Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 55
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Wiek
    34
    Postów
    14
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet Sport
    Rocznik
    2007

    Problem z odpalaniem na zimnym silniku 1,9 150km

    Witam,

    Od paru miesięcy mam problem z odpalaniem na zimnym silniku. Zanim silnik odpali trzeba strasznie długo kręcić nawet do 3-4 sekund. Jak już odpali to puszcza z wydechu chmurę białego dymu. Na rozgrzanym silniku odpala od ręki. Dodatkowo mam wrażenie, ze samochód zaczął więcej palić (ok. 8l/100km) oraz słabiej przyspiesza, zwłaszcza przy niskich obrotach.
    Wymieniłem już świece, akumulator jest nowy.
    Wersja bez DPF.

    Ktoś ma pomysł co to może być?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2017
    Skąd
    Niepołomice
    Wiek
    32
    Postów
    75
    Auto
    Bravo II 1.9 JtdM
    Rocznik
    2007
    wtryskiwacze do sprawdzenia i na 100% ktorys leje i jest do regeneracji , mialem to samo u siebie w tym samym silniku
    slabiej przyspiesza tez to przerabialem - egr do czyszczenia/wywalenia
    co do spalania nie podpowiem bo moj pali 6-6,5l maksylanie

  4. #3
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    48
    Postów
    1,733
    Auto
    był 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Pomierzyć ,czy dolot jest szczelny (mechanik zmierzy ,czy utrzymuje podciśnienie),stan świec żarowych,spręż -bardzo ważny w dieslu,stan wtryskiwaczy,EGR jak wspomniano wyżej-to proste czynności dla mechanika.
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 16-05-2017 o 21:54

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Wiek
    34
    Postów
    14
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet Sport
    Rocznik
    2007
    Wielkie dzięki.
    Dolot szczelny na 100% - sprawdzane u mechanika, świece tak jak pisałem są nowe.
    Sprawdzę wtryskiwacze i zaślepię w końcu ten EGR. Zobaczymy czy pomoże.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    48
    Postów
    1,733
    Auto
    był 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Ciekawe,czy EGR trzeba tez usunąć systemowo,czy mechanicznie wystarczy..

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2017
    Skąd
    Niepołomice
    Wiek
    32
    Postów
    75
    Auto
    Bravo II 1.9 JtdM
    Rocznik
    2007
    w 1.9 JTDm 150ps jak wstawisz blache/zaslepke egr to wywali Ci blad na kompie i przejdzie w tryb serwisowy , musisz usunac programowo , ja placilem 150zl za usuniecie + montaz blachy

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2015
    Skąd
    Czeladź
    Wiek
    35
    Postów
    77
    Auto
    Bravo Mjet 1.9 16v Emotion
    Rocznik
    2007
    zacznij od kompa i wtrysków.......ostatnio też mi więcej palił i i niby przelewał jeden wtrysk......okazało się że winna była wtyczka wtryskiwacza za śmieszne 10 zł więc wymieniłem wszystkie i skończyły sie problemy ze spalaniem i kopceniem po odpaleniu zanim wymienisz pół auta sprawdzaj pod kompem a potem weryfikuj jak jakiś wtrysk będzie niby lał to zamień go z innym który będzie ok wtedy będziesz miał czarno na białym

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Wiek
    34
    Postów
    14
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet Sport
    Rocznik
    2007
    Trochę to trwało ale wszystko mam już sprawdzone. Wtryski są ok. Sprawdzone w serwisie boscha. Pracują idealnie. EGR pracuje prawidłowo. Okazało się, że sonda lambda nie działa. Po wymianie problem ze spalaniem oraz brakiem mocy zniknął. Niestety problem z odpalaniem występuje nadal. Ani trochę się nie poprawiło. Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    30
    Postów
    333
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    Sprawdzic czy pompa wtryskowa daje odpowiednie cisnienei

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2017
    Skąd
    Niepołomice
    Wiek
    32
    Postów
    75
    Auto
    Bravo II 1.9 JtdM
    Rocznik
    2007
    a zmieniles miedziane podkladki na koncach wtryskiwaczy ? po kazdym zdjeciu i ponownym montowaniu powinno sie je wymieniac , nawet maly przedmuch z okolic wtryskow bedzie mial wlasnie takie skutki , ciezko pali na zimnym i puszcza bąka

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Wiek
    34
    Postów
    14
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet Sport
    Rocznik
    2007
    Byłem w kolejnym serwisie i cały układ wtrysku jest sprawdzony i na 100% jest z nm wszystko ok. Niestety przez ten czas objawy się nasiliły. Teraz na krótko po odpaleniu, jakieś 10-15 sek czuć jeszcze jakieś drgania na silniku. Pożyczyłem od kolegi kabelek i sam się podpiąłem pod kompa. FES wyrzucił dwa błędy. P0401 - EGR Valve oraz P2A00 - sonda lambda (która jest nowa). Sam już nie wiem co to może być???

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    518
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Te błędy o których piszesz to są stałe czy tylko zapisane w pamięci. Równie dobrze mogly zostać zapisane przy okazji wymiany sondy i czyszczenia egr.
    Co rozumiesz przez EGR działa dobrze? Zamyka się szczelnie?
    Do sprawdzenia swiece żarowe, ile mają lat?

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Wiek
    34
    Postów
    14
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet Sport
    Rocznik
    2007
    Świece żarowe są nowe, wymieniane pod koniec zeszłego roku.
    Co do błędów to zapisane. Sonda lambda była niedawno wymieniana więc może rzeczywiście po tym zostały.
    A jeśli chodzi o EGR to wiem tyle ile mi powiedział mi mechanik u którego byłem czyli w serwisie boscha.

    A jeśli te błędy po wymianie sondy to od czego są te drgania i chmura białego dymu po odpaleniu?

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2015
    Skąd
    Sosonowiec
    Wiek
    32
    Postów
    40
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Mam ten sam problem u siebie. Także wszystko sprawdzone i jest ok. Moim zdaniem to jest to coś z ciśnieniem. Ja za każdym razem na zimnym silniku krece kluczykiem dwa razy i zawsze mi lepiej odpali a najlepiej mi odpala w zimę. Można powiedziec że od strzału a w lato już jest gorzej. Oczywiście później w ciągu dnia juz nie ma takich problemów

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    356
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Siema. Mam wersje 120km i tez mam taki problem ze od razu po zgasnieciu kontrolki swiec(krotka chwila latem) ciezko odpala. Moja autorska metoda: przekrecam kluczuk i czekam az wskazowka od paliwa pokaze poziom. Po tym czasie odpala bez problemu. Daje czas pompie. I poki co sie sprawdza.
    Pozdro.

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 15-03-2016, 12:58
  2. Problem z odpalaniem na zimnym silniku
    Napisany przez użytkownikGrandePunto na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-11-2015, 13:40
  3. witam , problem z odpalaniem na zimnym silniku fiat siena 1,6 bp-lpg
    Napisany przez krzysiek1104 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-08-2013, 21:13
  4. Problemy z odpalaniem na zimnym silniku
    Napisany przez jarek1976 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 08-02-2013, 16:39
  5. Problem z odpalaniem na zimnym jak i na ciepłym silniku
    Napisany przez Grubcio63 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 01-06-2012, 17:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

1.9 multijet problem z odpalaniem

jtdm slabo odpala fiat bravo 2

problem z rozruchem bravo 1 9

bravo problem z odpaleniem

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl