Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 41 z 45 PierwszyPierwszy ... 313940414243 ... OstatniOstatni
Posty od 601 do 615 z 671
Like Tree14lubi to!

Temat: Usterki 500X / naprawa ASO / wasze doświadczenia  

  1. #601
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2020
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    39
    Auto
    500X 1.4
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Dopytałem ,bo to mógł być przebieg pierwszego grzebania w turbinie -wspomniał ,że było coś robione . Szybko łopatki padły-może była wymieniona na używkę ,choć w ASO to chyba niemożliwe . To przebieg dla wastegate ,ale daj znać co konkretnie padło ,bo objawy z brakiem mocy jak u mnie ,cykania nie słyszałem ,ale u mnie moc częściowo wróciła .
    No dobra, odebrałem samochód po miesiącu zabawy z serwisem, Nie mam ostatnio szczęścia do mojego X-a. Ostatnio co pisałem została zdiagnozowana Turbina, okazało się że była jeszcze na gwarancji bo była robiona rok wcześniej. 3 Tygodnie trwały przerzucania się miedzy serwisami kto ma ponieść koszty za część jeszcze na gwarancji. Udało się - dogadali się. Samochód odebrałem 21 Stycznia, przejchełem 30km, jak podczas wyprzedzania depnąłem nowa turbina (1dzień) strzeliła i zaroiło się od kłębów białego dymu. Laweta, powrót do serwisu diagnoza - uszkodzona turbina, Dziś odebrałem ponownie, na początku po odpaleniu chodził jak traktor (ale to chyba od poduszki - da się to jakoś sprawdzić czy to jej wina?) rozgrzał się i było ok, serwis podobno robił jazdy próbne - przejechali około 30km było ok. Pojeździłem chwile po mieście, troszke przycisnąłem - jest ok - wracam do domu. Wjeżdzam do garażu gaszę aby przestawić drugi samochód - odpalam i kolejna niespodzianka - check engin, ciśnienie w oponach, start/stop, brak trybów jazdy - samochód ledwo pracował. (bardzo niskie obroty) zgasiłem. odpalam drugi trzeci raz, obroty wróciły do normalnego poziomu da radę ruszyć (błędy zostały) przejechałem się chwilę - tym razem bez katowania, turbina działa - zgasiłem odpaliłem wszystko zniknęło .... I teraz nasuwa mi się pytanie czy awaria drugiej turbiny co były kłeby dymu mogła by coś uszkodzić z elektroniką ? wcześniej czegoś takiego nie miałem. Od momentu kiedy poszła turbina dzieją się cuda. Dodam że wszystko robi autoryzowany serwis Fiata...

    Już widzę że się nie obędę bez własnego zestawu do diagnostyki - możecie coś polecić ? Jaki zestaw kupić (kabel, ew, przejściówki, program (wersja) na kompa czy na telefon ? ) Kabel mam jeszcze od Audi - OBD2 ale to pewnie musi być inny ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #602
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Przeczytaj dział -zanik mocy. Sam kupiłem Viaken 2120 i kabel szary i niebieski -ogarniają co trzeba (viaken po kablu ,a nie BT). Program pobrany stąd MES 4.6R1

  4. #603
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Program pobrany stąd MES 4.6R1
    Nie ma powodu do dumy

  5. #604
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Ciepłolubna bestia. Dziś postał na -8stC kilka godzin, normalnie stoi w 18stC, i choinkę w zegarach wywalił, czyli check engine, do tego błąd EPB, a wszystko po przejechaniu 100m od startu. Moje domysły kręciły się przy czujniku sprzęgła i po podłączeniu MES-a to się potwierdziło, zapisało tymczasowy błąd.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 07-02-2021 o 09:07

  6. #605
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    "Długo" był spokój, więc musiało coś. Uszkodził się zamek prawego oparcia tylnego siedzenia. Jest dziwna konstrukcja, w GP tego badziewia nie ma. W momencie przesuwania rygla zamka przesuwa się metalowy element, a powinien być zwolniony w momencie zatrzaśnięcia rygla. Skutkiem tej usterki jest niemożliwość zablokowania oparcia, bo ta wysuwająca się blaszka uniemożliwia zaryglowanie. Na chwilę obecną losowo jeszcze się udaje zatrzasnąć, ale podejrzewam, że niedługo. Wywalałem fotelik z siedzenia, odchylałem oparcie, żeby zagłówek zamontować i trafiła się niespodzianka ustrojowa. Cieszę się na samą myśl demontażu tego oparcia i rozbebeszania tapicerki
    Niestety brak ePera, żeby sprawdzić nr części.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 17-02-2021 o 21:18

  7. #606
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    No i jestem w trakcie zamawiania i zakupu zamka. Sam zamek występuje też w AR, czy Punto od 2009-2013. Potem czeka mnie zapewne rozbiórka oparcia, ale to okaże się, gdy będę miał nowy zamek w ręku. W serwisówce nie ma nic na temat jego wymiany. Może da się go odkręcić od góry bez rozbebeszania, ale teraz tylko gdybam.

  8. #607
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Jeśli da radę to parę fotek w pkt newralgicznych

  9. #608
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2014
    Skąd
    na skraju grodu
    Postów
    229
    Auto
    Ulysse2.0 ; 500L 1,4 ; GrC4Picasso 1,6HDi
    Rocznik
    500L 12.12, Picasso 12/09
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Cieszę się na samą myśl demontażu tego oparcia i rozbebeszania tapicerki
    nie zazdroszczę, nawet w ciepłym garażu , choć z samą tapicerką nie będzie najgorzej, bo już niektórzy producenci kleją obicia do gąbek
    nie znam rozwiązania z X-a , ale...
    przy ostatnim ociepleniu próbowałem poprawić kąty siedzenia i oparcia kanapy w "pińcecie"L, znając większe możliwości kanapy z Fiata Idea.
    Po częściowym demontażu osłon stwierdziłem, że trudno to będzie zrobić bez ingerencji w ramę podstawy, całość jest zrobiona pancernie, niby dla ISOFIX,
    ale np. rygle blokujące kanapę i mocowanie pasów dla w sumie 3 osób niekonsekwentnie mają cienkie druty do blokowania -nie wiem jak w przypadku crash testu 3 standardowe manekiny by to utrzymało ?
    w Idei środkowy pasażer ma bęben pasa w suficie i co ciekawe szerszą o parę cm kanapę ,
    coś te auta konstruują bardziej dla ...producentów niż dla użytkowików

  10. #609
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Zamek już w ręku. Wygląda na to, że jest przykręcony przelotowo tylko dwiema śrubami, śruby są widoczne przez szczelinę w oparciu, może uda się bez rozbiórki tapicerki wykręcić - boczki tapicerki przeszkadzają, a śruby te ok. 5cm długości mają, więc okaże się podczas próby wykręcenia (może już być problem z podejściem z nasadką).

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Ehh, sprawdziłem i będzie niestety rozbiórka. Nie ma dobrego dostępu do śrub. Janusz by to rozwiązał zrobieniem dziury w boczku tapicerki

  11. #610
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair
    Rocznik
    MY 2016
    Dobrze sprawdź papiery, może na na trzecie (z bierzmowania) masz Jan ..... i da się pójść na skróty

  12. #611
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Niestety na skróty bez robienia dziury w boku tapicerki oparcia nie pójdzie, a miałem taką nadzieję. O ile jeszcze w jakimś stopniu dolna śruba jest dostępna, to już miejsca na wysokość nasadki klucza nie ma - nie da się odchylić tapicerki na tyle, żeby klucz wlazł. Górna jest zasłonięta pianką, kawałek łebka widać, nasadką nie podejdzie bez zniszczenia. Dziura w tapicerce, w którą włazi ucho zaczepu jest za mała na wymianę, a mogli ułatwić, zrobić zaślepki na rzepy. Nie ma co płakać. Zapewne jutro się tym zajmę, trzeba na spokojnie, żeby nic nie zniszczyć.

    Sama budowa zamka można rzecz jednorazówka. Można rozebrać, ale będzie problem z zaprasowaniem, blacha do zamka zaprasowana jest tuleją, przez którą przechodzi śruba montażowa - teoretycznie po skręceniu śrubami w oparciu powinien trzymać bez prasowania. Podejrzewam, że w zamku strzelił mechanizm blokady, nie jest widoczny bez wyjęcia, znajduje się z drugiej strony zamka. Jest tam plastikowy "bolec" na który naciska metalowa sprężynująca blaszka i zapewne tam coś rypło.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 26-02-2021 o 14:03

  13. #612
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    No i wadę robi blaszkowa sprężyna, która się wyprostowała. Zakładam nowy zamek, a stary zostawiam, nagnę tylko sprężynę.
    Niestety gównolit, łatwo ją przywróciłem do poprzedniego stanu.
    Z niespodzianek na dole tapicerka nie ma na zamku suwaka, a trzeba było rozpiąć. Będę kombinował.
    IMG_20210226_165134300.jpg
    IMG_20210226_165150953.jpg
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 26-02-2021 o 16:56

  14. #613
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Wszystko w samochodzie. Po rozpięciu zamków był jako taki dostęp do śrub, obyło się bez całkowitego zrzucania tapicerki, wystarczyła możliwość odchylenia. Zamek wyciągnąłem i włożyłem górą. Z brakiem suwaka sobie poradziłem,
    wyciągnąłemm z bluzy Trochę zabawy jest, ale tragedii nie ma. Trzeba tylko pokombinować przy wyjmowaniu i wkładaniu oparcia w mocowania, niby jest dedykowane narzędzie, ale z braku duży płaski śrubokręt.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 26-02-2021 o 18:42

  15. #614
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2017
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    145
    Auto
    500X 1.4 MultiAir, Cee'd GT
    Rocznik
    2016
    Czujnik biegu wstecznego (cofania) sypie błędami. Chciałbym go wymienić, ale nie umiem namierzyć modelu/numeru części.
    Ktoś pomoże? 1.4 Multiair 2016

  16. #615
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2017
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    145
    Auto
    500X 1.4 MultiAir, Cee'd GT
    Rocznik
    2016
    Panowie jakaś pomoc?

    Tapatalk @ Huawei P30


 
Strona 41 z 45 PierwszyPierwszy ... 313940414243 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Usterki hgt
    Napisany przez Hgtbodek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 31-05-2020, 09:12
  2. Wasze doświadczenia z manualną skrzynią M32?
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 23-09-2017, 22:45
  3. "Docieranie silnika" - Wasze doświadczenia
    Napisany przez vati na forum Tipo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-05-2017, 21:09
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-11-2011, 14:00
  5. Przyczepy - Wasze opinie, doświadczenia, komentarze etc
    Napisany przez radke na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-04-2009, 23:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Fiat 500X typowe usterki

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871519

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871512

fiat 1.4 140 multiair awarie

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871534

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871544

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871516

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871526

fiat forum wastegate

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-38715

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871525

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-387155

Programowanie alternatora 500 X

wylancza sie start stop po przekrocEniu obrotow

31.000km padl rozrzad

fiat 500 zaparowane reflektory

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871518

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl