Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 45 z 45 PierwszyPierwszy ... 35434445
Posty od 661 do 671 z 671
Like Tree14lubi to!

Temat: Usterki 500X / naprawa ASO / wasze doświadczenia  

  1. #661
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    Z ciekawosci, jaki masz tester?
    PBT700, wcześniej pożyczałem Magneti Marelli (modelu nie pamiętam).

    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    Aku rozladowany w 4 dni? Fiu, fiu. Moze cos wiecej na ten temat?
    Więcej na ten temat wyżej pisałem. Z nowym problemu rozładowania nie ma. Poprzedni akumulator złom. Tyle z "fiu fiu".
    Swoją drogą zdarzają się usterki badziewia U6,5" - ciągną prąd jak ssaki leśne pod Ciechocinkiem.

    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    To nie odlaczaj, twoj sprzet i twoje prawo. Wazne jest znac wszystkie mozliwosci.
    Znam możliwości i stosuję w zależności od potrzeb



    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    a glosnosc jest rowna zero - tragedia
    Na pewno tylko głośność? W takim razie spójrz na ustawienie tonów niskich, średnich i wysokich...

    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    A wszystkim innym mozna przypomniec, ze po wylaczeniu zaplonu, zamknieciu drzwi i wygaszeniu sie centralnego wyswietlacza mozna bezpiecznie zdjac kleme minusowa
    Nie pisz bzdur, bo ktoś ECU uwali!
    Po wyłączeniu zapłonu i zamknięciu drzwi trzeba odczekać minimum minutę! Po wyłączeniu zapłonu sterownik aktualizuje dane w rejestrach, o czym w serwisówkach 500X, ale też Grande Punto wspominają. Przez dobrych kilka sekund słychać nawet specyficzny piszczący odgłos.
    Wrócę jeszcze do Grande Punto. O wyzerowaniu rejestrów, na szczęście bez uceglenia, osobiście się przekonałem, gdy pęknięty alternator manianę odwalił. Spowodowało to wyłączenie silnika w czasie jazdy przy 100km/h, na szczęście nie podczas wyprzedzania. Silnik odpalił, ale ECU zaczął od 0 mierzyć przebieg.
    Co do precyzyjności pomiarów na samochodzie - przy tej skali nie ma to żadnego znaczenia, ten błąd pomiarowy jest nieistotny w ocenie stanu - mierzyłem i widziałem wyniki w obu sytuacjach.


    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    to potem jestem zmuszony wylaczyc ogrzewanie szyby przedniej i tylnej
    Co z lusterkami? Jeżeli masz podgrzewane pole wycieruch, bo tylko tyle w przedniej jest, to grzanie następuje w temperaturach <=4stC. W wyższej prądu na przedniej nie włącza.
    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    A ladowarki impulsowe z mikroprocesorem nie beda pracowac precyzyjniej, kiedy z aku nic nie ciagnie pradu?
    Tia, precyzyjniej... Jeżeli ktoś ładuje aku podłączone do samochodu, to coś tam ryzykuje, różnie bywa - przepięcie, cokolwiek. Ale jeżeli wyskakujesz z precyzją ładowarki mikroprocesorowej, gdzie auto pobiera tylko 0,02A, to pytań nie mam. To nie ma żadnego znaczenia przy tej skali, a czy akumulator naładuje na 100%, to kwestia jaki sprzęt podłączono i jaki jest stan akumulatora (czy ma ubytki w pojemności). Na 100% to praktycznie żadna nie da rady na jałowo - nie zrobią gęstości. Nie biorę pod uwagę wyjątków typu Kulon itp.


    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    Chociaz ja i tak mam taki fetysz, ze aku laduje i mierze dopiero godziny od ostatniego wzbudzenia
    Dobrze wiem jak i kiedy mierzyć aku. Nie jestem pierwszym jeleniem od elektryki. Mam pojęcie większe niż myślisz po przeczytaniu całego Twojego kpiącego wywodu.

    IBS - dobrze wiem z czym to się je i czy odłączać, czy nie. Znam również procedurę automatycznej kalibracji, stąd nie bez powodu wcześniej pisałem, że może trwać kilka dni (zależy między innymi od liczby odpaleń). Po przejściu całej automatycznej procedury widać zmianę w sposobie ładowania akumulatora podczas jazdy.

    Opornica też nie jest mi potrzebna, żeby ocenić stan akumulatora. Wystarczy multimetr i obserwacja złomu w temacie trzymania napięcia. Tester pokaże ok, doładuj, a pacjent nie przyjmuje ładunku, czyli np. ma napięcie spoczynkowe 12,2V i chociażby się na niego sikało, to ten stan się nie zmieni.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 14-02-2022 o 23:16



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #662
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    PBT700
    na bogato!

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    W takim razie spójrz na ustawienie tonów niskich, średnich i wysokich...
    Na moje ucho nic mi sie tam nie zmienilo. Moze ustawienia fabryczne najbardziej mi pasuja?

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Nie pisz bzdur
    W takim razie powielam "bzdury" z instrukcji samochodu, najlepszej z marek

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Po wyłączeniu zapłonu i zamknięciu drzwi trzeba odczekać minimum minutę!
    Centralny wyswietlacz gasnie chyba po 10-15 sekundach. Lampka BRAKE powiedzmy po 30. Zanim podejde do przodu, otworze maske i ja podepre, rzuce okiem po komorze silnika i odepne kleme minusowa, mija taki czas, ze nic mi sie nie uwalilo.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Co z lusterkami? Jeżeli masz podgrzewane pole wycieruch, bo tylko tyle w przedniej jest, to grzanie następuje w temperaturach <=4stC. W wyższej prądu na przedniej nie włącza.
    A co ma byc? Jest jeden przycisk na wszystko. Co faktycznie grzeje, nie jestem w stanie stwierdzic z fotela kierowcy.
    Jak odpalam zdalnie, to chyba 5°C jest wartoscia graniczna - nie robilem tego jeszcze z termometrem w reku Jak zza kierownicy, to przycisk ogrzewania moze swiecic i w wyzszych temperaturach, np. 8°C.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Opornica też nie jest mi potrzebna, żeby ocenić stan akumulatora. Wystarczy multimetr i obserwacja złomu w temacie trzymania napięcia.
    Zgoda, ale pod warunkiem, ze cos nie "kradnie" po cichu pradu.
    Jesli ktos poza ladowarka nie ma nic, to naladowanie aku i podjechanie na test opornica do dobrego sprzedawcy akumulatorow jest chyba najlepszym rozwiazaniem.
    Majac juz chociazby voltomierz, mozna wziac kogos do pomocy i skorzystac z pokladowej opornicy, czyli rozrusznika

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Tester pokaże ok, doładuj, a pacjent nie przyjmuje ładunku
    To tez wyjdzie juz podczas proby doladowania, dobra ladowarka.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Jeżeli ktoś ładuje aku podłączone do samochodu, to coś tam ryzykuje, różnie bywa - przepięcie, cokolwiek.
    Czyli odpinac czy nie odpinac?
    Jeszcze jest pytanie, czym sie laduje i jakie napiecia w szczycie ida a jakie wytrzyma elektronika w samochodzie...
    Podobno stare prostowniki na 220V potrafia walic 18V. Nie wiem, nie probowalem

  4. #663
    Klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2020
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    138
    Auto
    500X Lounge 1.4 MultiAir
    Rocznik
    2015
    Dotarła i do mnie standardowa, cicha usterka. Olej zaczęła przepuszczać uszczelka odmy. Wymiana prosta - dwie opaski i kilka śrubek. Przy okazji przepłukałem odmę wewnątrz, wyczyściłem membranę - wszystko w dobrym stanie, bez żadnego masła.

  5. #664
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał PiotrekJ Zobacz post
    Dotarła i do mnie standardowa, cicha usterka. Olej zaczęła przepuszczać uszczelka odmy. Wymiana prosta - dwie opaski i kilka śrubek. Przy okazji przepłukałem odmę wewnątrz, wyczyściłem membranę - wszystko w dobrym stanie, bez żadnego masła.
    Masz na myśli oring w pokrywie zaworów? Jeżeli tak to jestem spokojny, bo wymieniałem podczas wymiany rozrządu, fabryczny był już plastikowy.

  6. #665
    Klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2020
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    138
    Auto
    500X Lounge 1.4 MultiAir
    Rocznik
    2015
    Tak, dokładnie ten o którym piszesz. Dokładny numer katalogowy - 14457880.
    Plastikowy to idealne określenie Zdecydowanie warto go zmienić profilaktycznie, chociażby przy wymianie rozrządu.
    Ostatnio edytowane przez PiotrekJ ; 15-07-2022 o 19:31

  7. #666
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2020
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    39
    Auto
    500X 1.4
    Rocznik
    2015
    Wracam z tematem ponieważ zbliża się zima, ostatnio w zimę miałem problem z odpalaniem samochodu na bardzo dużych mrozach. Obstawiałem akumulator, kręcił ale nie odpalał a po kilku razach padał aku. Jako że się ociepliło i całą zime przejeżdziłem to o sprawie zapomniałem. Ale teraz wróciło przy lekkim ochłodzeniu temperatura 10-12 stopni i są problemu z opalaniem nawet na ciepłym po krótkim postoju, i teraz zastanawiam się - bo samochód kręci tylko ciężko mu "zaskoczyć" pomyślałem o iskrze, czy może to być problem przewodów lub cewki ? Czy to jak jest słaby aku to bedzie słaba iskra itp ?

  8. #667
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    468
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009

    Lightbulb

    A podstawy współczesnych silników?
    Nie będzie dawkowania paliwa ani iskry, jeśli komputer nie wie, że silnik się w ogóle kręci. Albo dawka będzie niewłaściwa.
    Czytaj: czujnik położenia wału korbowego i/lub MAP sensor (i temperatury powietrza, czasem zintegrowane MAP+Temperatura).
    Od tego zaczynamy (pomijając oczywiste podstawy jak sprawny akumulator, alternator, przewody "masowe", korozja skrzynki bezpiecznikowej, przekaźniki, ale też sam rozrusznik, bo może stawiać wielki opór i wykańczać akumulator).
    Później tradycyjny bezmyślny zestaw: świece/przewody/cewki.

    Poza tym "liść" się należy. Problem już był zeszłej zimy i nic nie zrobiłeś! Na takie problemy reaguje się od razu, bo się pogłębią.
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 18-09-2022 o 21:51

  9. #668
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    W MA nie ma przewodów zapłonowych, tylko cewki nakładane na świece. Podstawa to podłączenie kompa i sprawdzenie co jest. Jest sporo możliwości, od czujników po moduł MA.
    Jeżeli jest to fabryczny akumulator, to jego żywot na 100% dobiegł końca, szczególnie gdy jest to standardowe 60Ah. W moim jeździ już 3, tyle że 70Ah, taka opcja z alternatorem 150A zamiast standardowego 120A... Pierwszy wytrzymał 23 miesiące, drugi z gwarancji 3,5 roku, ale zakończył spektakularnie - odbiłem się od klamki, rozładował się samoistnie w 2 dni do zera.
    Bez kompa można gdybać.

  10. #669
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2020
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    39
    Auto
    500X 1.4
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał GrandePunto8V Zobacz post

    Poza tym "liść" się należy. Problem już był zeszłej zimy i nic nie zrobiłeś! Na takie problemy reaguje się od razu, bo się pogłębią.
    Przyjmuję z pokorą, ale tak jakoś wyszło - tak to jest jak się jeździ gdy wszystko jest ok

    Co do kompa to jak w zimę podłączałem nie było żadnych dziwnych błędów. Teraz przy tym problemie wywala błąd hamulca ręcznego.

    O u mnie jest właśnie MOPAR ma 60Ah - początek zmienię akumulator z możliwością zwrotu (gdyby problem był dalej ten sam)
    Obecnie mam 500A, ale w intercars sugeruje między 600A a 680A wybiorę coś z tego i zobaczymy.

  11. #670
    Klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2020
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    138
    Auto
    500X Lounge 1.4 MultiAir
    Rocznik
    2015
    Jak zawsze, raz do roku, przestało działać otwieranie zamków przez dotknięcie klamki. Pewnie przez mróz i śnieg na aucie. Za trzy dni wszystko samo się naprawi
    Edycja: Po umyciu auta na myjni bezdotykowej wszystko wróciło do normy. Jeśli macie też taki problem, to bez stresu na początku!
    Ostatnio edytowane przez PiotrekJ ; 10-12-2023 o 15:36

  12. #671
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 styczeń 2024
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    3
    Auto
    500X 1,5 hybryda
    Rocznik
    2023
    Fiat 500X Sport 1.5 hybryda.
    Zakupiony 08.2023
    23.12.2023 - wymiana oleju z filtrem, pod korkiem masło - przejechane 2120 km
    dziś 25.01.2024 - przejechane 2550 km i znowu zapaliła się kontrolka wymień olej (po przejechaniu 400km) pod korkiem trochę masła.

    Proszę o pomoc, co może być przyczyną takiej usterki.


 
Strona 45 z 45 PierwszyPierwszy ... 35434445

Podobne tematy

  1. Usterki hgt
    Napisany przez Hgtbodek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 31-05-2020, 09:12
  2. Wasze doświadczenia z manualną skrzynią M32?
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 23-09-2017, 22:45
  3. "Docieranie silnika" - Wasze doświadczenia
    Napisany przez vati na forum Tipo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-05-2017, 21:09
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-11-2011, 14:00
  5. Przyczepy - Wasze opinie, doświadczenia, komentarze etc
    Napisany przez radke na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-04-2009, 23:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Fiat 500X typowe usterki

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871519

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871512

fiat 1.4 140 multiair awarie

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871544

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871516

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871526

fiat forum wastegate

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-38715

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871525

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-387155

Programowanie alternatora 500 X

wylancza sie start stop po przekrocEniu obrotow

31.000km padl rozrzad

fiat 500 zaparowane reflektory

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871534

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl