Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 10 z 19 PierwszyPierwszy ... 89101112 ... OstatniOstatni
Posty od 136 do 150 z 273
  1. #136
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    57
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Adam1982 zauważ, że jack76 miał problem z mapsensorem. Po załadowaniu mapy miał problem z szarpaniem ale w zakresach wyższych obrotów niż np. ja. Nie zdziwiłbym się, że ładowało mu turbo ile wlazło i osiągnął te 315Nm, a tuner nawet tego nie wiedział. Ja mam wskaźnik doładowania (dołożony) i jak mi tuner zrobił mapę to ciśnienie maksymalne doładowania z wzrosło 0,9 do 1,3 bara. Po wizycie w ASO wróciło do 0,9 . Przypuszczam że jak jack76 miał by taki wskaźnik mógłby zauważyć jakieś różnice przed i po wymianie sensora. Natomiast zastanawia mnie fakt czy może Alfa ma jakąś inną wersję softu czy osprzętu i dlatego w jego przypadku szarpanie było przy wyższych obrotach.
    Arturs1 myślę, że jak by ktoś przestawił rozrząd o jeden ząb to ubyło by z 30% mocy samochodu, czyli w moim przypadku gdzie samochód był na hamowni to na pewno było by zauważalne. Jedynie przestawienie rozrządu o niewielki kąt. Nie wiem czy jest to możliwe w T-Jet'cie. Więc pytanie do znawców T-Jeta: Czy jest możliwe i w jaki sposób można przestawić rozrząd o niewielki kąt?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #137
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    38
    Postów
    120
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    tabasco6 nie ma opcji że z uszkodzonym mapsensorem zwiększy się moc lub moment obrotowy , ktoś kto robi nową mapę musi sie ładnie spiąć żeby był przyrost , ma na to wpływ nie tylko doładowanie , ale jeszcze zapłon , paliwo itd . Trochę filozofujesz z tym doładowaniem i wychodzą jakieś herezje , nie pisz jak czegoś nie jesteś pewien , bo wprowadzasz w błąd. Jak tuner mógł tego nie wiedzieć jak hamował auto po wgraniu nowej mapy (prawdopodobnie) ? Co tak się uczepiłeś tych obrotów , jak czujnik uszkodzony żyje własnym życiem i może powodować problem przy różnych obrotach.
    Ostatnio edytowane przez Adam1982 ; 09-07-2018 o 22:31
    T-JET 120 VL38
    171 KM 268 Nm Cinsoft

  4. #138
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    57
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Cytat Napisał Adam1982 Zobacz post
    Trochę filozofujesz z tym doładowaniem i wychodzą jakieś herezje
    Jak problem byłby prosty to już dawno byśmy go rozwiązali. Ja już troszkę wymieniłem części (raczej niepotrzebnie) najeździłem się po tunerach mechanikach, magikach i elektrykach. No to nie dziw się, że do walki z problemem angażuje filozofów i za chwilę może i księdza .

  5. #139
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    38
    Postów
    120
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    Rozumiem , ale księdza egzorcystę
    T-JET 120 VL38
    171 KM 268 Nm Cinsoft

  6. #140
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    57
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Cytat Napisał Adam1982 Zobacz post
    Rozumiem , ale księdza egzorcystę
    Jak jeden da radę
    A tak szczerze: Wymieniałem (sam) pasek rozrządu i można to zrobić bez zestawu blokad znacząc paski i koła zębate. Miałem wśród swoich samochodów Renault gdzie bez blokad nie można było wymienić paska bo koła były skręcane na określony moment. Czy w tym silniku jest któreś koło na pasku bez klina (wpustu) i jest skręcane na moment dokręcania?
    Może po raz kolejny filozofują ale chcąc wykluczyć złe ustawienie rozrządu (minimalne) i niepotrzebny zakup blokady do rozrządu.
    Ostatnio edytowane przez tabasco6 ; 10-07-2018 o 01:30

  7. #141
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    825
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał tabasco6 Zobacz post
    Jak jeden da radę
    A tak szczerze: Wymieniałem (sam) pasek rozrządu i można to zrobić bez zestawu blokad znacząc paski i koła zębate. Miałem wśród swoich samochodów Renault gdzie bez blokad nie można było wymienić paska bo koła były skręcane na określony moment. Czy w tym silniku jest któreś koło na pasku bez klina (wpustu) i jest skręcane na moment dokręcania?
    Może po raz kolejny filozofują ale chcąc wykluczyć złe ustawienie rozrządu (minimalne) i niepotrzebny zakup blokady do rozrządu.
    można wymienić rozrząd bez blokad robiąc oznaczenia na kołach i pasku, ale jeżeli chcesz robić zgodnie ze sztuką to nalezy zablokowac wał korbowy potem wałki bo powinno sie odkręcic koło napędzające wałki rozrządu, aby potem załozyć pasek i po napięciu wstępnym napinacza dokręcić koło napędzające wałki rozrzadu, jest to robione po to aby napięcie paska było takie samo po obu stronach koła napędzającego, oraz aby skompensowac możliwe rozciągnięcie starego paska rozrządu.

  8. #142
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2018
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    44
    Postów
    4
    Auto
    Giulietta 1.4 T-jet 120@150KM, 315Nm :)
    Rocznik
    2014
    wrzucę Wam z ciekawości ten wykres z hamowni Giulietty, po drugim hamowaniu - nie wiem czy jest akurat 315Nm, ale nawet na 3 biegu jak wcisnę gaz to rwie asfalt zupełnie inne auto po chipie. Jest zabawa - a to najważniejsze i jeszcze jedno - wymieniłem ten czujnik po prawej stronie pokrywy silnika Giulietta chip.jpg

  9. #143
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    38
    Postów
    120
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    Ale wydaje mi się że przy złej synchronizacji rozrządu szarpanie występowało by cały czas , a czytałem że występuje nie za każdym razem. Ja na ten moment spróbował bym z tym mapsensorem , można nawet od kogoś przełożyć na próbę , parę minut roboty. Zakup też nie jest jakiś bardzo drogi (około 180zł) , w moim t-jecie oryginalne są Boscha.

    jack76 dla mnie ten wykres to jakaś bzdura , moc maksymalna przy około 4000 ( jak w dieslu ) i moment obrotowy który ciężko jest osiągnąć na turbinie Garretta gt1446 , a u Ciebie jest malutka IHI VL37 lub VL39 , ja mam większą VL38 i moment mam około 270Nm , ale hamownia Cinsoftowa jest mało optymistyczna (realna). Jaką hamownią był robiony pomiar twojego auta inercyjną czy obciążeniową ?

    Po prawej siedząc w aucie czy stojąc na przeciwko auta , prawidłowo powinno się określać w pierwszej opcji ( siedząc za sterem ).
    Ostatnio edytowane przez Adam1982 ; 10-07-2018 o 02:03
    T-JET 120 VL38
    171 KM 268 Nm Cinsoft

  10. #144
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    57
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Cytat Napisał Adam1982 Zobacz post
    Ale wydaje mi się że przy złej synchronizacji rozrządu szarpanie występowało by cały czas...( siedząc za sterem ).
    Tu się sugerowałem twoimi postami w których pisałeś, że T-Jet'y mają nadwyżki mocy. Mój miał 119 KM czyli prawie seria. Znajomy mechanik też sugerował przestawiony minimalnie rozrząd i tłumaczył, że praca silnika jest uzależniona od wielu zmiennych i niestety komputer nie zawsze jest w stanie wszystkie ogarnąć wszystkie parametry przy jednej nieprawidłowości, której nie jest wstanie sam wykryć.

  11. #145
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2018
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    44
    Postów
    4
    Auto
    Giulietta 1.4 T-jet 120@150KM, 315Nm :)
    Rocznik
    2014
    nie mam pojęcia jaka to hamownia bo laik samochodowy ze mnie ale korzystałem z dwóch hamowni stacjonarnych - byłem tylko na pierwszej 1-osiowej i na niej wyszło 286Nm i pomiar był robiony w trybie N(Natural). Na tą drugą pojechał sam ten mój tuner do centrali Vtech (on jest przedstawicielem Vtechu w Będzinie) Ta druga to dwuosiowa i pomiar był robiony w trybie D (dynamic) i na niej wyszło 315Nm.
    Jeśli chodzi o te wartości Nm to może i to bzdura, ale nie dbam o to tylko mam fun z jazdy
    Giulietta ma tryb DNA i tryb D zmienia mocno charakterystykę silnika.
    jak będziesz w okolicy Sosnowca/Katowic to daj znać - to się przejedziesz i ocenisz sam

    Co do czujnika to ten po prawej stojąc przed autem z podniesioną maską

  12. #146
    Klubowicz
    Dołączył
    18 luty 2018
    Skąd
    KRAKÓW
    Postów
    129
    Auto
    500L CROSS T-jet
    Rocznik
    2018
    Panowie i wszystko jasne jeśli chodzi o moment. Kolega hamował auto w V techu w Krakowie a tam mają coś z hamownią która przekłamuje pomiary, szczególnie moment.

    Wysłane z mojego C103 przy użyciu Tapatalka

  13. #147
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    38
    Postów
    120
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    jack76 zhamuj to auto na maha obciążeniowej , wtedy będziesz miał bardziej realny wynik. Bo to co w V-techu robią to jakaś abstrakcja. Chcesz to możemy twoją Alfę sprawdzić z moim Bravo i będzie wiadomo że masz około 250Nm.

  14. #148
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    57
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Cytat Napisał jack76 Zobacz post
    Co do czujnika to ten po prawej stojąc przed autem z podniesioną maską
    Wymieniłem dzisiaj i nie pomogło. Kupiłem nowy za 130 zł.

  15. #149
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    38
    Postów
    120
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    tabasco6 jakiej firmy czujnik kupiłeś ? Jest jeszcze jeden mapsensor w kolektorze ssącym po str rozrządu , ale to takie wymienianie dobrego na nowe. Najlepszą opcją było by przełożyć ze sprawnego auta na próbę.
    T-JET 120 VL38
    171 KM 268 Nm Cinsoft

  16. #150
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    57
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Cytat Napisał Adam1982 Zobacz post
    Najlepszą opcją było by przełożyć ze sprawnego auta na próbę.
    No niestety nie mam nikogo znajomego z autem z takim silnikiem.
    Czujnik Bosch tak jak ten co był.
    Ten drugi mapsensor jest od temperatury powietrza w kolektorze.


 
Strona 10 z 19 PierwszyPierwszy ... 89101112 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. szarpanie silnika na 2,3 biegu 1,9 120 kM
    Napisany przez gorylpl1 na forum Croma
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post: 03-06-2018, 21:03
  2. Drganie bądz szarpanie silnika
    Napisany przez Zadra na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-05-2014, 01:00
  3. błąd 303 i szarpanie silnika
    Napisany przez brygi na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-10-2013, 11:48
  4. Szarpanie silnika
    Napisany przez kazar na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-11-2012, 18:21
  5. szarpanie silnika-19D dw-8
    Napisany przez scuter0 na forum Scudo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-02-2010, 16:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

1.4 t-jet egr

1.4 t-jet szarpie

fiat bravo 1.4 t-jet egr

fait bravo 2 benzyna turbo szarpanie

1.4 t-jet szarpanie

przewod strona zimna 1.4 t jet

bravo tjet szarpie brak mocy

1.4 t jet spalanie stukowe

1.4 t jet czujnik spalania stukowego

fait bravo 2 szarpanie

wymiana sterownika 1.4 t jet

1.4 t jet pekniety kolektor

wymiana kolektora 1.4 t jet

szapanie po mapie ecu

1.4 t-jet peknieta turbina

cis.ienje w cylindrach fiat braco.2

bravo 2 obroty jalowe

blowoff t-jet

fiat 1.4 tjet reset adaptation

tjet pekniety kolektor opis

szarpanie na zimnym silniku Bravo 2

multiair szarpie przy dodawaniu gazu

ecu 1.4 t-jet

silnik 1 4 t-jet egr

przepustnica bravo ii t-jet

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl