Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Wypadający zapłon na 1 cylindrze w bravo 2 1.4 90 km
Witam mam problem z moim bravo a mianowicie wypada zapłon na 1 cylindrze.
Zaczęło się po nocy kiedy rano wsiadłem do samochodu a w zasadzie to jak z niego wysiadłam po przejechaniu 20 km. Kiedy dojechałem na miejsce to zauważyłem że z rury leci lekko biały dym ( było zimno ) a rura wydechowa co jakiś czas się trzesie. Z uwagi że byłem zmęczony nie dociekałem co jest grane i przekazałem auto żonie która pojechała min do pracy. Potem pokazał sie check engine. elektryk sprawdził cewki ,wtryski ,wszelkie kostki i połączenia a świece zostały wymienione. Kilka dni później odebrałem auto i normalnie przyjechalem do domu . Następnego dnia odpalił bez problemu ale zaczęło szarpać silnikiem i znowu kontrola silnika wyskoczyła i migała. Po ponownym kręceniu silnik odpalił normalnie i normalnie chodził. Jeżeli ktoś ma jakiś pomysly to proszę napisać. Pamiętam że kiedy miałem grande Punto to w zimne dni miałem podobnie ale to były marginalne przypadki. Zrobiłem też test na uszszelkę pod głowicą wyszedł negatywnie.
Ostatnio edytowane przez Mamula22 ; 05-04-2020 o 22:48
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Klubowicz
Kabel +Mes i rozwiążesz zagadkę
Wysłane z mojego COL-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Nowy klubowicz
Diagnostyka komputerowa wykazała wypadanie zapłonu na 1 cylindrze.
-
Master
Zamień cewki z innym cylindrem na początek ,świecę tez mozna . Za kolejność cykli odp m in. czujnik położenia wału zdaje się ,więc on może nie wykazac błędu a może siać nieprawdziwe informacje . Diagnostyka wskaże czy coś działa,ale nie wskaze czy mówi to coś prawdę ,dlatego najtaniej to podmianka elementów i spr . Miałem tak w Picanto -diagnostyka mówiła ,że spalanie stukowe w 1 cylindrze. Czujnik nowy ,świeca nowa itd a skończyło sie na przebiciu głowicy nakrętką z wnetrza silnika .Także nie straszę
,ot diagnostyka to jedno ,a proste czynności wykluczające to drugie -w twoim przypadku są w sumie darmowe nie licząc czasu
-
Klubowicz
Jaki przebieg auta i czy jezdzisz na gazie? W Stilo 1.4 95 km (podobna konstrukcja jak nie identyczna) mialem 2 razy taki przypadek. Pierwszy to koszt nowej cewki (ngk kolo 100 pln chyba kosztuje) - diagnoza poprzez zamiane po kolei i obserwowanie czy sie uspokoi lub przekladanie starych i czy blad przeniesie sie na inny cylinder (godzina spokojnej pracy pod blokiem). Drugi taki przypadek mialem kosztowniejszy bo ani cewki ani swiece-130 pln kpl. ( 1,5 godziny diagnozy pod blokiem), tylko polecialy 2 zawory na autostradzie. Najlepsze w tym wszystkim bylo to ze bledy zapalaly sie wylacznie okazjonalnie i tymczasowo i same znikaly. Jedynym objawem byl spadek mocy i szarpanie z rana na zimnym.
-
Nowy klubowicz
Przebieg to 60 tys tylko benzyna jestem drugim właścicielem od 6 lat. Bravo uszanowane i do tej pory bezawaryjne pomijając elementy eksploatacyjne. Auto stało kilka dni u znajomego elektryka który zaglądał tam w wolnych chwilach i niestety ma podejrzenie raczej na mechaniczna usterkę. Może zacinający się zawór. W środę jadę do mechanika. Zastanawiam się jeszcze nad zakupem jednej cewki bądź kompletu. Świece nowe ngk. A co myślicie paliwo może dawać takie objawy.
-
Klubowicz
Paliwo można sprawdzić jeszcze ale... kupiłbym cewkę i wymienił tą na którym cylindrze nie pali. Sezon jest taki że jest wilgoć z rana a jak jest uszkodzona cewka To może robić taki numer.
-
Nowy klubowicz
Kupię ta cewkę i zobacze bo trochę dziwne by było przy takim przebiegu jakieś mechaniczne uszkodzenie ale różnie to bywa. Uszczelka pod głowicą raczej też dobra przynajmniej tak mówi test który zrobiłem. Dziś jest ciepło więc zobacze czy coś się zmieniło.
Ostatnio edytowane przez Mamula22 ; 06-04-2020 o 11:28
-
Klubowicz
Przebieg nie jest wyznacznikiem w zakresie niektórych elementów
-
Nowy klubowicz
Dziś koło południa odpaliłem normalnie i pojechałem jakieś 4 km wszystko elegancko. Jak wrócałem to dopiero za drugim razem normalnie odpalił i znowu zrobiłem 4 km. Podczas powrotu zatrzymałem się w sklepie na 20 min. Kiedy ponownie odpalałem musiałem wykonać trzy proby. Kiedy już dobrze zakontaktował przejechałem jakieś 2 km i pod domem zaczął się lekko telepać. Wydaje mi się że chyba temperatura silnika ma tu znaczenie. Jak jest zagrzany to się to nasila.
-
Master
Gdy jest zagrzany to zaczyna silnikiem sterować lambda ,na zimnym jedzie sztywno z mapy - z tego co pamiętam . Zamień same cewki np 1 z 4 i zobacz co pokaże w błędach- to zanim wydasz kasę na cewkę .
-
Nowy klubowicz
Cewki pozamieniane i bez zmian ale dziś potwierdziło się że ubywa płyn chłodzenia, po przejechaniu w sumie około 20 km ubyło z 0.5 litra. Nie widzę żadnego wycieku.
-
Master
Czyli sprawdzone kompem ,ze dalej problem z 1 cylindrem ? Ubywa płyn ,więc można spr testerem zakupionym nawet przez allegro -tester do spr UPG zanim zlecisz zrzucenie jej . Jak świeca wygląda po takim przerywaniu ?
-
Nowy klubowicz
Płyn reakcyjny podczas testu UPG nie zmienił koloru i teraz pytanie na ile jest wiarygodny taki test. Nowe świece siedzą od kilku dni ale ich jeszcze nie sprawdzałem natomiast stara świeca z 1 cylindra wyglądała dobrze. Cały czas błąd 1 cylindra.
-
Nowy klubowicz
Zmierz kompresję albo zamień miejscem wtryskiwacze.
Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
Podobne tematy
-
Napisany przez fiatopad na forum Panda
Odpowiedzi: 7
Ostatni post: 11-09-2019, 06:54
-
Napisany przez marcij na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 29-08-2014, 22:42
-
Napisany przez Zokolic na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 05-06-2014, 23:35
-
Napisany przez Marnek na forum Stilo
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 08-08-2013, 13:11
-
Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 23-04-2011, 15:38
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467wypadajacy-zaplon-na-1-cylindrze-w-bravo-2-1-4-90-km-46627
,
fiat bravo 1.4 tjet wypadanie zaplonu
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:47.
W sieci od 2007 roku.