Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 43 z 45 PierwszyPierwszy ... 334142434445 OstatniOstatni
Posty od 631 do 645 z 671
Like Tree14lubi to!

Temat: Usterki 500X / naprawa ASO / wasze doświadczenia  

  1. #631
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,815
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    To ja miałem coś sprawnego auto z 2016 i we wrześniu sprzedałem auto i ciągle na ori ,ale nie jeżdżone na SS praktycznie nigdy .
    kamilo62 lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #632
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,533
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    To ja miałem coś sprawnego auto z 2016 i we wrześniu sprzedałem auto i ciągle na ori ,ale nie jeżdżone na SS praktycznie nigdy .
    Może nie miałeś tyle gratów elektrycznych co mój, inna firma itp.
    S&S w moim był wyłączony. Używałem kilka razy przed szlabanami, do testów.
    Zapodalem Boscha S4 E08 70Ah 760A - jest moc
    Uprzedzając, mam pakiet zimowy z altkiem i aku od MJ 2.0 140KM.
    Bosch potraktowany testerem jeszcze fajniej wychodzi - 810A rozruchowego

  4. #633
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,815
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    No nie miałem gratów , to fakt, ale ty je mając i mając do tego inny altek i aku szybko doświadczyłeś w tym momencie nieprawidłowe wyliczenia producenta co do potrzeb i możliwości tych elementów lub wprost ..celowe projektowanie obejmujące przymus zakupu elementów eksploatacyjnych szybko po gwarancji Tak czy siak fajne to było auto .
    kamilo62 lubi to.

  5. #634
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,533
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Ten Bosch bardzo pozytywnie mnie zaskoczył po 2 dobach, w tym ostatnią stał na mrozie, odpalany był przy -9stC., nie było negatywnych efektów w postaci błędów centralek martwej strefy/Lane Assist, a co w takich warunkach często i gęsto zdarzało się z poprzednimi akumulatorami. Teraz będę sprawdzał, czy będzie schodził z napięciem spoczynkowym po nocy do 12,3V. Jestem ciekaw, czy będzie normalniej.

  6. #635
    Master
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wasilków
    Wiek
    37
    Postów
    1,189
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    Z mojego doświadczenia gdy kupiłem ponad rok temu akumulator to dalej na wykresie ładowania pokazuje 3 kreski. i nie jeżdżę na S&S. ale mocniejszy i na razie brak oznak jakichś problemów.
    Było - Fiat Siena 99r
    Fiat Bravo 2 - 2007
    Jest Fiat 500x - 2015.

    Bo nie zmienia się firmy która dobrze działa.....

  7. #636
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Potrzebuje pomocy - czy ktos z Was ma iksa (wersje europejska) wyprodukowanego do 4.2.2016 (lub po prostu w 2015 roku), ktory ma satynowe klamki i bezkluczykowy dostep, czyli klamke kierowcy z przyciskiem do ryglowania? Chyba wszystkie wersje typu cross mialy klamki satynowe, a wersje typu urban lakierowane na chrom.
    Potrzebuje jakikolwiek europejski VIN, moze byc na priv.

    ---
    Problem rozwiazany - na Otomoto pojawil sie w koncu odpowiedni egzemplarz z 2015, z prawdziwym VINem, fotami w dobrej rozdzielczosci i opisem, ze jest keyless
    Ostatnio edytowane przez Trump ; 01-01-2022 o 11:42

  8. #637
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,533
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Ponad tydzień z nowym Aku. Jest dobrze. Fabryczny/serwisowy (jako nowy) spadał z napięciem do 12,3V przez noc, a ten spoczynkowy trzyma 12,61V po 2 dobach od zaparkowania. Nie było żadnych anomalii podczas jazdy, co miało miejsce z fabrycznym Exide i asowym Moparem.

  9. #638
    Klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2020
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    140
    Auto
    500X Lounge 1.4 MultiAir
    Rocznik
    2015
    Pojawiły się u mnie lekkie stuki przy niskich prędkościach, na przykład podczas dojeżdżania do świateł. Wymieniłem poduszkę skrzyni (dwa elementy: łapę i uchwyt do skrzyni) i stukanie ustało. Stara była już naderwana, co objawiało się również mocnym ruszaniem się silnika przód-tył. Przy okazji biegi lepiej wchodzą

  10. #639
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2020
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    39
    Auto
    500X 1.4
    Rocznik
    2015
    Dziś wieczorem po pracy spotkała mnie przykra niespodzianka. Idę do samochodu temperatura -2. Kręcę, zaskakuje, automat przestaje kręcic i gaśnie. (błąd hamulca ręcznego) i tak w kółko. Aż w po kilkunastu razach padł akumulator. Wezwałem pomoc assitance podłączył się do swojego przenośnego rozruchu - to samo kręci ale nie odpala. Wziął kable podpiąl pod aku, swojego auta i po dłuższym kręceniu odpalił. Czy to możliwe że nie chciał mi na początku palić bo za słabe już jest aku ? (kręcić przecież kręcił).

    Da się sprawdzić na aku Mopara rok produkcji ?

    EDIT:

    Byłem dziś u speców od AKU i sprawdzili mi jaką wydajność aku - z tego co powiedział to pomimo naładowania jest połowa mocy - czy to może być powód problemu z odpalaniem (kręcił a nie odpalał)?
    Ostatnio edytowane przez Osek ; 01-02-2022 o 15:54

  11. #640
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Osek Zobacz post
    Czy to możliwe że nie chciał mi na początku palić bo za słabe już jest aku ?
    Jak sa spadki napiecia, to moga byc rozne jaja. U mnie silnik sie uruchamial i gasl po kilku sekundach... a mnogosc bledow i komunikatow przeraza

    Cytat Napisał Osek Zobacz post
    Da się sprawdzić na aku Mopara rok produkcji ?
    Bez sensu - liczy sie tylko stan. Dwulatek moze byc skopany a siedmiolatek jeszcze dobry - nie ma reguly.

    Cytat Napisał Osek Zobacz post
    Byłem dziś u speców od AKU i sprawdzili mi jaką wydajność aku - z tego co powiedział to pomimo naładowania jest połowa mocy - czy to może być powód problemu z odpalaniem (kręcił a nie odpalał)?
    Akumulator to jest jedno, stan kabli/polaczen masowych to drugie.

  12. #641
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,533
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    Dwulatek moze byc skopany a siedmiolatek jeszcze dobry - nie ma reguly.
    Mając doświadczenie z EXIDE fabrycznym, który 2 lat nie dał rady - brak pojemności, i z MOPAR zamontowanym na gwarancji, który niecałe 4 lata dał radę, a skończył nagle drenując się do 0 robiąc niemiłą niespodziankę (centralny nie był w stanie ruszyć), mogę napisać - jeden wielki syf. Z takim badziewiem nie miałem jeszcze do czynienia. Przy mojej statystyce te akumulatory na 7 lat? W życiu bym nie uwierzył.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 02-02-2022 o 08:33

  13. #642
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Przy mojej statystyce te akumulatory na 7 lat? W życiu bym nie uwierzył.
    Jasne, FCA nie slynie z najtrwalszych akumulatorow. Tu chodzi tylko o zasade, zeby nie kierowac sie wiekiem a stanem.

    Ciekawostka. Fabrycznie nowe samochody, ktore kupilem:
    - Fiat, sprzedany po 4 latach od roku produkcji, ladowanie tylko alternatorem, alarm, krotkie trasy, pod chmurka
    - Kia, sprzedana po 8 latach od roku produkcji, ladowanie tylko alternatorem, alarm, krotkie trasy, pod chmurka
    - Opel, fabryczny aku padl po 9 latach... ciezki mial zywot

  14. #643
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,533
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    Jasne, FCA nie slynie z najtrwalszych akumulatorow.
    FCA przecież tego nie produkuje, a w szczególności Exide'a.

  15. #644
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2014
    Skąd
    na skraju grodu
    Postów
    229
    Auto
    Ulysse2.0 ; 500L 1,4 ; GrC4Picasso 1,6HDi
    Rocznik
    500L 12.12, Picasso 12/09
    akumulatory padają prawdopodobnie przez S&S, oszczędza paliwo i humor ekologom
    prąd ciągnie nawet "gdy wyłączone S&S ", keyless ? na czuwanie, no i podgląd dla Pegasusa,
    może trzeba wyciąć te A-A i Carplay'a
    Ostatnio edytowane przez sympatyk ; 03-02-2022 o 18:35

  16. #645
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,533
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał sympatyk Zobacz post
    prąd ciągnie nawet "gdy wyłączone S&S ", keyless ? na czuwanie
    Że tak powiem 0,02A w spoczynku rozwala akumulator Nie jest to wartość z sufitu, a zmierzona w moim - jak najbardziej poprawna, podobnie jest w moim GP.
    Teraz mam aku Bosch'a (made in Germany, może ma znaczenie), będzie porównanie. Na chwilę obecną ma po 1,5 miesiąca używania lepsze parametry niż tydzień używany Mopar.
    Przy okazji mierzenia A trzeba pamiętać o odczekaniu bezpiecznych 20 minut, gdy w czuwanie wejdzie. Do tego czasu bierze około 0,4A. Najprościej jest mierzyć miernikiem cęgowym, a jeżeli kablowym, to najlepiej wczepić się nie rozłączając obwodu - wtedy nie trzeba czekać i ponownie bawić się ustawieniami.
    Przy kablowym też trzeba uważać, bo przy standardowych multimetrach 10A można je szybko załatwić. Przekroczenie 10A nie jest specjalnym wyczynem, wystarczy zadziałanie centralnego.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 03-02-2022 o 19:06


 

Podobne tematy

  1. Usterki hgt
    Napisany przez Hgtbodek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 31-05-2020, 09:12
  2. Wasze doświadczenia z manualną skrzynią M32?
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 23-09-2017, 22:45
  3. "Docieranie silnika" - Wasze doświadczenia
    Napisany przez vati na forum Tipo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-05-2017, 21:09
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-11-2011, 14:00
  5. Przyczepy - Wasze opinie, doświadczenia, komentarze etc
    Napisany przez radke na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-04-2009, 23:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Fiat 500X typowe usterki

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871519

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871512

fiat 1.4 140 multiair awarie

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871534

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871544

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871516

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871526

fiat forum wastegate

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-38715

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871525

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-387155

Programowanie alternatora 500 X

wylancza sie start stop po przekrocEniu obrotow

31.000km padl rozrzad

fiat 500 zaparowane reflektory

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871518

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl