Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 8 z 19 PierwszyPierwszy ... 67891018 ... OstatniOstatni
Posty od 106 do 120 z 273
  1. #106
    Ozz
    Ozz jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    W-wa
    Wiek
    38
    Postów
    131
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2013
    Arturs1, pchnąłeś temat? Daj znać. Powodzenia!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #107
    Klubowicz
    Dołączył
    22 listopad 2016
    Skąd
    Wielka Brytania
    Wiek
    45
    Postów
    129
    Auto
    Fiat bravo 1.4 t jet
    Rocznik
    2009
    Siemano,no niestety nic nie ruszalem.Auto potrzebuje na codzien.Jedyne co zrobilem to ostatnio to "niby" naprawa sterownika silnika,.Po niedzieli chce zamowic swiece z Polski z serwisu poniewaz slyszalem ze zdazaja sie podroby a na tych moich (NGK) nie ma napisu "fiat" a podobno powinien byc.Mam takze cztery nowe cewki ktore takze zaloze.Pozdro

  4. #108
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    57
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Witam!
    Posiadam samochód Opel Combo z silnikiem 1.4 T-Jet. Mam problem z szarpaniem w zakresie do 2500 obr/min zauważyłem że występuje głównie przy rozgrzanym silniku. Problem był ledwie zauważalny na benzynie, ale dałem do tunera który ze 119KM podkręcił go na 141KM i wtedy było to bardziej odczuwalne. Potem samochód poszedł do zagazowania (gaz Viale na ciekłym wtrysku) i problem się nasilił. Ze względu na to że samochód miał wcześniej instalację CNG i po wymontowaniu świecił się "check" pojechałem do ASO gdzie próbowali wyłączyć instalację CNG. Próby zakończyły się niepowodzeniem ale przez przypadek wywalili mi chipowaną mapę. Powróciłem do tunera, który stwierdził, że jest najnowszy soft i teraz musi napisać następną mapę. Świece wymieniłem i cewki - brak efektu poprawy. Obstawiałem jeszcze sondę lambda ale widzę, że raczej to też nie ona.
    Co najlepsze komputer nie pokazuje żadnych błędów.
    Więc mogę wyeliminować:
    1. Świece
    2. Cewki
    3. Mapy
    4. Gaz (był problem przed montażem i po montażu jest na gazie bardziej odczuwalny).
    Może jakieś pomysły, lub doświadczenia?

  5. #109
    Ozz
    Ozz jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    W-wa
    Wiek
    38
    Postów
    131
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2013
    Pomysły? 8 stron pomysłów! Co to za tuner, który chipuje kiedy motorowi coś dolega? Dziwne, że nie ustalił co mu jest, ja bym do niego już nie wrócił. Dla nas to wróżenie z fusów, skoro Twój fachura nic nie wywęszył posiadając pełny wgląd w sytuację oraz Twoje auto "na stole". Sorry za ot, ale sam zobacz ile czasu Arturs1 szukał odpowiedzi... Znajdź dobrego mechanika. ASO to nie mechanicy. To wymieniacze (w 98%).
    PS. I przepraszam, jaką następną mapę? Ma zarchiwizowaną poprzednią, więc niech ją zwyczajnie wgra. I zapewniam Cię, że tak zrobi a Ty zapłacisz drugi raz, za "nowy" soft. Nie daj się d...ć!
    Ostatnio edytowane przez Ozz ; 23-06-2018 o 17:30 Powód: Dopisek

  6. #110
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    57
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Ozz dzięki za wspaniałą pomoc. Dzięki twojemu postowi rozwiąże problem!
    A tak nie ironicznie to problem nie występuje cały czas i tuner na hamowni nie zauważył problemu. Jak dla mnie jest jakiś problem z elektroniką. Przekłamuje jakiś mapsensor czy jakieś inne "badziewie". Jak na razie szukam na wszystkich forach i nic nie mogę znaleść wszędzie piszą o tym że mają taki problem ale nikt nie może go rozwiązać.

  7. #111
    Ozz
    Ozz jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    W-wa
    Wiek
    38
    Postów
    131
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2013
    Map sensor, wykręcić i wyczyścić. Na rurze dolotu, między silnikiem a skrzynią, potencjometr gazu (u nas nie ma linki), świece (na pewno ori?), cewki, przepustnica, rozrząd, ECU (zimne luty, albo przerwana ścieżka, wg mnie główny podejrzany) i jego połączenia, sprawdź elektrozawór turbo +jego wężyki, wtryskiwacze, dolot może popuszać gdzieś i tracisz doładowanie...
    Turbo i kolektor nie popękane?
    Na Pb98 sprawdzales?
    Jako ciekawostkę dodam, że w bravo za szarpanie na wstecznym odpowiada poduszka skrzyni. Może to też jakiś trop?
    Nie irytuj się. To naprawdę zagadka z kategorii tych lepszych i sam jestem ciekaw co za tym stoi? W oplach jest to samo.
    Weź tego tunera, wepnij laptopa w obd
    i pojeździj z nim chwilę. Może coś Wam się objawi?
    Jeśli uda się coś ustalić to wspomnij tutaj. Kilka osób się ucieszy.
    Ostatnio edytowane przez Ozz ; 24-06-2018 o 19:28

  8. #112
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    57
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Chętnie opisze jak dojdę co jest.
    Mapsensor na rurze dolotu czyściłem (ten od ciśnienia). Sprężarka po przeglądzie, wężyki sterowania tubo wymienione na nowe. Zawór blow off puszczał i miał tylko 82KM po wymianie było 119KM. Rozrząd jak by był przestawiony to na logikę cały czas było by źle. Dziwi mnie to, że nasila się to przy mocniejszym rozgrzaniu np po jeździe z większą prędkością (temperatura cieczy stała).
    Chyba będzie trzeba przejrzeć dokładnie komputer ECU.
    Mam kilku dobrych mechaników ale każdy jest tego zdania, że jak jest problem i podstawowe przypadki są wyeliminowane to nie mają zamiaru się bawić i szukać problemu bo od po prostu się to nie opłaca, a robić mają co.

  9. #113
    Klubowicz
    Dołączył
    22 listopad 2016
    Skąd
    Wielka Brytania
    Wiek
    45
    Postów
    129
    Auto
    Fiat bravo 1.4 t jet
    Rocznik
    2009
    Cześć wszystkim ponownie.Dwie rzeczy jeszcze do sprawdzenia.Rozrząd ,chociaż nie obstawiam za bardzo.Druga to sterownik silnika.Tabasco6 powiem Ci że wymieniłem i sprawdziłem sporo rzeczy .Jeden z kolegów opisywał problem szarpania w nowym fiacie tipo.Po wymianie w ramach gwarancji sterownika auto ożyło.I przy tym będe obstawiał że wina tkwi właśnie w sterowniku chociaż nie ukrywam że był rozbierany i spr.zimne luty.Myśle nad kupnem używki tylko nie wiem jak z mapami.Pozdro.

  10. #114
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    57
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Wczoraj byłem u gazownika na kalibracji gazu i sam był zdziwiony sytuacją. Wykres pracy sondy pokazuje spadek lambdy w momencie przydławienia. Przez OBD odczytywał parametry i wszystko było oki i żadnych błędów. Pogadam jeszcze z tunerem (jak się do dzwonie :/), co on na to powie.

  11. #115
    Ozz
    Ozz jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    W-wa
    Wiek
    38
    Postów
    131
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2013
    Która sonda? Drugą masz wyłączoną? Jeśli nie to ją wyłączcie softem.

  12. #116
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 lipiec 2018
    Skąd
    Skierniewice
    Wiek
    35
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011
    Hej. Jestem nowy i szukam rozwiązania ale zauwazylem, że macie podobny. w moim Bravo przy 47 tyś załozyłem LPG. Szarpał, szarpał gazownik regulował, błędów szukal, check migał i skończyło się na braku ciśnienia w jednym cylindrze. Uszkodziły się dwie szklanki i wałek ssący. Zgłosiłem szkodę ale Generali nie uznało twierdząc ze nie było uszkodzenia przyczynowo skutkowego. 16 szklanek 1000 zł, jeden wałek nowy 750 zł!!!!! Macie jakieś pomysły na to zakichane Generali ktory trzymaja strone gazownika żeby tylko nie wypłacic odszkodowania???? Pozdro.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Hej. Jestem nowy i szukam rozwiązania ale zauwazylem, że macie podobny. w moim Bravo przy 47 tyś załozyłem LPG. Szarpał, szarpał gazownik regulował, błędów szukal, check migał i skończyło się na braku ciśnienia w jednym cylindrze. Uszkodziły się dwie szklanki i wałek ssący. Zgłosiłem szkodę ale Generali nie uznało twierdząc ze nie było uszkodzenia przyczynowo skutkowego. 16 szklanek 1000 zł, jeden wałek nowy 750 zł!!!!! Macie jakieś pomysły na to zakichane Generali ktory trzymaja strone gazownika żeby tylko nie wypłacic odszkodowania???? Pozdro.

  13. #117
    Klubowicz
    Dołączył
    22 listopad 2016
    Skąd
    Wielka Brytania
    Wiek
    45
    Postów
    129
    Auto
    Fiat bravo 1.4 t jet
    Rocznik
    2009
    Cześć Tomek.Czy przed zamontowaniem gazu auto szarpało czy było ok?

  14. #118
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 lipiec 2018
    Skąd
    Skierniewice
    Wiek
    35
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011
    Hej. Przed zamontowaniem auto pracowało cudownie. nigdy mnie nie zawiodło ani nie zapaliła się zadna kontrolka. Byłem i nadal jest zadowolony z tego auta ale nie mogę się pogodzic z tym uszkodzeniem silnika. Jeżdziłem z tymi problemami prawie 4 miesiące i ciągle cos było nie tak z tym gazem. Masz kolego jakis pomysł??

  15. #119
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2018
    Skąd
    Rudnik nad Sanem
    Wiek
    26
    Postów
    5
    Auto
    Bravo II 1.4 T JET
    Rocznik
    2010
    Cześć,
    jestem posiadaczem Bravo II 1.4 T Jet i borykam się z tym samym problemem co Wy powyżej, czyli szarpanie silnika na niskich obrotach (u mnie najbardziej w okolicach 1800 obr. szarpanie i lekkie chrobotanie) szczególnie na ciepłym silniku, z tego co jednak widzę to nikt nie doszedł do przyczyny, tak? Czy się jednak mylę i wiecie coś nowego w tej sprawie? Stoję przed założeniem gazu i chciałbym go wyregulować, ale nie wiem co może być przyczyną, w Boschservice nie chcieli go robić, stwierdzili tylko, że rozrząd jest w porządku, komputer nie wykazał błędów, a ciśnienie na cylindrach jest prawidłowe i równe. Macie jakieś nowe info gdzie szukać przyczyny? Albo może jesteście w stanie polecić dobrych mechaników/warsztat na Podkarpaciu? Nie chcę wymieniać wszystkiego na czuja bo to trochę bez sensu.

  16. #120
    Klubowicz
    Dołączył
    22 listopad 2016
    Skąd
    Wielka Brytania
    Wiek
    45
    Postów
    129
    Auto
    Fiat bravo 1.4 t jet
    Rocznik
    2009
    Cześć wszystkim.Dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem właśnie fiatów .Miałem na uwadze sprawdzenie rozrządu na blokadach ale widze że chyba nie ma sensu.Nie pamiętam kiedy zaczął szarpać.Drugi rok walcze.Mechanik stwierdził że można spr.na blokadach ponieważ czujniki wałka nie zawsze wykryją synchronizacje podobno. Ale główną przyczyną jest wiązka elektryczna albo sterownik silnika.A to chrobotanie też mam ,ściągałem pasek osprzętu i po odpaleniu chrobotanie nadal było.U mnie szarpie w granicach 2000 obr do 2500 i dodatkowo lekkie drgania na jałowych obrotach.Samel15 a na jakiej podstawie stwierdzili że rozrząd jest ok? Pytam z ciekawości.Pozdro.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Samel15. Ja osobiście wstrzymałbym sie z montażem gazu.Wiem że wszyscy szukamy problemu.Niejednokrotnie myślałem o pozbyciu się auta ale naprawde wpakowałem już kupe kasy i nadal problem nierozwiazany.


 
Strona 8 z 19 PierwszyPierwszy ... 67891018 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. szarpanie silnika na 2,3 biegu 1,9 120 kM
    Napisany przez gorylpl1 na forum Croma
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post: 03-06-2018, 21:03
  2. Drganie bądz szarpanie silnika
    Napisany przez Zadra na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-05-2014, 01:00
  3. błąd 303 i szarpanie silnika
    Napisany przez brygi na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-10-2013, 11:48
  4. Szarpanie silnika
    Napisany przez kazar na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-11-2012, 18:21
  5. szarpanie silnika-19D dw-8
    Napisany przez scuter0 na forum Scudo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-02-2010, 16:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

1.4 t-jet egr

1.4 t-jet szarpie

fiat bravo 1.4 t-jet egr

fait bravo 2 benzyna turbo szarpanie

1.4 t-jet szarpanie

przewod strona zimna 1.4 t jet

bravo tjet szarpie brak mocy

1.4 t jet spalanie stukowe

1.4 t jet czujnik spalania stukowego

fait bravo 2 szarpanie

wymiana sterownika 1.4 t jet

1.4 t jet pekniety kolektor

wymiana kolektora 1.4 t jet

szapanie po mapie ecu

1.4 t-jet peknieta turbina

cis.ienje w cylindrach fiat braco.2

bravo 2 obroty jalowe

blowoff t-jet

fiat 1.4 tjet reset adaptation

tjet pekniety kolektor opis

szarpanie na zimnym silniku Bravo 2

multiair szarpie przy dodawaniu gazu

ecu 1.4 t-jet

silnik 1 4 t-jet egr

przepustnica bravo ii t-jet

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl