Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2020
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    35
    Postów
    11
    Auto
    Bravo 1,4 - 150KM
    Rocznik
    2008

    Kopcenie na zimnym 1,4 - 150kM z LPG

    Witam. Mam problem ze swoją bravką. Auto ma przejechane 114 000 km. Przy pierwszym porannym rozruchu auto strasznie kopci przez około 30 sekund https://www.youtube.com/watch?v=Dtv6hjO94EA.
    Po tych 30 sekundach auto przestaje kopcić. Podczas jazdy auto także nie kopci. Wymienione zostały uszczelniacze na zaworach. Sprawdzona została uszczelka pod głowicą. Rozebrane turbo -nic w nim niepokojącego nie wiadać. Sprawdzałem także mieszankę u speców od LPG ale problem nadal pozostał. Oleju, płynu chłodniczego póki co nie widać żeby coś ubywało ale póki co może jeszcze tego nie widać bo są świeżo wymienione.
    Może ma ktoś jakiś pomysł za co się zabrać w następnej kolejności?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    32
    Postów
    1,169
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Uszczelniacze zaworowe zmieniane bez zrzucania głowicy? Jesteś pewny że są zmienione? Bo typowy objaw jakby puszczały uszczelniacze zaworowe. Jeszcze zrobiłbym taki test, zakręcić zawór na butli lpg i wypalić lpg przed nocnym postojem aż silnik samoczynnie wróci na zasilanie PB lub po prostu po zgaszeniu odkręcić przewód gumowy na fazie lotnej np przy wtryskiwaczach lpg i spuścić lpg z przewodów na noc. Rano odpalać na PB, można z odpiętym ww. przewodem na listwie od lwtryskowej od lpg.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2020
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    35
    Postów
    11
    Auto
    Bravo 1,4 - 150KM
    Rocznik
    2008
    Dzięki za zainteresowanie. Uszczelniacze zaworowe wymienione na 100% bo widziałem te zużyte u mechanika/vel mojego kolegi co ma warsztat. Ok test z zakreceniem gazu w butli przeprowadzę zrobie dziś/jutro.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    32
    Postów
    1,169
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał przerom Zobacz post
    Dzięki za zainteresowanie. Uszczelniacze zaworowe wymienione na 100% bo widziałem te zużyte u mechanika/vel mojego kolegi co ma warsztat. Ok test z zakreceniem gazu w butli przeprowadzę zrobie dziś/jutro.
    Ten problem pojawił się nagle podczas eksploatacji?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2020
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    35
    Postów
    11
    Auto
    Bravo 1,4 - 150KM
    Rocznik
    2008
    Tak dokładnie tak

  7. #6
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    32
    Postów
    1,169
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał przerom Zobacz post
    Tak dokładnie tak
    Zrób test jak wyżej pisałem. Jak będzie bez zmian, to sprawdziłbym kompresję. UPG miałeś sprawdzaną przez pomiar CO^2 w spalinach?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2020
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    35
    Postów
    11
    Auto
    Bravo 1,4 - 150KM
    Rocznik
    2008
    Już wyjechałem gaz z przewodów. Jutro go odpalę i zobaczę co się będzie działo. UPG miałem sprawdzaną takim jakimś dziwnym urządzeniem przykładanym do zbiorniczka z płynem chłodniczym. Na pomiar spalin pojechałem dziś na stację diagnostyczną ale robią na tą chwilę tylko przeglądy okresowe. A seperator może coś mieć z tym wspólnego? Chce go jutro rozebrać i wyczyścić.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    32
    Postów
    1,169
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Separator można sprawdzić czy jest drożny. Jeszcze zrób taki test drogowy, na rozgrzanym silniku rozpędź się na 3 biegu do ok 4krpm i zacznij hamować silnikiem bez udziału hamulca tak do 1,5krpm. Następnie się zatrzymaj i przegazuj na postoju czy też będzie dymił tak jak rano po nocnym postoju.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2020
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    35
    Postów
    11
    Auto
    Bravo 1,4 - 150KM
    Rocznik
    2008
    A tymczasem w środku seperatora:

    eL4KqzW.jpg

    Ma to na coś wpływ? To zdjęcie nie jest akurat moje ale mój ma tak samo w 3 częściach jest.
    Podmienilem z kolegą odmę i odpaliłem z zakręconym gazem w butli. Nadal kopci 😭
    https://youtu.be/Q7nJVhTSWiU
    Ostatnio edytowane przez przerom ; 19-04-2020 o 13:44

  11. #10
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    32
    Postów
    1,169
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał przerom Zobacz post
    A tymczasem w środku seperatora:

    eL4KqzW.jpg

    Ma to na coś wpływ? To zdjęcie nie jest akurat moje ale mój ma tak samo w 3 częściach jest.
    Podmienilem z kolegą odmę i odpaliłem z zakręconym gazem w butli. Nadal kopci ��
    https://youtu.be/Q7nJVhTSWiU
    Podmieniłeś odmę więc i nie ma poprawki to bym wykluczył. A po rozgrzaniu na PB problem nie występuje? Jaką masz instalacje lpg jaki sterownik? Spróbowałbym odpalić go po nocy awaryjnie na lpg, ale to zależy czy Twój sterownik na lpg na to pozwala w ogóle. Może któryś wtrysk PB się zawiesza. Trzeba kombinować i próbować różnych sposobów żeby wykluczać po kolei.

    Próbowałeś zrobić ten test drogowy, czy po hamowaniu silnikiem po rozgrzaniu problem też nie występuje?

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2020
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    35
    Postów
    11
    Auto
    Bravo 1,4 - 150KM
    Rocznik
    2008
    Testu jeszcze nie robiłem.
    Nie da się właśnie na tym sterowniku odpalić go awaryjnie na LPG.
    Po rozgrzaniu vel tych 30 pierwszych sekundach auto nie kopci już wcale.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    32
    Postów
    1,169
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Zrób test z tym hamowaniem silnika. Bo jak problem wtedy też występuje to problem jest w uszczelniaczach zaworowych lub w samej głowicy, za duży luz w prowadnicach na zaworach i itp.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2020
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    35
    Postów
    11
    Auto
    Bravo 1,4 - 150KM
    Rocznik
    2008
    Pojechało auto do mechanika. Ich diagnoza to któryś wtrysk pluje paliwem. Dam znać jak się zakończy temat.


 

Podobne tematy

  1. Problem z odpalaniem na zimnym silniku 1,9 150km
    Napisany przez Pirzmak na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post: 06-01-2019, 21:35
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 01-07-2017, 09:53
  3. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 22-08-2016, 22:47
  4. Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 15-03-2016, 13:58
  5. Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 01-12-2011, 23:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl