Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 9 z 19 PierwszyPierwszy ... 7891011 ... OstatniOstatni
Posty od 121 do 135 z 273
  1. #121
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2018
    Skąd
    Rudnik nad Sanem
    Wiek
    26
    Postów
    5
    Auto
    Bravo II 1.4 T JET
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał Arturs1 Zobacz post
    Cześć wszystkim.Dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem właśnie fiatów .Miałem na uwadze sprawdzenie rozrządu na blokadach ale widze że chyba nie ma sensu.Nie pamiętam kiedy zaczął szarpać.Drugi rok walcze.Mechanik stwierdził że można spr.na blokadach ponieważ czujniki wałka nie zawsze wykryją synchronizacje podobno. Ale główną przyczyną jest wiązka elektryczna albo sterownik silnika.A to chrobotanie też mam ,ściągałem pasek osprzętu i po odpaleniu chrobotanie nadal było.U mnie szarpie w granicach 2000 obr do 2500 i dodatkowo lekkie drgania na jałowych obrotach.Samel15 a na jakiej podstawie stwierdzili że rozrząd jest ok? Pytam z ciekawości.Pozdro.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Samel15. Ja osobiście wstrzymałbym sie z montażem gazu.Wiem że wszyscy szukamy problemu.Niejednokrotnie myślałem o pozbyciu się auta ale naprawde wpakowałem już kupe kasy i nadal problem nierozwiazany.
    Mechanik nie zorientował się, że to u niego był wymieniany rozrząd i jak sprawdzili ciśnienie na cylindrach że jest ok, to stwierdził, że pewnie rozrząd jest niepoprawnie ustawiony, bo jak to mi opisał, ciężko jest go dobrze ustawić, uświadomiłem go że to u nich, no ale powiedział, że i tak jeszcze raz sprawdzą, no i niby zweryfikowali, jak to technicznie robią to nwm, nie znam się, ale powiedział że jest w porządku, dalszej diagnostyki się jednak nie podjęli. Dlatego szukam też jakiegoś sprawdzonego warsztatu w swoich okolicach. Trochę mi ten rozrząd jednak śmierdzi bo u mnie problem pojawił się po jego wymianie, przed takich problemów nie zauważyłem, może to przypadek, a może nie.

    A na montaż jestem umówiony na połowę sierpnia, żyję nadzieją, że do tego czasu uda się coś z tym podziałać.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #122
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 lipiec 2018
    Skąd
    Skierniewice
    Wiek
    35
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011
    Hej Samel15. Nie wiem czy czytałem moj przypadek ale jesli nie to polecam. Z gazem bym sie zdecydowanie wstrzymał do czasu znalezienia usterki. Gdy walły mi szklanki popychaczy i wałek ssacy to specjalisci wysokiej klasy stwierdzili ze było słabe smarowanie. Szukając walków rozrządu jeden z chłopaków powiedziął, że rozwalił sobie cisnenie na tłoku bo trzymał się wytycznych producenta i wymieniał olej co 30 tyś. Mi się to stało kilka misięcy po tym jak zmieniłem alej na Castrola ale na tych samych parametrach. Też opcja warta rozważenia. Gdy mechanik naprawiał mi silnik musiał zdemontować całą instalację LPG. Założyłem BRC sq32 i po naprawie chodzi super, parametry ma lepsze niz na benzynie i duzo wcześniej zaczyna wkrecac się na obroty.

  4. #123
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2018
    Skąd
    Rudnik nad Sanem
    Wiek
    26
    Postów
    5
    Auto
    Bravo II 1.4 T JET
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał Tomek K Zobacz post
    Hej Samel15. Nie wiem czy czytałem moj przypadek ale jesli nie to polecam. Z gazem bym sie zdecydowanie wstrzymał do czasu znalezienia usterki. Gdy walły mi szklanki popychaczy i wałek ssacy to specjalisci wysokiej klasy stwierdzili ze było słabe smarowanie. Szukając walków rozrządu jeden z chłopaków powiedziął, że rozwalił sobie cisnenie na tłoku bo trzymał się wytycznych producenta i wymieniał olej co 30 tyś. Mi się to stało kilka misięcy po tym jak zmieniłem alej na Castrola ale na tych samych parametrach. Też opcja warta rozważenia. Gdy mechanik naprawiał mi silnik musiał zdemontować całą instalację LPG. Założyłem BRC sq32 i po naprawie chodzi super, parametry ma lepsze niz na benzynie i duzo wcześniej zaczyna wkrecac się na obroty.
    No tak z tym że z tego co czytam, to u Ciebie, zaczęło się chrzanić po założeniu gazu, u mnie nie ma jeszcze instalacji założonej, czy obstawiasz, że to kwestia oleju i słabego smarowania? A teraz na benzynie też ci dobrze chodzi autko? Zastanawiam się czy skoro tak piszesz czy mu nie zalać ceramizera, może go troszkę podoszczelnia i i pomoże.

  5. #124
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 lipiec 2018
    Skąd
    Skierniewice
    Wiek
    35
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011
    Na benzynie chodzi super, na gazie jeszcze lepiej. Najbardziej zastanawia mnie ten olej bo w t-jet nie psują się wałki rozrządu a u mnie poleciał. Od chłopaka co kupiłem walki to właśnie stwierdził że przez olej bo pozapychalo szklanki popychaczy. Sądzę że co druga osoba zmieniła olej na inny bo ten salonowy to full drogi i teraz są problemy. Dodał że przez ten olej ktory wymieniał rzadko, pekl mu termostat i turbina. Stwierdził że to norma. Miałem też zdjęcia od niego żebym sprawdził czy u mnie jest ok.

  6. #125
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    38
    Postów
    120
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    Tomek K co Ty za bzdury wypisujesz w tym temacie ? Jak turbina i termostat mogły popękać od rzadkich wymian oleju ? Szklanki OK mają wpływ na zużywanie wałka , a olej ma wpływ na trwałość szklanek. Turbina w t-jet pęka od wysokiego EGT na seryjnym sofcie tak samo jak kolektor wydechowy , kolektory pozmianowe mają tzw dylatacje w celu usunięcia naprężeń , ale czytałem że też potrafią pęknąć , nowsze turbiny IHI VL39 i VL38 wprowadzone z normą EURO 5 też podobno mają bardziej odporne na temperatury żeliwo i są mniej podatne na pękanie niż VL37 i VL36. GT1446 podobno jest wolne od tej usterki.
    Ostatnio edytowane przez Adam1982 ; 08-07-2018 o 11:15
    T-JET 120 VL38
    171 KM 268 Nm Cinsoft

  7. #126
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 lipiec 2018
    Skąd
    Skierniewice
    Wiek
    35
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011
    Adam1982. Sam sobie tego nie wymysliłem tylko powiedziął mi to gostek u ktorego poszły szklanki, a za razem turbina i termostat ewentualnie kolektor bo juz dobrze nie pamietam. Podesłal mi zdjecia z ciekawości wiec napisałem. Przy okazji wymiany szklanek zmienił wałki na 150 KM, a ja kupiłem od niego do swojego 120 KM. Fajnie byłoby jakby kazdy napisał na jakim oleju jeździ bysmy moze wiedzieli cos wiecej.

  8. #127
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    38
    Postów
    120
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    To że sam tego nie wymyśliłeś nie znaczy że ta teoria jest bez sensu. W t-jet nie sam olej jest problemem ale wymiana co 30tyś km. Nawet Selenia wymieniana co 10 tyś km lub rok będzie OK.
    T-JET 120 VL38
    171 KM 268 Nm Cinsoft

  9. #128
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    57
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Adam1982 pozwoliłem sobie spojrzeć w twoje posty i widziałem, że masz blisko jakiegoś tunera. Nie wiem jaki masz z nim kontakt ale widziałem, że mapował twój samochód. W moim Combo miałem 119KM a po "mapie" 141KM lecz to szarpanie wzrosło (jak czytałeś moje posty to powinieneś znać temat). Ostatnio Kolega podpiął jakiś tam poważniejszy sprzęt diagnostyczny i przejechał się ze mną. Stwierdził, że czuł szarpanie ale nic nie widział żadnych błędów, ani nieprawidłowości. Ale rozmawiał z jakimś tunerem i ten mu powiedział, że może to być związane z kontem przyśpieszenia zapłonu. Czy możesz zapytać swojego tunera czy może spotkał się z podobnym przypadkiem podczas pisania map do t-jet'ów.
    Ja w najbliższych dniach będę odstawiał swojego na nową "mapę" (po tym jak wywalili mi poprzednią w ASO) i może jakieś dodatkowe korekty będzie musiał wprowadzić tuner.
    Ostatnio edytowane przez tabasco6 ; 09-07-2018 o 01:15

  10. #129
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    38
    Postów
    120
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    Nie mam blisko żadnego tunera , remap robiłem w Cinsofcie i jechałem tam ponad 200km. Ale jak bym miał takie problemy pojechał bym tam jeszcze raz na diagnostykę .
    T-JET 120 VL38
    171 KM 268 Nm Cinsoft

  11. #130
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2018
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    44
    Postów
    4
    Auto
    Giulietta 1.4 T-jet 120@150KM, 315Nm :)
    Rocznik
    2014
    Cześć Panowie - zarejestrowałem się specjalnie, bo mam nadzieję, że to pomoże Wam z szarpaniem. Mam Giuliettę 1.4 T-jet i miałem identyczny problem z szarpaniem w okolicy 2500-3200 obr/min. Szarpanie nasiliło się jak zrobiłem chiptuning. Szarpanie zrobiło się mocniejsze. Oczywiście wszyscy "znafcy" na forum Alfy zamiast skupić się na problemie skupili się na tunerze, że nie powinien chipować niesprawnego auta wymieniłem wężyki -bez poprawy, wymieniłem zawór overboost - bez poprawy. Na szczęście udało mi się podmienić CZUJNIK CIŚNIENIA DOŁADOWANIA z innego auta i problem się prawie rozwiązał. To znaczy od wymiany miesiąc temu silnik tylko raz się lekko zawahał. A na starym czujniku za każdym razem. Numer Eper tego czujnika to: 55219295 z Boscha. Można go kupić za około 180zł. Najlepiej to spróbujcie podmienić ten czujnik od kogoś i zobaczycie sami czy jest poprawa. Podmiana to kilka minut. Trzymam kciuki

  12. #131
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    825
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał Tomek K Zobacz post
    Sądzę że co druga osoba zmieniła olej na inny bo ten salonowy to full drogi i teraz są problemy. Dodał że przez ten olej ktory wymieniał rzadko, pekl mu termostat i turbina. Stwierdził że to norma. Miałem też zdjęcia od niego żebym sprawdził czy u mnie jest ok.
    nie przesadzaj że selenia droga? kosztuje dokładnie bardzo podobnie co inne oleje spełaniające norme producenta silnika, tylko na miłość boską nir kupuj oleju w ASO...bo tam to zapłacisz.
    olej miał wpływ na termostat.... przecież jedno nir ma z drugim nic wspólnego....

  13. #132
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    57
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Adam1982 pozwoliłem sobie spojrzeć w twoje posty i widziałem, że masz blisko jakiegoś tunera. Nie wiem jaki masz z nim kontakt ale widziałem, że mapował twój samochód. W moim Combo miałem 119KM a po "mapie" 141KM lecz to szarpanie wzrosło (jak czytałeś moje posty to powinieneś znać temat). Ostatnio Kolega podpiął jakiś tam poważniejszy sprzęt diagnostyczny i przejechał się ze mną. Stwierdził, że czuł szarpanie ale nic nie widział żadnych błędów, ani nieprawidłowości. Ale rozmawiał z jakimś tunerem i ten mu powiedział, że może to być związane z kontem przyśpieszenia zapłonu. Czy możesz zapytać swojego tunera czy może spotkał się z podobnym przypadkiem podczas pisania map do t-jet'ów.
    Ja w najbliższych dniach będę odstawiał swojego na nową "mapę" (po tym jak wywalili mi poprzednią w ASO) i może jakieś dodatkowe korekty będzie musiał wprowadzić tuner.
    Jack76 ty masz szarpanie w zakresie 2500-3200 obr/min a np u mnie powyżej 2500 już jest wszystko oki, a najbardziej zauważalne jest przy 2000obr/min. Ale na pewno sprawdzenie mapsensora od ciśnienia jest tańsze i prostsze niż wymiana komputera.

  14. #133
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    38
    Postów
    120
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    jack76 fajnie że podzieliłeś się swoim przypadkiem , dawno pisałem o czyszczeniu tych czujników . Są dwa jeden w kolektorze ssącym po str rozrządu , drugi na rurze przed przepustnicą. Ale czyszczenie nic nie daje jak czujnik uwalony.
    Ps. 315Nm z t-jet 120 z turbo VL37 lub VL 39 możesz włożyć między bajki , taki moment jest ciężki do uzyskania na GT1446. Także robiłeś remap na bardzo optymistycznej hamowni.
    T-JET 120 VL38
    171 KM 268 Nm Cinsoft

  15. #134
    Klubowicz
    Dołączył
    22 listopad 2016
    Skąd
    Wielka Brytania
    Wiek
    45
    Postów
    129
    Auto
    Fiat bravo 1.4 t jet
    Rocznik
    2009
    Cześć jack76.Fajnie że ktoś sie odezwie jak rozkmini problem.Widze że wymieniłeś wcześniej zawór overboost i nie pomogło.Powiem Ci szczerze że bardzo myślałem nad jego wymianą ale skoro nie pomogło to tak jak pisałeś pomyśle nad czujnikiem.Zastanawia mnie także rozrząd.Czy ktoś z Was koledzy ma pewność czy przestawiony nawet o jeden ząb to wyskoczy błąd synchronizacji lub "check" na desce?

  16. #135
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    38
    Postów
    120
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    Artus1 wymień najpierw ten czujnik o którym pisał jack76 , rozrządem zajmiesz się jak nie pomoże. Już chyba dość wydałeś ?
    T-JET 120 VL38
    171 KM 268 Nm Cinsoft


 
Strona 9 z 19 PierwszyPierwszy ... 7891011 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. szarpanie silnika na 2,3 biegu 1,9 120 kM
    Napisany przez gorylpl1 na forum Croma
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post: 03-06-2018, 21:03
  2. Drganie bądz szarpanie silnika
    Napisany przez Zadra na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-05-2014, 01:00
  3. błąd 303 i szarpanie silnika
    Napisany przez brygi na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-10-2013, 11:48
  4. Szarpanie silnika
    Napisany przez kazar na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-11-2012, 18:21
  5. szarpanie silnika-19D dw-8
    Napisany przez scuter0 na forum Scudo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-02-2010, 16:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

1.4 t-jet egr

1.4 t-jet szarpie

fiat bravo 1.4 t-jet egr

fait bravo 2 benzyna turbo szarpanie

1.4 t-jet szarpanie

przewod strona zimna 1.4 t jet

bravo tjet szarpie brak mocy

1.4 t jet spalanie stukowe

1.4 t jet czujnik spalania stukowego

fait bravo 2 szarpanie

wymiana sterownika 1.4 t jet

1.4 t jet pekniety kolektor

wymiana kolektora 1.4 t jet

szapanie po mapie ecu

1.4 t-jet peknieta turbina

cis.ienje w cylindrach fiat braco.2

bravo 2 obroty jalowe

blowoff t-jet

fiat 1.4 tjet reset adaptation

tjet pekniety kolektor opis

szarpanie na zimnym silniku Bravo 2

multiair szarpie przy dodawaniu gazu

ecu 1.4 t-jet

silnik 1 4 t-jet egr

przepustnica bravo ii t-jet

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl