Boch - to Tobie obroty nie falują. Bo jak by falowały to cały czas byś miał raz wyższe a raz niższe. Spróbuj ruszyć z jedynki, pojechać kawałeczek na jedynce (10 metrów) i następnie wciśnij sprzęgło. Dalej silnik będzie przygasał? (bo ja bym to nazwał przygasaniem a nie falowaniem)
ja to nawet kiedyś przygasaniem nazywałem, ale już mi to określenie obrzydło. "falowanie" brzmi bardziej zawodowo przypomnę że tytuł topiku brzmi - "czasem gaśnie po wrzuceniu na luz w czasie jazdy" i można powiedzieć, że się do tematu kwalfikuję. może silnik nie gaśnie ale... prawie że gaśnie. na słuch i wyczucie brakuje mu niewiele
Witam klubowicze i kolego Boch. U mnie sytuacja się powtarza. Auto na benzynie chodzi jak zegareczek, a na gazie robi się jak u Ciebie. Czyli podczas jazdy wciskając sprzęgło obroty lecą na łeb na szyję poniżej 850 obr/min. Bądź zjeżdżając z trasy do domu, gdy wyluzuje to też obroty spadają, bądź przy redukcji biegu... A i jeszcze jedno. Ostatnio(miesiąc temu) autko w trasie spaliło mi, przy oszczędnej jeździe 7,5 l gazu! Mój rekord ale zrobiłem prawie 400km z V-max nie przekraczającą 100-110 km/h. A teraz, wlałem 36,5 l LPG i przejechałem 300km Spalanie 12 l LPG. I jeździłem sobie "grzecznie" do 2500-3000 obr/min,bo chciałem sprawdzić spalanie. Może lichy gaz??? Nie wiem sam hehe. Chyba go nie chrzczą W przyszłym tyg znowu może pojadę na kompa i się okaże. Pozdrawiam!
Jak jest już nalatane na tej instalacji? Jak obroty spadają tak znacząco po wciśnięciu sprzęgła, to albo któryś element już czeka na wymianę, albo jest coś źle zestrojone. Ta instalacja to sekwencja czy na mikserze?
Np na mojej przejechałem prawie 20 tyś km. Ma 2 lata. Sekwencja to jest. Na benzynie wszystko ok z obrotami, a na gazie się hopki robią... Był jakiś czas spokój gdy wymieniłem sondę, a teraz znowu wróciło...
Jakie wtryskiwacze? Przeczucie mówi mi, że to czerwone Valteki. Jak tak to regeneracja + kalibracja, kalibracja koniecznie. W ogóle do gazownika wypadało by się udać.
20tyś to i tak nieźle jakby instalacja śmigała na niekalibrowanych valtekach
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
wiem, że to nie temat o gazie, ale zdaniem fachury od LPG z forum elektroda.pl - czerwone valdki i Tomassetto Alaska AT09, to najgorsze co się może przydażyć silnikowi. zdaje sobie jednak sprawę, że sporo osób na tym jeździ i nie mają większych problemów
jeśli problem pojawia się tylko na gazie, tak jak piszą koledzy - temat dla gazownika. niech skalibruje listwę, sprawdzi parownik, podłączy pod analizator spalin, przeprowadzi autoadaptację.
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
lubię to! hehe. więcej o Waldemarze na Alasce w moim temacie
Tak sobie czytam ten temat i dochodzę do wniosku, że nie tylko 1,6 tak ma, miałem podobny problem w 1,2 i opisałem go tutaj http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava...a-1-2-a-15380/ Może badziewność wiązki elektrycznej ma tu decydujący wpływ? Prawie kupiłem dobrego krokowca/tps (w tym silniku to jedno) od mechanika, który wymienił komuś na nowy (500zł) a później się okazało, że winna była wtyczka Objawy podobne jak w waszych 1,6 , także proponuje przetrzepać okablowanie.
wiązka jako przyczyna problemów z obrotami już się tutaj pojawiła. cały wic polega na tym, że takie trzepanie wiązką pomaga tylko w niektórych przypadkach i z reguły działa to tylko na jakiś czas. nie wiem jaki jest koszt wymiany wiązki od sterownika do przepustnicy, musiałby się tutaj wypowiedzieć elektronik. ja wczoraj dla sportu wytrzepałem swoją wiązkę ponownie. najbardziej dostał po uszach odcinek na rozgałęzieniu - tak jak zalecał w temacie jeden z kolegów. miałem później chwilę grozy, ponieważ auto nie chciało odpalić. rozrusznik kręcił jak głupi, a silnik NIC. zero reakcji. udało się za drugim razem. za to od wczoraj obroty nie spadają, a auto jakby mocniejsze... efekt placebo? zobaczymy na jak długo. gdyby nie poskutkowało, na podmianę czeka kompletna przepustnica. umówiony jestem też wstępnie z elektronikiem, który uważa, że te wszystkie problemy to zasługa instalacji gazowej. będę z nim gadał na temat ewentualnej wymiany wiązki w tym newralgicznym punkcie. ciekawe ile zawoła...
takie pytanko na szybko - która aukcje byście wybrali
Przewody zapłonowe i świece Fiat Bravo Palio 1.6 (2423659712) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
Przewody zapłonowe świece Fiat Bravo Palio 1.6 16V (2366451558) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
oferta nr 1 czyli Magneti Marelli. jeśli masz gaz to gazmeni zalecają świece jednoelektrodowe z przerwą bodajże 0,7 mm.