Panowie... kolega z postu http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava...silnika-14668/ miał podobny do naszego problem. Rozwiązanie banalne :> Może u kogoś z nas to zadziała.
Panowie... kolega z postu http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava...silnika-14668/ miał podobny do naszego problem. Rozwiązanie banalne :> Może u kogoś z nas to zadziała.
no prawie ok. właśnie coś było nie teges z podciśnieniem. dogadałem z gościem, że podjadę do niego jeszcze raz z innym mapsensorem i będziemy porównywać. jeśli będzie cały czas coś nie tak, zrobi się test szczelności kolektora. robi się to podobno psikając kolektor samostartem na pracującym silniku.
ka_czor, u mnie obroty przy trzepaniu wiązką nie szaleją. nie ukrywam jednak, że czasami mam wrażenie iż takie czochranie wiązki na krótki czas pomaga. jestem w fazie poszukiwań dobrego elektronika samochodowego, który posprawdza wiązkę i rozkmini błąd cewki zapłonowej.
czyli jak mówiłem - to mogą być kabelki (chociaż wiele tutaj mówiłem.... U siebie jestem na 90% pewny, że to kabelki.
tych kabelków od groma jest... U mnie w weekend była koniecznośc odłączenia klem od aku i sytuacja znowu zaczęła się pogarszać. Kiedyś jak zgasł to odpalałem i utrzymywał obroty. Teraz fochy ma za każdym razem :>
I jakby tak człowiek sięgnąl pamięcia to u mnie wszystko zaczęło się od niegroźnego odlączenia klem od akumulatora kilka tygodni temu. Diagnostyka komputerowa nie wykazuje żadnych nieprawidłowości a autko widziało już 4 magików i niestety nikt nie potrafi jednoznacznie wskazać w czym lezy problem. A połowy silnika nie mam ochoty wymieniać :>
no i jak tam Panowie? jak Wasze autka? U mnie narazie z obrotami i z gaśnięciem spokój. Ale dziś przy wymianie opon zauważyłem, że amortyzatory z tyłu wypluły olej....Ale odnośnie silnika - różnie jest z mocą samochodu. Czasem czuć to przyśpieszenie a czasem wogóle taki mułowaty jest. Mam wrażenie, że przyśpiesza szybko ale wskazówka prędkościomierza powolutku idzie do góry. Kiedyś mechanik mówił mi, że na kompie wykrył jakiś błąd prędkościomierza, ale nie wiedział o co z nim chodzi. Może to znowu jakieś kabelki nawalają.... BTW...brat rozbierał dziś silnik w oplu astra 1.7. Całkiem rozebrał, do gołego. Podziwiam go ciekawe czy go złoży
zamontuj sobie na próbę nawigację samochodową, ona całkiem dokładnie pokazuje prędkość samochodu. porównasz sobie wtedy z prękościomierzem i będziesz wiedział czy faktycznie coś jest nie tak.
co do mułowatości auta... też czasami mam wrażenie że jest mułowaty. wczoraj ruszając spod świateł nie miałem szans z... Fiatem Pandą. wydaje mi się że to kwestia temperatury silnika, a właściwie parownika. przy temp. ok 40 stopni, auto zbyt żwawe nie jest. chyba podjadę jeszcze raz na regulację, zwłaszcza że słyszę czasami ciche strzały w wydech po puszczeniu gazu... jeszcze nie rokminiłem czy to za uboga, czy za bogata mieszanka. głosy są podzielone. zdaniem niektórych, to może być objaw kończących się zaworów wydechowych... ech...
mi ostatnio sprzedano text że to wina cewki zapłonowej. Może coś w tym jest ale nie mam kasy żeby wymieniać w ciemno.
Ponoć przebicia na ściankach cewki mogą właśnie powodować że auto gaśnie na małych obrotach (czyt. na jałowym biegu) gdy jest rozgrzane, jego odpalanie na zimnym silniku wymaga troche czasu (3-6 sek) podczas gdy jest rozgrzany to wystarczy lekko przekręcić kluczyk i już pali, no i trzeci objaw padniętej cewki to właśnie przyśpieszenie - czasami mam wrażenie że jak chce dać mu po garach i wciskam pedał to na początku lekko muli a później idzie jak rakieta Coś jakby mu się jakaś turbina załanczała jak w diselkach ;] Ponoć takie "opoźnienie" też wynika z padniętej cewki. Chińszczyzny nie kupię bo już mi odradzano. Nowa [dobra] to koszt 500 zł. Za używkę [która nie wiadomo ile pochodzi] pewnie z jakieś 150 zł. A że teraz poszedł tysiaczek bo wypadało kupić nowe gumy na wiosnę to wstrzymuje się z inwestycjami.
nowa cewka BERU do Bravo 1.6 to koszt ok. 250 zł. popękane, używane cewki tego samego producenta na allegro średnio ok. 50 zł tak jak wspomniałem, właściwie wszystkie używane cewki Beru mają pęknięcie przez środek. gadałem z pewnym elektronikiem, który twierdzi, że takiej cewki brać raczej nie należy...
kolektora po lifcie nie ogarniam, więc nie wiem co to za wężyk
aaa... czyli mapsensor masz do wymiany
ja w aucie z sekwencją mam dwa mapsensory. ten pierwszy od układu paliwowego, drugi od LPG.
boch co Ty tu za kłamstwa siejesz Jeżeli odłączy MAP to trudno żeby auto chodziło dobrze Tak więc jeżeli gaśnie nie oznacza że MAP ma uszkodzony.. No chyba że ja coś źle zrozumiałem bo nie wczytywałem się w cały wątek..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
jemu chodzi dobrze jak Map odlączy...
A no chyba że Pardone..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT