Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2020
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    9
    Auto
    Fiat bravo 2 1.4 90 km
    Rocznik
    2010

    Wypadający zapłon na 1 cylindrze w bravo 2 1.4 90 km

    Witam mam problem z moim bravo a mianowicie wypada zapłon na 1 cylindrze.
    Zaczęło się po nocy kiedy rano wsiadłem do samochodu a w zasadzie to jak z niego wysiadłam po przejechaniu 20 km. Kiedy dojechałem na miejsce to zauważyłem że z rury leci lekko biały dym ( było zimno ) a rura wydechowa co jakiś czas się trzesie. Z uwagi że byłem zmęczony nie dociekałem co jest grane i przekazałem auto żonie która pojechała min do pracy. Potem pokazał sie check engine. elektryk sprawdził cewki ,wtryski ,wszelkie kostki i połączenia a świece zostały wymienione. Kilka dni później odebrałem auto i normalnie przyjechalem do domu . Następnego dnia odpalił bez problemu ale zaczęło szarpać silnikiem i znowu kontrola silnika wyskoczyła i migała. Po ponownym kręceniu silnik odpalił normalnie i normalnie chodził. Jeżeli ktoś ma jakiś pomysly to proszę napisać. Pamiętam że kiedy miałem grande Punto to w zimne dni miałem podobnie ale to były marginalne przypadki. Zrobiłem też test na uszszelkę pod głowicą wyszedł negatywnie.
    Ostatnio edytowane przez Mamula22 ; 05-04-2020 o 22:48



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2018
    Skąd
    Brodnica
    Wiek
    45
    Postów
    150
    Auto
    Bravo sport 1.4 t-jet 150
    Rocznik
    2007
    Kabel +Mes i rozwiążesz zagadkę

    Wysłane z mojego COL-L29 przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2020
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    9
    Auto
    Fiat bravo 2 1.4 90 km
    Rocznik
    2010
    Diagnostyka komputerowa wykazała wypadanie zapłonu na 1 cylindrze.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Zamień cewki z innym cylindrem na początek ,świecę tez mozna . Za kolejność cykli odp m in. czujnik położenia wału zdaje się ,więc on może nie wykazac błędu a może siać nieprawdziwe informacje . Diagnostyka wskaże czy coś działa,ale nie wskaze czy mówi to coś prawdę ,dlatego najtaniej to podmianka elementów i spr . Miałem tak w Picanto -diagnostyka mówiła ,że spalanie stukowe w 1 cylindrze. Czujnik nowy ,świeca nowa itd a skończyło sie na przebiciu głowicy nakrętką z wnetrza silnika .Także nie straszę ,ot diagnostyka to jedno ,a proste czynności wykluczające to drugie -w twoim przypadku są w sumie darmowe nie licząc czasu

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2014
    Skąd
    RZ
    Postów
    465
    Auto
    Tipo 1.4 HB 95 KM / Stilo 1.4 HB 95 KM
    Rocznik
    12.2017 / 12.2004
    Jaki przebieg auta i czy jezdzisz na gazie? W Stilo 1.4 95 km (podobna konstrukcja jak nie identyczna) mialem 2 razy taki przypadek. Pierwszy to koszt nowej cewki (ngk kolo 100 pln chyba kosztuje) - diagnoza poprzez zamiane po kolei i obserwowanie czy sie uspokoi lub przekladanie starych i czy blad przeniesie sie na inny cylinder (godzina spokojnej pracy pod blokiem). Drugi taki przypadek mialem kosztowniejszy bo ani cewki ani swiece-130 pln kpl. ( 1,5 godziny diagnozy pod blokiem), tylko polecialy 2 zawory na autostradzie. Najlepsze w tym wszystkim bylo to ze bledy zapalaly sie wylacznie okazjonalnie i tymczasowo i same znikaly. Jedynym objawem byl spadek mocy i szarpanie z rana na zimnym.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2020
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    9
    Auto
    Fiat bravo 2 1.4 90 km
    Rocznik
    2010
    Przebieg to 60 tys tylko benzyna jestem drugim właścicielem od 6 lat. Bravo uszanowane i do tej pory bezawaryjne pomijając elementy eksploatacyjne. Auto stało kilka dni u znajomego elektryka który zaglądał tam w wolnych chwilach i niestety ma podejrzenie raczej na mechaniczna usterkę. Może zacinający się zawór. W środę jadę do mechanika. Zastanawiam się jeszcze nad zakupem jednej cewki bądź kompletu. Świece nowe ngk. A co myślicie paliwo może dawać takie objawy.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2014
    Skąd
    RZ
    Postów
    465
    Auto
    Tipo 1.4 HB 95 KM / Stilo 1.4 HB 95 KM
    Rocznik
    12.2017 / 12.2004
    Paliwo można sprawdzić jeszcze ale... kupiłbym cewkę i wymienił tą na którym cylindrze nie pali. Sezon jest taki że jest wilgoć z rana a jak jest uszkodzona cewka To może robić taki numer.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2020
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    9
    Auto
    Fiat bravo 2 1.4 90 km
    Rocznik
    2010
    Kupię ta cewkę i zobacze bo trochę dziwne by było przy takim przebiegu jakieś mechaniczne uszkodzenie ale różnie to bywa. Uszczelka pod głowicą raczej też dobra przynajmniej tak mówi test który zrobiłem. Dziś jest ciepło więc zobacze czy coś się zmieniło.
    Ostatnio edytowane przez Mamula22 ; 06-04-2020 o 11:28

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2014
    Skąd
    RZ
    Postów
    465
    Auto
    Tipo 1.4 HB 95 KM / Stilo 1.4 HB 95 KM
    Rocznik
    12.2017 / 12.2004
    Przebieg nie jest wyznacznikiem w zakresie niektórych elementów

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2020
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    9
    Auto
    Fiat bravo 2 1.4 90 km
    Rocznik
    2010
    Dziś koło południa odpaliłem normalnie i pojechałem jakieś 4 km wszystko elegancko. Jak wrócałem to dopiero za drugim razem normalnie odpalił i znowu zrobiłem 4 km. Podczas powrotu zatrzymałem się w sklepie na 20 min. Kiedy ponownie odpalałem musiałem wykonać trzy proby. Kiedy już dobrze zakontaktował przejechałem jakieś 2 km i pod domem zaczął się lekko telepać. Wydaje mi się że chyba temperatura silnika ma tu znaczenie. Jak jest zagrzany to się to nasila.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Gdy jest zagrzany to zaczyna silnikiem sterować lambda ,na zimnym jedzie sztywno z mapy - z tego co pamiętam . Zamień same cewki np 1 z 4 i zobacz co pokaże w błędach- to zanim wydasz kasę na cewkę .

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2020
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    9
    Auto
    Fiat bravo 2 1.4 90 km
    Rocznik
    2010
    Cewki pozamieniane i bez zmian ale dziś potwierdziło się że ubywa płyn chłodzenia, po przejechaniu w sumie około 20 km ubyło z 0.5 litra. Nie widzę żadnego wycieku.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Czyli sprawdzone kompem ,ze dalej problem z 1 cylindrem ? Ubywa płyn ,więc można spr testerem zakupionym nawet przez allegro -tester do spr UPG zanim zlecisz zrzucenie jej . Jak świeca wygląda po takim przerywaniu ?

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2020
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    9
    Auto
    Fiat bravo 2 1.4 90 km
    Rocznik
    2010
    Płyn reakcyjny podczas testu UPG nie zmienił koloru i teraz pytanie na ile jest wiarygodny taki test. Nowe świece siedzą od kilku dni ale ich jeszcze nie sprawdzałem natomiast stara świeca z 1 cylindra wyglądała dobrze. Cały czas błąd 1 cylindra.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2013
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    41
    Postów
    30
    Auto
    AR156 1.9JTD16V l Bravo 2 1.4 LPG
    Rocznik
    2004 | 2009
    Zmierz kompresję albo zamień miejscem wtryskiwacze.

    Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wypadający zapłon na 1 cylindrze.
    Napisany przez fiatopad na forum Panda
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 11-09-2019, 06:54
  2. Wypadające zapłony
    Napisany przez marcij na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-08-2014, 22:42
  3. Wypadający zapłon - Cewka 1.6
    Napisany przez Zokolic na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-06-2014, 23:35
  4. Wypadający wsteczny...
    Napisany przez Marnek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-08-2013, 13:11
  5. Wypadający 2 bieg i wsteczny
    Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-04-2011, 15:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467wypadajacy-zaplon-na-1-cylindrze-w-bravo-2-1-4-90-km-46627

fiat bravo 1.4 tjet wypadanie zaplonu

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl