Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez maka131

Temat: [1.9 JTD 150KM] Nierówna praca na zimnym silniku, wyczuwalne drgawki samochodu co jakiś czas.  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2013
    Skąd
    Łódź
    Postów
    34
    Auto
    Croma 1.9 150KM aut. Dynamic + InstantNav
    Rocznik
    09.2010 FL

    [1.9 JTD 150KM] Nierówna praca na zimnym silniku, wyczuwalne drgawki samochodu co jakiś czas.

    Witajcie,

    mam pytanie, co może być przyczyną nierównej pracy silnika 1.9 JTD 150KM w Cromie z 2010.09. Samochód ma przejechane "prawdziwe" 176 000km.
    Po uruchomieniu na zimnym silniku, na luzie, silnik jakby się dławił i co jakiś czas falują obroty do tego stopnia, że trzęsie wyczuwalnie we wnętrzu samochodu. Podczas jazdy na zimnym silniku normalnie sprawuje się, nic się nie dzieje, nie szarpie, nie przerywa, tylko jest problem z biegiem jałowym na postoju.

    Po rozgrzaniu silnik pracuje normalnie, normalnie auto jeździ.

    Ostatnio wymieniłem olej i filtr powietrza. Filtr paliwa został założony oryginalny przy 155 000 km.
    Jeszcze jako dodatkowe info podam że po podłączeniu kablem do FiatECUScan, nie wykazało żadnych błędów.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2013
    Skąd
    Jekaterynburg
    Postów
    47
    Auto
    Croma 1.9 16V MJTD
    Rocznik
    2006
    Problem ze świecami żarowymi? Albo bateria za słaba żeby podać odpowiedni prąd na świece. Spróbuj na początek nie odpalać auta zaraz po zgasnieciu kontroli od świec, tylko poczekaj jeszcze jakieś 10s. U mnie jest dokładnie tak samo. Czasami trzęsie zaraz po odpaleniu, ale nie zawsze.

    Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    579
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał andrzej193 Zobacz post
    Problem ze świecami żarowymi? Albo bateria za słaba żeby podać odpowiedni prąd na świece. Spróbuj na początek nie odpalać auta zaraz po zgasnieciu kontroli od świec, tylko poczekaj jeszcze jakieś 10s. U mnie jest dokładnie tak samo. Czasami trzęsie zaraz po odpaleniu, ale nie zawsze.
    To raczej jest problem tylko po rozruchu, a po chwili powinno być ok. A wg opisu VITE jest trochę inaczej. Ja mam takie objawy w avensisie w momencie odpalenia wiatraków - obroty spadają i trzęsie budą.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2013
    Skąd
    Łódź
    Postów
    34
    Auto
    Croma 1.9 150KM aut. Dynamic + InstantNav
    Rocznik
    09.2010 FL
    Przy 165 000 miałem jedną świecę 'wypaloną' i wymieniłem komplet na nowy.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    39
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Rozumiem ze problem jest z falowaniem obrotów przez pierwsze kilkanaście sekund po odpaleniu. Jak samochód chwile postoi po odpaleniu to obroty sie stabilizują. Jesli zaraz po odpaleniu rozpoczynasz jazdę, to brak jakichkolwiek odchyłów od normy.

    Sprawdź masę zasysanego powietrza, wartości zmierzone oraz oczekiwane. Sprawdź tez korekty wtryskiwaczy ale jak juz silnik sie rozgrzeje.

    W takie temperatury jak są obecnie, powyżej 10 stopni to świece żarówek nawet się nie włączają.
    Ja obstawiam kolektor dolotowy do sprawdzenia.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 maj 2016
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    35
    Postów
    68
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2006
    A dwumas Ci sie już nie tlucze?

  8. #7
    Master
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał macak Zobacz post
    A dwumas Ci sie już nie tlucze?
    w opisie kolega ma automat także...

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2013
    Skąd
    Łódź
    Postów
    34
    Auto
    Croma 1.9 150KM aut. Dynamic + InstantNav
    Rocznik
    09.2010 FL
    Korekty wtryskiwaczy na rozgrzanym silniku:
    Cyl. 1: 0.09 mm3/i
    Cyl. 1: 0.13 mm3/i
    Cyl. 1: 0.71 mm3/i
    Cyl. 1: -0.96 mm3/i

    Pytanie gdzie (które to są opcje) w FES sprawdzę masę zasysanego powietrza, wartości zmierzone oraz oczekiwane.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    39
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    masy powietrza są niewiele niżej. kilka opcji pod korektami wtryskiwaczy jeśli dobrze pamiętam.
    wieczorem może uda mi się usiąść do kompa w domu to screena wstawię.

    a jak długa ta nierówna praca występuje po rozruchu, jak auto sobie stoi swobodnie?
    podczas rozruchu są jakieś problemy, zdarza się czasem dłużej kręcić?
    Pozdrawiam


  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2013
    Skąd
    Łódź
    Postów
    34
    Auto
    Croma 1.9 150KM aut. Dynamic + InstantNav
    Rocznik
    09.2010 FL
    Tak, jak samochód stoi swobodnie w garażu i ma zimny silnik. Przekręcam kluczyk, odpalam go bez najmniejszego problemu, silnik pracuje z 2 sek i pojawia się delikatne, chwilowe dławienie.
    Wskazówka obrotomierza robi minimalną korektę i wraca do swojego położenia, popracuje przez 4 - 6 sek i znowu.
    Wrzucam D i jadę - bez problemu, bez kangurów, przygazówek itd - dojeżdżam do pierwszego skrzyżowania z światłami, a mam je pod blokiem i wtedy od czasu do czasu pojawi się falowanie obrotów. Zielone, wrzucam D, jadę... i zapominam o problemie.

    Ogólnie rzecz biorąc mógłbym z tym żyć, ale jako że pedantycznie i praktycznie podchodzę do mojego życia to chciałbym zawczasu wychwycić ten problem :-).

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 lipiec 2016
    Skąd
    Wrocek
    Postów
    27
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2006
    Może nie na temat, ale czy Ty wyłączasz bieg "D" na światłach? (tak zrozumiałem z tego co napisałeś)
    Cytat Napisał vite Zobacz post
    Wrzucam D i jadę - bez problemu, bez kangurów, przygazówek itd - dojeżdżam do pierwszego skrzyżowania z światłami, a mam je pod blokiem i wtedy od czasu do czasu pojawi się falowanie obrotów. Zielone, wrzucam D, jadę... i zapominam o problemie.
    Miałem przez 5 lat automat i o ile dobrze pamiętam to na światłach nigdy nie wyłączasz biegu "D" wpływa to na żywotność skrzyni jak i sprzęgła kinetycznego.
    (ostatnio nawet był obszerny program na TVN Turbo na ten temat)

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2013
    Skąd
    Łódź
    Postów
    34
    Auto
    Croma 1.9 150KM aut. Dynamic + InstantNav
    Rocznik
    09.2010 FL
    Standardowo trzymam nogę na hamulcu, ale jak mam światła, które znam i trwają 3-5min to wrzucam N Neutral. Tak naprawdę mógłbym jeszcze wyłączyć samochód, ale nie mam systemu START-STOP

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    39
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    U mnie podobny objaw miałem przed czyszczeniem kolektora dolotowego i rozebranie przewodów od turbo do dolotu. Masa zasysanego powietrza była dwa razy wieksza niż oczekiwana. Podejrzewam że któraś opaska była poluzowana. Objaw występował jednak tylko przez kilkadziesiąt sekund.
    Jak odpalałem auto po kilkudniowym postoju i stałem sobie w garażu aż sie silnik "uspokoi", to ten czas był zawsze poniżej minuty. Jak głowica pękła i plyn chłodniczy dostawał się do cylindra to wtedy bardzo nierówno pracował. Jednak po odpaleni zanim zapiąłem pasy, włączyłem światła, otworzyłem bramę , to silnik pracował poprawnie jak włączałem bieg.

    A co do zmiany z D na N, jak będziesz miał podpiętego kompa na postoju, to zaznasz sobie zużycie paliwa, niech Ci pokaże. Wtedy powachluj dźwignią zmiany biegu P-R-N-D, zobaczysz jak się zmienia zużycie paliwa.
    Ostatnio edytowane przez maka131 ; 22-08-2016 o 17:04

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    53
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    powachluj dźwignią zmiany biegu P-R-N-D, zobaczysz jak się zmienia zużycie paliwa.
    Nie ukrywam, że kiedyś też sobie kupie automat i jestem ciekaw jak to jest z tym zużyciem paliwa, powiesz mi jak to jest?

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    39
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    to mój pierwszy automat, w następny samochodzie skrzynia na pewno też będzie automatyczna.

    ostatnio przy okazji dużego remontu wymieniłem olej w skrzyni. przejechałem około 3kkm i olej chyba swoje zrobił i ruszył osady ze starego oleju. jak zlewałem stary to się zdziwiłem. wcześniej chyba nikt go nie wymieniał. chyba nawet nie sprawdzał jego poziomu tylko po trochu dolewał. ze skrzyni zleciało 5l. zalałem 3 litry nowego oleju. od pierwszej jazdy było czuć że skrzynia z każdą zmianą biegów robiła to coraz płynniej. przed wymianą oleju myślałem, że sie przyzwyczaiłem do auta i wyczuwałem jak zmienia biegi, teraz mniej to czuje. ostatnio tylko zauważyłem że podczas postoju na czerwonym na biegu D, słychać jakby głośniej pracuje. tak jakby auto chciało jechać ale hamulec je blokuje. po podłączeniu kompa widać że na D i R spalanie wzrasta prawie o 0,5l/h niż na P oraz N.
    patrząc na ogólne spalanie to nie wychodzi najgorzej jak na taką pojemność. kupując Cromę bałem się tylko spalania, że będzie sporo powyżej 10l/100 i z kasą będzie ciężko się ogarnąć. jazda głownie po mieście, raz w miesiącu trasa do 300 km i spalanie nie przekracza 8,5 litra.
    mirek8423 lubi to.
    Pozdrawiam



 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 22-03-2015, 14:13
  2. Nierówna praca na zimnym
    Napisany przez ganzer na forum Croma
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 16-11-2014, 14:49
  3. Nierówna praca na zimnym silniku (Punto I 1.2 75)
    Napisany przez Elektryk # na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-07-2014, 19:59
  4. Nierówna praca na zimnym silniku
    Napisany przez Thundercat na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 08-11-2011, 13:52
  5. [silnik] nierówna praca silnika na zimnym silniku
    Napisany przez digidyy na forum Punto II
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 15-05-2011, 16:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

nierowna praca jtd

alfa romeo 159 1.9 jtd duze spalanie nierowna praca silnika

1.9 150 nierowna praca na zimnyn

alfa 147 1.9 jtd nieruwna praca silnika

alfa jtd na zimnym silniku nierowno pracuje

stilo 1.9 przerywa jak jest zimny

159 2.4 czasami szarpnie turbo spada

Alfa 1.9 jtd nierowno chodzi przy porranym odpalaniu

nierowna praca silnika jak jest zimny alfa

silnik przerywa zaraz po odpaleniu 1.9 cdti

Jtd stuka nierowna praca

alfa 159 jtdm 1.9 nierowna praca na zimnym

alfa 159 1.9 jtdm silnik przerywa na wolnych obrotach

telepie silnikiem przy zapalaniu alfa 159 jtdm

nierowna praca silnika bez zwiekszenia obrotow fiat croma

nierowno odpala alfa jtdm

1.9 mjtd nierowna praca na zimnym

1.9 jtd nierowna praca

1 9 mjet nie rowna praca na zimnym

nierowna praca na jalowym jtd

croma odpala i szarpie

nierowna praca silnika alfa 159 1.9 jtdm

1.9 jtdm 150km faluje na obrotach

1.9 jtdm 150 dlawienie

fiat croma 1.9 jtd gasnie na zimnym nuerowna praca silnika

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl