km w tym ok 12 drogi ekspresowej. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale przed wykonaniem tego screena czyli ok 50 km wcześniej w MES wymazałem w ECU parametry samoadaptacyjne.

    Test przelewowy jak najbardziej mogę zrobić tylko nie wiem jak. Muszę przestudiować dopiero jak się to robi, chyba że napiszesz krok po kroku, będzie prościej. W roli rewanżu mogę zrobić np. fotorelację jak się to robi dla potomnych

  9. #98
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2016
    Skąd
    Czaniec
    Wiek
    37
    Postów
    45
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150 KM DPF Automat
    Rocznik
    2006
    Kolejny screen po powrocie do domu z pracy, ok 25 km. Dziwne to wszystko, raz są rozjechane, raz są prawie ok jak dziś rano... Może log dynamiczny coś powie więcej o tych wtryskach?

    2.jpg

  10. #99
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Słuchaj wklep kody wtryskiwaczy na nowo to po pierwsze, zobaczymy czy po kilku setek km się rozjadą, jak tak to wtryski do roboty.
    I wtedy zrobisz test przelewowy.
    Twoje linki mi mieli mieli i nic nie wymiela

  11. #100
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2016
    Skąd
    Czaniec
    Wiek
    37
    Postów
    45
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150 KM DPF Automat
    Rocznik
    2006
    1.jpg
    2.jpg
    3.jpg

    Jak byś chciał w MES to daj znać, ale wydaje mi się że w arkuszu jest to bardziej czytelne.

  12. #101
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Logi zle prawie nic nie mówią.
    Jedynie widać że turbo przewala i to duzoooo
    Logujemy:
    Rpm
    Ogólna dawka paliwa
    Zmierzone ciśnienie doładowania
    Zmierzona masa powietrza
    Zamierzone ciśnienie paliwa
    Położenie pedały gazu , i gaz w podłogę aby zadał 100%

  13. #102
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2016
    Skąd
    Czaniec
    Wiek
    37
    Postów
    45
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150 KM DPF Automat
    Rocznik
    2006
    Logi przy pełnym obciążeniu zrobię jak nie będzie ślisko, może uda się jutro. Te robiłem tylko w momencie szarpania a to występuje tylko przy małych obciążeniach.

    Postaram się te logi zrobić jak najszybciej.

  14. #103
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    To jak szarpie daj ogólna dawkę paliwa i zmierzone ciśnienie paliwa.
    Egr? Zaslepka z dziurką czy bez zaślepki?
    Klapy wirowe posiada?

  15. #104
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2016
    Skąd
    Czaniec
    Wiek
    37
    Postów
    45
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150 KM DPF Automat
    Rocznik
    2006
    W momencie szarpania słychać jak turbo przestaje pracować. Może nie całkowicie ale wyraźnie wydaje dźwięk jak przy niższych obrotach lub przerywa.
    EGR czyściłem i działa dobrze, jest szczelny. Po zanurzeniu w nafcie po czyszczeniu nie przepuszczał cieczy do drugiej komory.
    Odzyskał moc na niskich obrotach, więc jego bym się nie czepiał. Jest zainstalowana zaślepka z dziurkami, nie ja montowałem.
    Co do klap wirowych, nie mam wiedzy czy są czy nie, ale auto zapała wzorowo i nie dymi po odpaleniu. Chciał bym je wywalić i zapomnieć o nich ale muszę znaleźć kogoś kto to zrobi bo jedyne czego boję się dotknąć w aucie to rozrząd a czytałem że bez ingerencji w niego nie da się zdjąć dolotu.
    Ostatnio edytowane przez szakal333 ; 03-12-2016 o 19:24

  16. #105
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Dam ci na pw nr i się zdzwonimy w pon,
    Bo tu pisząc do Wielkanocy nie wyrobimy sie


 
Strona 7 z 10 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Croma 1.9 150KM szarpanie
    Napisany przez KendyQ10 na forum Croma
    Odpowiedzi: 58
    Ostatni post: 21-06-2016, 00:52
  2. Croma 1,9 jtd 150km zakup
    Napisany przez Cronos na forum Croma
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 15-04-2016, 16:57
  3. Croma jtd 16v 150km gaśnie losowo
    Napisany przez mirras na forum Croma
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 11-03-2016, 17:35
  4. Cieżko z odpalaniem Croma 1.9 16V 150KM
    Napisany przez tykt na forum Croma
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 23-12-2014, 11:57
  5. Croma 1.9JTD 150km - remont
    Napisany przez wolverinehh na forum Croma
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 09-01-2014, 15:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zaworu n75 croma

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-1-9-jtd-150km-slabnie-moc-33564

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-1-9-jtd-150km-slabnie-moc-335643

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-1-9-jtd-150km-slabnie-moc-335644

jtd czyszczenie n75

croma czyszczenie overbost

brudny n75

n75 ile wytrzymuje

55188059 czyszczenie

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-1-9-jtd-150km-slabnie-moc-3356410

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl