To ja miałem coś sprawnego auto z 2016 i we wrześniu sprzedałem auto i ciągle na ori ,ale nie jeżdżone na SS praktycznie nigdy .
To ja miałem coś sprawnego auto z 2016 i we wrześniu sprzedałem auto i ciągle na ori ,ale nie jeżdżone na SS praktycznie nigdy .
Może nie miałeś tyle gratów elektrycznych co mój, inna firma itp.
S&S w moim był wyłączony. Używałem kilka razy przed szlabanami, do testów.
Zapodalem Boscha S4 E08 70Ah 760A - jest moc
Uprzedzając, mam pakiet zimowy z altkiem i aku od MJ 2.0 140KM.
Bosch potraktowany testerem jeszcze fajniej wychodzi - 810A rozruchowego
No nie miałem gratów , to fakt, ale ty je mając i mając do tego inny altek i aku szybko doświadczyłeś w tym momencie nieprawidłowe wyliczenia producenta co do potrzeb i możliwości tych elementów lub wprost ..celowe projektowanie obejmujące przymus zakupu elementów eksploatacyjnych szybko po gwarancji Tak czy siak fajne to było auto .
Ten Bosch bardzo pozytywnie mnie zaskoczył po 2 dobach, w tym ostatnią stał na mrozie, odpalany był przy -9stC., nie było negatywnych efektów w postaci błędów centralek martwej strefy/Lane Assist, a co w takich warunkach często i gęsto zdarzało się z poprzednimi akumulatorami. Teraz będę sprawdzał, czy będzie schodził z napięciem spoczynkowym po nocy do 12,3V. Jestem ciekaw, czy będzie normalniej.
Z mojego doświadczenia gdy kupiłem ponad rok temu akumulator to dalej na wykresie ładowania pokazuje 3 kreski. i nie jeżdżę na S&S. ale mocniejszy i na razie brak oznak jakichś problemów.
Było - Fiat Siena 99r
Fiat Bravo 2 - 2007
Jest Fiat 500x - 2015.
Bo nie zmienia się firmy która dobrze działa.....
Potrzebuje pomocy - czy ktos z Was ma iksa (wersje europejska) wyprodukowanego do 4.2.2016 (lub po prostu w 2015 roku), ktory ma satynowe klamki i bezkluczykowy dostep, czyli klamke kierowcy z przyciskiem do ryglowania? Chyba wszystkie wersje typu cross mialy klamki satynowe, a wersje typu urban lakierowane na chrom.
Potrzebuje jakikolwiek europejski VIN, moze byc na priv.
---
Problem rozwiazany - na Otomoto pojawil sie w koncu odpowiedni egzemplarz z 2015, z prawdziwym VINem, fotami w dobrej rozdzielczosci i opisem, ze jest keyless
Ostatnio edytowane przez Trump ; 01-01-2022 o 12:42
Ponad tydzień z nowym Aku. Jest dobrze. Fabryczny/serwisowy (jako nowy) spadał z napięciem do 12,3V przez noc, a ten spoczynkowy trzyma 12,61V po 2 dobach od zaparkowania. Nie było żadnych anomalii podczas jazdy, co miało miejsce z fabrycznym Exide i asowym Moparem.
Pojawiły się u mnie lekkie stuki przy niskich prędkościach, na przykład podczas dojeżdżania do świateł. Wymieniłem poduszkę skrzyni (dwa elementy: łapę i uchwyt do skrzyni) i stukanie ustało. Stara była już naderwana, co objawiało się również mocnym ruszaniem się silnika przód-tył. Przy okazji biegi lepiej wchodzą
Dziś wieczorem po pracy spotkała mnie przykra niespodzianka. Idę do samochodu temperatura -2. Kręcę, zaskakuje, automat przestaje kręcic i gaśnie. (błąd hamulca ręcznego) i tak w kółko. Aż w po kilkunastu razach padł akumulator. Wezwałem pomoc assitance podłączył się do swojego przenośnego rozruchu - to samo kręci ale nie odpala. Wziął kable podpiąl pod aku, swojego auta i po dłuższym kręceniu odpalił. Czy to możliwe że nie chciał mi na początku palić bo za słabe już jest aku ? (kręcić przecież kręcił).
Da się sprawdzić na aku Mopara rok produkcji ?
EDIT:
Byłem dziś u speców od AKU i sprawdzili mi jaką wydajność aku - z tego co powiedział to pomimo naładowania jest połowa mocy - czy to może być powód problemu z odpalaniem (kręcił a nie odpalał)?
Ostatnio edytowane przez Osek ; 01-02-2022 o 16:54
Jak sa spadki napiecia, to moga byc rozne jaja. U mnie silnik sie uruchamial i gasl po kilku sekundach... a mnogosc bledow i komunikatow przeraza
Bez sensu - liczy sie tylko stan. Dwulatek moze byc skopany a siedmiolatek jeszcze dobry - nie ma reguly.
Akumulator to jest jedno, stan kabli/polaczen masowych to drugie.
Mając doświadczenie z EXIDE fabrycznym, który 2 lat nie dał rady - brak pojemności, i z MOPAR zamontowanym na gwarancji, który niecałe 4 lata dał radę, a skończył nagle drenując się do 0 robiąc niemiłą niespodziankę (centralny nie był w stanie ruszyć), mogę napisać - jeden wielki syf. Z takim badziewiem nie miałem jeszcze do czynienia. Przy mojej statystyce te akumulatory na 7 lat? W życiu bym nie uwierzył.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 02-02-2022 o 09:33
Jasne, FCA nie slynie z najtrwalszych akumulatorow. Tu chodzi tylko o zasade, zeby nie kierowac sie wiekiem a stanem.
Ciekawostka. Fabrycznie nowe samochody, ktore kupilem:
- Fiat, sprzedany po 4 latach od roku produkcji, ladowanie tylko alternatorem, alarm, krotkie trasy, pod chmurka
- Kia, sprzedana po 8 latach od roku produkcji, ladowanie tylko alternatorem, alarm, krotkie trasy, pod chmurka
- Opel, fabryczny aku padl po 9 latach... ciezki mial zywot
akumulatory padają prawdopodobnie przez S&S, oszczędza paliwo i humor ekologom
prąd ciągnie nawet "gdy wyłączone S&S ", keyless ? na czuwanie, no i podgląd dla Pegasusa,
może trzeba wyciąć te A-A i Carplay'a
Ostatnio edytowane przez sympatyk ; 03-02-2022 o 19:35
Że tak powiem 0,02A w spoczynku rozwala akumulator Nie jest to wartość z sufitu, a zmierzona w moim - jak najbardziej poprawna, podobnie jest w moim GP.
Teraz mam aku Bosch'a (made in Germany, może ma znaczenie), będzie porównanie. Na chwilę obecną ma po 1,5 miesiąca używania lepsze parametry niż tydzień używany Mopar.
Przy okazji mierzenia A trzeba pamiętać o odczekaniu bezpiecznych 20 minut, gdy w czuwanie wejdzie. Do tego czasu bierze około 0,4A. Najprościej jest mierzyć miernikiem cęgowym, a jeżeli kablowym, to najlepiej wczepić się nie rozłączając obwodu - wtedy nie trzeba czekać i ponownie bawić się ustawieniami.
Przy kablowym też trzeba uważać, bo przy standardowych multimetrach 10A można je szybko załatwić. Przekroczenie 10A nie jest specjalnym wyczynem, wystarczy zadziałanie centralnego.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 03-02-2022 o 20:06