Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 44 z 46 PierwszyPierwszy ... 344243444546 OstatniOstatni
Posty od 646 do 660 z 679
Like Tree14lubi to!

Temat: Usterki 500X / naprawa ASO / wasze doświadczenia  

  1. #646
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2020
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    43
    Auto
    500X 1.4
    Rocznik
    2015
    Doszły kabelki diagnostyczne, załączam screen z odczytu z komputera, po nocy w garażu przy 9 stopniach. Odczyt przed odpaleniem, wygląda na to że z aku jest ok?

    Screenshot_20220204-122032_AlfaOBD Demo.jpg

    Chociaż jak patrzylem system start stop mam aktywny a nie działa a z tego co czytałem na forum to winą jest słaby akumulator i teraz się zastanawiam jaki musi być poziom akumulator aby SS działało?

    Narazie wykasowałem wszystkie błędy i zobaczę czy przy kolejnej próbie z odpaleniem pojawią się jakieś błędy.


    Jakis czas temu wymieniałem rozrząd i mechanik mówił że wbił to do kompa, jak mam już interfejs mogę to jakoś zweryfikować?



    Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez Osek ; 04-02-2022 o 17:46



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #647
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Osek Zobacz post
    Jakis czas temu wymieniałem rozrząd i mechanik mówił że wbił to do kompa, jak mam już interfejs mogę to jakoś zweryfikować?
    Nie ma możliwości weryfikacji.

    Cytat Napisał Osek Zobacz post
    Chociaż jak patrzylem system start stop mam aktywny a nie działa a z tego co czytałem na forum to winą jest słaby akumulator i teraz się zastanawiam jaki musi być poziom akumulator aby SS działało?
    75% (może 70%, na forum gdzieś o tym pisałem) + inne czynniki
    Cytat Napisał Osek Zobacz post
    Doszły kabelki diagnostyczne, załączam screen z odczytu z komputera, po nocy w garażu przy 9 stopniach. Odczyt przed odpaleniem, wygląda na to że z aku jest ok?
    To nic o akumulatorze nie mówi. Akumulator sprawdza się bez włączonego zapłonu, po uśpieniu elektroniki. Robi się to testerem, nie wszystko wykryje. Przy pomocy multimetru i wskazanego napięcia można określić stopień naładowania. Należy też sprawdzić spadek napięcia przy rozruchu.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 04-02-2022 o 18:37

  4. #648
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2020
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    43
    Auto
    500X 1.4
    Rocznik
    2015
    Czyli brak działającego start stop sugerowałoby że mam mniej niż 75%. No dobra będę obserwował zobaczę czy problem powróci i jakie są błędy.

    Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka

  5. #649
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    FCA przecież tego nie produkuje, a w szczególności Exide'a.
    Ale FCA dobiera sobie dostawcow i wybiera podzespoly.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Akumulator sprawdza się bez włączonego zapłonu, po uśpieniu elektroniki.
    Albo po zdjeciu klemy minusowej, bez czekania.
    Ja bym zaczal od naladowania aku do pelna, oczywiscie jesli jest taka mozliwosc.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Osek Zobacz post
    Doszły kabelki diagnostyczne, załączam screen z odczytu z komputera
    A jakies DTC byly?

  6. #650
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    Albo po zdjeciu klemy minusowej, bez czekania.
    Tak, żeby potem bawić się w dostosowywanie zamków, szyb i poprawiać ustawienia, bo cześć bez prądu resetuje się. Opcja czekania wchodzi w grę, gdy bezpiecznie bolid otwarty można zostawić. Jeżeli nie, to pomiar Aku testerem można wykonać na samochodzie bez czekania. Najwyżej tester troszkę zaniży poziom naładowania, na pomiar prądu rozruchowego też niewielki wpływ.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 04-02-2022 o 21:54

  7. #651
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2020
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    43
    Auto
    500X 1.4
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał Trump Zobacz post

    A jakies DTC byly?
    Były ale po tym jak padł aku od narmiernego kręcenia wysyp byl praktycznie wszędzie od niskiego napięcia. Dlatego skasowałem i teraz będę obserwował na bieżąco.

    Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka

  8. #652
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    W moim po autowydrenowaniu akumulatora błędów nie kasowałem, nie chce mi się. Za miesiąc będę robił przegląd to sobie przy okazji skasuję, a trochę tego będzie. Wszystkie graty zgłosiły błąd, migał licznik. Lampki oświetlenia wnętrza ledwie świeciły.

  9. #653
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Tak, żeby potem bawić się w dostosowywanie zamków, szyb i poprawiać ustawienia, bo cześć bez prądu resetuje się.
    Kiedys bylem swiadkiem, jak jeden kierowca dostawczaka powiedzial drugiemu, ze nie moze wyjsc z kabiny prawymi drzwiami, bo juz tam sobie na podlodze posprzatal
    A wracajac do tematu po odlaczeniu aku klima zawsze startuje mi w trybie AUTO i nastawiona na 22°C. To wszystko, co moglem stwierdzic do tej pory. Nie przyszloby mi do glowy mierzyc stan aku albo go ladowac podlaczonego do instalacji samochodu

  10. #654
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    A wracajac do tematu po odlaczeniu aku klima zawsze startuje mi w trybie AUTO
    To zajrzyj w ustawienia Uconnect, a nie jakieś farmazony piszesz - w samochodzie nie tylko klima jest. Gdybyś zajrzał, to byś zobaczył np. zresetowane ustawienia dźwięku (U 6,5", swoją drogą w tym paździerzu nie za bardzo działa reset do ustawień fabrycznych), chyba że na domyślnych poziomach 0 słuchasz - wtedy nie przeszkadza, jak i wyzerowane oba TRIP. Może inaczej U5" się zachowuje, ale mam badziew 6,5", więc wiem co muszę potem poustawiać na nowo.
    Gdyby tylko o TRIP-y chodziło i zegarek, to nie ma problemu. W końcu zegarek z GPS się ustawia, o ile nawigacja jest. Jeszcze tylko trzeba S&S wyłączyć po zgaszeniu silnika w wyniku interwencji ekologa np. na skrzyżowaniu, wcześniej zawsze zapominam
    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    Nie przyszloby mi do glowy mierzyc stan aku... podłączonego do instalacji samochodu
    Tobie by nie przyszło, ale projektanci testerów jednak mieli to na uwadze tworząc ścieżkę testu w samochodzie, począwszy od standardu, po spadek napięcia przy rozruchu, napięcie ładowania, czy tętnienie alternatora.
    Efektem ubocznym jest też ponowna kalibracja IBS. Czy dobrym, czy nie - pies to akurat ten tego.
    Swoją drogą dlaczego nie na samochodzie?
    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    Kiedys bylem swiadkiem, jak jeden kierowca dostawczaka powiedzial drugiemu, ze nie moze wyjsc z kabiny prawymi drzwiami, bo juz tam sobie na podlodze posprzatal
    Co kto woli, ale mi znudziło się marnowanie czasu na powrót ustawień w Uconnect - możesz się śmiać ze mnie ile chcesz.
    Co do prawych drzwi, ciekawe po co miał wyłazić prawymi, skoro lewe są...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Dodam jeszcze, że tester podłączam dwa razy w tygodniu, żeby upewnić się, czy wszystko jest ok. Robię też pomiar prądu spoczynkowego. Mam taki plan do końca lutego, żeby wykluczyć nadmierny pobór - to odnośnie rozładowania poprzedniego akumulatora po 4 dniach postoju. Tym bardziej nie widzę każdorazowego odłączania ujemnej klemy. Do tego nie zdąży wykonać się 100% cykl kalibracji IBS - są trzy poziomy, może trwać nawet kilka dni - zależne od liczby odpaleń silnika - chyba 8.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 05-02-2022 o 22:22

  11. #655
    Klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2020
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    148
    Auto
    500X Lounge 1.4 MultiAir
    Rocznik
    2015
    Wymieniłem łączniki stabilizatora z przodu na Meyle HD, teraz nastała cisza absolutna.
    Jeśli macie pojedyncze stuknięcie przy ruszaniu, popukiwanie przy cofaniu lub bardzo powolnym toczeniu się - na 99 procent łączniki do wymiany. Temat znany z Tipo, zresztą sam element jest identyczny.

  12. #656
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał PiotrekJ Zobacz post
    na 99 procent łączniki do wymiany
    Zmniejszyłbym te %, bo jeszcze jest przekładnia, końcówki drążków i sworznie U mnie byłą walnięta praw końcówka drążka, o czym pisałem kiedyś na forum. Gumę rozerwało, bo nie obracała się, dostał się piach i po zawodach, luz i stukanie.

  13. #657
    Klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2020
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    148
    Auto
    500X Lounge 1.4 MultiAir
    Rocznik
    2015
    Końcówki drążków przy toczeniu raczej nie pukają, ale masz rację, może nie 99%. Chociaż przeglądając dział z Tipo, to wymiana łączników zawsze rozwiązywała ten problem. Na pewno warto od tego elementu zacząć, można wykręcić łączniki i się przejechać - darmowa diagnoza
    Swoją drogą całkiem wytrzymałe to zawieszenie w 500X, u mnie dopiero pierwsza ingerencja.
    Ostatnio edytowane przez PiotrekJ ; 11-02-2022 o 14:49

  14. #658
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2018
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    13
    Auto
    500x 1.6 e-torq.evo
    Rocznik
    2017
    Witam. Czy ktoś z Was miał problem ze zmianą biegów. Chodzi o ruch lewarka lewo/prawo. Biegi wskakują fajnie natomiast po wyrzuceni np. 1 lu 2 lewarek zostaje przy lewej stronie , nie przeskakuje na środek. Tak samo po wyrzuceniu 5 czy wstecznego. Problem pojawia się także przy przełączaniu z 2 na 3. p.s co do trwałości zawieszenia to po 10 tys. ASO stwierdziło uszkodzenia łącznika z prawej strony. Poza tym ok.

  15. #659
    Klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2020
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    148
    Auto
    500X Lounge 1.4 MultiAir
    Rocznik
    2015
    Chyba dobrze omijam dziury, u mnie pierwsza wymiana po ponad 131 tysiącach. Co do biegów, u mnie czasem pojawia się większy opór w momencie ruchu z luzu w lewo, nie zwracam na to uwagi.

  16. #660
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    To zajrzyj w ustawienia Uconnect, a nie jakieś farmazony piszesz - w samochodzie nie tylko klima jest. Gdybyś zajrzał, to byś zobaczył np. zresetowane ustawienia dźwięku (U 6,5", swoją drogą w tym paździerzu nie za bardzo działa reset do ustawień fabrycznych), chyba że na domyślnych poziomach 0 słuchasz - wtedy nie przeszkadza, jak i wyzerowane oba TRIP. Może inaczej U5" się zachowuje, ale mam badziew 6,5", więc wiem co muszę potem poustawiać na nowo.
    Gdyby tylko o TRIP-y chodziło i zegarek, to nie ma problemu. W końcu zegarek z GPS się ustawia, o ile nawigacja jest. Jeszcze tylko trzeba S&S wyłączyć po zgaszeniu silnika w wyniku interwencji ekologa np. na skrzyżowaniu, wcześniej zawsze zapominam
    No fakt - zapomnialem o tym bardzo istotnym fakcie - ekran Uconnect po odlaczonym napieciu uruchamia sie (mimo, ze byl wylaczony przed wylaczeniem zaplonu) a glosnosc jest rowna zero - tragedia! Mam tez wersje Uconnect 6.5 i pamietam, ze po dlugim odcieciu napiecia radio wystartowalo mi na czestotliwosci 87,5. Ale wiesz, jak pada, musze wlaczyc tez wycieraczki. Jak uruchomie silnik w temperaturze 5°C lub nizszej, to potem jestem zmuszony wylaczyc ogrzewanie szyby przedniej i tylnej, fotela kierowcy i kierownicy - tyle roboty! a tu jeszcze prowadzic trzeba
    Jak ktos tam zaglada, to fakt - stwierdzi, ze dzienne liczniki kilometrow i tym samym wartosci sredniego spalania sie wyzerowaly. Jesli jest to dla kogos istotne, to faktycznie, aku nie powinien odpinac, chyba ze ma inne zrodlo pradu do podtrzymania napiecia. A wszystkim innym mozna przypomniec, ze po wylaczeniu zaplonu, zamknieciu drzwi i wygaszeniu sie centralnego wyswietlacza mozna bezpiecznie zdjac kleme minusowa i sobie grzebac w elektryce a pomiary aku beda precyzyjne, gdyby ktos oczywiscie chcial. Przymusu nie ma.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Tobie by nie przyszło, ale projektanci testerów jednak mieli to na uwadze tworząc ścieżkę testu w samochodzie, począwszy od standardu, po spadek napięcia przy rozruchu, napięcie ładowania, czy tętnienie alternatora.
    Efektem ubocznym jest też ponowna kalibracja IBS. Czy dobrym, czy nie - pies to akurat ten tego.
    Swoją drogą dlaczego nie na samochodzie?
    A nie ma przypadkiem mniej zaawansowanych testerow, ktore podlaczone do klem zamiast do terminali pokaza wyniki jak z dupy? Tu chyba tylko opornica jest bezbledna.
    A majac S&S z IBSem, instrukcja samochodu nie kaze przypadkiem odlaczyc IBS? Moja instrukcja, dla wersji bez S&S, przewiduje, ze zdejme kleme minusowa przed ladowaniem aku.
    A ladowarki impulsowe z mikroprocesorem nie beda pracowac precyzyjniej, kiedy z aku nic nie ciagnie pradu? Chociaz ja i tak mam taki fetysz, ze aku laduje i mierze dopiero godziny od ostatniego wzbudzenia

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Dodam jeszcze, że tester podłączam dwa razy w tygodniu, żeby upewnić się, czy wszystko jest ok. Robię też pomiar prądu spoczynkowego. Mam taki plan do końca lutego, żeby wykluczyć nadmierny pobór - to odnośnie rozładowania poprzedniego akumulatora po 4 dniach postoju. Tym bardziej nie widzę każdorazowego odłączania ujemnej klemy.
    Z ciekawosci, jaki masz tester?
    Aku rozladowany w 4 dni? Fiu, fiu. Moze cos wiecej na ten temat?
    To nie odlaczaj, twoj sprzet i twoje prawo. Wazne jest znac wszystkie mozliwosci.


 

Podobne tematy

  1. Usterki hgt
    Napisany przez Hgtbodek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 31-05-2020, 10:12
  2. Wasze doświadczenia z manualną skrzynią M32?
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 23-09-2017, 23:45
  3. "Docieranie silnika" - Wasze doświadczenia
    Napisany przez vati na forum Tipo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-05-2017, 22:09
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-11-2011, 15:00
  5. Przyczepy - Wasze opinie, doświadczenia, komentarze etc
    Napisany przez radke na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-04-2009, 00:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Fiat 500X typowe usterki

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871519

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871512

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871510

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871518

fiat forum wastegate

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871526

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871516

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871544

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871534

fiat 1.4 140 multiair awarie

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-38715

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871525

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-387155

Programowanie alternatora 500 X

wylancza sie start stop po przekrocEniu obrotow

31.000km padl rozrzad

fiat 500 zaparowane reflektory

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871531

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl