tabasco - szkoda, że nie pomogło czujnik na pewno możesz odesłać do sprzedawcy.
ciekawe czy artusowi to pomoże
tabasco - szkoda, że nie pomogło czujnik na pewno możesz odesłać do sprzedawcy.
ciekawe czy artusowi to pomoże
Siema.Tabasco a Ty masz mapsensor czy czujnik powietrza na tej rurze po prawej stronie?A wyślesz mi do uk? Chociaż prawde mówiąc czy coś sie zmieni u mnie jak u Was nie pomogło.Cały czas mnie trapi ten rozrząd,chociaż mocy mu nie brakuje tylko to szarpanie denerwujące.Jeszcze jedną rzecz zauważyłem.Na jałowych obr.cyklicznie ,delikatnie co 3 sekundy bujnie silnikiem.I tak cały czas.Jakby świeca ,chociaż już drugi komplet wymieniłem.Cewki nowe.Kurde już nie wiem co mu jest.
Panowie, a takie pytanie jakie macie obroty na biegu jałowym?
Rozumiem, że mówimy o ciepłym silniku. Ja mam normalnie około 800 a jak się wentylator włącza to około 1000.
Arturs1. Masz rację że do UK nie ma zbytnio sensu. Tym bardziej że u mnie to nie pomogło.
Mój kolega mechanik zapoznał się ostatnio z moim problemem i też nie miał pomysłu co może być. Zasięgnął języka u znajomego tunera i ten powiedział że problem jest w zapłonie i można to spróbować naprawić przez korektę mapy, zmieniając kąt przyśpieszenia zapłonu.
Ja mam niższe obroty , na ciepłym silniku około 740 - 750 obr min . Być może problem jest w kącie wyprzedzenia zapłonu , ale skoro wcześniej auto jeździło dobrze to mapa się chyba sama nie zmieniła , może uwaliło się coś co ma wpływ (steruje) na kąt zapłonu.
Ja nie mam szarpania podczas przyśpieszania , ale mam małe wibracje (drgania ) na wolnych obrotach.
T-JET 120 VL38
171 KM 268 Nm Cinsoft
Ja mam u siebie 800 obr.i drgania minimalne wewnatrz auta.Czuć to na kierownicy i zagłówku fotela pasażera .Wymieniałem poduszke silnika tą przy rozrządzie oraz pod skrzynią tzw.lizak.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Panowie,ja uważam że przyczyną jest sterownik silnika.Każdy z nas wymienił w sumie " pół silnika"i nadal nic.Przyjżyjcie się na silnik na wolnych obrotach czy u Was idealnie stoi w miejscu czy kiwnie co jakiś czas.Ja pyrkanie z wydechu zauważyłem po wstawieniu prostej rury zamiast końcowego tłumika.Oczywiscie podwójna końcowka została.To pyrkanie to zły skład mieszanki i uważam że dlatego mamy te szarpania do 3000 obr.,potem się to rozmywa i tego tak nie czujemy.
Czym sprawdzacie te obroty , na oko patrzycie na wskazówkę ? Ja pisałem o odczycie z programu diagnostycznego.
Ostatnio edytowane przez Adam1982 ; 13-07-2018 o 15:37
T-JET 120 VL38
171 KM 268 Nm Cinsoft
Adam1982 a Ty skąd odczytałeś swoje obroty?Ja np.podałem jakie mam u siebie z obrotomierza ogólnikowo.Można podpiąć sie i sprawdzić rzeczywiste obroty.Ale ogólnie troche za niskie u Ciebie.Zwłaszcza jak powłanczasz pożeracze prądu to jeszcze spadną.A po włączeniu klimy co się dzieje?
Sprawdzałem jakimś programem , nie są za niskie . Ogólnikowo z obrotomierza to sobie możesz sprawdzić jak Ci się równo na kresce ustawi. Obroty nie powinny się zmieniać jak jest większe zapotrzebowanie na prąd. Z klimą nie sprawdzałem. Nie pamiętam nazwy programu. Ale kiedyś też sprawdzałem u znajomego mechanika FESem i obroty były OK. A skąd masz takie info że za niskie ?
T-JET 120 VL38
171 KM 268 Nm Cinsoft
Już teraz nie pamiętam gdzie wyczytałem że obroty powinny wahać się w granicach 820 /850.A w to nie wierze że nie spadną obroty szczególnie zimą po włączeniu podgrzewania szyby lub nadmuchu .U mnie jak już pisałem na obrotomierzu jest nawet lekko ponad 800 .
Może przyda się Wam trochę wiedzy teoretycznej...?
Artus1 piszesz bzdury bez żadnego potwierdzenia , tu z danych tech Bravo T-JET :
Ustawienie zapłonu i test spalin
Nastawy podstawowe - przed GMP °KW/1/min Nie podlega regulacji
Zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu °KW/1/min Regulowany przez komputer sterujący
Liczba obrotów biegu jałowego 1/min 750 plus-minus 50 Nie podlega regulacji
Temperatura oleju silnikowego podczas testu CO °C 80
Zawartość CO na biegu jałowym - rura układu wydechowego Objętość % CO 0,3 Max Nie podlega regulacji
Wskaźnik HC na obrotach biegu jałowego ppm 100
Wskaźnik CO2 na obrotach biegu jałowego Objętość % CO2 14,5-16
Wskaźnik O2 na obrotach biegu jałowego Objętość % O2 0,1-0,5
Podwyższona liczba obrotów biegu jałowego 1/min 2500-2900
Zawartość CO przy podwyższonej liczbie obrotów biegu jałowego Objętość % 0,2
Wartość lambda przy podwyższonej liczbie obrotów biegu jałowego Îť 0,97-1,03
Czyli obroty nominalne 750 .
W moim Punto Evo 1.4 8V EURO5 obroty są około 700 , odczytane programem.
T-JET 120 VL38
171 KM 268 Nm Cinsoft
Adam1982 ,czegoś nie rozumiem.Wynalazłeś dane do tjeta.Ok,jest tam że obroty powinny wahać sie w granicach 750 obr.A wczoraj pisałeś że masz 740/750 i są za niskie.To Ty nie pisz bzdur jak sam nie wiesz co piszesz albo poprostu szukaj problemu gdzie indziej skoro z tego co wynika obroty masz książkowe.Ja uważam że obroty biegu jałowego (740 obr,) są niskie i nie tylko dla tjeta.
Czytaj ze zrozumieniem , nigdzie nie pisałem że są za niskie , napisałem że mam niższe niż tabasco6 który też prawdopodobnie podał orientacyjnie z obrotomierza . Ktoś zapytał jakie są to napisałem jakie mam , nie z obrotomierza ale z programu. To że Ty sobie coś uważasz jest mało ważne , manual silnika mówi że są OK. Już chyba wiem dlaczego wymieniłeś "pół" silnika na pałę bez rezultatu.
T-JET 120 VL38
171 KM 268 Nm Cinsoft